Alles rijdt hier naakt!

MaxDownforce

Die hard MF'er
28 jan 2003
320
0
Oostzaan
Even een groet vanuit Spanje, Costa Brava.
Ik blijf me hier verbazen over alles dat hier in zwembroek/t-shirt rondrijdt.
(Op de motor dan he..) Vandaag na een paar weken de eerste twee in het leer op de motor gezien. Over een paar dagen komt die van mij ook hierheen, maar ben toch echt niet van plan om zonder bescherming te gaan rijden.

En nee, deze post is niet om WEER die discussie op te starten, maar ik moest gewoon ff mijn verbazing kwijt...

Ben benieuwd of ik volgende week ook anders denk na een paar ritjes in de smoorhitte... 8-)
 
Is in Frankrijk precies hetzelfde.
Daar word je ingehaald door gasten met dik 200, in korte broek en T-shirt.

Rare jongens, die Fransen.......
 
Lekker weer in de costa brava nu he? Gisteren teruggekomen en het was echt genieten. Wij zijn ook met de motor geweest, heen en terug ging perfect. Ook hebben we het daar nog een dag geprobeerd, het was alleen echt te warm (vooral bij lage snelheden). Aangezien ik ook alleen maar met pak rijdt, hebben we het toen maar een beetje gelaten (al met al toch 3500km gereden in nog geen 1,5 week tijd).
Ik heb daar ook maar een aantal mensen in pak gezien, verder iedereen in shirtjes/korte broek/slippers etc. Je kunt het zo gek niet bedenken.
Op de terugweg (tolweg in Frankrijk) zelfs nog een duo gezien waarvan de man in zwembroek reed en de vrouw in bikini achterop zat :r ..
Maar goed, het viel me op dat zelfs de gendarmerie in Frankrijk gewoon in een overhemdje met korte mouwen rijdt, zal daar wel gewoon zijn..

Af en toe (vooral bij de tankstops en bij de stoplichten) was het even afzien, maar ik ben toch blij dat ik mijn pak aan had.. Al was het maar voor alle insecten die met 140 tegen je aan klappen, voelde het af en toe zelfs door mijn pak heen..
 
Is in Frankrijk precies hetzelfde.
Daar word je ingehaald door gasten met dik 200, in korte broek en T-shirt.

Rare jongens, die Fransen.......

dat denken ze van ons ook ;)

Dik 40 graden en dan zitten ze maar te zweten in een dik leren pak :?
Rare jongens, die hollanders..... ;)
 
Gisteren nog eentje zien rijden op een CBR in korte broek en met sleffers aan :o
Voor de hollanders...die niet weten wa ne sleffer is.

295649.jpg


Ok...dat wou ik dus ff met jullie delen.
 
En in Italie waar ik net vandaan kom ook.... en al slingerend tussen de auto's. Who cares.....

Ps. Zwitsers zien er allemaal tiptop uit, vooral hier zie je het verschil treffend tussen de Italianen en Zwitsers


full
 
geloof het of niet ik heb vanmiddag 3 kwartier in een mouwloos T shirtje en helm naast me in het bakkie door het noord-hollandse boerenland getuft/geblazen en net 100meter nadat ik weer effe me helm ophad rijden twee chachereinige agenten met een dienstauto me tegemoet,ik kon het niet laten effe naar ze te zwaaien uit opluchting dat het zo moest lopen. :+
en nee ik ben nog niet verkouden :)
 
Maar ik zou ook een pak dragen voor die stomme vliegen/hommels op de weg, als je zo'n beest tegen je aan krijgt met een aardige snelheid heb je denk ook wel pijn |(
 
Maar ik zou ook een pak dragen voor die stomme vliegen/hommels op de weg, als je zo'n beest tegen je aan krijgt met een aardige snelheid heb je denk ook wel pijn |(

dan zal jij vast ook geen tatoeage's op je lijf laten zetten als de pijn van een muginslag je al doet beven/huiveren :+

toevallig ook dienstweigeraar geweest bang voor kogels enzo? :P
 
Grappig toch om ook híér weer nagenoeg dezelfde reacties tegen te komen als in zo veel topics over kleding. Zéker nadat Hetty en ik vandaag weer lekker zijn wezen toeren, ongeveer 500 motorrijders zijn tegengekomen, en ik durf met zekerheid te zeggen dat 75% van hen zéker niet vol in het leer waren. 50% droeg spijkerbroek/hemd/shirt, en ik heb er net zoals gisteren weer een héél aantal gezien met (net zoals ik) een korte broek, en ik schat dat 75% geen handschoenen droeg. Ik zeg hiermee niet dat niemand in lederen beschermende kleding rijdt. Ik zeg óók niet dat iedereen hier zou liegen. Ik zeg alleen dat de praktijk op de weg een heel ander beeld geeft als dat hier geschetst wordt. De praktijk wijst uit dat veel mensen die daadwèrkelijk motor rijden, dat schijnbaar doen zònder de hier zo geprezen lederen beschermende kleding. Ik moet daarnaast wèl toegeven dat nagenoeg alle rijders die ik heb gezien heel normaal reden en geen excessief gedrag vertoonden. Nog meer respect heb ik voor de 100% rijders die ik ben tegengekomen op terrasjes en op het startpunt, die allemaal (zònder uitzondering) alcoholvrij dronken.

Oh ja; de meest felle kritiek welke ik kreeg vanwege mijn kleding, kwam van iemand die wèl een leren broek aanhad en zei ;"ik zou het niet doen, maar als jij je er lekker in voelt .... wil jij óók nog een cola?"
 
Grappig toch om ook híér weer nagenoeg dezelfde reacties tegen te komen als in zo veel topics over kleding. Zéker nadat Hetty en ik vandaag weer lekker zijn wezen toeren, ongeveer 500 motorrijders zijn tegengekomen, en ik durf met zekerheid te zeggen dat 75% van hen zéker niet vol in het leer waren. 50% droeg spijkerbroek/hemd/shirt, en ik heb er net zoals gisteren weer een héél aantal gezien met (net zoals ik) een korte broek, en ik schat dat 75% geen handschoenen droeg. Ik zeg hiermee niet dat niemand in lederen beschermende kleding rijdt. Ik zeg óók niet dat iedereen hier zou liegen. Ik zeg alleen dat de praktijk op de weg een heel ander beeld geeft als dat hier geschetst wordt. De praktijk wijst uit dat veel mensen die daadwèrkelijk motor rijden, dat schijnbaar doen zònder de hier zo geprezen lederen beschermende kleding. Ik moet daarnaast wèl toegeven dat nagenoeg alle rijders die ik heb gezien heel normaal reden en geen excessief gedrag vertoonden. Nog meer respect heb ik voor de 100% rijders die ik ben tegengekomen op terrasjes en op het startpunt, die allemaal (zònder uitzondering) alcoholvrij dronken.

Willem je bent een hypocriet. Want stiekem zit je vrouw wel in het leer

full


 
Ach ja, je ziet er hier ook genoeg in t-shirt en spijker/kortebroek... Nu nog een lekker ding, een schuivertje en dan niet meer :X

...Ik moet daarnaast wèl toegeven dat nagenoeg alle rijders die ik heb gezien heel normaal reden en geen excessief gedrag vertoonden...
Beetje kortzichtig: alsof een ongeluk altijd je eigen schuld is |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan