Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

hey leuk dat je het vraagt.
Ongeveer. De nieuwe olie is nog niet geleverd... dus alles dicht geschroefd momenten aangehaald nieuw filter (En rubber) er in en wachten tot de nieuwe olie maandag komt. Klopt het trouwens dat er bij de magneetbout geen ringetje moet? In het boekje staat het bij de bout onder de olietank Wel. Bij de magneetbout staat het er niet bij.
Poeh, dat weet ik niet zo goed meer eigenlijk. Ik zal het nog wel even navragen in het Tuono topic :)
 
hey leuk dat je het vraagt.
Ongeveer. De nieuwe olie is nog niet geleverd... dus alles dicht geschroefd momenten aangehaald nieuw filter (En rubber) er in en wachten tot de nieuwe olie maandag komt. Klopt het trouwens dat er bij de magneetbout geen ringetje moet? In het boekje staat het bij de bout onder de olietank Wel. Bij de magneetbout staat het er niet bij.

Wel een koperen ring, niet echt scherp de foto maar scherp genoeg.

ring.jpeg
 
Lage kilometerstand zonder bijbehorende controleerbare onderhoudshistorie om het te bewijzen is per definitie een no-go... dit is geen 2004-2005 waarvan de kilometerstand spontaan naar 0 sprong bij een lege accu toch?
2008. Hebben ze niet allemaal last van terug springen naar nul dan?
 
Ik dacht dat deze blokken best betrouwbaar waren, dus zelfs wat kms hoeft geen probleem te zijn, als de staat nog goed is, toch?
 
2008. Hebben ze niet allemaal last van terug springen naar nul dan?
Is een beetje onduidelijkheid over. Het 2004 model heeft het sowieso, allemaal (althans, er is een methode om het probleem te ontwijken maar dat moet je dan wel weten en die methode werd pas later bekend/onderzocht). Van de latere modellen heb ik ook weleens gelezen dat ze er last van hebben, maar dat lijkt zeer sporadisch te zijn.

Kan zo in de woonkamer, gewoon om te bewonderen.
Maar nog niet te verliefd, 15k gelopen in 12 jaar, als het de 1e of 2e eigenaar was dan geloofde ik dat makkelijker.
Bij twijfel niet doen. Komen zat mooie exemplaren langs. Ook in deze kleurstelling. Daarbij vind ik persoonlijk deze uitlaten niet moeders mooiste. Wellicht beter te wachten op een ander exemplaar met strakke Akra/Arrow/Leovince dempers?

Ik dacht dat deze blokken best betrouwbaar waren, dus zelfs wat kms hoeft geen probleem te zijn, als de staat nog goed is, toch?
Ergens heb je helemaal gelijk, als de staat maar goed is. Maar toch, ik zou zelf een onbehagen gevoel krijgen bij een 'twijfel' motor.
 
Die dempers vind ik ook niet fantastisch, maar zijn te vervangen.
Zat de hele geschiedenis erbij om de km stand aan te tonen dan had ik op de stoep gestaan, maar 1 rekening is te weinig.
De verkoper kan goudeerlijk zijn, maar het lijkt te mooi..
Ik hou voorlopig het geld in m'n zak en wacht wel af.

Ik dacht dat deze blokken best betrouwbaar waren, dus zelfs wat kms hoeft geen probleem te zijn, als de staat nog goed is, toch?
Ik ben niet bang voor een hogere km stand, mijn 851 gaat richting de 80.000.
Het gaat mij om het prijsverschil tussen 15k en 35k km, daar zit het probleem ;).
 
Die dempers vind ik ook niet fantastisch, maar zijn te vervangen.
Zat de hele geschiedenis erbij om de km stand aan te tonen dan had ik op de stoep gestaan, maar 1 rekening is te weinig.
De verkoper kan goudeerlijk zijn, maar het lijkt te mooi..
Ik hou voorlopig het geld in m'n zak en wacht wel af.


Ik ben niet bang voor een hogere km stand, mijn 851 gaat richting de 80.000.
Het gaat mij om het prijsverschil tussen 15k en 35k km, daar zit het probleem ;).
e

35k stelt natuurlijk nog steeds niks voor, en het lijkt er wel dat de fiets geen liefde tekort is gekomen. Even gebaseerd op het plaatje uiteraard. Heel goed en een stuk rijden? Dan krijg je wel aardig beeld toch?
 
Ik heb nog een donorblok liggen van een RSV 1000 R '07 (bij 27K big end lager voorste cilinder uitgelopen). Zit geen stator meer bij. Voor de rest; what you see is what you get...

Iemand interesse?


full



full
 
5 eigenaars zegt ook niet alles. Kan ook handelsvoorraad zijn (geweest).
Die tellen volgens mij niet mee als reguliere eigenaren bij de RDW. Mijn motor heeft twee eerdere eigenaren gehad, klopt ook (heb ze beide gesproken). Maar heeft ook bij een handelaar te koop gestaan voordat deze overging naar eigenaar twee. Bij mijn auto hetzelfde, ik ben de tweede eigenaar maar ik heb de auto gebruikt gekocht bij een autobedrijf.
 
Die dempers vind ik ook niet fantastisch, maar zijn te vervangen.
Zat de hele geschiedenis erbij om de km stand aan te tonen dan had ik op de stoep gestaan, maar 1 rekening is te weinig.
De verkoper kan goudeerlijk zijn, maar het lijkt te mooi..
Ik hou voorlopig het geld in m'n zak en wacht wel af.


Ik ben niet bang voor een hogere km stand, mijn 851 gaat richting de 80.000.
Het gaat mij om het prijsverschil tussen 15k en 35k km, daar zit het probleem ;).
Maar welke prijs zou wel reëel zijn dan?
 
Ok vraag. Wat gebeurt er als ik het losse zwarte stekkertje met de kleuren blauw wit bruin. In de bosch connector stop waar nu een stekker met wit groen rood in zit. Ze zitten zo dicht bij elkaar het lijkt er wel op of je ze kunt wisselen. Ik heb geeeen idee maar ben zo nieuwsgierig.
 

Bijlagen

  • B20448B4-7615-4341-A4E5-3ECCB03D225F.jpeg
    B20448B4-7615-4341-A4E5-3ECCB03D225F.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 8
Maar welke prijs zou wel reëel zijn dan?
Ook al is het een hele mooie fiets denk ik dat rond de 5k reëler is, immers geen bewijs voor km stand, historie of garantie.
Staat nu een zwarte '08 hier in de buurt van de eerste eigenaar met 30k km en garantie voor iets over de 5000. Ik ga daar eerst maar eens kijken.
 
Ook al is het een hele mooie fiets denk ik dat rond de 5k reëler is, immers geen bewijs voor km stand, historie of garantie.
Staat nu een zwarte '08 hier in de buurt van de eerste eigenaar met 30k km en garantie voor iets over de 5000. Ik ga daar eerst maar eens kijken.
Hij wilde er ook 5500 voor hebben...
 
Ok vraag. Wat gebeurt er als ik het losse zwarte stekkertje met de kleuren blauw wit bruin. In de bosch connector stop waar nu een stekker met wit groen rood in zit. Ze zitten zo dicht bij elkaar het lijkt er wel op of je ze kunt wisselen. Ik heb geeeen idee maar ben zo nieuwsgierig.

Ik denk niet dat dat past, ik zie namelijk wel verschillen.
Volgens mij is de losse stekker om hem bij de dealer aan de axone kast te hangen.
de bosch sensor is om de luchtdruk te meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan