alles uit

bluesfreak

Die hard MF'er
2 feb 2002
340
0
arnhem
had net mijn nieuwe kenteken plaat op gehaald bij papendorp in arnhem.
stap op de motor starten en rijd weer weg om naar huis te gaan.
wil net rechtsaf richting snelweg wil mijn knipper licht naar rechts aan zetten deed ineens helemaal niets meer ,remlicht dus ook nieten cokpit verlichting.
thuis aan gekomen even kapje los gehaald zag het dus al zekering door.
heb even nieuwe zekeringen bij roadrunner gehaald .
weer thuis doe de zekering erin en ik had weer knipperlichten.
bleek een kleine kortsluiting te zijn van het achterlicht naar enig onderzoek.
afijn pak vanmiddag de motor weer rijd op de hoofdstraat heb net een auto inghaald houd ie er ineens helemaal mee op .
afijn ik dat ding aan de kant gezet kapjes er af naar de zekeringen gekeken waren allemaal nog goed,beetje aan de bedrading gezeten deed nog niks nada doe het zelf maar dacht ie.
dat word lopen dacht ik :( .
heb hem toen nog een keer gestart en wat dacht je :} lopen ik had dus weer stroom en alles werkte weer.
ben daarna nog de posbank op geweest en had nergens meer last van. :] .
wat het geweest is :? ik weet het niet .
mischien zijn er mensen die ook zoiets mee hebben gemaakt??????????????????????????????.
laat het mijn dan ook even weten. :} .
mischien kom ik dan ook achter de oorzaak.
 
Sluiting. Alles nameten, als het kan met schema erbij. En dan beginnen bij de verlichting, als ik je verhaal goed lees. Verder kijken of alle draden goed vast zitten en niet door geschavield zijn. Succes, kan wat tijd kosten.
 
klinkt bekend.
In mijn geval ('75 CB750) een stukje doorgesleten isolatie van een draadje midden in de kabelboom.

En inderdaad, dit kost even tijd. Ik heb de hele kabelboom uit mogen pellen om het te vinden.

Tom
 
nou mooie voor uitzichten hoor :? .
heb er vandaag weer mee gereden nergens last van reed prima .
maar blijf het wel in de gaten houden.
kan ook helemaal niks vinden.
neem hem morgen weer mee naar mn werk zie dan wel of ie weer kuren heeft.
maar blijft toch wel merkwaardig.
neem morgen wel de telefoon mee je weet maar nooit.
 
accupolen even controleren en schoonmaken
aardkabel tussen accu en frame even controleren en schoonmaken

zelf wel eens gehad dat contactslot slecht contact maakte, oude motor, door sleutel goed recht te zetten en er geen hele sleutelbos aan te laten hangen was probleem verholpen.
 
Bj mij op 't moment soldeer-verbinding bij primaire zekering, die niet meer helemaal lekker vast zit. Kan ook caontact zijn enz enz. ;)
 
vandaag met de motor naar het werk geweest.
starte vanmorgen goed en verder ook helemaal nergens geen last van gehad,kan mischien toch een slecht kontakje zijn geweest.
maar waar het vandaan kwam ik weet het niet.
we blijven het gewoon in de gaten houden ook het kontakt slot etc etc mocht ik er ooit achter komen horen jullie het op dit forum van mij enne nog bedankt voor de tips.
nog meer tips ???????????????? :} altijd welkom.
 
vandaag met de motor naar het werk geweest.
starte vanmorgen goed en verder ook helemaal nergens geen last van gehad,kan mischien toch een slecht kontakje zijn geweest.
maar waar het vandaan kwam ik weet het niet.
we blijven het gewoon in de gaten houden ook het kontakt slot etc etc mocht ik er ooit achter komen horen jullie het op dit forum van mij enne nog bedankt voor de tips.
nog meer tips ???????????????? :} altijd welkom.
Reed je de vorige keer in de regen? Kan slechte isolatie zijn....
 
Bj mij op 't moment soldeer-verbinding bij primaire zekering, die niet meer helemaal lekker vast zit. Kan ook caontact zijn enz enz. ;)
Bij slechte zekeringhouders de solderingen ervan even controleren, smelten nogal eens weg....
( nu je het er over hebt, was dat niet met de OBT ook ? )
 
ooit met een bmw r50, geen licht meer,alles nagezocht,maar ik kon niets vinden.Ik ermee naar de motorzaak ,alles uitgelegd en zeg dus als ik deze knop omzet heb ik geen licht.met dat ik de knop omzet heb ik licht. de motorzaak man dacht dat ie belazerd werd maar ik was blij en heb het probleem met die motor nooit meer gehad. dus wanhoop niet alles kom reg.
 
"Even" alle stekkerverbindingen nalopen, schoonmaken, vaseline oid erop en klaar.
 
hoi luitjes .
vandaag heeft de motor nog in de regen gestaan en heb daar ook geen last mee gehad tijdens de reis naar huis.
gelukkig maar :} .
heb ook geen alarm op mijn motor .
de stekkertjes die zal ik van het weekend wel even checken.
enne nog bedankt voor de tips :} .
nog meer tips???????????????altijd welkom.
 
mochten je bougiekabels niet meer van de jongsten zijn(o.a. te merken bij het in de regen rijden, onregelmatig, op 3 poten lopen, e.d.) spuit ze in met blanke tectiel 1* per jaar.

Ik ben door dit advies ook weer gewoon op 4 pitten in de regen!
 
Wow, toen ik de topic-titel las dacht ik al: ALLES UIT! Maar ik begreep het verkeerd gelukkig! ;)
 
had net mijn nieuwe kenteken plaat op gehaald bij papendorp in arnhem.
stap op de motor starten en rijd weer weg om naar huis te gaan.
wil net rechtsaf richting snelweg wil mijn knipper licht naar rechts aan zetten deed ineens helemaal niets meer ,remlicht dus ook nieten cokpit verlichting.
thuis aan gekomen even kapje los gehaald zag het dus al zekering door.
heb even nieuwe zekeringen bij roadrunner gehaald .
weer thuis doe de zekering erin en ik had weer knipperlichten.
bleek een kleine kortsluiting te zijn van het achterlicht naar enig onderzoek.
afijn pak vanmiddag de motor weer rijd op de hoofdstraat heb net een auto inghaald houd ie er ineens helemaal mee op .
afijn ik dat ding aan de kant gezet kapjes er af naar de zekeringen gekeken waren allemaal nog goed,beetje aan de bedrading gezeten deed nog niks nada doe het zelf maar dacht ie.
dat word lopen dacht ik :( .
heb hem toen nog een keer gestart en wat dacht je :} lopen ik had dus weer stroom en alles werkte weer.
ben daarna nog de posbank op geweest en had nergens meer last van. :] .
wat het geweest is :? ik weet het niet .
mischien zijn er mensen die ook zoiets mee hebben gemaakt??????????????????????????????.
laat het mijn dan ook even weten. :} .
mischien kom ik dan ook achter de oorzaak.


Ik weet niet welke motor je hebt, of het een oude is maar ik zal je eens een geval schetsen dat ik zelf heb meegemaakt.
Er zijn zekeringen, van die ja hoe zal ik het noemen, ze zien er uit als een stukje gekleurd steen waarop de beide kopse kanten een koperen 'dekseltje' bevestigd is. Die beide 'dekseltjes' zijn verbonden met het smeltdraadje. Zo'n zekering klem je in een houder waarvan de onderkant verend is. Maar het gaat om de bovenkant van de zekeringhouder. Deze is gemaakt van een blokje koper waarin in het midden een gaatje zit. Een kant van de zekering druk je met het 'dekseltje in het gaatje van voornoemd koperen blokje en de andere kant druk je dan in het verende contact zodat de zekering netjes vast zit....mooi zul je denken dat zit lekker....is ook zo!!
Maar nu ga je rijden, en zo'n Laverda kan lekker trillen. Op een gegeven moment, ik wilde net een drukke weg oversteken, houdt hij op met trillen...geen stroom meer :? :?

Na wat zoeken kom ik bij de hoofd zekering uit, wat bleek nou, het'dekseltje' dat in het gat in het koperenblokje zat was door het trillen rondom losgeponst. Op het eerste gezicht bleek die zekering goed want de smeltdraad was nog heel...!!

Thuis gekomen heb ik het zekeringkastje vervangen door een modern exemplaar voorzien van meszekeringen.
Dus doe je voordeel hiermee..!!
 
even een reactie.
ik heb inderdaad een oude motor het is namelijk een suzuki van type 550 L uit 1982 .
heb hem zelf opgeknapt.
wat betreft de hoofdzekering ik zal er zeker naar kijken.
hij heeft vandaag ook de hele dag in de regen gestaan moest hem vandaag wel even aanduwen, want hij wou niet starten maar had wel stroom :? hij starte daarna wel snel. :]
en thuis gekomen heb ik hem daarna nog eens gestart helemaal niks aan de hand kan mischien vocht zijn geweest????????????????????.
 
Ik ben ben zolang ik motor rijdt maar een keer stil komen te staan langs de weg.
Bleek later de bedrading naar de kop lamp te zijn.
De isolatie van een + draad was door gesleten op de rand van het koplamphuis.
Door beweging van het stuur ontstond soms kortsluing.
Controleer dus ook dergelijke gevoelige plaatsen in de bedrading. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan