Alles over motorbanden Deel 7

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.772
9.077
Op reis
Facebook
Nsmeijer schreef op 02 oktober 2015 @ 11:06:
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij adviseren fabrikanten de bandenspanning vooral voor snelweggebruik en met hoge lading.
Ben je dus een lichtgewicht die altijd solo rijdt en veel secundair en/of niet naar zijn of haar top rijdt... you do the math. ;)

Zelf rij ik iets onder de aanbevolen bandenspanning bij mijn S1000RR.
Meer rubber in de bocht. Bij de A2 motor (G310GS) ga ik voor benzine efficiency, af en toe duogebruik en rij ik gelijk of er enkele tienden boven. :P
 
Bandendruk is nogal relatief. Als je je banden zo zacht moet zetten omdat je vering het niet goed doet, dan zou ik eerst eens nagaan wat de staat van je vering is.

Laatst was de bandenspanning achter bij mij te ver gezakt en had ik het te lang niet gecontroleerd. De motor stuurde daardoor niet goed voor mij gebruik en koude omstandigheden. Terug op 2,5/2.9 stuurde dat een stuk fijner.
 
Ah, dus je kunt best ver gaan, zeker met de wetenschap dat een Superduke iets meer van de banden vraagt dan een Silverwing. Als het op slijtage aankomt: ik heb met 2,1/2,4 ipv 2,5/2,5 bar 28.000 km met de voorband gereden en 19.000 met mijn achterband. Ze hadden alltijd nog 2,5 mm profiel, maar hij moest toch voor een beurt en de winter kwam eraan.
Nu staat die ktm op 120 en 180 banden, niet te vergelijken. Enige overeenkomsten zijn dat hij op rubber staat.
Volgens mij adviseren fabrikanten de bandenspanning vooral voor snelweggebruik en met hoge lading.
Ben je dus een lichtgewicht die altijd solo rijdt en veel secundair en/of niet naar zijn of haar top rijdt... you do the math. ;)

Zelf rij ik iets onder de aanbevolen bandenspanning bij mijn S1000RR.
Meer rubber in de bocht. Bij de A2 motor (G310GS) ga ik voor benzine efficiency, af en toe duogebruik en rij ik gelijk of er enkele tienden boven. :P
Het advies is om een zo goed en neutraal mogelijk sturende motor te krijgen. Voor extra sportief rijden iets lager en voor lange snelweg ritten met belading iets hoger

Bandendruk is nogal relatief. Als je je banden zo zacht moet zetten omdat je vering het niet goed doet, dan zou ik eerst eens nagaan wat de staat van je vering is.

Laatst was de bandenspanning achter bij mij te ver gezakt en had ik het te lang niet gecontroleerd. De motor stuurde daardoor niet goed voor mij gebruik en koude omstandigheden. Terug op 2,5/2.9 stuurde dat een stuk fijner.
Motoren reageren verschillend op een afwijkende druk en zelfs verschillende banden op de zelfde motor reageren anders ten opzichte van elkaar. Bepaalde dunlops zijn zelfs onder 2 bar te rijden, ook achter.

Daarnaast, als een fabrikant iets ontwerpt op een bepaalde band en je er een compleet andere band opgooit kun je verwachten dat je wat moet experimenteren. Daarbij hoort dat Het niet altijd een succesvolle poging zal zijn.
 
Heb je de vering ook laten nakijken?
Ik hoor namelijk een paar keer per jaar klachten over het rijgedrag met een band die voor een heel groot deel te relateren zijn aan slechte vering of vering-instellingen.
Zeker goede opmerking. Vooral bij die motoren / scooters waar de fabrikant nogal op de vering bespaard heeft. Tel daarbij op de nodige (tien)duizenden kilometers gebruik en soms een belading die wat hoger ligt dan de gemiddelde Aziaat. Dan is een (setje) andere schokdemper(s) echt geen overbodige luxe. Zoals iemand mij ooit vertelde: "pas na montage van een nieuwe merk je met wat voor een bagger je al die tijd hebt gereden".
 
De voorvering is altijd comfortabel geweest en is dat nog steeds. De achtervering is ook nog prima, maar de demping heeft een iets vertraagde rebound als het koud is. De dealer geeft aan dat een strakkere setting van de vering dit euvel voorlopig nog wel kan compenseren. Als iemand die daaraan geld kan verdienen dat zegt, geloof ik het wel. Ooit moet de achterste set natuurlijk worden vervangen. Maar dat duurt dan weer 6000 km, want hij heeft net een beurt gehad.
 
Er wordt soms nogal smalend gedaan over de wegligging en afmontage van scooters, maar het is een degelijk en betrouwbaar ding dat me overal door weer en wind brengt. Wegligging moet natuurlijk goed zijn, maar daarover heb ik niets te klagen (en ja, ik weet wat ik zeg want rij ook wel eens wat heel anders).
 
Zeker goede opmerking. Vooral bij die motoren / scooters waar de fabrikant nogal op de vering bespaard heeft. Tel daarbij op de nodige (tien)duizenden kilometers gebruik en soms een belading die wat hoger ligt dan de gemiddelde Aziaat. Dan is een (setje) andere schokdemper(s) echt geen overbodige luxe. Zoals iemand mij ooit vertelde: "pas na montage van een nieuwe merk je met wat voor een bagger je al die tijd hebt gereden".
Mijn motordealer noemt mij inderdaad een kilometervreter, terwijl ik hem echt maar af en toe gebruik (ca 5000/jr).
Overigens mag mijn scooter 180 kg dragen (totaal 430 kg), maar ik kom incl bagage aan hooguit 80.
 
Je begrijpt het inderdaad goed.

Voor de oude Strada zou ik geen geld meer uitgeven, maar ik kan niet in jouw portemonne kijken.
Voor iets meer heb je een veel beter product. Vooral in de regen.

Vandaag een Angel GT2 erop laten leggen en bevalt me prima! Moet de eerste 100 km nog rustig vol maken maar merkte bij de eerste bocht al dat hij heerlijk neutraal instuurt en mooi op zijn lijn blijft.

Perfecte keuze/advies!
 
Na het vervangen van de standaard vering op mijn Triumph Tiger 1050 voor een setje hyper pro's kwam ik er achter dat de Voorband gecupped is en de achterband plat.
Ik ben geen bochten prins en zeker geen Rossi maar ik voel me niet meer prettig bij de Michelin pilot power 2ct die er nu onder zitten.
Ik heb nooit echt een prettig gevoel bij dit type band gehad op de Tiger, ik heb ze er onder laten zetten omdat de naam zeer bekend was.ik doe sinds kort pas een beetje onderzoek.
Ik ben laks in dit soort dingen en ben geneigd snel dingen aan te nemen.
Nu wil ik het een keer anders doen en heb veel op internet gelezen en ook dus hier
Nu heb ik zonet 50 pagina's zitten lezen en de namen die mij opvielen waren ook de namen die ik in mijn hoofd had zitten
Ik ben op dit moment zeer geneigd naar de Conti's Road Attack 3 en michelin road 5
Hierbij moet ik eerlijk bekennen dat ik momenteel in kamp conti zit
Maar ik lees graag over ervaring, goed of slecht maakt mij niks uit
In regen rij ik als opa op ijs omdat ik bang ben te gaan glijden
Rechtuit hou ik ervan om die drie cilinder van onderuit te laren gillen
Deel met mij uw meningen en ervaringen aub over de genoemde type motorbanden
Alvast hartelijk dank voor de informatie en moeite
 
Laatst bewerkt:
Die Pirelli Angel GT2 hoort ook bij die twee banen die je hebt genoemd. Met geen enkele van die drie kun je verkeerd gaan. Wellicht dat je je met een vers setje banden opeens wel gaat rijden als Rossi. Als je nog geen bochtenprins bent, is het de moeite waard eens een bochtentraining te doen, dat kost je wat grijpstuivers en een halve zaterdag of zondag. Op de terugweg zit je ineens heel anders op de motor.
 
Die Pirelli Angel GT2 hoort ook bij die twee banen die je hebt genoemd. Met geen enkele van die drie kun je verkeerd gaan. Wellicht dat je je met een vers setje banden opeens wel gaat rijden als Rossi. Als je nog geen bochtenprins bent, is het de moeite waard eens een bochtentraining te doen, dat kost je wat grijpstuivers en een halve zaterdag of zondag. Op de terugweg zit je ineens heel anders op de motor.
Sowieso hoorde voor volgend seizoen een bochten training er bij
Die wou ik al doen
En inderdaad die pirelli hoorde daar ook bij
Ik lees even verder nog en hoop op mooie adviezen
Dank je wel voor de reactie
 
Ik heb achtereenvolgens de Conti Road Attack 3, Sport Attack 3, en Michelin Road 5 gehad. De R5 achterband is op, voorkant is ook niet veel meer, en dat is best wel nieuw voor mij. Maar denk het weer R5's word.

Ik heb 5200km op de R5 achterband, zit op de slijtage indicators en alleen maar naar Eifel (rijden), naar dolomieten en spanje (beide op aanhanger), zie foto

De road attack deed het ongeveer even goed (of slecht) onder dezelde omstandigheden. De Sport Attack was een plak band, geweldig veel grip, maar op in veel minder dan 3000. Ik vind de R5 een mooi alternatief.

Ook moeilijk om banden te vergelijken. Ruwte van wegen, weer, locatie, tijdverschil tussen je indrukken, bandenspanning etc


Road5.jpg
 
Na het vervangen van de standaard vering op mijn Triumph Tiger 1050 voor een setje hyper pro's kwam ik er achter dat de Voorband gecupped is en de achterband plat.
Ik ben geen bochten prins en zeker geen Rossi maar ik voel me niet meer prettig bij de Michelin pilot power 2ct die er nu onder zitten.
Ik heb nooit echt een prettig gevoel bij dit type band gehad op de Tiger, ik heb ze er onder laten zetten omdat de naam zeer bekend was.ik doe sinds kort pas een beetje onderzoek.
Ik ben laks in dit soort dingen en ben geneigd snel dingen aan te nemen.
Nu wil ik het een keer anders doen en heb veel op internet gelezen en ook dus hier
Nu heb ik zonet 50 pagina's zitten lezen en de namen die mij opvielen waren ook de namen die ik in mijn hoofd had zitten
Ik ben op dit moment zeer geneigd naar de Conti's Road Attack 3 en michelin road 5
Hierbij moet ik eerlijk bekennen dat ik momenteel in kamp conti zit
Maar ik lees graag over ervaring, goed of slecht maakt mij niks uit
In regen rij ik als opa op ijs omdat ik bang ben te gaan glijden
Rechtuit hou ik ervan om die drie cilinder van onderuit te laren gillen
Deel met mij uw meningen en ervaringen aub over de genoemde type motorbanden
Alvast hartelijk dank voor de informatie en moeite
Een (oudere) supersportband als de Power 2CT onder een allroad-achtige machine als de Tiger te zetten is ook een vreemde keuze. Zeker de Power 2CT heeft er een enorme hekel aan om misbruikt te worden op een motor met dit gewicht, en zal inderdaad vlot gaan cuppen.
Mijn advies aan jou zou zijn ofwel de Pirelli Angel GT, ofwel de Dunlop Roadsmart III.
Het sterke punt van de Pirelli (grip in de regen) ga je niet gebruiken.
Het sterke punt van de Dunlop (houd veel langer dan de andere merken zijn goede rij-eigenschappen) ga je wel gebruiken. Dat hij minder goed in de regen is ga je niet merken als je daar toch niet door durft te rijden.
Nu is dit jaar de Angel GT opgevolgd door de Angel GT2. Volgens Pirelli op alle fronten iets verbeterd, maar ik heb nog geen rechtstreekse vergelijkingstests gezien. Dat is dus een gokje......
 
Op een ander forum beweert iemand dat het in Nederland wettelijk verboden zou zijn om banden te herstellen met de bekende veter,van buiten uit.
Hier zitten wel wat dealers en bandenspecialisten dus hier zou toch iemand dat moeten weten.
 
Op een ander forum beweert iemand dat het in Nederland wettelijk verboden zou zijn om banden te herstellen met de bekende veter,van buiten uit.
Hier zitten wel wat dealers en bandenspecialisten dus hier zou toch iemand dat moeten weten.

In Nederland ken ik geen wet die het verbied.

In Duitsland is het wel verboden om banden vanaf een bepaalde snelheidscodering te repareren (ongeacht welke methode) volgens mijn duitse collega's.
Heb echter geen wettekst voorhanden, en betwijfel of die er is.
 
Een (oudere) supersportband als de Power 2CT onder een allroad-achtige machine als de Tiger te zetten is ook een vreemde keuze. Zeker de Power 2CT heeft er een enorme hekel aan om misbruikt te worden op een motor met dit gewicht, en zal inderdaad vlot gaan cuppen.
Mijn advies aan jou zou zijn ofwel de Pirelli Angel GT, ofwel de Dunlop Roadsmart III.
Het sterke punt van de Pirelli (grip in de regen) ga je niet gebruiken.
Het sterke punt van de Dunlop (houd veel langer dan de andere merken zijn goede rij-eigenschappen) ga je wel gebruiken. Dat hij minder goed in de regen is ga je niet merken als je daar toch niet door durft te rijden.
Nu is dit jaar de Angel GT opgevolgd door de Angel GT2. Volgens Pirelli op alle fronten iets verbeterd, maar ik heb nog geen rechtstreekse vergelijkingstests gezien. Dat is dus een gokje......
Okay dank je voor het advies, en wat zeg je van de road 5 van Michelin of road attack 3 van continental???
Altijd fijn om van anderen hun mening te horen.
Wat betreft de vreemde keuze.... Tja hou het op gewenning en impulsieve beslissing
Daarom nu ook mijn vraag hier
 
Na het vervangen van de standaard vering op mijn Triumph Tiger 1050 voor een setje hyper pro's kwam ik er achter dat de Voorband gecupped is en de achterband plat.
Ik ben geen bochten prins en zeker geen Rossi maar ik voel me niet meer prettig bij de Michelin pilot power 2ct die er nu onder zitten.
Ik heb nooit echt een prettig gevoel bij dit type band gehad op de Tiger, ik heb ze er onder laten zetten omdat de naam zeer bekend was.ik doe sinds kort pas een beetje onderzoek.
Ik ben laks in dit soort dingen en ben geneigd snel dingen aan te nemen.
Nu wil ik het een keer anders doen en heb veel op internet gelezen en ook dus hier
Nu heb ik zonet 50 pagina's zitten lezen en de namen die mij opvielen waren ook de namen die ik in mijn hoofd had zitten
Ik ben op dit moment zeer geneigd naar de Conti's Road Attack 3 en michelin road 5
Hierbij moet ik eerlijk bekennen dat ik momenteel in kamp conti zit
Maar ik lees graag over ervaring, goed of slecht maakt mij niks uit
In regen rij ik als opa op ijs omdat ik bang ben te gaan glijden
Rechtuit hou ik ervan om die drie cilinder van onderuit te laren gillen
Deel met mij uw meningen en ervaringen aub over de genoemde type motorbanden
Alvast hartelijk dank voor de informatie en moeite


Ik heb Pirelli Angel GT onder mijn tiger 1050, super bandjes, ook in de regen kan je nog behoorlijk gas geven.
Hiervoor zat er Dunlop roadsmart 3 op, die willen nog wel eens een stapje opzij zetten, verder ook prima banden.

De Pirelli's slijten naar mijn idee wat sneller dan de Dunlop's.
 
Okay dank je voor het advies, en wat zeg je van de road 5 van Michelin of road attack 3 van continental???
Altijd fijn om van anderen hun mening te horen.
Wat betreft de vreemde keuze.... Tja hou het op gewenning en impulsieve beslissing
Daarom nu ook mijn vraag hier
Zijn ook prima banden, maar gaan minder lang mee dan de Dunlops. De Conti is ook minder in de regen dan de Pirelli, maar beter dan de Dunlop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan