Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dinsdagmiddag bij Jos Smit een kettingset bestelt met goudkleurige ketting en vertanding 16/43 8-)
Is dinsdagmiddag ook opgestuurd dus hoop dat het vandaag binnen komt.
Heb een setje circuitbanden gekregen die er nu opliggen, de Pirelli Dragon Supercorsa Pro.

Was voor niets dus maar eens kijken hoe dat rijdt/plakt. :]

En nog een hele smalle rode rimstriping geplakt, zal er morgen wat foto's van maken
 
wie van jullie heeft er xenon in gebouwt ( type 2001 ) ben het van plan om er in te zetten maar weet niet of het veel werk is weg te werken .

Ik heb Xenon in model 2000 weggewerkt. Ik zou je aanraden een kleine ballast te nemen, je lijkt veel ruimte te hebben maar het is redelijk beperkt.
Je moet je spiegels/topkuip loshalen, dremelen om de lamp passend te krijgen en de ballast bij voorkeur wegwerken tegen je relaiskastje aan.
 
Dinsdagmiddag bij Jos Smit een kettingset bestelt met goudkleurige ketting en vertanding 16/43 8-)
Is dinsdagmiddag ook opgestuurd dus hoop dat het vandaag binnen komt.
Heb een setje circuitbanden gekregen die er nu opliggen, de Pirelli Dragon Supercorsa Pro.

Was voor niets dus maar eens kijken hoe dat rijdt/plakt. :]

En nog een hele smalle rode rimstriping geplakt, zal er morgen wat foto's van maken
Stealth tandwielen erbij? Ik rij daar ook mee. Die gouden Tsubaki vind ik echt ruk B| Zit een wel heel groot "slap" deel in.

En supercorsa pro is topski :Y SC2?
 
Nee dit zijn de gewone standaard tandwielen, esjot?
Zit een gouden D.I.D op straks.

Inderdaad de SC2, verder nog geen ervaring mee maar ik heb ze gekregen dus altijd goed!
 
wie van jullie heeft er xenon in gebouwt ( type 2001 ) ben het van plan om er in te zetten maar weet niet of het veel werk is weg te werken .

ik heb een Pilot-setje ingebouwd in mijn 2002 RSV-R. Was erg makelijk, het lastigst was nog het wegbouwen van de ballast. De lamp zelf en de bedrading is allemaal plug-and-play. :Y
 
ff een vraag,

De rsv van mij heeft wat problemen met de koppeling, nu weet ik dat dit een bekend probleem is.

Mijn koppeling heb ik laatst weer op peil gebracht (dot 5.1) dat heb ik gedaan omdat het peil onder de min zat en bij een lange rit de koppeling steeds eerder op pakte. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat als ik de koppeling helemaal in had de motor al aan bijna reed, kon hem met de voorrem tegenhouden en vervolgens sloeg hij steeds af (logisch ook) schakeling ging ook erg zwaar. Thuis heb ik toen direcht de koppeling opniew afgesteld en het ging een tijdje goed. Totdat ik afgelopen week na een lange rit weer deze verschijnselen kreeg, ik gister even vloeistof weer op peil gebracht. van morgen 50 km naar school gereden en onderweg weer dezelfde problemen.
Ik heb hem toen aan de kant gezet, flink vaak pompen en ik kreeg weer druk en pakte lekker op (ongeveer als ik hem 2 cm open had van de gashandle) Behoorlijk snel verloor ik alweer druk in de koppeling.

Kan iemand mij vertellen of dit de normale kwaal van aprillia is of dat het iets anders is?
In het begin dacht ik lucht in de koppelingsleiding maar ik heb hem al een aantal keren flink door gepompt en er nooit lucht uit zien komen! Zelf heb ik een vermoeden dat een kering in de koppelingspomp of koppelingscilinder kapot kan zijn


Later,,
 
ff een vraag,

De rsv van mij heeft wat problemen met de koppeling, nu weet ik dat dit een bekend probleem is.

Mijn koppeling heb ik laatst weer op peil gebracht (dot 5.1) dat heb ik gedaan omdat het peil onder de min zat en bij een lange rit de koppeling steeds eerder op pakte. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat als ik de koppeling helemaal in had de motor al aan bijna reed, kon hem met de voorrem tegenhouden en vervolgens sloeg hij steeds af (logisch ook) schakeling ging ook erg zwaar. Thuis heb ik toen direcht de koppeling opniew afgesteld en het ging een tijdje goed. Totdat ik afgelopen week na een lange rit weer deze verschijnselen kreeg, ik gister even vloeistof weer op peil gebracht. van morgen 50 km naar school gereden en onderweg weer dezelfde problemen.
Ik heb hem toen aan de kant gezet, flink vaak pompen en ik kreeg weer druk en pakte lekker op (ongeveer als ik hem 2 cm open had van de gashandle) Behoorlijk snel verloor ik alweer druk in de koppeling.

Kan iemand mij vertellen of dit de normale kwaal van aprillia is of dat het iets anders is?
In het begin dacht ik lucht in de koppelingsleiding maar ik heb hem al een aantal keren flink door gepompt en er nooit lucht uit zien komen! Zelf heb ik een vermoeden dat een kering in de koppelingspomp of koppelingscilinder kapot kan zijn


Later,,

Welk bouwjaar ......
Uh de koppeling zit links en niet bij het gashandel ;) :) Grapje
Als je vloeistof bij moet vullen heb je dus ergens lekje zitten kijk dat je dat eerst opspoort en verhelpt.

Het kan het ringetje in de cil. zijn of de aansluitingen van de Banjo bouten dit laatste denk ik haast niet.

Maak de koppeling cil eens los van het blok en maak hem schoonen ga dan op zoek naar een lek.

Als je het zuigertje tegen houd zodat je druk op kunt bouwen kun je misschien zien of het ergens lekt.
Laat daarbij het zuigertje zover naar buiten komen dat het in zijn werk gebied zit.

Hoop dat je hier wat aan hebt
 
Laatst bewerkt:
Wil mijn motor type 2004 eens een goede onderhoudsbeurt laten geven.
Weet iemand een goede dealer/monteur?
Omgeving Nijmegen??
(motor komt van leo van theunissen doet geen aprillia meer)
 
haha jah ind. Handvat bedoelde ik dan :P

Idd een goeie, zat net nog even te kijken en denk dat een kering idd een beetje lek is waardoor het iets lekt. Zal hem morgen eens even uit elkaar halen..
 
Wil mijn motor type 2004 eens een goede onderhoudsbeurt laten geven.
Weet iemand een goede dealer/monteur?
Omgeving Nijmegen??
(motor komt van leo van theunissen doet geen aprillia meer)
Termaat(Nijmegen) is dan wel geen Appie dealer maar de chef monteur daar is een prima monteur ;)
 
Een blondje wilde gaan vissen op het ijs. Ze had vele boeken over het onderwerp gelezen, schafte de nodige spullen aan en ging naar het ijs.



Nadat ze haar comfortabele stoeltje op het ijs zette, maakte ze een ronde opening in het ijs. Op eens donderde een stem vanuit de hemel:

"HIER ZIT GEEN VIS."


Geschrokken verplaatste het blondje zich naar een andere plaats op het ijs. Ze zette haar stoeltje neer en wilde weer een gat in het ijs maken.

Opnieuw hoorde ze een stem donderen vanuit de hemel:

"HIER ZIT GEEN VIS."


Het blondje, zeer bezorgt, verplaatste zich naar de andere kant van het ijs.
Ze zette haar stoeltje weer neer en wil opnieuw een gat in het ijs maken.
Opnieuw hoorde ze de stem:

"HIER ZIT GEEN VIS."



Ze stopt, kijkt naar de hemel en roept: "BENT U DAT GOD?"


De stem antwoordde:

"NEE, IK BEN DE OMROEPER VAN DEZE KUNSTIJSBAAN!!"
 
Een blondje wilde gaan vissen op het ijs. Ze had vele boeken over het onderwerp gelezen, schafte de nodige spullen aan en ging naar het ijs.



Nadat ze haar comfortabele stoeltje op het ijs zette, maakte ze een ronde opening in het ijs. Op eens donderde een stem vanuit de hemel:

"HIER ZIT GEEN VIS."


Geschrokken verplaatste het blondje zich naar een andere plaats op het ijs. Ze zette haar stoeltje neer en wilde weer een gat in het ijs maken.

Opnieuw hoorde ze een stem donderen vanuit de hemel:

"HIER ZIT GEEN VIS."


Het blondje, zeer bezorgt, verplaatste zich naar de andere kant van het ijs.
Ze zette haar stoeltje weer neer en wil opnieuw een gat in het ijs maken.
Opnieuw hoorde ze de stem:

"HIER ZIT GEEN VIS."



Ze stopt, kijkt naar de hemel en roept: "BENT U DAT GOD?"


De stem antwoordde:

"NEE, IK BEN DE OMROEPER VAN DEZE KUNSTIJSBAAN!!"


Hahaha :P
 
Een blondje wilde gaan vissen op het ijs. Ze had vele boeken over het onderwerp gelezen, schafte de nodige spullen aan en ging naar het ijs.



Nadat ze haar comfortabele stoeltje op het ijs zette, maakte ze een ronde opening in het ijs. Op eens donderde een stem vanuit de hemel:

"HIER ZIT GEEN VIS."


Geschrokken verplaatste het blondje zich naar een andere plaats op het ijs. Ze zette haar stoeltje neer en wilde weer een gat in het ijs maken.

Opnieuw hoorde ze een stem donderen vanuit de hemel:

"HIER ZIT GEEN VIS."


Het blondje, zeer bezorgt, verplaatste zich naar de andere kant van het ijs.
Ze zette haar stoeltje weer neer en wil opnieuw een gat in het ijs maken.
Opnieuw hoorde ze de stem:

"HIER ZIT GEEN VIS."



Ze stopt, kijkt naar de hemel en roept: "BENT U DAT GOD?"


De stem antwoordde:

"NEE, IK BEN DE OMROEPER VAN DEZE KUNSTIJSBAAN!!"

hee... dit zou je tussen ons houden :( :( :(


ik ben niet blond, echt niet :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan