Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.691
9.003
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Hiya guys, t is weer tijd voor nieuwe banden, maar ik rijd op een 16" voorwiel (cbr900 uit 92). Nu beperkt dat de bandenkeuze nogal.

Ik rijd eigenlijk puur op straat. Mijn oude set was een Bridgestone, s20 voor en t30 achter. Mijn eerste gedachte is dan: op naar de opvolgers, S21 voor en T30 Evo achter. Logische gedachte? Of mis ik een ander merk welke de Bridgestones inmiddels heeft ingehaald? Dank alvast!
 
Hiya guys, t is weer tijd voor nieuwe banden, maar ik rijd op een 16" voorwiel (cbr900 uit 92). Nu beperkt dat de bandenkeuze nogal.

Ik rijd eigenlijk puur op straat. Mijn oude set was een Bridgestone, s20 voor en t30 achter. Mijn eerste gedachte is dan: op naar de opvolgers, S21 voor en T30 Evo achter. Logische gedachte? Of mis ik een ander merk welke de Bridgestones inmiddels heeft ingehaald? Dank alvast!
De s21 is er wel, maar niet in de EVO versie (slijt redelijk snel)

Is wel een goede band hoor. Is evt ook nog de qualifier 2 van dunlop, gaat iig langer mee
 
Hoiii, vraagje: op mijn R1200R is door de dealer net een nieuwe Bridgestone T30 (kan ook een T30 Evo zijn....) gemonteerd. Als ik dan over ca. 2 maanden achter een T31 zou monteren, is dat dan een goede combinatie of kan ik achter beter dezelfde band monteren als de voorband?
Op de achterband, een T30, zit nu nog ca. 4 mm profiel en de band is nog mooi rond maar zal niet al te lang meer mee gaan. Wat is wijsheid?
 
Hoiii, vraagje: op mijn R1200R is door de dealer net een nieuwe Bridgestone T30 (kan ook een T30 Evo zijn....) gemonteerd. Als ik dan over ca. 2 maanden achter een T31 zou monteren, is dat dan een goede combinatie of kan ik achter beter dezelfde band monteren als de voorband?
Op de achterband, een T30, zit nu nog ca. 4 mm profiel en de band is nog mooi rond maar zal niet al te lang meer mee gaan. Wat is wijsheid?
4mm profiel, dat is nog meer dan de helft.
Ofwel rijd jij stevig door, ofwel maal jij veel km's erdoor per maand, als je die over 2 maand al gaat moeten vervangen.
Persoonlijk ben ik ook meer liefhebber van voor en achteraan zelfde merk en type, maar er zijn er hier genoeg met veel meer ervaring wat betreft combineren van verschillende banden.
Er komt vast wel goede raad naar boven :t
 
Ofwel rijd jij stevig door, ofwel maal jij veel km's erdoor per maand, als je die over 2 maand al gaat moeten vervangen.
Het punt is dat ik in mei een trip maak naar Italië en er dan ca. 4.000 km bij komen (en vóór het zover is, maak ik nog wel wat kilometers en ga niet graag met te weinig profiel op reis.....). De R1200R wordt begin maart afgeleverd met een nieuwe voorband, maar de achterband was nog te goed om te vervangen (ca. 4 mm zat nog 'binnen de norm"). Vandaar....
De voorband is dus een Bridgestone T30 (kan ook de Evo zijn, heb ik helaas niet op gelet....), de achterband wordt dan sowieso ook Bridgestone, maar ben er niet zeker van of de T31 achter met de T30 vóór een goede combinatie zal zijn.
 
Het punt is dat ik in mei een trip maak naar Italië en er dan ca. 4.000 km bij komen (en vóór het zover is, maak ik nog wel wat kilometers en ga niet graag met te weinig profiel op reis.....).
Dat is natuurlijk wel een belangrijk weetje idd.
Dan zou ik ook graag vertrekken met een (bijna) nieuwe band.
Wel zou ik de andere nog achter de hand houden voor erna nog verder op te rijden.

Maar ook met 4mm profiel kom je nog ver. 3 maanden voor de reis, bij mij zou het 6500 a 7000km zijn, en dan vóór de reis idd een andere band. Maar ik heb natuurlijk geen idee wat jij per maand rijdt.
 
Met mijn vorige R1200R deed ik ca. 13.000 km met een set. Dat is dus ongeveer 2.500 km per mm. Tot mijn trip zal ik nog ca. 2.500 km rijden schat ik (2,5 mnd). Dan zit ik op max. 3 mm. Dat vind ik te weinig voor een reisje door de bergen. Ik ga vlak voor vertrek tòch maar kiezen voor dezelfde band als vóór ligt. Dan wordt de set daarna wel de B31 :)
 
Ofwel rijd jij stevig door, ofwel maal jij veel km's erdoor per maand, als je die over 2 maand al gaat moeten vervangen.
Het punt is dat ik in mei een trip maak naar Italië en er dan ca. 4.000 km bij komen (en vóór het zover is, maak ik nog wel wat kilometers en ga niet graag met te weinig profiel op reis.....). De R1200R wordt begin maart afgeleverd met een nieuwe voorband, maar de achterband was nog te goed om te vervangen (ca. 4 mm zat nog 'binnen de norm"). Vandaar....
De voorband is dus een Bridgestone T30 (kan ook de Evo zijn, heb ik helaas niet op gelet....), de achterband wordt dan sowieso ook Bridgestone, maar ben er niet zeker van of de T31 achter met de T30 vóór een goede combinatie zal zijn.

Normaal gesproken zal dit prima kunnen. Zelfde merk, zelfde 'type' band en zover ik weet is er geen radicale verandering in bandopbouw geweest tussen de T30 en T31. BB kan hier vast meer detail over geven.

Trouwens, wat ook een optie is. Rijd met je huidige band weg en mocht je hem moeten vervangen, doe het gewoon bij een lokale in Italie! Je komt niet in niemandsland en in Italie is mijn ervaring dat de kleine motorzaakjes heel makkelijk spontaan even tijd voor je maken. En er zitten nogal wat van die zaakjes in Italie! Mijn paar keer ervaring heeft me geleerd dat het ook nog een paar centjes scheelt tov hier, al zou ik het daarvoor niet doen.
Om een goede band met 4mm profiel weg te doen gaat zelfs mij wat ver, en hem eraf halen om ooit weer te monteren is het nou ook weer niet waard denk ik.

Dus, oprijden en ter plaatse vervangen een optie?
 
Normaal gesproken zal dit prima kunnen. Zelfde merk, zelfde 'type' band en zover ik weet is er geen radicale verandering in bandopbouw geweest tussen de T30 en T31. BB kan hier vast meer detail over geven.

Trouwens, wat ook een optie is. Rijd met je huidige band weg en mocht je hem moeten vervangen, doe het gewoon bij een lokale in Italie! Je komt niet in niemandsland en in Italie is mijn ervaring dat de kleine motorzaakjes heel makkelijk spontaan even tijd voor je maken. En er zitten nogal wat van die zaakjes in Italie! Mijn paar keer ervaring heeft me geleerd dat het ook nog een paar centjes scheelt tov hier, al zou ik het daarvoor niet doen.
Om een goede band met 4mm profiel weg te doen gaat zelfs mij wat ver, en hem eraf halen om ooit weer te monteren is het nou ook weer niet waard denk ik.

Dus, oprijden en ter plaatse vervangen een optie?
Ik heb dat een aantal malen gedaan in diverse landen, en vind het toch geen aanrader. Vooral als je elke dag verder wilt rijden. En ik had geen keus, want ik had steeds nieuwe banden gemonteerd voor vertrek. Op bochtige bergwegen slijten je banden veel sneller. Ik heb eens op Sardinië nieuwe banden laten monteren en die waren na 900 kilometer weer kaal.:o
 
Normaal gesproken zal dit prima kunnen. Zelfde merk, zelfde 'type' band en zover ik weet is er geen radicale verandering in bandopbouw geweest tussen de T30 en T31. BB kan hier vast meer detail over geven.

Trouwens, wat ook een optie is. Rijd met je huidige band weg en mocht je hem moeten vervangen, doe het gewoon bij een lokale in Italie! Je komt niet in niemandsland en in Italie is mijn ervaring dat de kleine motorzaakjes heel makkelijk spontaan even tijd voor je maken. En er zitten nogal wat van die zaakjes in Italie! Mijn paar keer ervaring heeft me geleerd dat het ook nog een paar centjes scheelt tov hier, al zou ik het daarvoor niet doen.
Om een goede band met 4mm profiel weg te doen gaat zelfs mij wat ver, en hem eraf halen om ooit weer te monteren is het nou ook weer niet waard denk ik.

Dus, oprijden en ter plaatse vervangen een optie?
Klopt, de T30 en T31 mag je gewoon combineren.

Maar in Italië even een bandje scoren kan lastig zijn. Wij hadden dat probleem een paar jaar geleden in de Dolomieten met een eigenwijs (ook een MF-er) die toch met versleten banden op pad ging...... :+
 
Bedankt voor jullie feedback!
Een bandje regelen in Italië lijkt me niks eerlijk gezegd, ook zonde van de tijd! Ik zorg vóór vertrek voor een goede set. En dat wordt dan Bridgestone. Ik begrijp dat de T30 (Evo) en T31 gerust gecombineerd kunnen worden. Met een T31 set heb ik goede ervaringen, dan gaat mijn voorkeur uit naar een T31 achter. Maar veel verschil met een T30 Evo zal er niet zijn, misschien dat de T31 langer meegaat.
Het gaat goed komen in mei!:]
 
1. Marketing. Michelin is niet goedkoop, en om toch nog de prijsbewuste consument te kunnen beleveren houden ze wat oudere modellen banden als budgetbanden in het assortiment. Tot verleden jaar was bijvoorbeeld de Pilot Power ook nog gewoon in het programma....
Ik verkoop deze banden (MPR2) voornamelijk aan rijscholen.
2. Nee, de fabriek voor deze modellen staat simpelweg in Spanje. Een zeer groot gedeelte van de Michelin motorbanden komen uit Spanje.
3. De MPR3 is uit het programma omdat hij te duur is ten opzochte van de kwaliteit. Om de MPR3 een mislukte band te noemen is wat te sterk gesteld, maar succesvol is hij nooit geweest. De Road 3 is trouwens nog wel leverbaar in een paar maten (110/70-17, 120/70-17, 110/80-18 en 160/60-18) omdat deze niet in de latere modellen meer gemaakt zijn (en zullen worden). Op de 120/70-17 na dan natuurlijk, maar die is er nog om een paartje te kunnen vormen met de 160/60-18 op sommige motoren.
4. Verkeerdelijk? Leuk gevonden..... :+
Het nummer dat je eerst als DOT-code had aangezien is mij ook onbekend. Het zou mij niet verbazen dat dit een matrijsnummer is, maar dat is gokken.....
Is het ook geen 'klantbehoud'? Dus de eerste montageband van een nieuwe motorfiets in productie houden? :)
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Pirelli Rosso Corsa 2?
Ik rij een Triumph Daytona 675 en mijn huidige banden die er onder zitten zijn aan vervanging toe (Supercorsa's).
Nu zit ik te twijfelen tussen de nieuwe Bridgestone S22 of de Pirelli Rosso Corsa 2.
Ik rij regelmatig circuitdagen, maar ook door het slechte weer. Vandaar de vraag of de Rosso Corsa's 2 ook goed zijn voor dagelijks gebruik of dat ik dan beter voor Bridestone S22 kan gaan.
Dit komt uit het jaaroverzicht over 2018 van Motoplus/Motorad:

"+/+ Voorbeeldige handling gepaard met een super feedback maken de band tot een geducht wapen voor het circuit.
Prima prestaties openbare weg; goede gripreserves onder natte omstandigheden.


-/- Buiten het circuit, op de openbare weg dus, is de Pirelli niet super lichtvoetig.

Conclusie:
In deze test rekent Pirelli af met het idee dat racegerichte banden niks te zoeken hebben op de openbare weg.
Ook de grip en feedback in de regen zijn fenomenaal.
Daarmee pakt de Diablo Rosso Corsa II met afstand de eerste plaats."


Ik rij ook sporadisch op de openbare weg en weet nu helemaal zeker wat mijn volgende band gaat worden als de Metzeler K3 op zijn.
Die zaten standaard bij aankoop op mijn S1000RR.
Twee jaar geleden met een RSV4 op het circuit gereden met de Rosso Corsa I en kreeg er gewoon kippenvel van. Mechanische grip. :}
 
Is het ook geen 'klantbehoud'? Dus de eerste montageband van een nieuwe motorfiets in productie houden? :)
Misschien min of meer, maar ik zou toch eerder denken, zolang er genoeg mensen die banden kopen is het het waard om ze in productie te houden.

Nog iets minder dan 1.000km en het is tijd voor de bandenwissel :]
 
Misschien min of meer, maar ik zou toch eerder denken, zolang er genoeg mensen die banden kopen is het het waard om ze in productie te houden.
Ja, anders is het ook omzet weggooien. De markt en verkopen in de gaten houden voordat je iets stopt. :Y
Bij nieuwe producten zijn mensen toch geneigd om alternatieven te gaan zoeken.

En angst is een grote raadgever bij aankopen.
Ik ken ook mensen die voor alles hun instructieboekje pakken.
Zoeken dan naar motorolie die al lang niet meer op de markt is. ;)
(API SM gaat niet in mijn motor.. ik moet API SJ hebben - als weerwoord op mijn advies)

Wanneer vervang jij als calculator de banden?
Ik kreeg vroeger nog wel eens bordjes op de motor dat het profiel teveel versleten was. _O-
Motorrubber is grippy van zichzelf. Alleen met regen misschien iets oppassen, maar de ronde vorm zelf helpt ook al tegen aqua-planning. :+
 
Is het ook geen 'klantbehoud'? Dus de eerste montageband van een nieuwe motorfiets in productie houden? :)
Het zal je verbazen dat een groot deel van de motorrijders niet eens weet welk merk motorband ze er onder hebben zitten. Laat staan het model/type......
En zo kom je gedurende het jaar heel wat "foute" of verboden combinaties tegen.

Ik denk dat klantbehoud voor een oud model weinig rol speelt als je de klant er van kan overtuigen dat het nieuwe model "nog witter wast"..... :+
 
Het zal je verbazen dat een groot deel van de motorrijders niet eens weet welk merk motorband ze er onder hebben zitten. Laat staan het model/type......
En zo kom je gedurende het jaar heel wat "foute" of verboden combinaties tegen.

Ik denk dat klantbehoud voor een oud model weinig rol speelt als je de klant er van kan overtuigen dat het nieuwe model "nog witter wast"..... :+
Die vraag heb ik wel eens voorbij zien komen via MF. Maar ik vroeg het mij zomaar af. En dan wel bij het juiste adres. ;) :t
De voorlaatste Motoplus kreeg jij ineens een gezicht. Whaaat die ken ik via het forum. :+ :+

Sommige dealers zullen het dan wel weer anders gebruiken, dit zijn de originele en officiële banden af fabriek.
Moet het in Duitsland ook op die manier. :?
 
Ik ben voor mijn honda cbr600 f op zoek naar een nieuw setje banden. Na heel wat pagina's in dit topic te hebben gelezen, denk ik dat ik voor de conti road attack III ga kiezen. Nu heb ik gelezen dat een type band ook bij je motor moet passen, dus ik zou erg blij zijn met wat feedback over mijn bandenkeuze i.c.m. mijn motor..wie o wie?
 
Ik ben voor mijn honda cbr600 f op zoek naar een nieuw setje banden. Na heel wat pagina's in dit topic te hebben gelezen, denk ik dat ik voor de conti road attack III ga kiezen. Nu heb ik gelezen dat een type band ook bij je motor moet passen, dus ik zou erg blij zijn met wat feedback over mijn bandenkeuze i.c.m. mijn motor..wie o wie?
Welk jaar 600f en welke bandenmaat? Road Attack 3 is een erg vlot sturende band, als je motor nerveus is zou een wat stabielere band kunnen kiezen.
 
Ik ben voor mijn honda cbr600 f op zoek naar een nieuw setje banden. Na heel wat pagina's in dit topic te hebben gelezen, denk ik dat ik voor de conti road attack III ga kiezen. Nu heb ik gelezen dat een type band ook bij je motor moet passen, dus ik zou erg blij zijn met wat feedback over mijn bandenkeuze i.c.m. mijn motor..wie o wie?
120/70-17 voor graag
 
Ik ben voor mijn honda cbr600 f op zoek naar een nieuw setje banden. Na heel wat pagina's in dit topic te hebben gelezen, denk ik dat ik voor de conti road attack III ga kiezen. Nu heb ik gelezen dat een type band ook bij je motor moet passen, dus ik zou erg blij zijn met wat feedback over mijn bandenkeuze i.c.m. mijn motor..wie o wie?

Een Honda CBR600 gaat prima met de Conti Road Attack 3 banden, zoals Zot al aangaf een 120/70-17 voorband monteren en gaan.

Zal prima sturen, ik heb al heel wat CBR's van RA3's voorzien en het gaat altijd goed.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan