Allrisk verzekering vakantie

Jorn

MF'er
22 jun 2005
151
3
Zuidwolde
Hallo allemaal,

gezien mijn motor uit elkaar ligt rij ik al ongeveer een jaar op de motor van mijn vader. Opzich geen probleem tot zover, maar nu ben ik van plan hier deze zomer mee op vakantie te gaan.

Mijn vader heeft zelf zijn motor WA verzekert, maar het leek mij in deze wel zo redelijk de motor gedurende mijn vakantie allrisk te verzekeren. Dit zou gaan om een periode van maximaal 3 weken.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of zijn er mensen die weten of hier speciale verzekeringen voor zijn?

Groet,

Jorn
 
Hallo allemaal,

gezien mijn motor uit elkaar ligt rij ik al ongeveer een jaar op de motor van mijn vader. Opzich geen probleem tot zover, maar nu ben ik van plan hier deze zomer mee op vakantie te gaan.

Mijn vader heeft zelf zijn motor WA verzekert, maar het leek mij in deze wel zo redelijk de motor gedurende mijn vakantie allrisk te verzekeren. Dit zou gaan om een periode van maximaal 3 weken.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of zijn er mensen die weten of hier speciale verzekeringen voor zijn?

Groet,

Jorn



Verzekeringsmaatschappijen zitten hier meestal niet op te wachten. Ik heb het probleem wel eens met een auto gehad. makkelijkste/goedkoopste oplossing was.

1 motor overschrijven op je eigen naam, allrisk verzekeren. na de reis weer overschrijven naar je pa en die gaat dan weer WA. :W
 
Wellicht dat er reisverzekeringen zijn die dit bieden. Laat je adviseren.
 
Hoe oud is de motor van je pa en wat is hij nog waard?

De meeste All-Risk polissen zijn niet toepasbaar op voertuigen ouder dan 7 jaar..

Voor de rest: even omschrijven, bij jouw All-Risk toevoegen en na de vakantie weer omgekeerd.
 
Nee, die zijn er niet.

volgens mij kan je tegenwoordig maandelijks overstappen.. als ik het goed heb.

ga zelf ook naar het buitenland maar informeer is wat je reisverzekering dekt met betrekking tot schade.
die van mij gaf te kennen mocht er wat gebeuren zelfs me pak ed voor een x% vergoed zullen worden.

en anders gewoon op je eigen naam zetten tijdelijk.
 
Je kunt ook even kijken hoe lang deze verzekering van je pa nog loopt, als dit niet te lang meer is gewoon de verzekering omzetten naar all-risk en op afloop datum polis weer omzetten naar wa...
 
:^
Uitbreiden van de dekking kan tussentijds, beperken van de dekking altijd per polisvervaldatum. Wel even in overweging nemen dat als jij een schade rijdt je pa terugvalt in zijn no-claim korting.

Janenjoep heeft/hebben ongelijk, ze zijn er wel maar kennen wel een beperking v.w.b. kostenvergoeding o.b.v. leeftijd.

Informeer via je assurantieadviseur maar eens, ik ben zelf ook polisboer en breng het onder via Voogd en Voogd verzekeringen.

Succes.
 
ik ben bij centr.beheer en heb wel de mogelijkheid om in de winter periode (okt-febr) de fiets van al risk naar wa of wa-plus om te schakelen en dus vanaf 1 maart weer allrisk te rijden met een premie verhoging uiteraard.
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties.
Het gaat niet om een supernieuwe motor en in de overweging is meegenomen dat mijn vader naar beneden zou kunnen vallen in no-claim.
Ditzelfde geldt natuurlijk ook wanneer hij WA verzekerd is.

Ben inmiddels even bij 'mijn' verzekeringsmaatschappij geweest. Officieel bleek het zo te zijn dat het mogelijk is de motor een halfjaar lang allrisk te verzekeren, dit kon toevallig gezien de startdatum. Dit vond de man van de verzekering echter dermate duur dat hij bereid bleek de motor voor 1 maand allrisk te verzekeren.

Kortom, ik ben tevreden!
 
Ik werk zelf bij een verzekeraar op de afdeling schadeverzekeringen. Dit kan gewoon bij het merendeel van de verzekeraars. Als er geen beleid voor is (zie voorwaarden) dat je niet omhoog en omlaag kan in je verkzering dan kan het gewoon. En je kan dus van allrisk naar WA en andersom.

Argument van de 'beleidsbepalers' bij ons is: "het stukje risico zit in de premie verwerkt"
 
Laatst bewerkt:
Ik zit bij combimotors en daar heb ik toen zonder extra kosten p/m mijn motor als lesmotor mogen verzekeren.
Het enige wat ik hoefde te doen was bellen en doorgeven dat ik het als les motor wil gebruiken kreeg een antwoord terug dat ik alleen rijden moch met een les plaatje en als er een instructeur bij was.

Daarna nog ff via mail mijn gegevens en kopie van rbw doorsturen en 5 minuten later was het geregeld.

Om het weer terug af te sluiten hoefde ik alleen een mailtje te sturen dat ik geslaagd was en dat de verzekering weer terug kon naar wa+.

Kan best komen omdat ik per jaar betaal maar die extra kosten zijn nooit gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan