Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik had hiervoor een open carbon Shotgun uitlaat. Dat was de enige uitlaat die boven de rijwind uitkwam. Niet mooi ook. Dubbele Leo's onder mijn Falco en dat vind ik mooi klinken. :-)
Hé, zo eentje heb ik ook gehad. Is alweer lang geleden. Was volgens Nederlands product. Die was écht te luid. Leek het blok ook een beetje te knijpen. Het ding stond wel heel mooi. Ik zal nog eens een foto opsnorren :)
 
Hallo

Ik ben er vandaag achtergekomen dat mijn gashendel blijft hangen als ik het stuur naar links doe. Met de stelknop lukt het niet. Wat zou dit kunnen zijn? Gaskabel?
 
Thanks! Laatste vraag. Stel als ik een standaard uitlaat monteer voor bijv Duitsland. Moet je dan ook de eprom vervangen?
De standaard uitlaat kun je zonder problemen erop zetten. Hij loopt alleen wat rijker met de standaard uitlaat. Ik had deze vraag ooit eens gesteld bij ROKE en dit was hun antwoord.
 
Heeft iemand de afvoerslangen in de tank al eens vervangen?
Universele onderdompelbare kosten niet niks en ik kom alleen 40cm lengte tegen, geen idee of dat genoeg is.
 
Zoals ik in oudere berichten met enig regelmaat vermelden was ik mijn 2001 Mille aan het opknappen. Door omstandigheden heeft dit veels te lang geduurd. Maar ik kan nu eindelijk zeggen dat ik klaar ben na ongeveer anderhalf jaar en een hele zomer -_-.

Wat is er gedaan?
- swing arm vervangen
- subframe vervangen
- remschijven voor vervangen (motomasters)
- remschijf achter vervangen
- nieuwe voorvork poten
- hyperpro progressief voor in de vork
- hyperpro progressief achter
- schokdemper achter vervangen
- al het carbon opnieuw in de 2k blanke lak
- nieuw carbon topkuip onderdelen
- carbon dashboard cover
- carbon chainguard
- audi stijl knipperlichten voor en achter
- en een vers jasje paint gedaan via FZrene van het spuiten topic. Pather Black met color metallic erin. Wat een zwart geeft met een beetje een paars/blauwe shift erin
- paarse hendels

Wat moet nog gebeuren?

- nieuwe reservoirs voor rem en koppeling voor (heb ik al liggen)
- wil naar een oberin slave clutch cilinder
- paarse wheelstriping
- in geval van geen striping powdercoaten vol paars.
- stuurdemper maybe ?
- zadel herstofferen


Hier onder een paar plaatjes van vandaag.

20200930_145020.jpg
20200930_144920.jpg
20200930_144901.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Heb het idee dat mijn benzineleiding iets zweet, echter geen lekkage. Moet je bij vervanging perse de originele hebben of kun je ook van een ander merk doen(bijv gates)
 

Bijlagen

  • 20201004_193706.jpg
    20201004_193706.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 12
Hallo allemaal

Heb het idee dat mijn benzineleiding iets zweet, echter geen lekkage. Moet je bij vervanging perse de originele hebben of kun je ook van een ander merk doen(bijv gates)
Mag uiteraard ook een ander merk zijn. als de lengte, diameter en aansluitingen maar hetzelfde zijn ;)
 
ik zou gewoon voor die klemmen die je vast schroeft gaan. zit veel beter vast, en een stuk makkelijker te demonteren/Hergebruiken.
 
Helder. Moet ik die nog ergens bestellen? Of voldoen de standaard klemmen die op een reguliere webshop te bestellen zijn ook?
 
Webshop? Koop gewoon ergens in je buurt. Bijvoorbeeld een automaterialen zaak heeft die spullen gewoon op voorraad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Heeft 1 van jullie toevallig een duoseat over die ik kan overkopen voor een mille 99-2000? 2e hands zijn ze lastig te vinden. Leuk voor straks wanneer mijn zoontje een keer mee wilt
 
Andere vraag. Ik heb deze startrelais in de rsv mille. Is dat nu een yamaha startrelais of de originele?
 

Bijlagen

  • u2h3-0444c30e5f582e26ea98d2f2271c03ce.jpg
    u2h3-0444c30e5f582e26ea98d2f2271c03ce.jpg
    607,1 KB · Weergaven: 8
Heeft 1 van jullie toevallig een duoseat over die ik kan overkopen voor een mille 99-2000? 2e hands zijn ze lastig te vinden. Leuk voor straks wanneer mijn zoontje een keer mee wilt
Heb je ook al op Ebay gezocht? Daar heb ik er laatst een gescoord (wel voor een 2006 model). Ben je ook bekend met een aantal Nederlandse websites met tweedehands onderdelen?
 
Ik zoek zelf ook wat hulp/advies :)

Ik ben nu even met wat onderhoud/aanpassingen bezig. En kom twee dingen tegen waar ik advies bij kan gebruiken.

- Er zat geen claxon op, dus er eentje besteld. Nu kan ik gee aansluit draden ontdekken. Kan iemand mij hier bij op weg helpen. (Zal een foto bij voegen waar ik denk dat het montage punt moet zitten)

- Ik ontdek dat de luchtslangetjes die de klep aansturen in de cockpit, niet aangesloten zitten.
Zijn er redenen om dit niet te doen, en de klep altijd open te hebben staan? Of kun je ze toch beter wel aansluiten?

Alvast bedankt! :)
claxon.jpg

IMG_20201004_133547.jpg

Zou uit deze kabelboom de aansluiting moeten komen?

IMG_20201004_133616.jpg

De niet aangesloten luchtslangen die de luchtinlaat aansturen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan