Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Roddy!
Ik kamp zit met dezelfde problemen! Mijn koppeling slipt in zijn 3de versnelling vooral op hoge toeren. Heb daarom gisteren avond een Barnett clutch gekocht voor een 168 engelse ponden +/-€200. Dit schijnt te werken. Set is compleet met veertjes. Hopelijk kan ik deze van eht weekend dus monteren. Heb tevens Motul vol synt 15w50 gekocht.
Afgelopen week zag ik dat ik geen koppelingsvloeistof meer had, waarschijnlijk het cylindertje lek.
Motor zaak is nu zo'n ding aan het regelen, ben benieuwd wat het kost, ik kan schijnbaar ook een revisie setje ervoor krijgen.
Ik houd je op de hoogte

ok prima.

ik heb nu de stalen tussenplaten binnen morgen de gevoerde platen en veren zooitje monteren en kijken hoe die t doet.

koppelings cylinder lek hmmm dan zou ik tog egt zon ebay ding overwegn omdat ik de koppeling in stadsverkeer zeer zwaar vindt
 
@Mac D: hey, hoe is het met jou?? Weet niet of je me nog kent van 't Suzuki GSXR 750 forum, maar ben nu inmiddels fervent twin rijder!! Je moet letten op:
- achterrem
- achterbrug modificatie: de RSV modellen vanaf 2004 hebben een terugroepactie gekregen ivm een eventueel zwak punt dat in deze brug zou zitten. Ik heb afgelopen september een '04 RSV Mille gekocht en bleek er een gekocht te hebben waarbij de terugroepactie nog NIET was uitgevoerd: gelukkig bleek ik er wél nog gewoon recht op te hebben, de actie geldt onbeperkt en gaat via het frame nummer v.d. RSV Mille (als de modificatie nog niet was uitgevoerd heb je er nog gewoon recht op). Dus ook ik heb nu inmiddels een nieuwe achterbrug.

verder zijn er geen bijzonderheden, ik zou zéker eens een testritje wagen want het is een heerlijk apparaat.. zal ff een piccie van m'n 'ouwe soes' en nieuwe RSV laten zien:

Foto-QHZS7U8V.jpg


Foto-WHDIZOJ8.jpg


Foto-OAYNPXGK.jpg


hopelijk snel tot ziens!
 
K las net dat het blok 1 smeer systeem is, dus dat wordt idd geen slick 50 omdat het absoluut niet bij de koppeling mag komen.

Slick 50 gebruiken wij wel in ons getuned keverblok, daar werkt het perfect in en ook een beetje bij de versnellingsbak in gedaan werkt ook perfect! Schakelt veel beter.

Idd goeie olie is idd ook erg belangrijk, maar slick 50 erbij vond de kever iig erg fijn, zoals eerder gezegt had me er ook nog niet erg in verdiept wat betreft de rsv.
 
Hey Roddy!
Ik kamp zit met dezelfde problemen! Mijn koppeling slipt in zijn 3de versnelling vooral op hoge toeren. Heb daarom gisteren avond een Barnett clutch gekocht voor een 168 engelse ponden +/-€200. Dit schijnt te werken. Set is compleet met veertjes. Hopelijk kan ik deze van eht weekend dus monteren. Heb tevens Motul vol synt 15w50 gekocht.
Afgelopen week zag ik dat ik geen koppelingsvloeistof meer had, waarschijnlijk het cylindertje lek.
Motor zaak is nu zo'n ding aan het regelen, ben benieuwd wat het kost, ik kan schijnbaar ook een revisie setje ervoor krijgen.
Ik houd je op de hoogte

Alleen de seal is een euro of 15, de koppelingscylinder ongeveer 75 euro.
Ik heb er laatst ook een nieuwe opgezet omdat ik bij het monteren een foutje maakte en de boel verneukte |(
Hij werkte nog wel maar om de 5 ritten moest er DOT vloeistof bij.
 
K las net dat het blok 1 smeer systeem is, dus dat wordt idd geen slick 50 omdat het absoluut niet bij de koppeling mag komen.

Slick 50 gebruiken wij wel in ons getuned keverblok, daar werkt het perfect in en ook een beetje bij de versnellingsbak in gedaan werkt ook perfect! Schakelt veel beter.

Idd goeie olie is idd ook erg belangrijk, maar slick 50 erbij vond de kever iig erg fijn, zoals eerder gezegt had me er ook nog niet erg in verdiept wat betreft de rsv.

Alle motoren uitgezonderd Harley en duc's met droge koppeling gebruiken de motorolie ook voor de koppeling.

Slick 50 is dus in geen enkele motor een goed idee. hierbij wil ik gelijk aangeven dat duc's en harley's geen motoren zijn :X
 
Laatst bewerkt:
vandmiddag tog weer koppelingsproblemen niemand in de buurt die kopp. platen op vooraad heeft wel is de laatste plaat die stalen verbrand is helemaal blauw zwart heb de koppl platen opgemeten allemaal binnen de marge. maarnu de drukplaat stamt uit 2000 tenminste dat staat erop en ook die is nergens snel leverbaar, ik ga morgen de stalen tussenplaten maar vervangen die zijn er wel. en hoop dat daarmee de problemen zijn opgelost. iemand nog suggestie's?


Gewoon een modificatie laten doen.

Die van mij moet er ook aan geloven. Breng hem volgende week weg voor een beurt en koppeling naar Klein in Olst en ik denk er over om hem gelijk op de testbank te zetten om te kijken wat ie doet met een orginele eprom/ org uitlaat, org. eprom/ titanium evo uitlaat
titanium evo eprom ( 2 verschillende eproms) / tit. evo uitlaat en SP eprom / Titanium SP uitlaat.
 
Gewoon een modificatie laten doen.

Die van mij moet er ook aan geloven. Breng hem volgende week weg voor een beurt en koppeling naar Klein in Olst en ik denk er over om hem gelijk op de testbank te zetten om te kijken wat ie doet met een orginele eprom/ org uitlaat, org. eprom/ titanium evo uitlaat
titanium evo eprom ( 2 verschillende eproms) / tit. evo uitlaat en SP eprom / Titanium SP uitlaat.
heb wat resaerch edaan en volgens de heren deskundige is mijn blok nr na het nr waarin de mod. gedaan moet worden maargoed als t nu weer terug komt dan zal ik er wel aan moeten geloven
 
heb wat resaerch edaan en volgens de heren deskundige is mijn blok nr na het nr waarin de mod. gedaan moet worden maargoed als t nu weer terug komt dan zal ik er wel aan moeten geloven
Zou je misschien de resultaten van die research met de luie medemens, te weten in het bijzonder mijn persoon, willen delen? Het gaat dan om een nummer op het motorblok? Ik zit me namelijk ook af te vragen of ik rekening moet houden met koppelingsproblemen (alhoewel ik dinsdag op het TT-circuit geen last heb gehad van een slippende koppeling, maar wat niet is kan komen). Of is die problematiek niet aan de orde voor de RSVR (die een iets aangepaste koppeling schijnt te hebben, dacht ik)?
 
Bij deze :Y
Note for 1998-2001 owners: If you are experiencing clutch slippage, and have engine number 689953 and below, you first need the updated pressure plate from your dealer (part #0259517, about $60)

Note: in amerika zijn er 2000 modellen als 2001 modellen verkocht dus dit probleem gaat voor ons alleen op voor 1998 t/m 2000 modellen.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze :YNote: in amerika zijn er 2000 modellen als 2001 modellen verkocht dus dit probleem gaat voor ons alleen op voor 1998 t/m 2000 modellen.
Dank je wel. Ik heb trouwens een 2000-model, dus ik ga maar eens op zoek naar dat nummer ;)
 
Dank je wel. Ik heb trouwens een 2000-model, dus ik ga maar eens op zoek naar dat nummer ;)

bij mij flikkerden ze 'r bij aflevering putoline in volsyntheet en had ook prijs...
na 25km slippende koppeling... heb nieuwe platen kunne steken |(
mijn koppeling was wel gemodificeerd btw , stond in't onderhoudsboekje bij notes
 
sttat naast je achterveer int blok gegraveerd mijne was na het bovengenomede nr
Dat is handig om te weten inderdaad. Ik zal morgen even kijken (heb de motor niet bij de hand :+ ).

En veel plezier trouwens op het circuit! *O*
bij mij flikkerden ze 'r bij aflevering putoline in volsyntheet en had ook prijs...
na 25km slippende koppeling... heb nieuwe platen kunne steken |(
mijn koppeling was wel gemodificeerd btw , stond in't onderhoudsboekje bij notes
Ik weet niet eens precies wat ik er in heb (wat de dealer er in heeft gegooid bij de aflevering dus), maar het is een of andere halfsynthetische 10W40 dacht ik. Gelukkig geen problemen gehad, en bij de eerstvolgende oliewissel speel ik wel op zeker met die 15W50 van Motul ofzo. Ik heb nog garantie trouwens, dus mocht het wel mis zijn gegaan dan hadden ze het toch zelf moeten oplossen ;)
 
Dat is handig om te weten inderdaad. Ik zal morgen even kijken (heb de motor niet bij de hand :+ ).

En veel plezier trouwens op het circuit! *O*Ik weet niet eens precies wat ik er in heb (wat de dealer er in heeft gegooid bij de aflevering dus), maar het is een of andere halfsynthetische 10W40 dacht ik. Gelukkig geen problemen gehad, en bij de eerstvolgende oliewissel speel ik wel op zeker met die 15W50 van Motul ofzo. Ik heb nog garantie trouwens, dus mocht het wel mis zijn gegaan dan hadden ze het toch zelf moeten oplossen ;)


dan zit je safe hoor :-)

ze hebbe alleen moeite met volsyntheet,op die motul na..
ik had geen garantie(geruild voor korting) en ze hebbe 't toch mooi mogen oplosse of ze kregen hun fiets terug en een paar forums en site's vol met goeie reclame :W
 
:W

ik ben het al lang van plan, maar nu heb ik em te pakken gekregen, mijn mille gaat naakt (wegens rug en pols problemen)

aprilia-RSV-1000-STREET.jpg

dit is een foto van de kit op de mille van de vorige eigenaar

is een op maat gemaakte kit voor de rsvr 2002 die ik op de kop heb kunnen tikken

[me="Duc"]is blij :)[/me]
 
Laatst bewerkt:
:W

ik ben het al lang van plan, maar nu heb ik em te pakken gekregen, mijn mille gaat naakt (wegens rug en pols problemen)

[afbeelding]
dit is een foto van de kit op de mille van de vorige eigenaar

is een op maat gemaakte kit voor de rsvr 2002 die ik op de kop heb kunnen tikken

[me="Duc"]is blij :)[/me]

techno bike in wilrijk he :Y

leuke tent, heb die fiets al ooit live gezien,was hun preview op de tuono :W

gefeli ;)
 
techno bike in wilrijk he :Y

leuke tent, heb die fiets al ooit live gezien,was hun preview op de tuono :W

gefeli ;)

idd :Y

ik heb enkel de stukken live gezien, maar volgens mij komt dat wel goed, en ik vind het 1 van de weinige kits die de styling van de rsvr respecteren en er geen Tuono van proberen te maken
 
idd :Y

ik heb enkel de stukken live gezien, maar volgens mij komt dat wel goed, en ik vind het 1 van de weinige kits die de styling van de rsvr respecteren en er geen Tuono van proberen te maken


:Y veel minder troep erondom
heb 'r nog ergens foto's van liggen van op het salon, als je wil zoek ik wel ff of ik ze nog heb en scan ik ze op high res
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan