Alles werkt, behalve startknop ltd454

Alexxx_the_one

MF veteraan
3 jun 2005
8.922
903
Den Haag
Facebook
Twitter
De startknop 🤬🤬🤬

Elektra werkt gewoon, lichten, knippers... maar of de startknop werkt niet of de Engine Stop gaat niet aan.

Gaat om een Kawa 454 ltd.

Is er iemand in de Haagse regio die dit kan bekijken en wat zinnigs kan zeggen.

Ik heb niks anders gedaan dan de handvatten over gezet op een ander stuur
 
Bekijk bijlage 1618948

Effe wezen shoppen bij Alex, toffe kawa, stuur is iig een fraaie verbetering. In beginsel de stuurschakelaar opengemaakt. De lichtschakelaar toonde al enige vervorming wat de werking niet beinvloedt. De dodemansknop doet het gewoon, de vuurknop zit echter zo diep dat meten nie handig ging, nog effe getracht kort te sluiten maar daarop kwam geen reactie, de vuurknop blijft verdacht. Naar de connectors van de schakelaars gezocht en daar vonden we wat lelijke plekjes. Dat is niet handig om dat op straat liggend te repareren. Er was nog één adertje van de zwarte die niet afgebroken leek. In principe 2 verdachte oorzaken. Ik heb de schakelaar maar effe meegenomen om op marktplaats te zetten te repareren
Super bedankt voor je tijd en moeite alvast!

Hoop echt dat dit het probleem oplost. 🙏
 
De connector moet ontbonden worden in factoren, daar gebruik ik een piepklein kutschroevedraaiertje voor, connectortjes en het eerste stuk draad zijn altijd verrot, dat geeft de grootste problemen bij het solderen. Heetpoken en vast is vast. Dit gaat niet meer los

20210413_221111.jpg


De trekontlasing vouw ik om de soldering. Er zijn andere methodes om dit te repareren, ik volg deze
 
Ik heb de vuurknop gemeten, die is goed
20210413_214104.jpg


Vuurknop los

20210413_214120.jpg


Vuurknop ingedrukt. Dit bevestigt ook dat er verder geen breuken in de bekabeling zitten
 
Laatst bewerkt:
De draden aan elkaar braaien geeft dezelfde problemen als aan de connector, verwering vereist lang en heet solderen.
Ook hier geldt vast is vast.

20210413_221540.jpg


20210413_222212.jpg


De rode geisoleerd en de zwarte gesoldeerd en met krimpkous geisoleerd
Blijven niet onbedekt dus de draadboom ook omwikkeld.
 
De soldering, slecht vloeien heeft tot gevolg dat de binnenkant wel doorgevloeid is en de buitenkant niet. Je moet een gulden middenweg vinden tussen verkolen en weten dat het vast zit. Dit zit vast
20210413_221815.jpg
 
Laatst bewerkt:
In oude films grepen autodieven altijd blindelings onder het dashboard en trokken dan twee losse draden naar buiten. Die hielden ze dan tegen elkaar, waarna de auto direct startte. Iets dergelijks moet met een motor toch ook mogelijk zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan