Alles over motorbanden vraag je hier, deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
844
154
Ridderkerk
Alles over Motorbanden vraag je hier Deeltje 6

(bandentests staan onderaan de OP



Wat vooraf ging:
Het grote bandentopic (voor allerlei vragen omtrent banden)
HET grote alwetende bandentopic DEEL2 (alles vind je hier)
Alles over motorhanden | deel 3 (alles vind je hier)
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
Alles over Motorbanden vraag je hier [deeltje 5]




Hier in dit topic lezen ook de meer experts mee, ze proberen je een goed advies te geven vanuit hun beroep als bandenleverancier, of betere motorzaak, dit doen ze geheel belangeloos. er is dus geen verplichting of intentie je te verplichten bij één van deze bedrijven te kopen.

Na een succesvolle centralisatie van letterlijk honderden (relatief vergelijkbare) bandentopics naar 1 topic, nu zo'n 7.500 berichten geleden, gaan we deze trend vooral volhouden. Dit is het centrale bandentopic, waar je ongeveer alle vragen over banden kunt stellen, en er een zinnig antwoord op kunt verwachten van een aantal mensen met inhoudelijke kennis, in plaats van overspoeld te worden door relazen over persoonlijke ervaringen van mensen wiens wensen totaal niet vergelijkbaar zijn met de jouwe... Voor de duidelijkheid; ieder's wensen zijn verschillend en moeten worden meegenomen. Dit is de plek waar je het goede advies krijgt, de motivatie om alle losse topics van een rijk aan inhoud gevuld antwoord te voorzien is lang geleden overleden, waardoor daar nooit meer een volledig verhaal komt te staan. Bij deze dus ook het verzoek te zorgen dat losse topics zo snel mogelijk naar deze worden verwezen.


De FAQ is gestart in deel 2; en dat is wel een goede gewoonte. Lees die eerst eens door:


DO'S
  • Bandenspanning controleren. Houd de adviesspanning van de bandenfabrikant of het montagebedrijf aan, de spanning zoals opgegeven door de motorfabrikant hoeft niets te maken het hebben met je huidige rubber.
  • Wanneer je een combinatie van modellen binnen een merk wil gebruiken, kies dan altijd de zachtste band (meeste grip) vóór.
  • Nieuwe banden moet je inrijden. De één zal zeggen dat dit 500 kilometer kost, de ander dat het met 50 kilometer gedaan is. De waarheid ligt zoals altijd in het midden, afhankelijk van rijstijl en type band. Hoe dan ook; houd er rekening mee dat het siliconenlaagje dat voor de productie nodig is uit de band moet zweten en dit kan alleen door de band warm te rijden, dus schuurpapier helpt geen biet! Nieuwe Continental banden worden anders geproduceerd, waardoor je in theorie gelijk van leer kunt trekken. Gevaarlijk advies though, bouw het gewoon altijd rustig op, je moet toch ook aan je nieuwe banden wennen.
  • Je bandenspanning fluctueert amper met het weer. Voor elke rit controleren is onzin, maar wanneer je ook maar een klein beetje vermoed dat er iets mis kan zijn, controleer het... Doe dit in ieder geval een keer per maand. Wat deze spanning moet zijn wisselt per motor en en type band. Het meten doe je met koude banden, dus zorg dat je een eigen meter regelt, digitale meters zijn nagenoeg allemaal ruimschoots nauwkeurig genoeg.

DON'TS
  • Bandenzwart en dergelijk spul dat je band mooi laat glimmen is voor AUTO'S!! Wanneer je dit op een motor gebruikt breng je de band effectief weer terug in nieuwstaat, en moet je hem weer opnieuw inrijden. Het laagje is nog gladder dan de siliconen die er af fabriek op zitten. Gevaarlijk!!
  • Nieuwe banden kun je niet met schuurpapier of reinigingsmiddelen 'inrijden'!! Dit moet je doen door de band warm te rijden, het glibberige spul moet er letterlijk uit zweten... En dat kan alleen door te rijden. Rustig opbouwend te rijden.
  • Monteer nooit zomaar 2 verschillende merken banden!! Er zijn combinaties die wel werken, maar even zo veel die niet werken. De reden voor dit advies is dat we gewoon niet kunnen voorspellen hoe een combinatie onder jouw motor werkt. Het kan prima sturen, maar misschien ook niet... Als jij de gok wil nemen is dat aan jou, maar het komt niet van ons.
  • Meet je bandenspanning niet met warme banden! Lucht zet, net als elk gas, uit wanneer het verwarmd wordt. Een warme band is een oven waardoor de druk toeneemt. Dit hoort zo, en de basisdruk is opgegeven voor een koude band. Wanneer je een warme band op druk zet en deze koelt af, zal de druk veel lager uitvallen. Geen halszaak, maar het stuurt gek.


Hier stond voorheen ook een lijstje met combinaties van banden die wel kunnen werken... Die zet ik hier niet meer neer. Nogmaals, er zijn combinaties die (soms zelfs goed) werken maar ik raad het gewoon af, het blijft een gok. Als de ene band half op is en de ander versleten en je wil overstappen, cut your losses en wissel beiden. Of koop die band nog een keer en wacht tot de complete set versleten is. Overstappen met 1 half versleten band van het ene merk en een goede band van een tweede merk geeft je niet de verbetering die je wilde, hoe graag je dat ook wil geloven. Geen 'aha-erlebnis'. Banden zijn bedoeld om met 'hun maatje' te worden gebruikt. Een Pilot Road 3 achterband hoort bij een Pilot Road 3 voorband. Een Roadsmart voorband hoort bij een Roadsmart achterband. Dan rijden ze gewoon het beste, heel wat knappere koppen dan jij en ik hebben hier hard over nagedacht, probeer het nu niet beter te verzinnen... Soms kun je een combinatie maken tussen een sportband voor en een sport/tourband achter (van hetzelfde merk!!), om kilometrage en grip te combineren, maar denk er hierbij aan dat de sportband in de regen vaak zelfs minder grip biedt, en dan heb je een voorband met minder grip dan de achterband... Dat is wel het minst wenselijke dat je kunt bedenken wat betreft banden.



Bandenspanning
Bandenspanning is afhankelijk van vele omstandigheden en veranderingen daarin kunnen altijd weer andere reacties geven op andere vlakken. Hier twee vrij algemene adviezen, voor specifiekere verwijzingen of persoonlijk advies, stel je vraag in het topic.

Straatgebruik:
Meestal komen de adviezen van de motorfabrikant en die van de bandenfabrikant wel overeen, en die kun je dan vrij 'klakkeloos' overnemen. In de laatste paar jaar heeft de technologie van banden echter niet stilgestaan, en is het gebruikelijk geworden dat banden op 2,5 bar voor, en 2,9 bar achter worden gezet. Dit is hoger dan vroeger, en veel handleidingen van motoren vermelden nog 2,3/2,5 (v/a). Dit geeft een verhoogde slijtage en verbruik, terwijl moderne banden er geen voordeel meer bij hebben. Denk er om: de motorfabrikant heeft alleen het stuk metaal geleverd waarin de band huist, de band bepaald onder welke druk deze het beste werkt. Oók onder oude motoren kun je dus gerust de nieuwe spanning aanhouden! Je zult merken dat de motor lichter stuurt en wellicht zelfs wat zuiniger rijdt. Er zijn wat uitzonderingen zoals Pirelli, die nog steeds met 2,3/2,5 bar werken, maar dit zal je bandenmonteur dan vermelden. Toch maar met een lagere spanning rijden omdat je dat nu eenmaal zo geleerd hebt heeft eigenlijk alleen maar nadelen, in de zin dat het rijgedrag achteruit gaat en je bandenslijtage en benzineverbruik stijgen.

Wanneer je een lang stuk snelweg gaat rijden, is het de moeite de spanning in je band te verhogen met 0,2-0,3 bar. Dit verlaagt het verbruik en vermindert de slijtage, waardoor je niet met 'vierkante banden' aan komt. Wanneer je weer van de snelweg afgaat, de overvloedige druk weer afvoeren naar standaard. Je band komt beter op temperatuur en rijdt comfortabeler bij een lagere druk.

'Investeer' in een eigen spanningsmetertje... bij de ANWB kost een prima ding 10 euro, dat is de moeite niet en het scheelt veel gedoe. Je kunt zelfs je banden met een fietspomp oppompen en vervolgens goed zetten met behulp van je metertje, dit is vaak zelfs accurater dan wanneer je allerlei slecht geijkte luchtpompen van benzinestations gebruikt, die na 20x pompen duurder worden dan dat eigen metertje... En het zeker meer gedoe.


Circuitrijden:
Op het circuit wil je meer grip hebben, wat je bereikt door warmere banden. Banden worden warmer bij lagere druk. Afhankelijk van je banden en motor is op het circuit een spanning van tussen de 2,1 en 2,3 bar voor de voorband, en 2,0 en 2,2 bar voor de achterband gangbaar. Een uitzondering zijn bevoorbeeld Continental banden, die bij straatdruk op een een circuit uitstekend presteren, en zelfs sneller zijn. dit is tot een temperatuur tot 22-23 graden buitentemperatuur. Wordt de temperatuur hoger dan wel bandenspanning iets laten zakken. Warme druk kan tot 3.1-3.2 oplopen zonder nadelig effect.

Een ander geval apart zijn enkele Dunlop banden:

Qualifier H. Geen ntec, wel zachte D 211 gp racer compound.
Gewoon advies bandenspanning aanhouden. Is meestal al lager voor het lichte spul. Ktm smcr 690 2,0 rondom bijvoorbeeld.

Sportsmart. Achterband met ntec. Laagste toegestane druk 1,9 bar
D211 gp racer. Achterband met ntec. Laagste druk 1,2 bar
D211 gp (handmade)ntec 1,2 bar
D212 gp pro en kr 108 ntec 1,1 bar beide handmade

Voorband bij allemaal 2,2 a 1,9 afhankelijk van voorkeur rijder en circuit.

Dit zijn circuit spanningen!

Voor op straat geld het advies zoals op de Dunlop site staat

Wanneer je dit doet, echter, bedenk je dan dat de band een heel stuk vering van je ophanging overneemt, en je zult je ophanging hier dus op af moeten stellen voor optimaal gedrag.

uitleg over bandenspanning en grip

hier een interessant verhaal van een motorrijder met zijn bevindingen m.b.t. vering en wegligging


Overige vragen:



Bandentests
toerbanden 2013
sportbanden 2013
endurobanden 2013
circuittest Conti Sportattack2

Sportbandentest 2014

Banden info van Continental
Link naar diverse info van Conti over banden



Bandenfilmpjes
Conti road Attack EVO2 elbowdown


Bandenspanningsadvies


Wil je weten wat de producent van de band als algemeen advies geeft qua bandenspanning?

Continental
Dunlop
Pirelli
 
Laatst bewerkt:
Simpel gezegd worden voorbanden van ABS-rijders gemiddeld zwaarder belast dan bij niet-ABS-rijders. De ABS-bezitters durven niet alleen later te remmen (meer veiligheidsgevoel), maar rijden ook nog eens sneller.....

Mwoaah, als ik de FZ1 een weekend mee heb dan rem ik niet vroeger of zachter als dat ik de Street Triple een weekend mee heb. De durffactor kan je dus wegstrepen en waarom zou je sneller rijden als je ABS hebt :?
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo simpel kan het zijn, bedankt SB. Dat was het enige aspect waar ik niet aan heb gedacht, ik zocht het meer in het schokkende effect van ABS.

Wil dit dan ook per definitie zeggen dat je dat maar beter kan opvolgen, of zal dat marginaal zijn en spelen de fabrikanten op safe? Voor de B-King is er sowieso al niet veel keuze, dus dat ABS verhaal maakt het nog krapper.
Het is een advies, en geen verplichting.
Ik zie het probleem bij de B-King niet zo erg, en die ABS is ook nou niet degene die het meeste schokt....
Maar verzekeringstechnisch kan je in Duitsland een probleem krijgen als je een niet-goedgekeurde band gebruikt. Officieel gaat dit alleen voor inwoners van Dld op, maar in de praktijk wil een verzekeringsmaatschappij hiermee nog wel eens proberen onder een betaling uit te komen.

Lijkt mij onzin.
Ik kan het niet helpen wat het jou lijkt, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit gewoon aangetoond. Logisch, hetzelfde zag je bij auto's die steeds veiliger werden. Veiligheidsgordels en ABS, kooiconstructies en airbags geven de rijders een hoger veiligheidsgevoel, en dus gaat men onbewust sneller rijden.

Mwoaah, als ik de FZ1 een weekend mee heb dan rem ik niet vroeger of zachter als dat ik de Street Triple een weekend mee heb. De durffactor kan je dus wegstrepen en waarom zou je sneller rijden als je ABS hebt :?
Dat mag je natuurlijk ook zo niet vergelijken.
Ten eerste is het een gemiddelde over alle gebruikers, en niet over 1 persoon.
Ten tweede zou je als je het toch op jezelf wilt betrekken exect dezelfde Street Triple met- en zonder ABS moeten vergelijken. Ik rij ook langzamer op een Jawa 250 dan op een 2016 Fireblade..... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik snap niet zo goed waarom banden dan afvallen als je voor de optie ABS kiest.

De krachten op een band kunnen met of zonder ABS dus net zo hoog zijn. ABS grijpt immers aan als het wiel blokkeert. Diezelfde krachten kunnen ook op band komen te staan bij een motor die geen ABS heeft. Wat zou het verschil in technische specificaties van de band dan moeten zijn?

Daarnaast is het natuurlijk maar de vraag in hoeverre een rijder zich continue bewust is van het feit dat hij ABS heeft en daar dus ook naar handelt.
 
Zou het er niet mee te maken hebben welke banden door welke fabrikanten aangemeld worden voor welke tests?

Het kost geld om een band getest te krijgen voor een bepaald model motorfiets. Als met ABS een ander model is dan zonder ABS, dan moet de band 2x gekeurd worden en heeft dat 2x kosten. Er zijn modellen die voornamelijk zonder ABS verkocht zijn en modellen die voornamelijk met ABS verkocht zijn.
 
Vraagje:
Voor mijn Z750 uit 2007 ben ik op zoek naar een nieuw setje banden.
Welke sets komen in de aanbieding met mijn rij eigenschappen:
- Ik rij eigenlijk alleen maar als het "mooi weer" is;
- Sportief een bochtje pakken is leuk, maar knietjes aan de grond zal nooit gebeuren;
- de motor wordt voornamelijk gebruikt voor de vrij dagen waarbij af en toe een weekendje bochten vreten in Duitsland oid bij zit.
Graag hoor ik van jullie wat aanraders zijn!
 
Het is een advies, en geen verplichting.
Ik zie het probleem bij de B-King niet zo erg, en die ABS is ook nou niet degene die het meeste schokt....
Maar verzekeringstechnisch kan je in Duitsland een probleem krijgen als je een niet-goedgekeurde band gebruikt. Officieel gaat dit alleen voor inwoners van Dld op, maar in de praktijk wil een verzekeringsmaatschappij hiermee nog wel eens proberen onder een betaling uit te komen.Ik kan het niet helpen wat het jou lijkt, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit gewoon aangetoond. Logisch, hetzelfde zag je bij auto's die steeds veiliger werden. Veiligheidsgordels en ABS, kooiconstructies en airbags geven de rijders een hoger veiligheidsgevoel, en dus gaat men onbewust sneller rijden.Dat mag je natuurlijk ook zo niet vergelijken.
Ten eerste is het een gemiddelde over alle gebruikers, en niet over 1 persoon.
Ten tweede zou je als je het toch op jezelf wilt betrekken exect dezelfde Street Triple met- en zonder ABS moeten vergelijken. Ik rij ook langzamer op een Jawa 250 dan op een 2016 Fireblade..... :+


Daar merk ik op de weg anders niks van,
Dat wetenschappelijk onderzoek is mij bekend maar helaas is dat al van een hele tijd geleden.
Je doet het voorkomen alsof je met ABS veel harder afremt of later in de remmen kunt, en dat is pertinent niet waar.
Onder sommige omstandigheden zal je met ABS waarschijnlijk wel eerder stilstaan, zonder dat je op je plaat gaat.
Maar het enige wat het doet is, als de rem blokkeert, de remdruk (even) wegnemen.
 
Vraagje:
Voor mijn Z750 uit 2007 ben ik op zoek naar een nieuw setje banden.
Welke sets komen in de aanbieding met mijn rij eigenschappen:
- Ik rij eigenlijk alleen maar als het "mooi weer" is;
- Sportief een bochtje pakken is leuk, maar knietjes aan de grond zal nooit gebeuren;
- de motor wordt voornamelijk gebruikt voor de vrij dagen waarbij af en toe een weekendje bochten vreten in Duitsland oid bij zit.
Graag hoor ik van jullie wat aanraders zijn!
Op basis van wat je hierboven aangeeft kan je elke band adviseren. Nog wat vragen: hoeveel kilometer rij je per jaar, hoeveel schaamrand heb je, hoelang wil je dat een setje banden meegaat (m.a.w. hoeveel wil je er op jaarbasis aan kwijt zijn), hoeveel waarde hecht je aan flitsend stuurgedrag of juist aan wat stabieler stuurgedrag?
 
Ik kan het niet helpen wat het jou lijkt, maar wetenschappelijk onderzoek heeft dit gewoon aangetoond. Logisch, hetzelfde zag je bij auto's die steeds veiliger werden. Veiligheidsgordels en ABS, kooiconstructies en airbags geven de rijders een hoger veiligheidsgevoel, en dus gaat men onbewust sneller rijden.

Ik merk dat aan mezelf met autorijden: normaal rij ik in een oudere auto zonder esp of traction control of iets dergelijks. Als ik dan in de auto rijd (gehuurd bijvoorbeeld) dan merk ik aan mezelf dat ik er vaak wat lomper mee door de bochten trap omdat ik dan weet dat de traction control toch aan staat. En dan trap ik hem het liefst ook onbeheerst in die traction control om even te testen of ie inderdaad werkt :+
 
Laatst bewerkt:
Daar merk ik op de weg anders niks van,
Dat wetenschappelijk onderzoek is mij bekend maar helaas is dat al van een hele tijd geleden.
Je doet het voorkomen alsof je met ABS veel harder afremt of later in de remmen kunt, en dat is pertinent niet waar.
Onder sommige omstandigheden zal je met ABS waarschijnlijk wel eerder stilstaan, zonder dat je op je plaat gaat.
Maar het enige wat het doet is, als de rem blokkeert, de remdruk (even) wegnemen.
Lees het nogmaals. Dat is namelijk pertinent niet wat er staat.
Het gaat er helemaal niet om wat het wel of niet doet, het gaat er om wat voor effect het op het rijgedrag van de gebruiker heeft.
 
Vraagje:
Voor mijn Z750 uit 2007 ben ik op zoek naar een nieuw setje banden.
Welke sets komen in de aanbieding met mijn rij eigenschappen:
- Ik rij eigenlijk alleen maar als het "mooi weer" is;
- Sportief een bochtje pakken is leuk, maar knietjes aan de grond zal nooit gebeuren;
- de motor wordt voornamelijk gebruikt voor de vrij dagen waarbij af en toe een weekendje bochten vreten in Duitsland oid bij zit.
Graag hoor ik van jullie wat aanraders zijn!
Elke laatste generatie sport/toerband van de grote 6 zal hier aan voldoen.
Maar ook elke laatste generatie sportband van de grote 6 zal hier aan voldoen.

Het hangt er maar vanaf of je levensduur en grip in regen/koude prefereert boven iets lichter sturen en meer grip dan jij nodig hebt.
 
Je doet het voorkomen alsof je met ABS veel harder afremt of later in de remmen kunt, en dat is pertinent niet waar.

Jawel hoor.
De z750 met de 2-zuiger tokico's durfde ik zo hard niet mee remmen als met de M1200 met Brembo M50's en 3-traps instelbare ABS.
Die laatste remt niet alleen beter, maar ik durf hem op droog en warm asfalt met de Rosso Corsa's erop niet tot in de ABS trekken op standje 1. In de regen kijk ik er niet achter als die ABS aan slaat of niet. Hoort bij de regenmapping.

Met de Z lag ik al lang op m'n tomaat met zoveel remkracht uit te oefenen.

Dus ja, ik rem alvast harder op een motor met ABS. Zeker als die nog eens zo goed is als op de M1200.
 
Mijn Tiger 1050 is (weer) toe aan nieuwe sloffen. Voor ligt nu Dunlop Roadsmart II op en achter Roadsmart 3. Ik vind de voorband erg veel cuppen, hoewel het iets minder is dat de Sportsmart II die er eerst op lag.

Hebben jullie suggesties voor banden? Ik zat zelf te twijfelen tussen toch Roadsmart III (dus ook voor) of de MPR4. Met name omdat het altijd lijkt te regenen als ik weekendjes weg gepland heb staan :(
 
Mijn Tiger 1050 is (weer) toe aan nieuwe sloffen. Voor ligt nu Dunlop Roadsmart II op en achter Roadsmart 3. Ik vind de voorband erg veel cuppen, hoewel het iets minder is dat de Sportsmart II die er eerst op lag.

Hebben jullie suggesties voor banden? Ik zat zelf te twijfelen tussen toch Roadsmart III (dus ook voor) of de MPR4. Met name omdat het altijd lijkt te regenen als ik weekendjes weg gepland heb staan :(
De MPR4 doet het volgens de testen iets minder goed in de regen dan de Roadsmart III. Daarnaast kan de combi tussen deze Michelin en deze Dunlop ook slecht uitpakken.
De III is echt een stuk beter dan de II, dus ik zou daarvoor gaan.
Eventueel zou je ook voor de Metzeler Roadtec 01 kunnen gaan, die scoorde nog iets beter. Ik verwacht geen problemen in de combinatie met de Roadsmarts.
 
hallo bandenspecialisten

mijn nuda 900 is weer toe aan een nieuw setje rubbers.
zelf zat ik te denken aan metzeler roadtec 01, alleen geven die aan dat onder de nuda de HWM uitvoering zou moeten.
lijkt mij raar, zo zwaar is een nuda niet. wat is de reden dat ze dit adviseren?
alvast bedankt!
 
Op mijn NC750X zitten (fabrieks af) BW-501 & BW-502 (Battle wing's voor en achter).
Bij m'n 12.000Km beurt die ik binnen 3 maanden rijden heb gemaakt werd mij verteld dat in ieder geval de achterband bijna aan vervanging toe is.
Daarbij viel de monteur op dat ik "best wel wat snelweg heb gereden"...
nu is dat niet helemaal correct maar best wel wat rechte wegen op m'n routes zorgen wel voor hetzelfde effect op m'n achterband...

Gezien het m'n eerste motor is heb ik nog niet heel veel ervaring met verschillende banden...
Ik snap dat een band rijgedrag van je motor kan beïnvloedden en dat hoe het voelt ook persoonlijk is.
De verwachting is dat ik bij m'n 24000 beurt (of, waarschijnlijk, eerder) m'n achterband moet vervangen.

Echt offroad rijden doe ik niet, een klein stukje onverhard 'route volgen' als ik aan de andere kant de weg zie doorlopen wil ik nog wel doen...
Wat ik voornamelijk op mijn 'avontuurlijke ritten' tegen zal komen zijn kinderkopjes en slecht onderhouden asfalt.

Belangrijkste kenmerken die de band(en) aan moet voldoen voor mij zijn:
- "Lange levensduur" (Bij voorkeur toch wel minstens 12000+Km anders kan ik net zo goed er op laten leggen wat er nu op ligt)
- Fatsoenlijk om kunnen gaan met regen en/of andere 'gladheid'...

Eigenlijk zoek ik dus een mooie allround band waar ik na de zomer ook nog steeds zou kunnen doorrijden...
 
Laatst bewerkt:
Op mijn NC750X zitten (fabrieks af) BW-501 & BW-502 (Battle wing's voor en achter).
Bij m'n 12.000Km beurt die ik binnen 3 maanden rijden heb gemaakt werd mij verteld dat in ieder geval de achterband bijna aan vervanging toe is.
12 dkm is lang niet slecht en de Battlewing's zijn inmiddels links en rechts ingehaald door nieuwe ontwikkelingen. Ze zijn ook niet slecht (heb ze zelf nog onder de Tiger zitten) maar er zijn inmiddels betere alternatieven. Weinig reden dus om de BW's terug te steken.

Ik zou kijken naar de b.v. Tourance next of Scorpion Trail II. https://bmwmcnnl.nl/bandentesten-2016-deel-1-allroadbanden/

Aan de andere kant zitten onder de X vooral allroad banden om met wat 'ruiger' profiel die X te benadrukken. Gezien de maten (120/70-17 en 60/60-17) kan je ook overwegen om naar toersport banden te kijken. B.v. Angel GT.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan