Alles over motorbanden Deel 7

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
14.084
568
57
Enkhuizen
Overigens zou ik eerst met de vering gaan experimenteren, ik zou veerspanning voor verhogen, eventueel met ringen op de veren, samen met dat acher de spanning wat minder.
Ik heb met de Bol daar redelijke verbetering ingekregen.
Helaas had de Bol en zijn voorganger een demontabele framebuis, dat droeg niet toe tot een stijf(wat heet minder slap) frame.

• Like
Waarderingen: Super Blackbird

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.603
569
56
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
Ik heb inmiddels wat -snelweg- km's gemaakt op de XJ met deze banden en ik ben dus helemaal niet dit soort motyoren gewend.
Bij langzaam rijden is rechtuit wat lastig en lijkt hij naar links/rechts te 'zoeken'?
Ikkan niets vreemds aan het balhoofd voelen.
Is dit normaal gedrag voor deze motor/banden? (is dat wat ze hierboven bedoelen?)

(maar jemig, wat zuipt dat ding?)
Jouw omschijving kan heel goed kloppen met de ervaringen van anderen.
Sommige rijders kunnen daar niet aan wennen, anderen wel. Dat zal je zelf uit moeten vinden.

Problemen met het balhoofd kan je vrijwel altijd alleen voelen wanneer de voorkant vrij van de grond is. Dus niet op een paddockstand of zoiets, maar op de middenbok met een krikje onder het motorblok of een dergelijke oplossing. Heb je dat gedaan?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.168
404
Assen
Jouw omschijving kan heel goed kloppen met de ervaringen van anderen.
Sommige rijders kunnen daar niet aan wennen, anderen wel. Dat zal je zelf uit moeten vinden.

Problemen met het balhoofd kan je vrijwel altijd alleen voelen wanneer de voorkant vrij van de grond is. Dus niet op een paddockstand of zoiets, maar op de middenbok met een krikje onder het motorblok of een dergelijke oplossing. Heb je dat gedaan?
Yup, ik weet niet anders.. Anders kun je de speling en/of zwaar punt toch niet voelen?

Ik begrijp dat deze banden een poging doen de zware motor makkelijk wendbaar te krijgen.. zal welwennen denk ik nu ik de oorzaak weet.

• Like
Waarderingen: Super Blackbird

ruudvh

Die hard MF'er
2 jun 2011
741
16
49
Oostelbeers
Weet iemand welke bandenmerken er dit jaar een cashback actie hebben? Ik heb binnenkort een nieuw setje nodig en dan is 30 euro cashback toch mooi meegenomen.

VinceJ

MF'er
8 feb 2009
58
6
Horn
@sammie: Dunlop Arrowmax Streetsmart. In regen geen bijzonderheden of slechte ervaringen. Hoewel ik de meeste kilometers hobby-matig op het droge maak, heb ik bij regen/nat wegdek nooit het gevoel gehad dat de band de beperking was tijdens het rijden.

Laatst bewerkt:

BMW-XR

MF'er
12 sep 2016
124
56
Geldt de Michelin actie ook op online shops? Iemand ervaring meee? Algemene voorwaarden zegt alleen 'verkooppunt'. Dan zou een setje R5's €210-220 kosten;).

Update: Besteld en blijkbaar geen probleem. Voor dealer is er een 'internet' optie. Dus een 120/70/17 en 190/55/17 R5 voor net onder € 225 netto inclusief een kleine €5 milieu bijdrage

Laatst bewerkt:

smeck

MF veteraan
6 jan 2015
2.443
1.282
Schiedam
Bezoek site
Ik ga ook de banden van m'n mooi weer motor binnenkort vervangen, maar ik was (toen de banden nog goed waren) geen groot fan van de CT2's die er nu onder zitten. Constant het gevoel dat deze weggleed en nu ze wat ouder zijn (nog steeds dik 3/4mm profiel) is het helemaal drama.
De motor (GSXR 1100W) wordt puur gebruikt voor spelen en recreatief circuit en gaat niet in de regen gebruikt worden vanwege de open filters.

Nu zit ik te twijfelen tussen een setje Battlax (s20/21) of Pirelli Diablo's.
Ik ga de motor zeker niet tot het aller uiterste pushen bij elke rit (te weinig ervaring), maar ik wil wel mijn grenzen veilig kunnen opzoeken en dat vertrouwen gaven de CT2's zeker niet.

Wat zou jullie advies zijn (hele andere band kan natuurlijk ook)

Miglowie

MF veteraan
21 mei 2016
1.013
312
42
Vollenhove
Nooit gedacht dat ik hier nog wat zou vragen, maar mijn Pirelli Scorpion Trail2 banden zijn zo langzamerhand ook wel aan vervanging toe (volgende maand wil ik ze laten vervangen) en ik twijfel tussen de pst2 en Bridgestone T31 aangezien ik offroad zoveel mogelijk vermijd. Wel rijd ik het hele jaar door, dus bij kou en regen moeten ze het ook goed doen.

Bridgestone had ik onder mijn Diversion en gaf fijner rijgedrag dan de Michelins die ik er ook onder heb gehad. Maar de Pirelli's die er nu onder zitten bevallen in principe ook goed. Vandaar dus ook de twijfel, ik wil "gewoon" goeie banden met lange levensduur. Rij bepaald niet op het randje of circuit denk ik. Enige is hooguit fly-overs van ene naar andere snelweg, die probeer ik "lekker hard" te nemen als er niemand in de weg rijdt.

Motor is een Vstrom DL650 uit 2011 en ik rijd 30k per jaar.

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.821
139
Utrecht
Nooit gedacht dat ik hier nog wat zou vragen, maar mijn Pirelli Scorpion Trail2 banden zijn zo langzamerhand ook wel aan vervanging toe (volgende maand wil ik ze laten vervangen) en ik twijfel tussen de pst2 en Bridgestone T31 aangezien ik offroad zoveel mogelijk vermijd. Wel rijd ik het hele jaar door, dus bij kou en regen moeten ze het ook goed doen.

Bridgestone had ik onder mijn Diversion en gaf fijner rijgedrag dan de Michelins die ik er ook onder heb gehad. Maar de Pirelli's die er nu onder zitten bevallen in principe ook goed. Vandaar dus ook de twijfel, ik wil "gewoon" goeie banden met lange levensduur. Rij bepaald niet op het randje of circuit denk ik. Enige is hooguit fly-overs van ene naar andere snelweg, die probeer ik "lekker hard" te nemen als er niemand in de weg rijdt.

Motor is een Vstrom DL650 uit 2011 en ik rijd 30k per jaar.
Waarom niet deze ipv de T31? BATTLAX | BATTLAX ADVENTURE A41 | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation

De keuze is reuze, maar jij hebt nog niet eens een keuze gemaakt of je een sporttour of een allroad/endurance-band wil. Als de Pirelli goed bevalt, maar je rijdt zo min mogelijk onverhard, kun je ook de Angel GT of GT II overwegen.

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.821
139
Utrecht
Nu zit ik te twijfelen tussen een setje Battlax (s20/21) of Pirelli Diablo's.
Waarom? Let trouwens op dat er heel veel verschillende types Pirelli Diablo's zijn.

Wat vind je belangrijk: levensduur, prijs? Wat voor ervaringen heb je nog meer? Om lekker zorgeloos recreatief rond te rijden op het circuit heb ik trouwens persoonlijk goede ervaringen met de Pirelli Diablo Rosso 3 en de Dunlop Sportsmart TT.