Alles werkt, behalve startknop ltd454

Alexxx_the_one

MF veteraan
3 jun 2005
8.922
903
Den Haag
Facebook
Twitter
De startknop 🤬🤬🤬

Elektra werkt gewoon, lichten, knippers... maar of de startknop werkt niet of de Engine Stop gaat niet aan.

Gaat om een Kawa 454 ltd.

Is er iemand in de Haagse regio die dit kan bekijken en wat zinnigs kan zeggen.

Ik heb niks anders gedaan dan de handvatten over gezet op een ander stuur
 
startknop werk meestal va startrelais .
zodra je dus op de knop drukt maakt deze een verbinding met de massa ( lees - )
relais wordt bekrachtig en startmotor gaat aan.
als jou knop geen goed contact maakt met de massa gebeurd er niks.
 
Anders gezegd je andere stuur, de schakelaar moeten “elektrisch” contact maken met de motor. Lees er dient tussen deze delen overdracht van elektriciteit plaats te kunnen vinden.

Je kan kijken of er een probleem is door simpel weg een losse draad te pakken op je stuurschakelaar met de startknop houden en de andere kant ergens op blank metaal van je motor. Dan startknop indrukken. Start de motor dan wel, massa probleem.
 
startknop werk meestal va startrelais .
zodra je dus op de knop drukt maakt deze een verbinding met de massa ( lees - )
relais wordt bekrachtig en startmotor gaat aan.
als jou knop geen goed contact maakt met de massa gebeurd er niks.
Anders gezegd je andere stuur, de schakelaar moeten “elektrisch” contact maken met de motor. Lees er dient tussen deze delen overdracht van elektriciteit plaats te kunnen vinden.

Je kan kijken of er een probleem is door simpel weg een losse draad te pakken op je stuurschakelaar met de startknop houden en de andere kant ergens op blank metaal van je motor. Dan startknop indrukken. Start de motor dan wel, massa probleem.
Ok, dit gaat mij, helaas, boven de pet...

@Wimvlis bedoel je gewoon een los elektra draadje pakken en deze in het stuurding doen en de andere kant op het stuur zelf? Of op het frame?

#noob
 
Als je je startrelais eens doorverbind, start ie dan wel? Weet je in elk geval dat je startmotor goed is. Doorverbinden deed mijn monteur door een grote platte schroevendraaier tussen de aansluitingen van de twee dikke kabels van het startrelais te duwen. Niet doorgaan, gewoon ff kijken of je (met contact uit) startmotor het doet.
 
Begin gewoon eens door het systematisch door te meten. Draadschema erbij en alles stuk voor stuk controleren. Je roept nu gewoon "doet niet". Als je niet weet hoe het doormeten werkt: Je woont in Den Haag, misschien kun je @Rob RD lief aankijken?
Heb je wel vonk?

Ik kan wel effe kijken ja, morgen wanneer ik terugkeer uit Nieuwegein kan ik wel, vergis je niet dat ik van waar ik woon eerder in Arnhem ben dan in Scheveningen. DH-Centrum is not done... De zone achter de boulders dan..
 
Laatst bewerkt:
20210413_205557.jpg


Effe wezen shoppen bij Alex, toffe kawa, stuur is iig een fraaie verbetering. In beginsel de stuurschakelaar opengemaakt. De lichtschakelaar toonde al enige vervorming wat de werking niet beinvloedt. De dodemansknop doet het gewoon, de vuurknop zit echter zo diep dat meten nie handig ging, nog effe getracht kort te sluiten maar daarop kwam geen reactie, de vuurknop blijft verdacht. Naar de connectors van de schakelaars gezocht en daar vonden we wat lelijke plekjes. Dat is niet handig om dat op straat liggend te repareren. Er was nog één adertje van de zwarte die niet afgebroken leek. In principe 2 verdachte oorzaken. Ik heb de schakelaar maar effe meegenomen om op marktplaats te zetten te repareren
 
Terug
Bovenaan Onderaan