Alles rijdt hier naakt!

Grappig toch om ook híér weer nagenoeg dezelfde reacties tegen te komen als in zo veel topics over kleding. Zéker nadat Hetty en ik vandaag weer lekker zijn wezen toeren, ongeveer 500 motorrijders zijn tegengekomen, en ik durf met zekerheid te zeggen dat 75% van hen zéker niet vol in het leer waren. 50% droeg spijkerbroek/hemd/shirt, en ik heb er net zoals gisteren weer een héél aantal gezien met (net zoals ik) een korte broek, en ik schat dat 75% geen handschoenen droeg. Ik zeg hiermee niet dat niemand in lederen beschermende kleding rijdt. Ik zeg óók niet dat iedereen hier zou liegen. Ik zeg alleen dat de praktijk op de weg een heel ander beeld geeft als dat hier geschetst wordt. De praktijk wijst uit dat veel mensen die daadwèrkelijk motor rijden, dat schijnbaar doen zònder de hier zo geprezen lederen beschermende kleding. Ik moet daarnaast wèl toegeven dat nagenoeg alle rijders die ik heb gezien heel normaal reden en geen excessief gedrag vertoonden. Nog meer respect heb ik voor de 100% rijders die ik ben tegengekomen op terrasjes en op het startpunt, die allemaal (zònder uitzondering) alcoholvrij dronken.

Oh ja; de meest felle kritiek welke ik kreeg vanwege mijn kleding, kwam van iemand die wèl een leren broek aanhad en zei ;"ik zou het niet doen, maar als jij je er lekker in voelt .... wil jij óók nog een cola?"

ff offtopic: hoe krijg je het toch voor elkaar om zoveel trema's in je posts te verwerken? Ik ken de toetsencombinaties ervoor niet eens, maar ik heb ze ook nooit nodig gehad.
 
Ik ben vandaag in Apeldoorn gebleven met de motor, en ik heb alles in mijn t-shirtje en jeans gedaan. Wel handschoenen aan overigens.

Vond het gewoon te warm om een jas aan te doen, en zolang ik 50 rijd zal het allemaal wel meeevallen, je let wel een stuk beter op moet ik zeggen. ;)
 
Even een groet vanuit Spanje, Costa Brava.
Ik blijf me hier verbazen over alles dat hier in zwembroek/t-shirt rondrijdt.
(Op de motor dan he..) Vandaag na een paar weken de eerste twee in het leer op de motor gezien. Over een paar dagen komt die van mij ook hierheen, maar ben toch echt niet van plan om zonder bescherming te gaan rijden.

En nee, deze post is niet om WEER die discussie op te starten, maar ik moest gewoon ff mijn verbazing kwijt...

Ben benieuwd of ik volgende week ook anders denk na een paar ritjes in de smoorhitte... 8-)

Waar aam de costa brava was je precies?

DPM
 
Even een groet vanuit Spanje, Costa Brava.
Ik blijf me hier verbazen over alles dat hier in zwembroek/t-shirt rondrijdt.
(Op de motor dan he..) Vandaag na een paar weken de eerste twee in het leer op de motor gezien. Over een paar dagen komt die van mij ook hierheen, maar ben toch echt niet van plan om zonder bescherming te gaan rijden.

En nee, deze post is niet om WEER die discussie op te starten, maar ik moest gewoon ff mijn verbazing kwijt...

Ben benieuwd of ik volgende week ook anders denk na een paar ritjes in de smoorhitte... 8-)

Net terug uit turkije. Zelfde verhaal daar!
Ik heb er 2 geteld die een helm ophadden, de rest geen beschermende kleding geen helm.
Maar goed...ik zou toch ook wel ff nadenken of je helemaal in leer gaat bij 45 graden :X
 
45 graden is natuurlijk ook wel iets anders dan 30 graden.. maar toch.. ik stel me voor dat ik schuif, en dat je mijn ribben door het vlees heen ziet komen.. yuk.. toch maar wel.

Ooit eens met de puch uitgegleden over zand met 10-15km/h, en er zit nog steeds grind in mijn knie en een prachtig roze litteken..
 
Naakt?
Piccies!
Ik neem genoegen met topless. :9

alleen als het vrouwelijk is natuurlijk O-)
:^

ff offtopic: hoe krijg je het toch voor elkaar om zoveel trema's in je posts te verwerken? Ik ken de toetsencombinaties ervoor niet eens, maar ik heb ze ook nooit nodig gehad.
Das het mooie aan XP... Als je je toetsenbord op VS Internationaal zet, dan hoef je alleen maar een " gevolgd door een e te typen om ë te krijgen. I-dé-aal. *D

[on-topic]
Boeiuh. Als ze daar gelukkig mee zijn, moeten ze dat vooral doen. Vind jij het niks, dan doe je het zelf niet en kijk je gewoon ff de andere kant op als ze het vel van de straat aan het spuiten zijn. :Z
 
Aadmanz heeft van het weekend ook in zijn korte broek en T-shirt een stukkie gereden. Oh ja en vanochtend in mijn overhemd en gympies naar mijn werk... :o



ssst niet verder vertellen hoor..
 
Ik kom net terug uit Kreta, en daar rijdt iedereen zonder beschermende kleding. Alleen maar korte broeken en met mazzel een t- shirt. Maar nu komt het: ik denk zo'n 80 % rijdt daar zonder helm! eerlijk waar. Ik liep naar het strand, en ik hoorde achter me een motor aankomen. Ik kijk om, komt er een cbr 600 rr aan, een stelletje erop, zonder helm, en alleen in badkleding! en dan voluit open trekken...denk dat ze over de 150 reden! |( maar goed....dat wou ik jullie effe zeggen!
 
Ik kom net terug uit Kreta, en daar rijdt iedereen zonder beschermende kleding. Alleen maar korte broeken en met mazzel een t- shirt. Maar nu komt het: ik denk zo'n 80 % rijdt daar zonder helm! eerlijk waar. Ik liep naar het strand, en ik hoorde achter me een motor aankomen. Ik kijk om, komt er een cbr 600 rr aan, een stelletje erop, zonder helm, en alleen in badkleding! en dan voluit open trekken...denk dat ze over de 150 reden! |( maar goed....dat wou ik jullie effe zeggen!
Ff uitwaaien, haartjes wapperend in de wind. :+
 
BOEIEND!!!

maak anders nog ff 30 topic hier over...

De rillingen lopen over m'n rug en ik begin me misselijk te voelen, maar...

stupid.gif


:) :+
 
Net terug uit St Tropez en ook daar niemand in beschermende kleding. Toppunt was een stelletje op een CBR-Rossireplica die me op de snelweg inhaalde met +/- 180 km/u. Hij spijkerbroek met T-shirt, zij....bikini! (met goede billen :X )

Heb me in het verleden op Kos en Rhodos verbaasd over het feit dat niemand een helm draagt en velen wel op de dikste supersports rondscheuren.
 
Heb je de Franse motorpolitie wel eens bekeken op de Franse snelwegen? Rijden gewoon in een overhemmetje ........... :X
Ik dacht dat die jongens het goede voorbeeld moesten geven.
:}
groetjes,
COS
 
toevallig ook dienstweigeraar geweest bang voor kogels enzo? :P

Ter info, moet de eerste nog zien die kogels terug kopt en het na verteld.

Zelf 5 jaar in 'dienst' gezeten, 2x bosnia, 1x kosovo en ik kan je vertellen altijd 'angst' gehad voor vooral verdwaalde kogels enzo.

Maarre, succes met terugkoppen |( :P
 
Ha,ha begint het weer. Yesssss, lekker in t shirt en korte broek.

Als je altijd met de motor op vakantie naar warmere oorden gaat, laat je het wel uit je hoofd om strak in het leer te gaan. Kompleet onpraktisch en ondoenelijk. Supermarkt in , supermarkt uit. Even op een terras zitten, langs de waterkant even van het uitzicht genieten. Even winkelen. En dat alles in leer? :?
Ga lekker normaal doen. :+

Ja, motor mee en de hele vakantie op de camping hangen of in het hotel en dan één keer per dag of nog minder een ritje maken, dan kan het in leer. :+
Maar hoeveel hier gaan werkelijk met de motor op vakantie?????
(en niet stiekum op een trailertje!)

Gewoon T shirt en korte broek..................... :}


Ha,ha,ha,ha,....................................
 
Laatst bewerkt:
leuke daar dan.... en kleding, tja, ieder zijn eigen pakkie an. Vrouwen die topless voorbijkomen vind ik geen slecht idee, maarja, dat zullen de hormonen wel zijn :+

Dat sommige mensen geen motorbroek aandoen met woon/werk verkeer begrijp ik ook nogwel, is best lastig je elke ochtend helemaal te moeten omkleden op het werk... dan is helpie af, handschoentjes uit en jasje uit net zo makkelijk. Echter dat vind ik wel het minumem. Zelf rijd ik nu voor me plezier rond, in volledig pak. Lekker warm als je stilstaat, maar tijdens het rijden geen last van.

Wat me wel opvalt is dat de meeste mensen zonder volledig pak vaak zijn:
- oudere mensen op oudere motoren
- mensen op goldwings (vaak geen broek/handschoenen)
- mensen op choppers (vaak wel broek, maar geen jas (T-shirt))

en af en toe een mafketel op supersport, al zijn die meestal toch wel strak in het pak. Meest debiele kleding die ik ben tegengekomen was 1 gast met zwembroek en slippers, en 1 kerel met korte broek, T-shirt en JezusNikes :+
 
Grappig toch om ook híér weer nagenoeg dezelfde reacties tegen te komen als in zo veel topics over kleding. Zéker nadat Hetty en ik vandaag weer lekker zijn wezen toeren, ongeveer 500 motorrijders zijn tegengekomen, en ik durf met zekerheid te zeggen dat 75% van hen zéker niet vol in het leer waren. 50% droeg spijkerbroek/hemd/shirt, en ik heb er net zoals gisteren weer een héél aantal gezien met (net zoals ik) een korte broek, en ik schat dat 75% geen handschoenen droeg. Ik zeg hiermee niet dat niemand in lederen beschermende kleding rijdt. Ik zeg óók niet dat iedereen hier zou liegen. Ik zeg alleen dat de praktijk op de weg een heel ander beeld geeft als dat hier geschetst wordt.

De praktijk wijst uit dat veel mensen die daadwèrkelijk motor rijden, dat schijnbaar doen zònder de hier zo geprezen lederen beschermende kleding.

Ik moet daarnaast wèl toegeven dat nagenoeg alle rijders die ik heb gezien heel normaal reden en geen excessief gedrag vertoonden. Nog meer respect heb ik voor de 100% rijders die ik ben tegengekomen op terrasjes en op het startpunt, die allemaal (zònder uitzondering) alcoholvrij dronken.

Oh ja; de meest felle kritiek welke ik kreeg vanwege mijn kleding, kwam van iemand die wèl een leren broek aanhad en zei ;"ik zou het niet doen, maar als jij je er lekker in voelt .... wil jij óók nog een cola?"


Ik durf het haast niet te zeggen maar hiet ben ik het dan toch enigszins met je eens, het lijkt erop dat je iets zinnigs hebt gezegd :X

Ik rij zelf overigens ook zonder broek nu als het kleine stukjes zijn, jas hangt helemaal af van waar ik heen moet. Als ik in de stad rij met 50 neem ik nog wel eens een risico.
 
Ik ben ooit met 30 km/u van mijn (trap)fiets afgekukeld op ruw asfalt in fietskleding (korte broek en shirt) en de kleinste beweging van handen, voeten, armen en benen was daarna een lijdensweg voor meer dan een maand als gevolg van ruime ontvellingen met de nodige zweren. Ik heb nog steeds lidtekens, nogal ontsierend op mijn verder beeldschone atletische lichaam O-) . Ik mag er niet denken als je dit met 100 km/u zou gebeuren maar ik heb foto's gezien waar letterlijk de beenderen door de huid naar buiten staken. Hoewel motorkleding niet veel helpt bij botsingen zal ik toch niet snel de deur uitgaan zonder mijn leren pak. Behalve op de fiets dan.

Een auto met airco is eigenlijk prettiger in de warmte maarruh, ik heb geen airco... en geen auto... enne, had je ook niet een apart rijbewijs nodig voor de auto...? :P

Dit gezegd hebbende, toen ik 2 jaar geleden in Kaapstad was en een motor had gehuurd kon ik me met 35 graden in de schaduw ook niet toe bewegen om meer dan een spijkerbroek en T-shirt aan te trekken (ik had nog wel mijn vingerloze fiets-handschoenen aan). Schandalig ja. Gelukkig is dit Internet, dus niemand die daar achter hoeft te komen :+
 
Toch grappig... Je leest allemaal van die verhaaltjes van mensen die weet ik waar naartoe op vakantie zijn geweest... En overal rijden ze zonder kleding, zijn ze niet wijs, blablabla. Maar het komt er dus op neer dat wij de uitzonderingen zijn dat we die pakken allemaal aantrekken. Dus wie zijn er nou anders, raar, niet wijs, etc.
 
Toch grappig... Je leest allemaal van die verhaaltjes van mensen die weet ik waar naartoe op vakantie zijn geweest... En overal rijden ze zonder kleding, zijn ze niet wijs, blablabla. Maar het komt er dus op neer dat wij de uitzonderingen zijn dat we die pakken allemaal aantrekken. Dus wie zijn er nou anders, raar, niet wijs, etc.


Persoonlijk denk ik dat het weinig met "wel of niet wijs zijn" te maken heeft. Het dragen van bepaalde kleding op de motor heeft denk ik meer te maken met de gemiddelde temperatuur van het land, en de mate van (verkeers)regelgeving. Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat bijvoorbeeld op Malta de mensen in het algemeen makkelijker met elkaar omgaan, en minder snel kritiek zullen hebben over wat een ander wel of niet doet. Op een paar mooie dagen na is er in Nederland eigenlijk geen goede reden om zònder goede motorkleding op zo'n ding te stappen; in een sub-tropisch klimaat zal men daar aanzienlijk anders over denken. Hier in Nederland is het bijvoorbeeld vrij ongebruikelijk om een paraplu te gebruiken tegen de zon ... op Malta vinden ze het vreemd om diezelfde paraplu als bescherming tegen de regen te gebruiken .... "hoe kòm je er op"? zullen ze vragen. Zijn zij nou niet wijs, of wij? Ik denk dat we het allebei wel goed doen ....

Groetjes : Willem
 
Mensen, waar hebben we het eigenlijk over? Motorrijden heeft toch te maken met vrijheid? Wat kan jou het schelen wat een ander wel of niet aantrekt, het is zijn/haar eigen velletje dat aan stukjes wordt geschaafd als het misloopt. Zoiets noemt men risico aanvaarding. Vertel eens, wie loopt nou het meeste risico, die motorrijder die in luchtige kleding over de boulevard cruist, of degene die -in beschermende kleding- op de openbare weg, tussen de vangrails, bomen, koekblikken en andere obstakels op zoek gaat naar de grenzen van zijn/haar motor en eigen vaardigheden? Natuurlijk betalen we indirect allemaal mee aan de eventuele ziekenhuiskosten, maar doen we dat ook niet voor mensen die roken, drinken, drugs gebruiken, klaverbladracen, voetballen op zondag, en neuken zonder condoom?
Waarom niet gewoon beschermende kleding verplicht stellen? Tenslotte is het dragen van een helm ook gemeengoed geworden en moet je eens zien wat er in de jaren '70 een storm van protest kwam toen dat verplicht werd gesteld. En dan natuurlijk flinke boetes op het niet dragen van beschermende kleding voorzien van een E-keurmerk en reflecterende strepen.. Jongens, leven en laten leven. Natuurlijk mag je een mede motorrijder/ster uit oprechte bezorgdheid aanspreken, maar het moet natuurlijk niet zo gaan worden dat zoiemand "afgeslacht" wordt omdat hij/zij het nou eenmaal even anders ziet.
 
Mensen, waar hebben we het eigenlijk over? Motorrijden heeft toch te maken met vrijheid? Wat kan jou het schelen wat een ander wel of niet aantrekt, het is zijn/haar eigen velletje dat aan stukjes wordt geschaafd als het misloopt. Zoiets noemt men risico aanvaarding. Vertel eens, wie loopt nou het meeste risico, die motorrijder die in luchtige kleding over de boulevard cruist, of degene die -in beschermende kleding- op de openbare weg, tussen de vangrails, bomen, koekblikken en andere obstakels op zoek gaat naar de grenzen van zijn/haar motor en eigen vaardigheden? Natuurlijk betalen we indirect allemaal mee aan de eventuele ziekenhuiskosten, maar doen we dat ook niet voor mensen die roken, drinken, drugs gebruiken, klaverbladracen, voetballen op zondag, en neuken zonder condoom?
Waarom niet gewoon beschermende kleding verplicht stellen? Tenslotte is het dragen van een helm ook gemeengoed geworden en moet je eens zien wat er in de jaren '70 een storm van protest kwam toen dat verplicht werd gesteld. En dan natuurlijk flinke boetes op het niet dragen van beschermende kleding voorzien van een E-keurmerk en reflecterende strepen.. Jongens, leven en laten leven. Natuurlijk mag je een mede motorrijder/ster uit oprechte bezorgdheid aanspreken, maar het moet natuurlijk niet zo gaan worden dat zoiemand "afgeslacht" wordt omdat hij/zij het nou eenmaal even anders ziet.
Ja, zit wel wat in. In Nederland is alles reguleerd en vindt men niets heerlijker dan anderen te veroordelen. Dit doet me herinneren aan de kritiek die mijn vriendin altijd te horen krijgt dat haar auto, een oude Eend, nog minder veiligheidsvoorzieningen biedt dan een gemiddelde bungalow-tent "Hoe durf je er in te rijden?". Ik vermoed juist dat als meer mensen een Eend zouden hebben, ipv opgefokte GTI's / BMW's / Vulva's Turbo, het een stuk veliger op de wegen zou zijn, ondanks hun indrukwekkende kooi-constructies en airbags ;)
(er zitten tegenwoordig meer airbags ACHTER- dan IN het stuur als je het mij vraagt B| )
 
Terug
Bovenaan Onderaan