• Hoi Bezoeker, we hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd aan het Techniek forum. Lees hier meer.

Alles over motorbanden Deel 7

Frank-m

Die hard MF'er
Donateur
13 apr 2017
278
85
32
Kampen
Heeft er hier iemand ervaring met de Mitas Sport Force? Mijn srad kwam met een splinternieuwe Mitas voorband en aangezien achter er ook aan toe is was ik van plan om hier ook maar een Mitas om te leggen (180-55-17). Ik heb zelf 0 ervaring met deze band en kon er verder ook vrij weinig over vinden...

Laatst bewerkt:

midlifecrisis

MF veteraan
4 jan 2011
13.671
364
57
Enkhuizen
  • Like
Waarderingen: Frank-m

DKP

MF veteraan
Donateur
1 jan 2012
26.096
36.707
Kijk ik vandaag nog eens op de site waar ik mijn banden besteld heb, kost de voorband nog hetzelfde, maar de achterband 9€ meer.
Heb mijn banden dus op de goede moment gekocht :P

• Like
Waarderingen: Amauta

Wimvlis

MF veteraan
28 apr 2009
3.871
163
Naaldwijk
Kijk ik vandaag nog eens op de site waar ik mijn banden besteld heb, kost de voorband nog hetzelfde, maar de achterband 9€ meer.
Heb mijn banden dus op de goede moment gekocht :P
Of was er cookie aan het werk in de site van de bandenhandel :?

Weet dat in de branche vliegreizen dit ook zo werkt... Kijk je naar een bepaalde reis een aantal keer, zal de prijs gaan stijgen.

• Like
Waarderingen: DKP

Super Blackbird

Need for Speed = Food for Thought
21 jun 2004
16.364
399
55
Purmerend
www.afsmotorparts.nl
Heeft er hier iemand ervaring met de Mitas Softforce? Mijn srad kwam met een splinternieuwe Mitas voorband en aangezien achter er ook aan toe is was ik van plan om hier ook maar een Mitas om te leggen (180-55-17). Ik heb zelf 0 ervaring met deze band en kon er verder ook vrij weinig over vinden...
De Mitas SoftForce is volgens mij een tractorband, logisch dat je daar niet veel ervaringen mee bij motorrijders gaat vinden.....

• Like
Waarderingen: Tarwetijger en Solis560

Desmodroom

Die hard MF'er
9 okt 2003
645
2
Heeft er hier iemand ervaring met de Mitas Sport Force? Mijn srad kwam met een splinternieuwe Mitas voorband en aangezien achter er ook aan toe is was ik van plan om hier ook maar een Mitas om te leggen (180-55-17). Ik heb zelf 0 ervaring met deze band en kon er verder ook vrij weinig over vinden...
Google ff, je kunt veel testverslagen vinden over deze band. Komt er goed uit de test, plakband en lange levensduur. Op YouTube vind je ook veel over deze band. Volgende set wordt bij mij ook een Mitas sportforce

• Like
Waarderingen: Frank-m

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.030
121
Enschede
Bezoek site
Ik zal vd zomer ofzo eraan denken als mijn bt016pro’s vd vfr op zijn....waren ook voordelig en dat dung stuurt voor mijn doen strak.

Af en toe heb ik de indruk dat we gehersenspoeld worden door testverslagen over superieure bandenmerken....ff terug naar af voor mijn hobby kilometers ipv onder de 2 min voor een rondje Assen.

RR.

MF veteraan
21 feb 2007
14.636
681
56
Den Haag
Voor de zelfde prijs heb je een Michelin Pilot Power, met uitstekende nat weer eigenschappen.

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
2.682
81
Utrecht
Ik zal vd zomer ofzo eraan denken als mijn bt016pro’s vd vfr op zijn....waren ook voordelig en dat dung stuurt voor mijn doen strak.

Af en toe heb ik de indruk dat we gehersenspoeld worden door testverslagen over superieure bandenmerken....ff terug naar af voor mijn hobby kilometers ipv onder de 2 min voor een rondje Assen.
Gehersenspoeld wordt je sowieso overal de gehele dag door in de tijd dat wetenschappelijke inzichten in de menselijke psychologie zich heeft doorgedrongen in consumentenmarketing.

Maar dan nog zou ik zelf niet gaan besparen door ouderwetse of b-merk motorbanden te rijden voor de hobby. Voor de vierwieler rij ik nu met goedkopere pruttel en daar voel ik me senang bij, maar voor de motor heb ik het er graag voor over.

Kawa_Fan

Die hard MF'er
11 mei 2004
796
12
34
Nijmegen
Nope, de Power is een achterhaalde band. Het grote voordeel is dat hij goedkoop is...…..
hoezo dan?

Was toch echt de eerste generatie band (de niet 2ct versie, maar de 2ct is op vorm en laatste centimeters van de band na identiek) waar door velen makkelijk 10.000 km met een sportband werd gedaan. Ook werd hij geprezen door de regencapaciteiten ('de enige sportband in deze test waar we in de 2e versnelling volgas mee kunnen in de regen', zoiets kan ik me nog herinneren uit die tijd)

Zo hard is het met de ontwikkelingen allemaal niet gegaan de laatste paar jaartjes hoor.

rody-rc30

Die hard MF'er
5 aug 2009
831
22
44
Wormer
hoezo dan?

Was toch echt de eerste generatie band (de niet 2ct versie, maar de 2ct is op vorm en laatste centimeters van de band na identiek) waar door velen makkelijk 10.000 km met een sportband werd gedaan. Ook werd hij geprezen door de regencapaciteiten ('de enige sportband in deze test waar we in de 2e versnelling volgas mee kunnen in de regen', zoiets kan ik me nog herinneren uit die tijd)

Zo hard is het met de ontwikkelingen allemaal niet gegaan de laatste paar jaartjes hoor.
Het is een band zonder noemenswaardig grensgebied, de grip is ineens weg. En ja hoor, de bandenontwikkeling is stiekem toch wel aardig doorgegaan de laatste jaren.

DKP

MF veteraan
Donateur
1 jan 2012
26.096
36.707
... waar door velen makkelijk 10.000 km met een sportband werd gedaan.
...
Het zal ook wel van de rijstijl afhangen.
Maar met 10.000km stel ik mij niet tevreden mee voor woon werk verkeer. Of die band zou ook effectief niet meer dan de helft mogen kosten dan diegene waar ik 20.000 a 25.000km mee rijdt.

Persoonlijke verwachtingen en/of keuzes bepaald ook het een en ander.

Had onder een van mijn auto's ook eens een "onbekend en goedkoop" bandenmerk/type gelegd, weet niet meer welke, ongeveer 20 jaar terug, maar herinner me nog wel, dat ze al op de "blokjes" zaten ...
... na nog géén 10.000km! :o

Mijn huidige auto heeft nu 30.500km, nog steeds de eerste banden, en nog niet voor/achter geswitched, en dat terwijl mijn vrouwtje toch best wild door de bichten en over de rotondes rijdt :9
Zal later eens kijken welke eronder zitten, maar is niet erg van belang, het gaat hier over motorbanden ...

Mijn MPR2's staan er nog niet op, maar ik heb toch het voorgevoel dat ze voor mij goed gaan voldoen wat betreft kwaliteits/wegligging/kostprijs verhoudingen.
Uiteraard kom ik daar tzt wel op terug.

Nog iets minder dan 1.400km te gaan, en ik leg ze om mijn velgen :t

• Like

Kawa_Fan

Die hard MF'er
11 mei 2004
796
12
34
Nijmegen
Het zal ook wel van de rijstijl afhangen.
Maar met 10.000km stel ik mij niet tevreden mee voor woon werk verkeer. Of die band zou ook effectief niet meer dan de helft mogen kosten dan diegene waar ik 20.000 a 25.000km mee rijdt.

Persoonlijke verwachtingen en/of keuzes bepaald ook het een en ander.

Had onder een van mijn auto's ook eens een "onbekend en goedkoop" bandenmerk/type gelegd, weet niet meer welke, ongeveer 20 jaar terug, maar herinner me nog wel, dat ze al op de "blokjes" zaten ...
... na nog géén 10.000km! :o

Mijn huidige auto heeft nu 30.500km, nog steeds de eerste banden, en nog niet voor/achter geswitched, en dat terwijl mijn vrouwtje toch best wild door de bichten en over de rotondes rijdt :9
Zal later eens kijken welke eronder zitten, maar is niet erg van belang, het gaat hier over motorbanden ...

Mijn MPR2's staan er nog niet op, maar ik heb toch het voorgevoel dat ze voor mij goed gaan voldoen wat betreft kwaliteits/wegligging/kostprijs verhoudingen.
Uiteraard kom ik daar tzt wel op terug.

Nog iets minder dan 1.400km te gaan, en ik leg ze om mijn velgen :t

Grensgebied benaderen van een sportband is niet iets wat je zult gaan doen, tenminste als ik je eigen profielschets interpreteer. Wat dat betreft zit je eerder aan de voorzichtige kant, no offense.
Die 10.000 km is voor een sportband heel royaal. Met jouw kostenberekeningen door heel MF heen laat je merken dat je erg geldbewust bent en dan moet je helemaal niet naar een sportband willen kijken; niet jouw inzetgebied en zal te snel slijten voor wat je ervoor terugkrijgt.

Dat het grensgebied dun is bij de PP en PP2ct is bekend. Deze verhalen waren als ik mij goed herinner altijd in combinatie met circuitrijden: als deze banden te warm werden gingen ze snel plotseling smeren. Dat betekent niet dat als je op de openbare weg één bochtje 'knettertjehard' doorgaat dit fenomeen ook speelt. Juist hier stonden de PP en PP2ct (die laatste vooral) bekend om hun verbazendwekkende grip.

DKP

MF veteraan
Donateur
1 jan 2012
26.096
36.707
Grensgebied benaderen van een sportband is niet iets wat je zult gaan doen, tenminste als ik je eigen profielschets interpreteer. Wat dat betreft zit je eerder aan de voorzichtige kant, no offense.
Is geen offense hoor :t
Het klopt gewoon wat je zegt :Y
Geen knietjes tegen de grond, zelden stoplichtsprintjes (ja, heel af en toe wel, om "mijnheer Porsche" of BMW M5 effe groen te laten zien ... en nee, bij een Tesla doe ik niet mee :+ ), verder normale snelheden.
Maar wel de schaamrandjes eraf rijden in de bochten en rotondes, maar dan kan ook zonder knietjes tegen de grond of hoge snelheden ;)

Daarom dus ook mijn keuze, sport touring banden, omdat die het best bij mijn rijstijl passen. Circuit kan ook, maar enkel in de laagste groep, vrij rijden en race zou ik er niet mee aanraden, daar zijn ze ook niet voor bedoeld.

• Like

Insanity03

MF veteraan
10 mei 2012
1.413
22
Knietje op de grond lukt makkelijk met sporttoer. Alleen kan je niet langdurig hoge temperaturen rijden zoals op circuit