Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 7 - Bike Me Aprilia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag RSV mannen..

Na 2 jaar ''licht'' te hebben gereden op mijn 60pk sterke ktm supermoto van 120kg, liep ik tegen een rsv aan. Ik kwam er achter dat zo'n fiets in vergelijking met een racer van japanse afkomst een goedkoper is, en vaak veeel mooier

Ik heb het nu over het vorige model rsv.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet egt duidelijk iets vinden over zulke fietsen. Wat zijn de voor en nadelen ervan? Kinderziektes? Onderhoud? Slijtage?

Oftewel, wordt goedkoop uiteindelijk duurkoop??

Hier liep ik namelijk tegen aan:

http://motoren.marktplaats.nl/motor...IDkT9Fev93fYmUYYKv7++/42ibxQ==&fta_ind=1&fs=1

Raden jullie zoiets af/aan en waarom?

Heb het over die van 3500 euro dus. ;)

Alvast thx

Iemand antwoord op mijn vraag? :W
 
He Memento,

Kan jij mij misschien vertellen wat het ongeveer kost, geintergreerde knipperlichten? Heb namelijk ook een spyball alarm, dus neem aan dat je het moet laten doen?
Ik ben zelf namelijk niet zo technisch!! haha '(


90 euri was ik kwijt voor de ledlampen. Mijn ervaring is dat kwaliteit wel wat te wensen overlaat. Ik heb alles moeten solderen, en dit meerdere malen omdat de contactpunten niet goed waren. Redelijk trillingsgevoelig allemaal. Nu werkt het goed icm led knippers voor en overal weerstandjes tussen. Het is wel wat uitzoekwerk om uit te vogelen hoe de aansluiting precies moet van de knippers en het achterlicht maar meten is weten. :)

Ervaring met een spyball alarm heb ik niet, die van mij zit er niet meer in namelijk. :p
 
Laatst bewerkt:
Iemand antwoord op mijn vraag? :W

Er staat sowieso nog een antwoord op de vorige pagina.
55nrck.gif


Ik zou zelf gaan voor een iets nieuwere uitvoering (vanaf 2001/2002), zeker met oog op latere verkoop. Dan maar iets meer neerleggen voor een fiets die iets minder kwaaltjes heeft. In geval van een R uitvoering (waar ik sowieso voor zou kiezen) is het belangrijk om op de voorvork te letten qua lekkage. Ga er gewoon een flink stuk op rijden, het belangrijkste is dat jij jezelf prettig voelt op een fiets. Staar je vervolgens niet blind op 1 enkele fiets, maar ga er een paar vergelijken.
Qua kmstand maakt het niet zo gek veel uit, als het onderhoud maar aantoonbaar is gedaan, een lagere km stand brengt automatisch ook weer een hogere prijs met zich mee. Maar aan de andere kant kan je er later ook weer wat meer voor vragen.

In ieder geval succes, met een goede Mille zit je imo gebakken! 8)
 
Iemand antwoord op mijn vraag? :W

Ik wel, geen gekke prijs. Eigenlijk heeft dit model 2 echt zwakke punten. 1 = koppeling wil slippen. Is met een modificatie van 9 tientjes verholpen. Dus niet echt een probleem.

2 = startkoppeling. Geeft ratelend geluid bij starten. Dat is een erg dure reparatie maar als je van deze nog een paar honderd aflult valt de totaalprijs nog mee mocht het gebeuren. Je hoort het meteen als dit het geval is. Op [spammodus aan] aprilia-riders.nl [spammodus off] staat ook het een en ander hier over. De startkoppeling van een Fireblade schijnt ook te passen.

Verder wil het startrelais wel eens naar de kl*ten gaan, meestal omdat er te lang doorgestart wordt met een lege accu. Vervangen door een exemplaar van Yamaha en klaar is dat probleem.

Oerbetrouwbare machines met lekker veel vermogen onderin. Kopen die hap dus... Als de rest van de fiets netjes is... En meteen die raketwerper eraf en een fatsoenlijke pijp monteren. :P
 
90 euri was ik kwijt voor de ledlampen. Mijn ervaring is dat kwaliteit wel wat te wensen overlaat. Ik heb alles moeten solderen, en dit meerdere malen omdat de contactpunten niet goed waren. Redelijk trillingsgevoelig allemaal. Nu werkt het goed icm led knippers voor en overal weerstandjes tussen. Het is wel wat uitzoekwerk om uit te vogelen hoe de aansluiting precies moet van de knippers en het achterlicht maar meten is weten. :)

Ervaring met een spyball alarm heb ik niet, die van mij zit er niet meer in namelijk. :p




Jeetje nou dat is niet niks nee haha...
Ik ben echt A technisch namelijk...
Ga wel eens langs een zaak om te kijken hoe en wat, want zelf er aan beginnen wordt echt helemaal niks....
Bedankt voor je antwoord!
 
Ik wel, geen gekke prijs. Eigenlijk heeft dit model 2 echt zwakke punten. 1 = koppeling wil slippen. Is met een modificatie van 9 tientjes verholpen. Dus niet echt een probleem.

2 = startkoppeling. Geeft ratelend geluid bij starten. Dat is een erg dure reparatie maar als je van deze nog een paar honderd aflult valt de totaalprijs nog mee mocht het gebeuren. Je hoort het meteen als dit het geval is. Op [spammodus aan] aprilia-riders.nl [spammodus off] staat ook het een en ander hier over. De startkoppeling van een Fireblade schijnt ook te passen.

Verder wil het startrelais wel eens naar de kl*ten gaan, meestal omdat er te lang doorgestart wordt met een lege accu. Vervangen door een exemplaar van Yamaha en klaar is dat probleem.

Oerbetrouwbare machines met lekker veel vermogen onderin. Kopen die hap dus... Als de rest van de fiets netjes is... En meteen die raketwerper eraf en een fatsoenlijke pijp monteren. :P
 
Zo, nu weten we ook het met het kennisniveau daar gesteld is.... Nee, de blokken van de R en de gewone Mille zijn exact gelijk.
 
Zo, nu weten we ook het met het kennisniveau daar gesteld is.... Nee, de blokken van de R en de gewone Mille zijn exact gelijk.
Ik heb weleens gehoord/gelezen (weet ik niet meer) dat de koppeling van de R niet gelijk is aan die van de gewone, althans bij het 2000 model. Is dat ook onzin?
 
2000 model tot een bepaald serie nr heeft nog de ongemodificeerde(leuk voor scrabble) koppeling


en bij mijn weten zijn de blokken identiek alleen rijwielgedeelte showa vs ohlins
 
2000 model tot een bepaald serie nr heeft nog de ongemodificeerde(leuk voor scrabble) koppeling


en bij mijn weten zijn de blokken identiek alleen rijwielgedeelte showa vs ohlins
Hmm. Ik zal eens afwachten of die koppeling van mij goed blijft ;)

Ik dacht ook dat de blokken identiek waren inderdaad.
 
Bij McRijen vertelde ze me ook dat het niet kan zijn dat de koppeling slipt door de verkeerde olie. Ik las hier dat het wel eens kan schelen. Dus ik nieuwe olie gekocht,
Bellray 10W60 half syntheet, de koppeling uit elkaar gegooid, alles ontvet en zuiver gemaakt. Alles met de nieuwe olie ingesmeerd en weer in elkaar gezet. Nu koppelt hij weer als de beste. Stel dat het terug komt toch maar even die modificatie aanschaffen dan.
 
Er staat sowieso nog een antwoord op de vorige pagina. [afbeelding]

Ik zou zelf gaan voor een iets nieuwere uitvoering (vanaf 2001/2002), zeker met oog op latere verkoop. Dan maar iets meer neerleggen voor een fiets die iets minder kwaaltjes heeft. In geval van een R uitvoering (waar ik sowieso voor zou kiezen) is het belangrijk om op de voorvork te letten qua lekkage. Ga er gewoon een flink stuk op rijden, het belangrijkste is dat jij jezelf prettig voelt op een fiets. Staar je vervolgens niet blind op 1 enkele fiets, maar ga er een paar vergelijken.
Qua kmstand maakt het niet zo gek veel uit, als het onderhoud maar aantoonbaar is gedaan, een lagere km stand brengt automatisch ook weer een hogere prijs met zich mee. Maar aan de andere kant kan je er later ook weer wat meer voor vragen.

In ieder geval succes, met een goede Mille zit je imo gebakken! 8)

Wat is het verschil tussen de 2001/2002 modellen en de eerdere 1999/2000 modellen?

Alvast bedankt voor de reply's kga zoizo ns testrijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan