Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Dan vraag je denk ik gewoon te veel, heb meerdere Factory s gehad en verkocht. nette originele exemplaren doen verkoop tussen de 4.000 en de 6.000(niet vragen maar krijgen). De jouwe zal vast heel mooi zijn maar bouwjaar en kleurstelling komen niet overeen wat meestal een negatief effect heeft op de verkoopbaarheid en de prijs, behalve een hoop stickertuning zie ik weinig bijzondere opties die een originele niet heeft.
 
Hoe origineler de motor is hoe meer ervoor betaald wordt. Alles wat je eraan aanpast doet meestal de waarde zakken. Dus de voorbeelden van motoren die 6000 opbrengen kan zeker, maar zullen waarschijnlijk hele nette originele exemplaren geweest zijn.
 
Mijn Mille begint ook vorm te krijgen. Ben hem aan het klaarmaken voor de eerste keer Assen op 23 september.
Hij was voorzien van een SBK ombouwkit (hoog stuur), deze komt binnenkort in zijn geheel te koop, dus voor wie interesse heeft..

Todo lijstje zover:
- Clipons terug erop (done)
- Supercorsa SP gemonteerd (done)
- Er komt een Mille R Ohlins shock op
- Mille R gouden remklauwen (die met 4 blokjes)
- Brembo radiale rempomp van mijn 1098S Streetfighter
- Hyperpro lineaire veren + vork service

Dan zou hij in principe helemaal in orde/up to date moeten zijn om lekker rond te kunnen rijden. Blijft een heerlijke bike om te zien ook

mille.jpg
 
Meer mensen hier die circuit rijden met hun Mille (R) of Factory?

Ik overweeg er van de winter een te kopen. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen :). De basis, lichte wielen, goede vering en een dikke 2 cilinder spreekt me wel aan.
 
Meer mensen hier die circuit rijden met hun Mille (R) of Factory?

Ik overweeg er van de winter een te kopen. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen :). De basis, lichte wielen, goede vering en een dikke 2 cilinder spreekt me wel aan.

Er zijn best veel mensen die nog met zo'n oud beestje op circuit rijden, tijdens de meeste track days zie je er wel 1 of meerdere rijden.
Het is ook wel interessant, laag in aanschaf en er zijn best veel onderdelen voor te vinden.

Een R is wel lastig te vinden tegenwoordig (zeker voor weinig geld). Ik ben dus voor een normale Mille gegaan en upgrade de onderdelen die "minder" zijn meteen (zie post hierboven). Sowieso aan te raden om alles te servicen bij die oude bikes, want bijna niemand doet onderhoud aan vering.

De Ohlins shock is inmiddels gereviseerd bij HK en de voorvork doen we volgende week.
23 september eerste keer op Assen :]
 
Er zijn best veel mensen die nog met zo'n oud beestje op circuit rijden, tijdens de meeste track days zie je er wel 1 of meerdere rijden.
Het is ook wel interessant, laag in aanschaf en er zijn best veel onderdelen voor te vinden.

Een R is wel lastig te vinden tegenwoordig (zeker voor weinig geld). Ik ben dus voor een normale Mille gegaan en upgrade de onderdelen die "minder" zijn meteen (zie post hierboven). Sowieso aan te raden om alles te servicen bij die oude bikes, want bijna niemand doet onderhoud aan vering.

De Ohlins shock is inmiddels gereviseerd bij HK en de voorvork doen we volgende week.
23 september eerste keer op Assen :]

Af en toe zie ik ze nog voorbij komen voor 3-4k, maar de meesten zitten vaak wat hoger.
Voor hij het circuit op gaat wordt sowieso alles los getrokken en geserviced, vering mag dan zeker op een circuit fiets niet ontbreken :).
 
Af en toe zie ik ze nog voorbij komen voor 3-4k, maar de meesten zitten vaak wat hoger.
Voor hij het circuit op gaat wordt sowieso alles los getrokken en geserviced, vering mag dan zeker op een circuit fiets niet ontbreken :).

Ja precies, die bedragen ga je al snel naar toe. En daar kom ik met upgrades nog lang niet aan. Wat ik ermee bedoelde te zeggen, als je toch gaat servicen dan is het dus prijstechnisch ook interessant gewoon een normale te pakken en die met het servicen te upgraden.

Alleen de wielen moet ik nog en dan is 'ie in principe qua specs gelijk aan een R. (ok geen Ohlins vork, maar een Showa met verse service en aangepaste veer gaat de klus ook wel klaren)
 
Ik heb 2 jaar geleden een 2003 RSV R gekocht met als bedoeling in te gaan zetten op circuit. Volledige circuitkuip erop met aangepaste bestickering, vork laten servicen en omgekeerd schakelen, klaar als 'snellere' motor voor mee naar Assen te gaan ipv mijn omgebouwde Superduke 990R. Alleen vind ik er mijn draai niet op: ik zit 'in' de motor, mijn benen zitten verkrampt, het voelt allemaal beetje krampachtig aan voor mij, net iets te oldschool... Als ik de mentale klik maak lukt het wel qua rondetijden maar ik voel mij er gewoon niet lekker op.
Na 2 dagen Zolder in 2021 staat de motor aan de kant, netjes onder een warm dekentje. (ik zeg het er maar meteen bij, niet te koop, al verschillende aanbiedingen gekregen 8-) ).

Motorisch, qua sturen en remmen is dit wel een zeer goede motor. Vraagt wel wat input bij het insteken van de bocht maar loopt op rails. Veel koppel zoals een dikke twin betaamt en ook erg bulletproof met het Rotaxblok. Maar in vergelijking met zijn oudere tegenhanger (1999 996S) is dit toch meer een straatmotor met racegenen dan een volbloed racer. Eerste keer Zolder op de Ducati en meteen 2 seconden sneller dan op de Aprilia (1.50 met een 5 dagen oude achterband).

Ik vind het altijd bijzonder om ze tegen te komen die RSV's op circuit, steekt toch net wat uit boven de 4-cilindersmassa... Mocht er ooit een andere motor bijkomen dan komt deze wel als eerste in de verkoop hier op MF, beloofd.

Duc en Appie.jpg
 
Meer mensen hier die circuit rijden met hun Mille (R) of Factory?

Ik overweeg er van de winter een te kopen. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen :). De basis, lichte wielen, goede vering en een dikke 2 cilinder spreekt me wel aan.
@martijn76 Heeft volgens mij nog een RSV klaar voor circuit te koop, ga daar mee praten.
 
Thanks heren! Goede info ook van @Fishing Foggy . Ik rij nu Ducati, en heb het gevoel dat ik met deze fiets alles kan. Ik hoop dat dit met de RSV ook zo is, maar na jouw verhaal ga ik eerst eens een goede proefrit doen.

Wat betreft de vering, ik heb nu goede ervaringen met ohlins, dus ik denk dat ik rustig blijf zoeken naar een R of een Factory. In het verleden heb ik ook 4-cilinders gereden, maar ik merk toch dat ik beter zit op een 2-cilinder.
 
Ik heb 2 jaar geleden een 2003 RSV R gekocht met als bedoeling in te gaan zetten op circuit. Volledige circuitkuip erop met aangepaste bestickering, vork laten servicen en omgekeerd schakelen, klaar als 'snellere' motor voor mee naar Assen te gaan ipv mijn omgebouwde Superduke 990R. Alleen vind ik er mijn draai niet op: ik zit 'in' de motor, mijn benen zitten verkrampt, het voelt allemaal beetje krampachtig aan voor mij, net iets te oldschool... Als ik de mentale klik maak lukt het wel qua rondetijden maar ik voel mij er gewoon niet lekker op.
Na 2 dagen Zolder in 2021 staat de motor aan de kant, netjes onder een warm dekentje. (ik zeg het er maar meteen bij, niet te koop, al verschillende aanbiedingen gekregen 8-) ).

Motorisch, qua sturen en remmen is dit wel een zeer goede motor. Vraagt wel wat input bij het insteken van de bocht maar loopt op rails. Veel koppel zoals een dikke twin betaamt en ook erg bulletproof met het Rotaxblok. Maar in vergelijking met zijn oudere tegenhanger (1999 996S) is dit toch meer een straatmotor met racegenen dan een volbloed racer. Eerste keer Zolder op de Ducati en meteen 2 seconden sneller dan op de Aprilia (1.50 met een 5 dagen oude achterband).

Ik vind het altijd bijzonder om ze tegen te komen die RSV's op circuit, steekt toch net wat uit boven de 4-cilindersmassa... Mocht er ooit een andere motor bijkomen dan komt deze wel als eerste in de verkoop hier op MF, beloofd.

Bekijk bijlage 1802004
Lekker setje wel 😍 Er zijn maar weinig motoren die zo scherp sturen als een duc. Gevoel op de voorkant is altijd fantastisch
 
@martijn76 Heeft volgens mij nog een RSV klaar voor circuit te koop, ga daar mee praten.
Stond klaar voor het circuit, gelukkig niet verkocht want ik had een voorpoot nodig na een valpartij. De beste raad is voorraad :t
Zonder vork en met de standaard velgen ipv R ook te koop voor weinig, of ik hou hem erbij om te kannibaliseren.

Motorisch, qua sturen en remmen is dit wel een zeer goede motor. Vraagt wel wat input bij het insteken van de bocht maar loopt op rails. Veel koppel zoals een dikke twin betaamt en ook erg bulletproof met het Rotaxblok. Maar in vergelijking met zijn oudere tegenhanger (1999 996S) is dit toch meer een straatmotor met racegenen dan een volbloed racer. Eerste keer Zolder op de Ducati en meteen 2 seconden sneller dan op de Aprilia (1.50 met een 5 dagen oude achterband)
Ik had dit juist andersom, vond de 996S maar zwaar, zat er niet lekker op, enmoest ik hard de bocht in douwen. De Mille R klopte meteen.
 
Meer mensen hier die circuit rijden met hun Mille (R) of Factory?

Ik overweeg er van de winter een te kopen. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen :). De basis, lichte wielen, goede vering en een dikke 2 cilinder spreekt me wel aan.
Mocht je geïnteresseerd zijn, ik verkoop momenteel mijn Aprilia RSV Mille uit 2000.
 

Bijlagen

  • IMG_20220809_132354.jpg
    IMG_20220809_132354.jpg
    340,4 KB · Weergaven: 36
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga echt opzoek naar een R. Heb ook voor die tijd nog een andere motor die er uit moet. 3 motoren is net te gek, op 2 rij ik al amper 😂.
 
Bedankt voor het aanbod, maar ik ga echt opzoek naar een R. Heb ook voor die tijd nog een andere motor die er uit moet. 3 motoren is net te gek, op 2 rij ik al amper 😂.

Deze staat in de Aprilia marketplace groep op Facebook. Mooi ding. Aardig wat gelopen, maar goed onderhouden lijkt het.

Screenshot 2022-09-14 at 11.53.10.png
 
goedemiddag,
Ik ben van plan om een RSV 1000r aan te schaffen, nu wordt deze aangeboden als een factory uitvoering maar als ik naar de foto kijk lijkt het mij de standaard 1000r, bouwjaar is 2004, nu heb ik geen ervaring met de Rsv,
Misschien dat hier iemand meer kan vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf ?
 

Bijlagen

  • 75156219-F8EA-4C80-9A11-7718F4255D97.jpeg
    75156219-F8EA-4C80-9A11-7718F4255D97.jpeg
    91,3 KB · Weergaven: 10
Dit betreft zeker geen factory uitvoering. Die zijn uitgerust met meerdere carbon kappen en spatborden en gesmede OZ lichtmetalen velgen, verder zijn ze volledig Ohlins afgeveerd en makkelijk te herkennen aan de opvallende goudgekleurde voorpoten
 
Zeer belangrijk bij de 2004 modellen is nagaan of de achterbrug modificatie is uitgevoerd. Er is hierbij een terugroepactie geweest omdat deze spontaan konden scheuren. Dit is volgens mij bij een dealer op kenteken na te vragen. Ook belangrijk bij alle 2e generatie Rsv's tot 2006 meende ik of de dynamo/stator modificatie is uitgevoerd. Standaard laad deze veel te zwaar waardoor deze door kan branden bij heftig gebruik (circuit dagje bijvoorbeeld)
 
Zeer belangrijk bij de 2004 modellen is nagaan of de achterbrug modificatie is uitgevoerd. Er is hierbij een terugroepactie geweest omdat deze spontaan konden scheuren. Dit is volgens mij bij een dealer op kenteken na te vragen. Ook belangrijk bij alle 2e generatie Rsv's tot 2006 meende ik of de dynamo/stator modificatie is uitgevoerd. Standaard laad deze veel te zwaar waardoor deze door kan branden bij heftig gebruik (circuit dagje bijvoorbeeld)

Ja dit, en bij de 2004/2005 reset de teller als je de accu eraf trekt.
Dus vertrouw de kilometerstand niet vanaf de teller. 100% kans dat hij wel eens is teruggesprongen.
 
Meer mensen hier die circuit rijden met hun Mille (R) of Factory?

Ik overweeg er van de winter een te kopen. Maar ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen :). De basis, lichte wielen, goede vering en een dikke 2 cilinder spreekt me wel aan.
Yep, hier ook wat circuitdagen op een RSV, 2022 niet gereden.

Ik heb er een tweede bijgekocht voor reserve delen. Buitenkansje. Ligt nu compleet gedemonteerd in kratten

Misschien in 2023 weer wat doen als het lukt qua tijd.
Mogen ook verkocht worden als iemand interesse heeft.
 

Bijlagen

  • IMG_7927.jpg
    IMG_7927.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 25
  • IMG_7877.jpg
    IMG_7877.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 26
  • IMG_7889.jpg
    IMG_7889.jpg
    70,1 KB · Weergaven: 25
  • IMG_7890.jpg
    IMG_7890.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan