Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Heb deze Ali set op de gok gekocht 😊
Maar kijken of het wat is 😁

DE64F3B7-30F2-4CF2-91F4-FE31285674DC.jpeg
 
Momenteel zit ik zelf even een jaar zonder motor na afgelopen winter mijn 1098 verkocht te hebben. Heb ik nu een beetje spijt van maar wil komend voorjaar weer een motor terugkopen. Zit eerst in een verhuizing etc.. dus dan even kijken hoe het financiele plaatje ervoor staat. Neig echter ook wel weer naar een RSV, heb toch 9 jaar met heel veel plezier op mijn 2003R gereden.

Voor vermaak even een paar plaatjes:
timmelsjoch.jpg


DSC_0851bewerkt.jpg


166290-ad36d2c80994cf5e84112ec801179899.jpg

spoor1920.jpg


run zx10r 9-10-2012.JPG
IMG_1157.JPG
IMG_1841.JPG

IMG_1842.JPG

IMG_1820 - kopie.JPG
 
Mooie foto's Giel!! maar waarom de akra ingeleverd voor een GPR uitlaat ?? ...
Op Cartagena reden we 3 dagen achter elkaar, en dat was blijkbaar te veel voor een enkele carbon demper. Die plofte de laatste dag; dempingwol eruit geploft en carbon huls gescheurd. Die ging dus de container in en vervangen voor een GPR. Zowel geluid als uiterlijk was de Akrapovic veeel mooier.

Mja ik weet niet wat die akra gekost heeft (ik kocht hem al zo), maar vermoed dat ie 2x zo duur was als een GPR..
 
Op Cartagena reden we 3 dagen achter elkaar, en dat was blijkbaar te veel voor een enkele carbon demper. Die plofte de laatste dag; dempingwol eruit geploft en carbon huls gescheurd. Die ging dus de container in en vervangen voor een GPR. Zowel geluid als uiterlijk was de Akrapovic veeel mooier.

Mja ik weet niet wat die akra gekost heeft (ik kocht hem al zo), maar vermoed dat ie 2x zo duur was als een GPR..
Yoo GielO, pb verstuurd
 
Sinds vorige week zaterdag ook eindelijk in bezit van een RSV 1000 R (2007), had al jaren een oog op de RSV echter door persoonlijke omstandigheden was het er nog niet van gekomen. Nu privé een wat rustiger vaarwater en dus de kans gegrepen.
Bij Boshuizen in Raalte mocht ik hem na een grondige beurt en 2 nieuwe banden meenemen.

Wat een genot! 12 jaar geleden mijn vorige motor, een gsx 600 f, weggedaan. Maar dit is toch echt wel wat anders!


IMG-20200809-WA0015.jpg
 
Hi iedereen als er iemand toevallig op zoek is naar een rsv mille voor het circuit, ik heb de mijne te koop staan !

Ook nog apart te koop zijn de dunlop sportmart TT achterband maat 190/55 en voorband 120/70 , nieuwprijs 350 mag je meenemen voor 250 !
alsook zoals afgebeeld crg bar end mirrors met rhino moto bar ends, geen chinese bucht, € 250 nieuwprijs, mee te nemen voor € 150 .

Alvats bedankt !
 

Bijlagen

  • 117968132_4485632711454555_3266457237309282109_n.jpg
    117968132_4485632711454555_3266457237309282109_n.jpg
    293,6 KB · Weergaven: 9
Alsof er gisteren niks aan de hand was...
De laatste sessie bijna helemaal droog gehad, de rest van de dag met een regenjas door de wind en hoosbuien.
Topdag gehad :).


1598524025578.png
 
RSV verkocht. Nog kuipsetje in de aanbieding,nieuw.
Mag voor voor een mooi bod :)
 

Bijlagen

  • IMG_3614.jpg
    IMG_3614.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 10
Als iemand nog een circuitfiets zoekt met alles er op en aan;
 
Mensen, bij deze ook even een hoi op dit forum. Naast mijn vertrouwde/verbouwde/geliefde Falco heb ik sinds vorige week een '00 RSV erbij voor een erg zacht prijsje die ik als winter project voor circuit ga aanpassen om volgend jaar Zandvoort/Assen/Spa etc onveilig te maken. Lukt prima op de Falco en al plenty kneesliders mee naar de eeuwige jachtgronden mee geholpen maar dat is hoofdzakelijk mijn toermotor en met de RSV hoop ik wat harder te gaan.

Op dit moment nog vrij standaard alleen met dikke Arrow uitlaat en stalen rem/koppelingsleidingen. Plannen zijn 16/44 tandwielen, RSV Gen2 radiale rem en koppelingspomp, Gabro chip, stuurdemper, schokdemper achter. Mocht alles naar tevredenheid werken wordt die afgemeld en gaan er circuitkappen op.

20200904_134301.jpg

20200904_134317.jpg
 
Geen ervaring met dempers van Ali, maar wel ervaring met een te kleine demper voor een Mille (waardoor hij enorm inhield en nog geen worst van tafel trok)

Een Mille heeft een fikse demper nodig, om goed te kunnen dempen en voldoende doorstroming van de uitlaatgassen te hebben.
Lijkt me bij deze demper niet voldoende (23,5 cm bij 10,5 cm) als ik de foto's en specs zie (mijn inschatting)
Ok. Dan doe ik ze niet. Bedankt.
Iemand een tip voor een set dempers voor een RSV uit 2004? De mijne maken echt teveel herrie en met killers er in klinkt niet mooi. Heb nu megafoon dempers van mivv.
 
Ok. Dan doe ik ze niet. Bedankt.
Iemand een tip voor een set dempers voor een RSV uit 2004? De mijne maken echt teveel herrie en met killers er in klinkt niet mooi. Heb nu megafoon dempers van mivv.

Ik had het overigens wel over een oer model Mille, met maar 1 demper.

Heb een paar maanden terug bij Pajic in Gendringen een gebruikte titanium Akrapovic onder mijn Mille laten zetten.
Echt vakwerk wat hun leveren, maken er een custom linkpijp bij, en checken of het geluidsniveau niet boven het voorgeschreven aantal DB uitkomt.
Maar dan praat je wel over een andere prijsklasse dan die 60 dollar dempers van Ali :$ (390 euro demper incl. custom linkpijp op maat en montage)

Met 2 dempers geen ervaring ;) scheelt natuurlijk alweer een stuk dat het verdeeld wordt.
Hieronder zie je het verschil goed, tussen z'n kleine demper en een degelijke dempert.

s-l1600.png
RSV1000R-Akrapovic-Hexagonal-1030x773.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er beiden erg gaaf uit! Heb vanmiddag eerst andere Db killers besteld op ali. Mocht het niks worden qua sound dan kijk ik weer verder. Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan