Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Helder dank! Gewoon DOT 4 gaat het worden.
Nat en droog kookpunt verschilt nogal per merk.
Je zult Dot 5.1 remvloeistoffen vinden met een lager nat kookpunt dan sommige Dot 4.

Op straat zou ik me er niet te druk om maken zoals al is gezegd.
Ik vervang liever elk jaar en nog een keer tussendoor ivm trackdays, dan dat ik investeer in hele fancy remvloeistof.
Bij autozaken is het vaak goedkoper dan via een motorzaak.
 
Nat en droog kookpunt verschilt nogal per merk.
Je zult Dot 5.1 remvloeistoffen vinden met een lager nat kookpunt dan sommige Dot 4.

Op straat zou ik me er niet te druk om maken zoals al is gezegd.
Ik vervang liever elk jaar en nog een keer tussendoor ivm trackdays, dan dat ik investeer in hele fancy remvloeistof.
Bij autozaken is het vaak goedkoper dan via een motorzaak.
Ok dank voor de aanvulling.
 
Wellicht wat voor iemand van hier?

Te koop aangeboden:

Zeer zeldzame US zijstandaard in zeer nette staat.

Ik had de standaard gekocht voor de RSV1000R van m’n vader maar hij bleek er zelf ook al eentje te hebben besteld.

US standaard staat er schuiner onder en de standaard is verstevigd/steviger.

Past voor zover mij bekend onder de RSV GEN1 & GEN2 modellen.

Prijs is €100

*Te duur? Zoek er dan lekker eentje in dezelfde staat voor dezelfde prijs (standaard + verzenden + invoerrechten)


lYM4dexm.jpg


nQietyem.jpg


LHo8015m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wellicht wat voor iemand van hier?

Te koop aangeboden:

Zeer zeldzame US zijstandaard in zeer nette staat.

Ik had de standaard gekocht voor de RSV1000R van m’n vader maar hij bleek er zelf ook al eentje te hebben besteld.

US standaard staat er schuiner onder en de standaard is verstevigd/steviger.

Past voor zover mij bekend onder de RSV GEN1 & GEN2 modellen.

Prijs is €100

*Te duur? Zoek er dan lekker eentje in dezelfde staat voor dezelfde prijs (standaard + verzenden + invoerrechten)


lYM4dexm.jpg


nQietyem.jpg


LHo8015m.jpg

Ik had voor 35€ (staander + verzending) eentje van een blade (bwj 03-05) onder mijne gezet. 'plug and play'. In nieuwstaat bij een sloper gekocht. (Wat smeer en vuil op, maar dasty is het wondermiddel)
 
Ik had voor 35€ (staander + verzending) eentje van een blade (bwj 03-05) onder mijne gezet. 'plug and play'. In nieuwstaat bij een sloper gekocht. (Wat smeer en vuil op, maar dasty is het wondermiddel)
Maar een Blade standaard is nog geen originele US standaard ;)

Vind zelf de US standaard er namelijk mooier onder staan dan die van een Blade. Maar dat is ieder z’n ding en ook wat je er zelf voor over hebt...
 
Jongens weten jullie of de stuurdemper die standaard op de RSV factory uit 2004 zit past op een “ gewone” RSV R uit 2004?
Bedankt alvast!
 
Ow en nog iets. Ik wil binnenkort de koelvloeistof vervangen maar moet dan nieuwe slangklemmen gebruiken welke gebruiken jullie?
 
Waarom step je deze vraag? Heb je gelezen dat je de klemmen altijd moet vervangen?
Een goede klem gebruik ik nog een keer, een klem die niet goed is vervang ik.
Ik heb nog nooit met klikklemmen gewerkt en heb ze ook niet op voorraad. Zul je net zien ga je aan de gang is die klem versleten en kun je het project niet afmaken. Daarom dacht ik het is fijn om alvast een klem op voorraad te hebben.
 
Tijd voor de zoveelste 'domme' olie vraag *O* 😂

Ik reed altijd met 15w50 5100 motul op de gen1, vorig jaar de vol synthetische 300v 15w50 gebruikt en 1000 km later blokje kapot. Nou lijkt het mij sterk dat dat de oorzaak was, lijkt me eerder te arm gelopen te hebben op de originele eprom. Want daar heb ik gabro van het weekend al een mail voor gestuurd.

Nu zegt Roke 10w60, het boekje 15w50 en zie ik op APWorkshops ook de 10w40 voorbij komen die velen gebruiken. Wat is nou de beste keuze? De 10w lijkt me bij koude start en koud rijden beter voor het blok?

Ik dacht zelf aan half synthetisch weer (aangezien me slechte ervaring met 300v), maar welke diktes en merk? Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel dat er online staat. En in oude topics Roke 5w60 pakte en StarTwin 20w50.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven, rij er al 3 jaar mee. Maar wil nu toch wel eens het beste pakken ipv nog steeds de 15w50 aanhouden als er iets beters is.

Greetz,
Mark:}:W
 
Tijd voor de zoveelste 'domme' olie vraag *O* 😂

Ik reed altijd met 15w50 5100 motul op de gen1, vorig jaar de vol synthetische 300v 15w50 gebruikt en 1000 km later blokje kapot. Nou lijkt het mij sterk dat dat de oorzaak was, lijkt me eerder te arm gelopen te hebben op de originele eprom.
Ik dacht zelf aan half synthetisch weer (aangezien me slechte ervaring met 300v), maar welke diktes en merk?
Wat is er kapot?
Je geeft zelf aan dat het je sterk lijkt dat het door de 300v komt, maar vindt het nu wel slechte olie?
Overkill voor straat, het is voor het circuit bedoeld.
Startwin en Roké zijn beide erg goed, heb je dan meer aan een mening van een MF-er>
Ik heb iets van 3000km gereden met 15w50 7100, waarvan 1000 op het circuit. So far so good.
 
Wat is er kapot?
Je geeft zelf aan dat het je sterk lijkt dat het door de 300v komt, maar vindt het nu wel slechte olie?
Overkill voor straat, het is voor het circuit bedoeld.
Startwin en Roké zijn beide erg goed, heb je dan meer aan een mening van een MF-er>
Ik heb iets van 3000km gereden met 15w50 7100, waarvan 1000 op het circuit. So far so good.

Slechte olie is het zeker niet, maar hoor overal dat ik op straat het best op half synthetisch rijden kan. De 20w50 wat StarTwin aanbeveelde in oude topics hier is me te dik (zal wel tussen de oren zitten), maar wat dan het profijt van 10w40 of 10w60 is.

Overigens waarom de 7100 en niet de 5100?
 
Tijd voor de zoveelste 'domme' olie vraag *O* 😂

Ik reed altijd met 15w50 5100 motul op de gen1, vorig jaar de vol synthetische 300v 15w50 gebruikt en 1000 km later blokje kapot. Nou lijkt het mij sterk dat dat de oorzaak was, lijkt me eerder te arm gelopen te hebben op de originele eprom. Want daar heb ik gabro van het weekend al een mail voor gestuurd.

Nu zegt Roke 10w60, het boekje 15w50 en zie ik op APWorkshops ook de 10w40 voorbij komen die velen gebruiken. Wat is nou de beste keuze? De 10w lijkt me bij koude start en koud rijden beter voor het blok?

Ik dacht zelf aan half synthetisch weer (aangezien me slechte ervaring met 300v), maar welke diktes en merk? Ik zie door de bomen het bos niet meer, zoveel dat er online staat. En in oude topics Roke 5w60 pakte en StarTwin 20w50.

Wie o wie kan mij het verlossende antwoord geven, rij er al 3 jaar mee. Maar wil nu toch wel eens het beste pakken ipv nog steeds de 15w50 aanhouden als er iets beters is.

Greetz,
Mark:}:W
Ik zou gaan voor de olie waar je jezelf prettig bij voelt. Zeker met alle uiteenlopende verhalen.

Zelf gooide ik 10W60 Motul 7100 in m'n Gen2, omdat:
- 10W ivm koude start, ging net wat makkelijker rond dan 15W
- 60 ivm circuitdagen, zou 'stabieler' moeten zijn als je het blok flink belast
- 7100 omdat ie daar mooi op schakelt, ook bij m'n vorige motor merkte ik het verschil met schakelen

Weet je wat er kapot is aan je blok? Bij lagerschade kun je denken aan 'verkeerde' olie, maar ik zou het eerder zoeken in slecht onderhoud/laag oliepeil bij de vorige eigenaren. Te arm lopen zie je denk ik niet zo snel terug in kapot lagers.
Lastig, lastig.
 
Ik zou gaan voor de olie waar je jezelf prettig bij voelt. Zeker met alle uiteenlopende verhalen.

Zelf gooide ik 10W60 Motul 7100 in m'n Gen2, omdat:
- 10W ivm koude start, ging net wat makkelijker rond dan 15W
- 60 ivm circuitdagen, zou 'stabieler' moeten zijn als je het blok flink belast
- 7100 omdat ie daar mooi op schakelt, ook bij m'n vorige motor merkte ik het verschil met schakelen

Weet je wat er kapot is aan je blok? Bij lagerschade kun je denken aan 'verkeerde' olie, maar ik zou het eerder zoeken in slecht onderhoud/laag oliepeil bij de vorige eigenaren. Te arm lopen zie je denk ik niet zo snel terug in kapot lagers.
Lastig, lastig.

Ja vandaar dat ik na veel zoeken ook het idee had om een 10w te pakken. Rij wel sportief door, dus dan de vraag is 60 dan ook goed of liever een 40. En vanwaar dan de keuze voor een vol synthetische olie? Sprak iemand van motul en die zei dat de 300v voornamelijk duurder was, maar ook net een slag beter als de 7100.

Zie ook elke x Eni Aprilia racing I-Ride 10w60 voorbij komen, ook een vol syntheet. Maar ben er zelf nog niet echt wijzer van geworden zo haha.
 
Ben niet gegaan voor 7100 omdat het een volsyntheet is, ging me meer om het schakelgedrag.
Die ervaring kwam weer voort uit mijn gebruik bij m'n GSXR K2.
Toendertijd gegaan voor volsyntheet ivm trackdays, want voor m'n gevoel kan een volsyntheet daar beter tegen. Again: gedaan waar ik me goed bij voel.
 
Ben niet gegaan voor 7100 omdat het een volsyntheet is, ging me meer om het schakelgedrag.
Die ervaring kwam weer voort uit mijn gebruik bij m'n GSXR K2.
Toendertijd gegaan voor volsyntheet ivm trackdays, want voor m'n gevoel kan een volsyntheet daar beter tegen. Again: gedaan waar ik me goed bij voel.
Maar het kan dus geen kwaad om vol syntheet te pakken ipv een half syntheet? Zit echt aan die van Eni/Agip te denken, omdat ze daar destijds fabrieksaf mee kwamen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan