Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
18.913
10.442
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Klinkt al wat uitgebreider 👍

Benieuwd of dit verhaal meer geluid krijgt.
Om welke reden zou je nu nog een pilot power monteren, als grip en slijtage nadeliger zijn. Kan er geen bedenken, behalve misschien iets flitsender stuurkarakter wat een sportband meestal brengt.

Sportband geeft pas meer grip als hij voldoende warm is. Als je te rustig rijdt heb je geen voordeel van een sportband
 
De Road 2 heeft ook een dual compound (2CT). Nieuwe zal vast ook wel. De eerste weet ik het niet van.

Ik rijd zelf met de Road 2 achterband en een Pilot Power 2CT voorband (stuurt wat lichter in dan de Road 2 voorband en voor gaat toch wat langer mee).
Ik rij ook bijna alleen maar snelweg (woon \ werk) op een GSXR750, maar met deze combi kan ik prima bochten pakken. Zou bij wijze van m'n knie over de grond kunnen slepen wat betreft de grip.

Top banden voor dit gebruik. Slijtage valt heel erg mee. Kosten de wereld niet meer tegenwoordig. Goed bij droog en warm weer en goed bij koud en nat weer.

Ikzelf vind het zonde om een nieuwere versie te kopen. Ze zijn beter zegt men, maar ga je dat "beter" ook gebruiken is denk ik de vraag die je jouzelf moet stellen.

In mijn geval is goed, "goed". Zeg maar.

Bedankt voor deze specifieke info.

Het was nog niet in me opgekomen om voor een pilot power te monteren.

Heb je zelf ook al eens een "nieuwere" pilot road gehad en hoe deed deze het qua slijtage?
 
Klinkt al wat uitgebreider 👍

Benieuwd of dit verhaal meer geluid krijgt.
Om welke reden zou je nu nog een pilot power monteren, als grip en slijtage nadeliger zijn. Kan er geen bedenken, behalve misschien iets flitsender stuurkarakter wat een sportband meestal brengt.

In een aantal reviews blijkt dat de z1000 als hij in de bocht ligt toch behoorlijk wat druk tegen het stuur vraagt om ook in die hellingshoek te blijven.

Zal een pilot power dan makkelijker "omvallen" in de bocht of juist nog meer druk vragen?

Ps. Ja, ik weet dat ik aan het muggenstiften (mierenn**ken) ben. Maar ik vind de wetenschap hierachter wel interessant.
 
Volgens mij had de Pilot Road ook een 2ct versie? 🤔
Maar idd wil ik graag meer over de 3,4 en 5 te weten komen.
Volgens de Michelin website lijkt het wel steeds een update te zijn qua grip...

Maar in mijn achterhoofd werkte het altijd zo -> meer grip = zachter rubber = slijt sneller.

Please correct me if I'm wrong 🤔
OK, bij deze de correctie. :+
In zijn algemeenheid klopt jouw verhaal wel, maar niet helemaal.
Het is niet per definitie zo dat meer grip altijd uit zachter rubber komt, het kan ook door de toevoegingen in het rubber komen, of doordat je meer rubber op de weg hebt. Zo betekend zachter rubber ook niet per definitie dat je meer grip hebt, maar meestal wel. Maar om dan te denken dat zachter rubber meer slijtage betekend, dat klopt ook niet altijd. Een zachtere rubbercompound kan door andere toevoegingen toch een hogere of gelijke levensduur geven.
 
OK, bij deze de correctie. :+
In zijn algemeenheid klopt jouw verhaal wel, maar niet helemaal.
Het is niet per definitie zo dat meer grip altijd uit zachter rubber komt, het kan ook door de toevoegingen in het rubber komen, of doordat je meer rubber op de weg hebt. Zo betekend zachter rubber ook niet per definitie dat je meer grip hebt, maar meestal wel. Maar om dan te denken dat zachter rubber meer slijtage betekend, dat klopt ook niet altijd. Een zachtere rubbercompound kan door andere toevoegingen toch een hogere of gelijke levensduur geven.

Dankjewel :)
Aangezien je al duizenden banden in je handen gehad hebt geldt jouw bandenmening voor mij als feit 👍😅

ik denk dat het de Pilot Road 4 of 5 word 😋👍 best dure bandjes maar na diep spitten in de wereld van Google en YouTube komen die er best goed uit.
 
Hallo allemaal!

Ik ga overstappen naar een andere motor en kan daarbij kiezen voor nieuwe banden. Helaas vind ik in de OP geen actuele bandentest.

Het word een 2006 Kawasaki Z1000
Ik zal er ongeveer 80% snelweg mee rijden en de overige tijd met vrienden vlot touren op bochtige dijkjes.
Ik rijd (over een maandje) 10 jaar motor, heb ook bijna ieder jaar woonwerk gereden en 2 keer circuit gereden. Een beetje sturen lukt me dus wel :)

Ik wil graag voor de Michelin Pilot Road gaan.
Daarbij vroeg ik me 2 dingen af. Is de Pilot Road 4 (of zelfs 5 nu?) Nou daadwerkelijk veel beter dan de 2CT? Is ieder cijfertje omhoog een nieuwer en beter model? Of zijn het andere banden?

Het tweede waar ik tussen twijfel is de hardheid van de banden. Van de Pilot Road 4 is er ook een Trail versie welke een nog langere levensduur zou hebben door een nog harder rubber in het midden. Is dit overkill voor mij en zal ik veel grip opofferen of zal het me langer tegen vierkante banden beschermen?

Mvg,
Tom

Heb 6 jaar Z1000 uit 2003 gereden, zelfde motor als 2006.
Ondanks de hyperpro vering, miste ik de stabiliteit in bochten van een sportmotor.
Heb in die tijd verschillende banden gebruikt, waaronder ook pilot powers (de eerste).
Deze banden gaven mij van alle types het minst fijne gevoel op deze motor: de motor had meer beweging in lange, snelle bochten, wat ik soms zelfs als 'meedeinen' wil omschrijven. Enige verandering was toen de banden.

Als ik het goed heb, hebben de oudere michelins wat meer beweging, door een soepeler karkas. De laatste modellen hebben dit een stuk minder meen ik (klopt dit?)
Dit zou een overweging kunnen zijn om de road2 of power2ct te laten liggen en een nieuwer type te nemen?
 
Hoi allemaal,

Mijn 2010 R6 staat bij de dealer (Motoport) voor haar grote beurt en ze belden me dat ik nog maar 1.8mm profiel heb en vroegen of ze mijn banden moesten vervangen.
Ik heb Michelin Pilot Power 2CT eronder zitten en vind die prima rijden, maar vroeg me af of er betere keuzes zijn.

Ik rij vooral woon-werk en dat doe ik best sportief. Circuitdagen heb ik hooguit 1 x per jaar dus dat speelt geen grote rol.
Ik vind het wel belangrijk dat hij in de regen goed rijdt. Ik rij nooit in de regen eigenlijk maar word er soms door overvallen en wil me dan qua grip gewoon veilig voelen.

Hebben jullie ideeën over welke banden goed voor mij zouden zijn?
En zou ik ook de cashback krijgen als ik de banden gewoon door de dealer laat bestellen en erop laat zetten?

Greets!
 
Hoi allemaal,

Mijn 2010 R6 staat bij de dealer (Motoport) voor haar grote beurt en ze belden me dat ik nog maar 1.8mm profiel heb en vroegen of ze mijn banden moesten vervangen.
Ik heb Michelin Pilot Power 2CT eronder zitten en vind die prima rijden, maar vroeg me af of er betere keuzes zijn.

Ik rij vooral woon-werk en dat doe ik best sportief. Circuitdagen heb ik hooguit 1 x per jaar dus dat speelt geen grote rol.
Ik vind het wel belangrijk dat hij in de regen goed rijdt. Ik rij nooit in de regen eigenlijk maar word er soms door overvallen en wil me dan qua grip gewoon veilig voelen.

Hebben jullie ideeën over welke banden goed voor mij zouden zijn?
En zou ik ook de cashback krijgen als ik de banden gewoon door de dealer laat bestellen en erop laat zetten?

Greets!

Toevallig heb ik me de afgelopen paar dagen goed ingelezen in de Michelin banden.

De Pilot Road serie is iets slijtvaster dan de Pilot Power. En ze hebben ook een wat zachtere rubbercompound aan de zijkanten voor betere grip.

De Michelin website geeft veel info!
 
Hoi allemaal,

Mijn 2010 R6 staat bij de dealer (Motoport) voor haar grote beurt en ze belden me dat ik nog maar 1.8mm profiel heb en vroegen of ze mijn banden moesten vervangen.
Ik heb Michelin Pilot Power 2CT eronder zitten en vind die prima rijden, maar vroeg me af of er betere keuzes zijn.

Ik rij vooral woon-werk en dat doe ik best sportief. Circuitdagen heb ik hooguit 1 x per jaar dus dat speelt geen grote rol.
Ik vind het wel belangrijk dat hij in de regen goed rijdt. Ik rij nooit in de regen eigenlijk maar word er soms door overvallen en wil me dan qua grip gewoon veilig voelen.

Hebben jullie ideeën over welke banden goed voor mij zouden zijn?
En zou ik ook de cashback krijgen als ik de banden gewoon door de dealer laat bestellen en erop laat zetten?

Greets!
Oprecht geen idee. Probeert de dealer me te flashen?
 
Oprecht geen idee. Probeert de dealer me te flashen?
De dealer probeert omzet te creëren, daar is an sich niets mis mee. Nu zal een MPP 2ct met 1,8 mm ook echt niet meer nieuw zijn, maar ook nog niet tot op de draad versleten. Wat voor jezelf wel handig is is om te kijken wat een set banden van je keuze bij de dealer kost en wat dezelfde banden bij een bandenspecialist kosten. Kan best een leuk verschil in zitten.

Sportsmart 2 is ook een prima optie, net als diverse andere moderne sportbanden. Een sportievere toursportband zou ook kunnen. Ligt aan je rijstijl en voorkeur.
 
0,8 mm zou ik best nog heel lang mee doen :$

Het belangrijkste is denk ik even goed nadenken ipv meteen aan de telefoon "goed, vervang maar" zeggen
- welke banden wil ik eronder?
- waar kan ik die tegen een schappelijke prijs laten monteren?
 
0.8 boven het wettelijk minimum is ook niet al te veel.
Zijn genoeg mensen die zeggen doe nu gelijk maar in plaats van over 3 weken weer bij de garage te staan..

Klopt, maar er zitten toch slijtage indicators op met een reden? Als die gelijk liggen met het loopvlak, is de band aan vervanging toe.
 
Klopt, maar er zitten toch slijtage indicators op met een reden? Als die gelijk liggen met het loopvlak, is de band aan vervanging toe.
Als je tegen die tijd je banden vervangt, merk je dat de motor ineens veel lekkerder rijdt. Dus reed je al een tijd met een motor die niet lekker stuurde. Voor dat verschil heb ik graag een klein beetje geld over.
 
0,8 mm zou ik best nog heel lang mee doen :$

Het belangrijkste is denk ik even goed nadenken ipv meteen aan de telefoon "goed, vervang maar" zeggen
- welke banden wil ik eronder?
- waar kan ik die tegen een schappelijke prijs laten monteren?
In alle oprechtheid ik heb helemaal geen referentiemateriaal wat monteren etc betreft. Wat zou redelijk zijn inclusief monteren van 2 sportsmart 2 max banden? 220 oid?
 
Toevallig heb ik me de afgelopen paar dagen goed ingelezen in de Michelin banden.

De Pilot Road serie is iets slijtvaster dan de Pilot Power. En ze hebben ook een wat zachtere rubbercompound aan de zijkanten voor betere grip.

De Michelin website geeft veel info!

Dat hebben volgens mij tegenwoordig alle (?) wegbanden in het sport-tour of sportsegment van alle A-merken. het is in ieder geval niet een speciaal pluspunt van Michelins.
Ik spreek niet over banden in de semi-offroad of hele lichte motoren, daar weet ik niets van.
 
Dat hebben volgens mij tegenwoordig alle (?) wegbanden in het sport-tour of sportsegment van alle A-merken. het is in ieder geval niet een speciaal pluspunt van Michelins.
Ik spreek niet over banden in de semi-offroad of hele lichte motoren, daar weet ik niets van.
Klopt, dat is tegenwoordig helemaal standaard. Sommige types hebben zelfs drie verschillende compounds verdeeld over 5 zones.

Alleen Continental doet iets anders: zij hebben een geleidelijke overgang van hard in het midden naar zacht aan de rand die wordt gecreëerd door verschillende temperaturen tijdens het fabricageproces.
 
Als je tegen die tijd je banden vervangt, merk je dat de motor ineens veel lekkerder rijdt. Dus reed je al een tijd met een motor die niet lekker stuurde. Voor dat verschil heb ik graag een klein beetje geld over.

Oh, dat zeker. Maar als je je banden gaat vervangen zodra de eerste vlakke kanten erop komen, kost het me 2x zoveel banden per jaar.
 
Mijn 2010 R6 staat bij de dealer (Motoport) voor haar grote beurt en ze belden me dat ik nog maar 1.8mm profiel heb en vroegen of ze mijn banden moesten vervangen.
Ik heb Michelin Pilot Power 2CT eronder zitten en vind die prima rijden, maar vroeg me af of er betere keuzes zijn.
.....
En zou ik ook de cashback krijgen als ik de banden gewoon door de dealer laat bestellen en erop laat zetten?
Ten eerste gaat de cashback-actie van Michelin niet op voor de 2CT, maar wel voor de Power RS of RS+.
En ja, ook via de dealer kan je dan 40 Euro op een setje terugkrijgen.

Controleer eerst eens of de opgegeven 1,8mm inderdaad klopt. Sommige "collega's" hebben er een handje van om de afstand tot aan de slijtnokken op te geven. En dan is het zonde om ze nu al te vervangen.
 
Ik zat zelf te denken aan de Sportsmart 2 max. Wat vind jij ervan?
Niet doen.....
Ik ben een enorme fan van deze band geweest (Heel veel verkocht, en heel veel zelf mee gereden), maar zijn opvolger de Sportsmart MK3 is duidelijk veel beter (die heb ik er zelf nu onder). Vooral in koude en op nat wegdek is het verschil erg groot.
En de cashbackactie van Dunlop is ook alleen op de nieuwste banden in elk segment.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan