Zeer dik ding!! Waar komt het kuipwerk vandaan als ik vragen mag?
Geen idee, motor staat te koop via iconic.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeer dik ding!! Waar komt het kuipwerk vandaan als ik vragen mag?
Ik ben deze week wezen kijken naar een RSV Factory uit 2004, maar deze viel mij toch wat tegen.
Het voornaamste dat mij tegenviel was dat ik hem bijzonder oncomfortabel vond zitten tov mijn oude Ducati 999.
Een erg hoog zadel en laag stuur, met als gevolg zodanig veel druk op mijn polsen dat ik na 5 minuten rijden eigenlijk al klaar was. Nu is dit natuurlijk geen tour motor, maar op al mijn voorgaande Ducati's kon ik rustig een uur zitten zonder dat probleem.
Is dit af te stellen bij de factories?
Ja bij mij ook en heb tot nu toe nul spijt van de Mille als circuit fiets. Het rijdt veel fysieker door zijn gewicht, maar het is niet minder leuk. En het lukt prima om er nog redelijk snel mee te rijden doordat ze wel gewoon strak op de weg liggen.Mij werd een Mille ook om die reden "afgeraden" een gsxr750 zou een stuk beter moeten zijn.
Alleen heb ik echt niks met 4cilinders, dus dat wordt hem voor mij zeker niet.
Een 1000cc inline 4 heeft meer koppel dan je veel mensen denken, dus dat gaat zeker niet tegenvallen. Zeker niet als je die 170pk sterke ZX10 vergelijkt met een 999, want dat verschil is aanzienlijk.Ik was ook zeer content met de 2 cilinders die ik tot nu toe heb gehad. Vooral het lineaire vermogen vond ik prettig rijden. De nadelen van 2 cilinders (bokkig, aan/uit gasreactie, veel trillingen) heb ik nooit last van gehad met m'n 748/916/999.
Ik ben dan ook benieuwd wat een 1000cc l4 motor doet. Mocht ik het niks vinden ga ik weer op zoek naar een RSV, maar wat ik tot nu toe lees over bijvoorbeeld de ZX10R is dat ze bijzonder lovend zijn over vermogen onderin, "flickability", afmetingen en gewicht. Op papier klinkt het dus allemaal fantastisch. Maar er zijn natuurlijk weinig artikelen te vinden waarin een 2-cilinder met een 4-cilinder vergeleken wordt, dat is dus aan mijzelf .
Mijn enige ervaring verder van Italiaans vs. Japans is dat Kawasaki's tov een Ducati een draak is om aan te werken. Bij al m'n Ducati's had ik het kuipwerk wanneer nodig in 3 minuten naast de motor liggen. Bij een Kawa was ik een half uur verder, inclusief sorteren van alle soorten boutjes die los moesten ipv snelsluiters, drama.
Dit trok mij ook over de streep, ik twijfelde tussen dezelfde motoren. Een afgetrapte 1st gen ZX-10R kost je rond de 3000-3500 terwijl een redelijke mille met goed zoeken en afdingen voor nog geen 1500 op te halen is. Ik heb overigens nog geen moment spijt gehad van mijn keuze voor de AppieEen 1000cc inline 4 heeft meer koppel dan je veel mensen denken, dus dat gaat zeker niet tegenvallen. Zeker niet als je die 170pk sterke ZX10 vergelijkt met een 999, want dat verschil is aanzienlijk.
Als je het over aan/uit hebt moet je volgens mij niet die eerste ZX10R nemen, die schijnt dat juist heel erg te hebben. Schijnt de meest agressieve ZX10 te zijn van allemaal. Qua looks overigens nog steeds de mooiste van allemaal. Heb er ook nog aan gedacht, maar de Mille was qua budget veel interessanter.
Waar heb je deze besteld ?Heb een race kontje en neusje besteld en er staan al wat kuipen in de witte primer.
Later deze winter de boel even een kleurtje geven
Waar heb je deze besteld ?
Voor op de weg vindt ik het ook wel leuker dat de Mille wat meer "werken" vereist dan de gemiddelde GSX-R of ZX10-R. Qua koppel is het in elk geval leuker omdat het leuke deel in een meer bruikbaar gebied zit. Om echt de beleving van die 1000 4-cil's te ervaren moet je ze toch ver doortrekken omdat ook het max koppel al snel bij/voorbij 10.000 toeren ligt. Dat is bij de Mille wel anders; een stuk meer toegankelijke fun voor op de weg.Een 1000cc inline 4 heeft meer koppel dan je veel mensen denken, dus dat gaat zeker niet tegenvallen. Zeker niet als je die 170pk sterke ZX10 vergelijkt met een 999, want dat verschil is aanzienlijk.
Als je het over aan/uit hebt moet je volgens mij niet die eerste ZX10R nemen, die schijnt dat juist heel erg te hebben. Schijnt de meest agressieve ZX10 te zijn van allemaal. Qua looks overigens nog steeds de mooiste van allemaal. Heb er ook nog aan gedacht, maar de Mille was qua budget veel interessanter.
Voor op de weg vindt ik het ook wel leuker dat de Mille wat meer "werken" vereist dan de gemiddelde GSX-R of ZX10-R. Qua koppel is het in elk geval leuker omdat het leuke deel in een meer bruikbaar gebied zit. Om echt de beleving van die 1000 4-cil's te ervaren moet je ze toch ver doortrekken omdat ook het max koppel al snel bij/voorbij 10.000 toeren ligt. Dat is bij de Mille wel anders; een stuk meer toegankelijke fun voor op de weg.
Maar voor racen...puur op acceleratie leg je het al snel af tegen een GSX-R 750 of 1000. De eerste paar meters is de Mille in het voordeel door het hogere koppel onderin....maar daarna komt de gemiddelde 1000cc 4-cil genadeloos hard voorbij (ook bij een fors getunede Mille helaas). Dan merk je dat je gewoon 30 tot soms wel 50 pk's tekort komt.
Ik vond ze te schuin naar beneden staan, met de Gilles heb ik meer controle.PP clipons