Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Als ik na een rit op de SP overstap naar de RSV dan snij ik de eerste bocht bijna de apex af, ik vind hem licht en superstrak sturen.
Het is vooral wat je gewend bent en fijn vindt.
 
Moet bekennen dat ik een 888 SP een hele mooie motor vind en hier ook met een schuin oog naar kijk. Wel aan de prijs en qua onderhoud heeft Ducati wel een naam dat het snel stuk gaat. Heb zelf nooit een Ducati gehad maar vind die klassieke SP racers zo mooi en puur.

Wil sowieso een v-twin met flinke klappen waarbij 100pk al genoeg zou zijn.
 
Ongetwijfeld staat het al ergens in dit topic;-) maar vraag mij af hoe de stuureigenschappen van een RSV Mille (factory/ ohlins) is in vergelijking met bijvoorbeeld een vier in line R6. Ben op dit moment rustig aan het rondkijken voor een motor en vind een 2 cilinder, en de daarbij behorende klappen, wel interessant. Echter vind ik een RSV Mille wel groot en kolossaal ogen en vraag mij daarom ook af hoe soepel/ scherp zo'n motor stuurt.

Ik wil het liefst een racemotor maar eigenlijk ook eentje waarmee je niet perse hard hoeft te rijden om het toch leuk te hebben. Vroeger enkele valpartijen meegemaakt, vooral op Zandvoort, en ook de huidige verkeersdrukte op de weg doen mij twijfelen of een racemotor wel de juiste keuze is. Een tweecilinder met al zijn gebulder, geklap en gebeuk is daarom misschien ook leuk zonder dat je enorm hard hoeft te rijden. Realiseer me wel dat een RVS ook een kanon kan zijn en pas ver boven de 100 wakker wordt🤔.

Een Mille houdt van doorrijden }) een echte Gran Turismo.
Rotondes en stadsverkeer is 'hard werken' tegenover een vier in lijn.
Krappe langzame bochten gaan niet al te soepeltjes.

Houd er ook rekening mee dat hij enorm op de motor afremt zodra je het gas loslaat,
echt wennen als je van een 4 pitter afkomt.

Daarentegen, als je hem wat vrije lucht geeft is het een beest!

Als ik je verhaal zo lees zou ik het (persoonlijk) of bij een 4 in lijn racer houden of naar een 2 cilinder in naked vorm gaan.
Ik pak de Mille voor tripjes naar Duitsland, en heb nog een Ducati Monster (916cc) voor wat rustiger rond te tuffen :]
 
Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld staat het al ergens in dit topic;-) maar vraag mij af hoe de stuureigenschappen van een RSV Mille (factory/ ohlins) is in vergelijking met bijvoorbeeld een vier in line R6. Ben op dit moment rustig aan het rondkijken voor een motor en vind een 2 cilinder, en de daarbij behorende klappen, wel interessant. Echter vind ik een RSV Mille wel groot en kolossaal ogen en vraag mij daarom ook af hoe soepel/ scherp zo'n motor stuurt.

Ik wil het liefst een racemotor maar eigenlijk ook eentje waarmee je niet perse hard hoeft te rijden om het toch leuk te hebben. Vroeger enkele valpartijen meegemaakt, vooral op Zandvoort, en ook de huidige verkeersdrukte op de weg doen mij twijfelen of een racemotor wel de juiste keuze is. Een tweecilinder met al zijn gebulder, geklap en gebeuk is daarom misschien ook leuk zonder dat je enorm hard hoeft te rijden. Realiseer me wel dat een RVS ook een kanon kan zijn en pas ver boven de 100 wakker wordt🤔.

Ik heb op meerdere 4-in-lijn motoren (600, 750 en 1000's) en v-twins (RSV Mille, VTR1000F, TL1000) gereden en het heeft beide z'n charme. Een 4-in-lijn is zeker lager in toeren heel soepel te rijden. Rotondes kunnen in zn 1, 2, 3 of zelfs 6 genomen worden, met een (dikke) twin hoef je dat zeker niet te proberen...

Ik vind een twin voor op straat wel een stuk leuker rijden, ondanks de 120/130pk nodigt het, voor mij, toch een stuk minder uit om telkens door te halen. Rotonde af of bocht uit gasgeven tot de 7000 toeren is leuk en dan schakel ik gewoon lekker op, zal ook met de beleving te maken hebben denk ik. Mocht het wel eens hard moeten gaan is het natuurlijk een kleine moeite om wel eens een keer door te halen richting het rood.

Wanneer ik op m'n GSXR750 of 1000 rijdt ga ik wel telkens een stuk verder door richting het rode gebied...

Ben sinds kort dan overgestapt op een twin en wil eigenlijk niks anders meer. Ben voor m'n gevoel meer aan het motorrijden terwijl het eigenlijk minder hard gaat. Met het oog op m'n rijbewijs in ieder geval de beste keuze...
 
Beste leden,

Ik wil mijn Aprilia onder de aandacht brengen. Deze heb ik nu ruim 3 jaar in bezit. Vanwege beëindigen hobby staat hij nu te koop.

Het is een factory model uit 2007. Kuipen, hugger, spatbord, seatcover, ketting spatbord (of hoe het ook mag heten) zijn van carbon, orgineel Aprilia (aantoonbaar). Mivv carbon uitlaat.

Pas weer olie en filter, kettingset en banden zijn in goede staat. Als er vragen zijn dan mag je ze gerust stellen.

Altijd met plezier gereden, maar mag nu dus weg voor 6200€ (vraagprijs)
 

Bijlagen

  • IMG_20200426_172735__01__01.jpg
    IMG_20200426_172735__01__01.jpg
    332 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20200613_103208__01.jpg
    IMG_20200613_103208__01.jpg
    474,2 KB · Weergaven: 31
Een Mille houdt van doorrijden }) een echte Gran Turismo.

Ik pak de Mille voor tripjes naar Duitsland, en heb nog een Ducati Monster (916cc) voor wat rustiger rond te tuffen :]
Daar was ik al een beetje bang voor;). Voor Ducati ben ik een beetje huiverig vanwege onderhoud etc. Bij een monster schijnt het allemaal nog mee te vallen. Heb zelf overigens nul ervaring met Ducs.

Dat van het afremmen heb ik wel eens meegemaakt toen ik er achter reed. Wat een geluid kwam daar toen uit.
 
Ik heb op meerdere 4-in-lijn motoren (600, 750 en 1000's) en v-twins (RSV Mille, VTR1000F, TL1000) gereden en het heeft beide z'n charme. Een 4-in-lijn is zeker lager in toeren heel soepel te rijden. Rotondes kunnen in zn 1, 2, 3 of zelfs 6 genomen worden, met een (dikke) twin hoef je dat zeker niet te proberen...

Ik vind een twin voor op straat wel een stuk leuker rijden, ondanks de 120/130pk nodigt het, voor mij, toch een stuk minder uit om telkens door te halen. Rotonde af of bocht uit gasgeven tot de 7000 toeren is leuk en dan schakel ik gewoon lekker op, zal ook met de beleving te maken hebben denk ik. Mocht het wel eens hard moeten gaan is het natuurlijk een kleine moeite om wel eens een keer door te halen richting het rood.

Wanneer ik op m'n GSXR750 of 1000 rijdt ga ik wel telkens een stuk verder door richting het rode gebied...

Ben sinds kort dan overgestapt op een twin en wil eigenlijk niks anders meer. Ben voor m'n gevoel meer aan het motorrijden terwijl het eigenlijk minder hard gaat. Met het oog op m'n rijbewijs in ieder geval de beste keuze...
Met mijn oude 4 cilinder had ik een beetje hetzelfde, die wilde ik altijd in zijn toeren jagen/ laten janken. Laag onderin was de beleving een heel stuk minder.

Het gedreun en gebulder van een Twin maakt het misschien idd een stuk leuker ook al jaag je hem niet in zijn toeren.
 
Met mijn oude 4 cilinder had ik een beetje hetzelfde, die wilde ik altijd in zijn toeren jagen/ laten janken. Laag onderin was de beleving een heel stuk minder.

Het gedreun en gebulder van een Twin maakt het misschien idd een stuk leuker ook al jaag je hem niet in zijn toeren.
Ik heb in het verleden een aantal 4 cilinders gehad, daarna een parallel-twin (Yamaha TRX) en nu de Mille. Om het maar hardop te zeggen; de kans dat er ooit weer een 4 cilinder terug komt, is vrij klein :)

Voor mij was de keus voor een RSV doorslaggevend op de zithouding. Het is een vrij grote motor inderdaad, maar daardoor pas ik met mijn 1.86 m perfect. Het rare is; met sport-tour motoren krijg ik door de semi-sportieve zithouding veel last van mijn rug. Op de RSV geen last van, ook geen last van mijn polsen.

Daarbij vind ik de RSV zeer goed in lage toeren te rijden (i.t.t. de TRX). Zelfs kleine kruip-door-sluip-door weggetjes of in de stad, geen probleem. Natuurlijk, als je harder rijdt wordt het alleen maar beter. Maar het is mij een betere tour-machine gebleken dan verwacht.
 
Ik heb in het verleden een aantal 4 cilinders gehad, daarna een parallel-twin (Yamaha TRX) en nu de Mille. Om het maar hardop te zeggen; de kans dat er ooit weer een 4 cilinder terug komt, is vrij klein :)

Voor mij was de keus voor een RSV doorslaggevend op de zithouding. Het is een vrij grote motor inderdaad, maar daardoor pas ik met mijn 1.86 m perfect. Het rare is; met sport-tour motoren krijg ik door de semi-sportieve zithouding veel last van mijn rug. Op de RSV geen last van, ook geen last van mijn polsen.

Daarbij vind ik de RSV zeer goed in lage toeren te rijden (i.t.t. de TRX). Zelfs kleine kruip-door-sluip-door weggetjes of in de stad, geen probleem. Natuurlijk, als je harder rijdt wordt het alleen maar beter. Maar het is mij een betere tour-machine gebleken dan verwacht.

Waarom doe je hem dan weg? Wat wordt er beter bij de volgende fiets?
 
Beste leden,

Ik wil mijn Aprilia onder de aandacht brengen. Deze heb ik nu ruim 3 jaar in bezit. Vanwege beëindigen hobby staat hij nu te koop.

Het is een factory model uit 2007. Kuipen, hugger, spatbord, seatcover, ketting spatbord (of hoe het ook mag heten) zijn van carbon, orgineel Aprilia (aantoonbaar). Mivv carbon uitlaat.

Pas weer olie en filter, kettingset en banden zijn in goede staat. Als er vragen zijn dan mag je ze gerust stellen.

Altijd met plezier gereden, maar mag nu dus weg voor 6200€ (vraagprijs)
Niet geheel origineel 2007 zo te zien. Destijds al zo gekocht?
Succes iig met de verkoop :t
 
Ik heb in het verleden een aantal 4 cilinders gehad, daarna een parallel-twin (Yamaha TRX) en nu de Mille. Om het maar hardop te zeggen; de kans dat er ooit weer een 4 cilinder terug komt, is vrij klein :)

Voor mij was de keus voor een RSV doorslaggevend op de zithouding. Het is een vrij grote motor inderdaad, maar daardoor pas ik met mijn 1.86 m perfect. Het rare is; met sport-tour motoren krijg ik door de semi-sportieve zithouding veel last van mijn rug. Op de RSV geen last van, ook geen last van mijn polsen.


Daarbij vind ik de RSV zeer goed in lage toeren te rijden (i.t.t. de TRX). Zelfs kleine kruip-door-sluip-door weggetjes of in de stad, geen probleem. Natuurlijk, als je harder rijdt wordt het alleen maar beter. Maar het is mij een betere tour-machine gebleken dan verwacht.

Hier hetzelfde. De rsv zit beter dan mijn eerdere sv 650 s Ik had ook proefgereden op de falco maar qua zithouding zat de rsv beter. Vooral mijn polsen deden zeer bij de falco.
 
in de zomer is de startkoppeling vervangen. Nu is er weer een ander euvel. EFI in het display bokken en uit. Daar sta je dan langs de kant van de snelweg. Zo blij dat iemand stopte met een bakwagen. Heeft mij helemaal naar de motorzaak gebracht. Ben benieuwd. Ik gok dynamo (accu had nog maar 10 v) of brandstofpomp.
En probleem achterhaald?
Had je de start koppeling zelf gedaan in de zomer? Beetje te doen? Zie dat je trouwens vlakbij woont.
 
En probleem achterhaald?
Had je de start koppeling zelf gedaan in de zomer? Beetje te doen? Zie dat je trouwens vlakbij woont.
Idd dichtbij!
Nee niet zelf gedaan. Dit durfde ik niet aan. Motofit heeft het gedaan. Werkt prima nu.
vandaag ga ik de RSV weer ophalen het was idd de dynamo. Hij is opnieuw gewikkeld. Hopen dat alles nu een tijd goed blijft.
 
Ik wil mijn koppelingshendel vervangen. Moet je dat perse ook je remvloeistof vervangen? Of spuit het er niet uit bij vervangen
 
Goeie avond mede mf'ers,

Sinds kort eigenaar van een RSV van 2000.
Aangekocht in NL en nu geïmporteerd naar BE.
Dit is nu mijn tweede fiets in de garage naast een ducati hypermotard 1100 '08

Bedoeling om er mee te gaan 'touren' en eventueel eerste stappen op het circuit te zetten.

Mechanisch is de fiets in goede staat. Cosmetisch iets minder.. ze heeft in dat opzicht dat weinig liefde gekend. Veel roest op verschillende bouten en moeren etc...

Ideale fiets om deze winter de nodige liefde te geven die ze verdiend.

Iemand die wat tips kan of wil geven over waar ik zeker op moet letten om te controleren/vervangen..?
De zijstandaard upgrade van een fireblade had ik vernomen, maar weet niet van welke bouwjaren deze genomen worden?

Banden, ketting en tandwielen zijn 6 maanden oud
Koppelingsplaten zijn een jaar geleden vervangen. Olie en filters zijn ook dit jaar nog vervangen.
Stalen leidingen vooraan
Heeft een Sebring uitlaat met eprom (bruut, echt bruut) hyperpro achterveer en mra dubble bubble ruitje.

Stickerset is besteld, topkuip, andere koplamp, knipperlichten,...
Heb nog vanalles opstaan om te doen maar is te veel om allemaal op te noemen...

Kan niet wachten om er echt fatsoenlijk mee te kunnen gaan rijden ...
 

Bijlagen

  • IMG_20201214_165101.jpg
    IMG_20201214_165101.jpg
    209,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20201214_165112.jpg
    IMG_20201214_165112.jpg
    233,7 KB · Weergaven: 15
  • Leuk
Waarderingen: Kars
hey mede-broaaapers!

Kars had een mooie Mille, maar nu niet meer. Niet geheel toevallig ben ik sinds gisteren eigenaar van een erg mooie mille uit 2002 ;) Zodra ik hem opgehaald heb zal ik eens kijken of ik er een mooi eigen fototje van kan schieten. Ik zal hier nu vast met enige regelmaat meelezen maar ben niet zo'n actieve poster ;)

Gr Niels.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan