Alles over motorbanden Deel 7

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.473
1
Utrecht
Hier nog een grappige ervaring kwa levensduur. Vorig jaar een aantal circuitdagen gedaan met de Rosso 3. Profiel op de rechterwang was vrij hard gesleten en zat voor de winter al op de slijtnokken en ze stuurden ook niet lekker meer. Toen maar besloten om de banden op te rijden met woonwerkverkeer en had al bijna nieuwe banden besteld. Nu ruim 3000 km verder zitten ze in het midden steeds niet op de slijtnokken en beginnen ze zelfs weer beter te sturen.

22 apr 2018
1
0
22
Even een korte vraag, heb er nu 600 kilometer nieuwe banden op liggen. Gisteren te hard de bocht in gegaan, slippend door de berm tot stilstand gekomen op een paralelweg. Nu zag ik een hele plek met rafels op mijn band, kan dit kwaad?

4 mei 2009
20
0
27
Amersfoort
Even een korte vraag, heb er nu 600 kilometer nieuwe banden op liggen. Gisteren te hard de bocht in gegaan, slippend door de berm tot stilstand gekomen op een paralelweg. Nu zag ik een hele plek met rafels op mijn band, kan dit kwaad?[afbeelding]
Als je geen enorm platvlak hebt kan het geen kwaad.
Net als een bochten training oid kan ook zeker geen kwaad 😜

Laatst bewerkt:

jos16

MF veteraan
7 aug 2011
1.199
0
59
Mariahout
Op mijn tiger xrx heb ik een set dunlop trailsmart banden op de achterband staat radiaal,maar op de voorband kan ik dat niet vinden ??
Vreemd,dat wil toch zeggen dat ik voor een diagonaal band heb?stuurt overigens prima,maar mischien kan het NOG beter ?

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
13.215
19
56
Den Haag
Op mijn tiger xrx heb ik een set dunlop trailsmart banden op de achterband staat radiaal,maar op de voorband kan ik dat niet vinden ??
Vreemd,dat wil toch zeggen dat ik voor een diagonaal band heb?stuurt overigens prima,maar mischien kan het NOG beter ?
Dat hoort zo, is met de originele banden ook.