Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Ik had dit ook. Heb de tank helemaal leeg gemaakt en 3 maanden op zolder laten drogen. Hij is daarmee terug naar de originele vorm gekrompen en zit nu weer normaal op de motor. Tank zelf alleen e0 (o.a. v-power van de shell) om herhaling te voorkomen
Correct, precies het zelfde gehad met mijn tuono, na een seizoen en 8k Km voornamelijk in Duitsland Oostenrijk en Italie, met de gedachte ik rij hem zo weer leeg dus waarom e5, de tank voor los gemaakt wat al moeite koste en vervolgens nooit meer vast.

Tank leeg gehaald en tijdens de winterstop met de dop open laten staan, en in het voorjaar geen enkel probleem meer.

Ik heb me wel afgevraagd of dit geen probleem zou kunnen worden in de zomer, Tank lekker uitgezet en dan ook nog in de zon geparkeerd daar moet toch aardig wat spanning ontstaan.
 
52638539098_ff5f402492_k.jpg


Deel 1 van project OZ is binnen 🥰 Het voorwiel heb ik waarschijnlijk ook gevonden dus hopelijk snel het setje compleet
 
I see what you did. Niet verkeerd idd. Er zit in mijn design ook een deels praktische aanpak aangezien ik niet elk deel 3x wil spuiten vanwege gelaagdheid. Het rode en witte wordt allemaal gespoten en alleen de neus en de kont worden daarbij gemaskerd. De rest gewoon 1 kleur en geen afplak geneuzel. De zwarte vlakken op neus en kont doe ik met wrap.
 
Garage opruiming:

Vanwege de verkoop van mijn Aprilia(s) heb ik de volgende delen over:
K&N vervangingsluchtfilters en een Bagster tankhoes.

Filter behoeft verder geen uitleg lijkt mij. Hoeft niet vervangen te worden, alleen schoonmaken en opnieuw in de olie zetten. Tevens zouden de K&N filters voor een iets betere ‘flow’ moeten zorgen.
Filter kost nieuw online +/- €75, mag weg voor €35.

Tankhoes was in kleur van mijn Tuono en een mooie oplossing om toch een tanktas te kunnen gebruiken op de kunststof tank. Hoes kost nieuw online +/- €150, mag weg voor €75.

Ik bleek ook nog een gen1 K&N filter te hebben liggen afkomstig van mijn Mille. Zelfde verhaal als het andere luchtfilter. Mag weg voor €25

IMG_1057.jpg

IMG_1058.jpg

7F561EB4-D337-4AB7-B2D3-91227A17ADFF.jpg

IMG_1061.jpg
 
Wie weet een adres waar je het m2 inbusje kan vinden wat in de pushrod van je koppeling of rem gaat om de afstelling te borgen?
 
Verder nog wat aan het rommelen geweest. Had kleine brandstoflekkage dus alles even nalopen.
Rubber slangen in de tank zien er goed uit. Maar de externe brandstofslangen hebben beter tijden gekend.

52668398406_9249347a49_c.jpg
 
Verder nog wat aan het rommelen geweest. Had kleine brandstoflekkage dus alles even nalopen.
Rubber slangen in de tank zien er goed uit. Maar de externe brandstofslangen hebben beter tijden gekend.
Als de slangen binnenin nog niet vervangen zijn, is niet moeilijke en niet duur, standaard onderhouds deel van de intankpomp modellen.
Filter, intankslang en klemmen, meer is het niet.

De buitentankslang is moeilijker te vervangen of vinden, als je een leuke optie vind, heb ook wel interesse.
 
Als de slangen binnenin nog niet vervangen zijn, is niet moeilijke en niet duur, standaard onderhouds deel van de intankpomp modellen.
Filter, intankslang en klemmen, meer is het niet.

De buitentankslang is moeilijker te vervangen of vinden, als je een leuke optie vind, heb ook wel interesse.
Het lijkt erop dat de slangen in de tank al een keer vervangen zijn. Ogen nieuw en zitten met andere klemmen dan oem. Wil wel het benzinefilter meteen maar ff doen.

De leiding met de snelsluiter ga ik denk ik gewoon voorzien van nieuwe brandstofleidingen van hetzelfde formaat (6mm binnen 13mm buiten volgens mij). De hogedruk leiding met banjo’s moet ik nog zien wat daarvoor beschikbaar is ter vervanging.
 
Heren (en dames?),

Ik ben sinds gister de eigenaar van een Mille. Wat een heerlijke machine, top!

IMG_20230204_161658.jpg


Helaas zijn mijn benen wat te lang voor de standaard zitpositie. Als ik wil schakelen zit m'n onderbeen klem tussen de voetsteun en de inkeping van de tank.
Hebben jullie nog tips voor verstelbare voetsteunen, zonder daarbij meteen de schakel en rem bediening aan te passen?

Grt Rombout
 
Er bestaan wel van die adapter plates, die je tussen je rearset en je frame kunt zetten om hem hoger/lager en iets meer naar achter kunt monteren. Alternatief is een race rear set die instelbaar is. Dan kun je meteen de rempomp verplaatsen zodat je achterrem blijvend werkt.

Of voor de goedkoopste optie: je knie wat naar buiten steken 🤣
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan