Status
Niet open voor verdere reacties.

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.804
4
Spijkenisse
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 4

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:
~[/quote]



Bandentests
toerbanden 2013 Reifentest 2013: Tourenreifen 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17 | MOTORRAD 12/2013
sportbanden 2013 Sportreifen im Reifentest 2013 | MOTORRAD 13/2013
endurobanden 2013 Enduroreifen im Reifentest 2013 - Motorradreifen
~circuittest Conti Sportattack2~[/img]



Bandenfilmpjes
https://www.youtube.com/watch?v=8_B3FyqtBmo Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

[url=http://www.conti-fitmentguide.com/]Continental




Dunlop
Pirelli[/url]
 
Laatst bewerkt:
Je kan hier ook te maken hebben met de befaamde Michelin stuurkarakter.
Grappig is dat eigenlijk. Je leest er wel over, maar als je het zelf ervaart denk je toch "hey verrek!"
omdat de achterband (pipo 2ct) op mijn pas aangeschafte MT-03 nog zo goed als nieuw is, heb ik de voorband laatst vervangen door een pipo3.

Ze warmen snel op, geven genoeg vertrouwen en presteren eigenlijk super.

Maar toch. Dat "omval"moment waar ze bekend om staan.. inderdaad. Je merkt het ontzettend goed en ik kan er nu na 1000 km nog steeds niet aan wennen. Ik rijd de set op en dan komen er nooit meer Michelins onder. Niets zo persoonlijk als banden :)
 
Ik ken het gevoel. Daarom mijn ideeën waar het aan kan liggen

Platte kanten op de achterband en/of cuppend voorband.
Je kan hier ook te maken hebben met de befaamde Michelin stuurkarakter.

Ik heb het idee wel dat de achterband op het middelste loopvlak platter is, Zou je kunnen uitleggen wat het befaamde Michelin stuurkarakter is?

i3go01.jpg


Ik weet niet of het op de foto goed te zien is.(Ja schaamranden van hier tot tokio :') )
 
Laatst bewerkt:
De vorige eigenaar heeft op mijn r6 ('99) Michelin Pilot Road 3 gezet. Hiermee heb ik al 6000 km gereden en zijn nog prima.

Ik probeer al een tijdje een kneedown te maken, maar heb het gevoel dat er een soort "knik" in de band zit (hier moet je eerst naar mijn gevoel voorbij wil je schuiner gaan), dit geeft mij een onzeker gevoel met de band, waardoor ik niet verder schuiner durf te gaan

Hebben jullie ook deze ervaring? Het zal waarschijnlijk ook wel wat tussen mijn oren zitten hoor. Of adviseren jullie een andere band als deze versleten is?

Zoals bij meerdere motoren/rijders was dit bij mij ook het geval, maar dan met de 2 CT. Lekker insturen (prima) en dan vlak voor de apex "valt" de motor naar binnen, waardoor die scherper instuurde dan ik bedoelde. Kon er niet aan wennen. Bovendien waren ze erg gevoelig voor witte strepen - bij het tussen de file doorrijden, dus gewoon recht over de witte streep zonder sturen - had ik het gevoel dat mijn achterband alle kanten op gleed.
Die combinatie zorgde er bij mij voor dat ik de in de test goede prestaties in het natte nooit heb ervaren, door gebrek aan vertrouwen.
Sindsdien Angels, alles OK en minstens 3000km meer per achterband.

Maar scheelt waarschijnlijk enorm per motorfiets, dus gewoon zelf expirimenteren. Achterband is toch zo weer op.
 
Zoals bij meerdere motoren/rijders was dit bij mij ook het geval, maar dan met de 2 CT. Lekker insturen (prima) en dan vlak voor de apex "valt" de motor naar binnen, waardoor die scherper instuurde dan ik bedoelde. Kon er niet aan wennen. Bovendien waren ze erg gevoelig voor witte strepen - bij het tussen de file doorrijden, dus gewoon recht over de witte streep zonder sturen - had ik het gevoel dat mijn achterband alle kanten op gleed.
Die combinatie zorgde er bij mij voor dat ik de in de test goede prestaties in het natte nooit heb ervaren, door gebrek aan vertrouwen.
Sindsdien Angels, alles OK en minstens 3000km meer per achterband.

Maar scheelt waarschijnlijk enorm per motorfiets, dus gewoon zelf expirimenteren. Achterband is toch zo weer op.

Ah oke dat is dus een beetje het kwaaltje van Michelin. Waar moet ik aan denken aan band bij een supersport als ik niet voor Michelins kies? Bridgestone?
 
Laatst bewerkt:
@Tom : ( Ik zoek een band met uiteraard voldoende grip voor mijn (nog) beperkte rijervaring en toch genoeg km's meegaat. Ook moeten ze genoeg vertrouwen bieden als ik toch onverhoopt in een regenbui terecht kom, iets wat de huidige banden niet echt doen. )

In dit geval zijn de Diablo Rosso's zeer zeker niet de band voor jou.
Ze hebben superveel grip als het droog is maar slijten snel en in het nat/ regenbui zul je echt een stuk minder grip hebben waardoor ze je niet het door jou gezochte vertrouwen bieden.

suc6 met je mooie motor!
 
Laatst bewerkt:
De vorige eigenaar heeft op mijn r6 ('99) Michelin Pilot Road 3 gezet. Hiermee heb ik al 6000 km gereden en zijn nog prima.

Ik probeer al een tijdje een kneedown te maken, maar heb het gevoel dat er een soort "knik" in de band zit (hier moet je eerst naar mijn gevoel voorbij wil je schuiner gaan), dit geeft mij een onzeker gevoel met de band, waardoor ik niet verder schuiner durf te gaan

Hebben jullie ook deze ervaring? Het zal waarschijnlijk ook wel wat tussen mijn oren zitten hoor. Of adviseren jullie een andere band als deze versleten is?
klinkt mij als typisch michelin pilot road in de oren. hoewel de 2 het erger had dan de 3 die jij hebt... bij mij was het onzekere gevoel weg met een ander merk banden (dunlop roadsmart in mijn geval, maar er zijn er meer)
 
@ steffie, ik denk eerder het tegenovergestele dan het Michelin stuurkarakter want op de foto heb je een behoorlijk plat loopvlak terwijl PR3's eigenlijk een beetje "puntiger" van vorm zijn.

Heb zelf 17k op een set PR3's gereden en vond het omvallen juist wel lekker makkelijk sturen maar mischien komt het doordat ik een wat loggere motor rijd..
 
@ steffie, ik denk eerder het tegenovergestele dan het Michelin stuurkarakter want op de foto heb je een behoorlijk plat loopvlak terwijl PR3's eigenlijk een beetje "puntiger" van vorm zijn.

Heb zelf 17k op een set PR3's gereden en vond het omvallen juist wel lekker makkelijk sturen maar mischien komt het doordat ik een wat loggere motor rijd..

Ik was het zowizo nog van plan om er nog 1 seizoen mee te rijden. Als ik niet aan het omvallen kan wennen, of wanneer het niet meer te doen is omdat de band zo afgevlakt is vervang ik ze wel eerder. Nu eerst even sparen, net een nieuwe uitlaat aangeschaft. :9
 
Ik ben op zoek geweest naar MPR 4 in de maat 110/70 17" (originele maat voor Fazer 600) echter ik ben hem nog nergens tegen gekomen.
Achterband 160/60 17" is wel leverbaar.
Deze band is er niet in die maat, en staat ook niet aangekondigd voor dit jaar. Gezien de minimale verkopen in deze maat verwacht ik ook niet dat ze deze nog later zullen uitbrengen.
Wat is wel leverbaar in de Pilot Road 4?
Dit: Motorbanden
 
Goedenavond :) ,

De 950SM die ik pas geleden heb aangeschaft is door de vorige eigenaar voorzien van gebruikte circuitbanden (dunlop sportmax gp). Ik wil hier graag weer een normale set straatbanden onder hebben maar ben er nog niet uit welk soort/merk/type band er het best bij zou passen.

Ik rijd vrijwel alleen bij droog weer vanaf +/-8 graden, geen woon-werk of circuitbezoek. Zouden jullie hierbij voor een sport/tour band kiezen, of beter toch een sportband vanwege de 950cc's van de ktm?
De band waarop de motor is afgeleverd ('07) was een 'pirelli scorpion sync' die ergens tussen een sport-tour en een sportband in zou moeten vallen, maar ik kan me voorstellen dat de sport-tour banden ondertussen flink verbeterd zijn.

Bij een bezoek aan de bandenzaak kreeg ik het advies voor een set BT016 PRO of Michelin Power 3 banden, maar op dit forum lees ik ook weer positieve ervaringen over de Diablo Rosso. Hoe vergelijkt deze met de michelin en bridgestone?

Ik zoek een band met uiteraard voldoende grip voor mijn (nog) beperkte rijervaring en toch genoeg km's meegaat. Ook moeten ze genoeg vertrouwen bieden als ik toch onverhoopt in een regenbui terecht kom, iets wat de huidige banden niet echt doen. :P
Jouw bandenzaak loopt wel wat achter hoor.......
De BT016 pro is al opgevolgd door de S20, en jouw Diablo Rosso is ook al geen echte topper meer, en opgevolgd door de Rosso II.
Ik zou je de Dunlop Sportsmart 2 aanbevelen. Dit is een Sportband met (bijna) de levensduur van een sport/toerband......
De Power 3 is ook een goede optie, maar je moet wel van het stuurgedrag houden. Hij valt wat in de bochten, en sommige rijders noemen het ronduit nerveus.
 
De vorige eigenaar heeft op mijn r6 ('99) Michelin Pilot Road 3 gezet. Hiermee heb ik al 6000 km gereden en zijn nog prima.

Ik probeer al een tijdje een kneedown te maken, maar heb het gevoel dat er een soort "knik" in de band zit (hier moet je eerst naar mijn gevoel voorbij wil je schuiner gaan), dit geeft mij een onzeker gevoel met de band, waardoor ik niet verder schuiner durf te gaan

Hebben jullie ook deze ervaring? Het zal waarschijnlijk ook wel wat tussen mijn oren zitten hoor. Of adviseren jullie een andere band als deze versleten is?
1. Bandenspanning controleren (2.5 Bar voor, en 2.9 Bar achter)
2. Wiellagers/balhoofdlagers controleren
3. Achterband op ongelijkmatige slijtage controleren
Is dit allemaal goed, dan voel je het slappe karkas van de Michelins. Veel mensen kunnen daar niet aan wennen (ik hou er ook niet van), en dan moet je overstappen op een band met een stijver karkas.
 
@ steffie, ik denk eerder het tegenovergestele dan het Michelin stuurkarakter want op de foto heb je een behoorlijk plat loopvlak terwijl PR3's eigenlijk een beetje "puntiger" van vorm zijn.

Heb zelf 17k op een set PR3's gereden en vond het omvallen juist wel lekker makkelijk sturen maar mischien komt het doordat ik een wat loggere motor rijd..
Dat maakt het juist erger.
Het platte vlak houd de eerste stuurreactie tegen, en ben je daar overheen dan valt hij juist extra snel de bocht in. Dat komt niet door de vorm van de band zoals jij lijkt te denken, maar door het wat slappere karkas (de wang van de band klapt iets meer om dan bij de concurrenten).
 
Dat maakt het juist erger.
Het platte vlak houd de eerste stuurreactie tegen, en ben je daar overheen dan valt hij juist extra snel de bocht in. Dat komt niet door de vorm van de band zoals jij lijkt te denken, maar door het wat slappere karkas (de wang van de band klapt iets meer om dan bij de concurrenten).

Wat leer je binnen 1 dag een hoop over banden! Totaal geen idee dat er verschil in het karkas zou zitten.
 
Jouw bandenzaak loopt wel wat achter hoor.......
De BT016 pro is al opgevolgd door de S20, en jouw Diablo Rosso is ook al geen echte topper meer, en opgevolgd door de Rosso II.
Ik zou je de Dunlop Sportsmart 2 aanbevelen. Dit is een Sportband met (bijna) de levensduur van een sport/toerband......
De Power 3 is ook een goede optie, maar je moet wel van het stuurgedrag houden. Hij valt wat in de bochten, en sommige rijders noemen het ronduit nerveus.
Daarom vraag ik dus ook om advies, hier kan ik wel wat mee. :)
De Diablo Rosso was inderdaad iets wat ik zelf gelezen had, misschien werd er wel de opvolger bedoeld. Zo zie je hoe goed in thuis ben in de motorbanden.

Dat de michelins een eigen wil hebben had ik al gelezen ja, dan kies ik toch liever voor iets anders. Ik zal eens gaan informeren naar de kosten van een setje sportsmart 2, als ik de testen nalees is het wel ongeveer wat ik zoek. Bedankt voor de tip!
 
Door het OOG van de naald

Berichtdoor Man in Black-Bird » Zo Mei 08, 2011 8:56 pm

Reed met een hoge snelheid op de A50 ter hoogte van Heerde toen de hele motor begon tetrillen en hoe zachter ik reed hoe erger het werd,

Kon bij een benzinestation eraf en de BB op de standaard aan de achterband niks tezien toen een bikers gevraagt om de motor

ff achter naar beneden tedrukken zodat het voorwiel vrij kwam en ik die kon draaien !! IK SCHROK ME ROT een canvasbreuk midden opde

voorband van 30cm in de lengte . Wat ben ik blij dat er niets gebeurt is en dat ik de BB stil heb kunnen zetten met de band nog om de velg en met

lucht !! :roll:

Ook de berger had dit nog nooit gezien en meegemaakt en feliciteerde mij met mn beschermengel !

Maar ok de foto.s spreken voor zich !! en firma Dunlop (road smart) BEDANKT:evil:


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


vgr MiBB

Afbeelding
 
ik zie dat de foto,s niet erbij zijn maar op het boc (blackbird owners) forum staat de hele discussie op wie er intresse in heeft ,schijnt ook niet de eerste keer te zijn dat zoiets is gebeurd met de dunlop banden.
 
ik zie dat de foto,s niet erbij zijn maar op het boc (blackbird owners) forum staat de hele discussie op wie er intresse in heeft ,schijnt ook niet de eerste keer te zijn dat zoiets is gebeurd met de dunlop banden.
Alles leuk en wel, maar je meld je speciaal hier aan om een bericht van 3 jaar oud te komen quoten, en als we alle foto's willen zien moeten we maar ff op een ander forum gaan kijken/aanmelden?
Ik denk, als dit een structureel probleem was, dat we er wel iets meer over gehoord hadden ondertussen ;)
 
ik heb ook sinds kort MPR3 onder mijn BMW r1200st zitten en ik moet zeggen, tot nu toe bevallen ze prima.

Ik heb achter wel de verstevigde versie.
Niets geen inval moment met insturen, gaat mooi geleidelijk en soepel!

Ook met file rijden (dus over witte strepen) geen problemen.

Kou en natigheid weerhouden me er wel van om echt sportief te rijden, maar tot nu toe geen klachten.
 
ik zie dat de foto,s niet erbij zijn maar op het boc (blackbird owners) forum staat de hele discussie op wie er intresse in heeft ,schijnt ook niet de eerste keer te zijn dat zoiets is gebeurd met de dunlop banden.
Als oud-oprichter van die club ken ik die discussie natuurlijk, en er is wat meer aan de hand. Daarnaast worden deze Dunlops niet meer geleverd, en worden de nieuwe modellen op een andere manier gemaakt waardoor dit probleem (en dat was geen karkasbreuk maar het deels loslaten van het loopvlak) niet meer kan optreden.
En ja, het is vaker voorgekomen bij deze band, maar ook bij vrijwel ALLE andere banden van alle fabrikanten.
Michelin heeft ooit zelfs 60.000 reeds uitgeleverde en gemonteerde banden teruggenomen vanwege (vrijwel) hetzelfde probleem.
 
Een aanvullende vraag over het eventuele montage van een band (MPR4) op een Fazer600.
Origineel is de band een 110/70ZR17. Echter deze maat band wordt niet geleverd in de MPR4.

Is het veilig om dan de maat band 120/70 te monteren of is dat vragen om problemen :?

Zelf heb ik "natuurlijk" geen ervaring, vandaar mijn vraag hier.

Een andere optie is achter een MPR4 en voor een MPR3 monteren (wel in de originele maat voor een Fazer te leveren). De vraag is dan: heb ik dan wel echt voordeel van de nieuwere MPR4 ?

Alvast weer bedankt voor jullie reactie.

PS De opmerking koop een Fazer waar meer "standaardmaatbanden" onder passen maak ik alvast zelf _O- .
Daar ontbreken helaas de Euro's voor |( .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan