Allroad banden voor weggebruik

Johannes Stoffels

Die hard MF'er
16 dec 2018
309
245
Goedenavond,

Ik weet dat er in het verleden hier en anders wel op YouTube honderden items zijn geweest over allroads en banden. Met noppen, zonder noppen en er zijn zoveel goede merken.

Welke banden rijd jij op je (zware) allroad als pure wegband en kun je aangeven waarom?

Heb nu zelf OEM Metzeler Tourance en die bevallen prima maar rijd echt bijna nooit onverhard. Als opvolger denk ik aan:

- Metzeler Tourance Next
- Continental Trail Attack 3
- Metzeler Roadtec 01

Wie o wie....
 
Ik heb de Bridgestone Battlewing BW501/502

Waarom:
Lagen erop toen ik de motor kocht, en inmiddels beide banden al een keer vervangen voor een nieuwe, bevielen goed, dus nooit verder gekeken naar andere merken.
Grip is voor mijn rijstijl meer dan voldoende, en slijtage lijkt ook wel redelijk te zijn.

Heb eerlijk gezegd geen idee of ze nog leverbaar zijn, laatste bandje is alweer een tijdje terug.
 
Tc
Ik heb de Bridgestone Battlewing BW501/502

Waarom:
Lagen erop toen ik de motor kocht, en inmiddels beide banden al een keer vervangen voor een nieuwe, bevielen goed, dus nooit verder gekeken naar andere merken.
Grip is voor mijn rijstijl meer dan voldoende, en slijtage lijkt ook wel redelijk te zijn.

Heb eerlijk gezegd geen idee of ze nog leverbaar zijn, laatste bandje is alweer een tijdje terug.
Slijtage is nog niet eens perse belangrijkste maar grip onder alle omstandigheden wel. Zal eens kijken hoe die eruit zien!
 
Ik heb zelf veel met de Karoo Street gereden. Band beviel uitstekend, voldoende grip in alle omstandigheden. Reed ik het hele jaar door mee. Achterband slijt wel vrij vlot. Circa 8000 km. Dit alles op een Kawasaki KLV1000
 
Voor 99% op de weg vind ik de Michelin Road 5 trial een prettige band die het ook als het nat is goed doet.

Nu rijd ik met een 90/10 band. Namelijk de Pirelli Scorpion Trail II welke ook erg goed bevalt en veel goede retenties heeft. (Zat op de motor bij aankoop)
 
Voor 99% op de weg vind ik de Michelin Road 5 trial een prettige band die het ook als het nat is goed doet.

Nu rijd ik met een 90/10 band. Namelijk de Pirelli Scorpion Trail II welke ook erg goed bevalt en veel goede retenties heeft. (Zat op de motor bij aankoop)

Wat voor retenties dan?

Ik vind persoonlijk de Bridgestone A41 een stuk fijner. Levensduur is +++, grip super, onder natte omstandigheden rijd ik altijd rustiger maar ook dan veel vertrouwen. Zitten er nu 13000km onder en je ziet wel dat ze wat af beginnen te vlakken, maar met de vorige banden waren ze met 13000 allang vervangen.
 
Sorry typo recensies.

Banden zijn ook erg motor afhankelijk. Bridgestone vond ik op mijn FJ1200 en R 1200 GS geen goede match.
De Michelin Road 5 trial reed verrassen goed op de GS en zonder trail bevalt deze ook zeer goed op de Tiger Sport.
Op op de Yamaha die mijn vrouw had was de Bridgestone T31 weer een heel fijne band.
De Pirelli Scorpion Trail II doet het dus goed op mijn huidige KTM SAS.

Maar meer dan 10K is voor mij al uitzonderlijk zelfs met de Conti Tour achter deed ik maar 6.5K (Ik kon deze harde band op die motor wel goed warm rijden dus geen gebrek aan grip)
 
Je krijgt niet alleen veel meer, maar ook veel betere reacties als je jouw vraag in het grote motorbandentopic plaatst.
Het is dat ik dit toevallig zie, maar in dat andere topic krijg ik een melding als er gevraagd of geantwoord wordt.
In dat andere topic zitten naast ikzelf ook nog een paar andere motorbandenprofessionals....
 
Je krijgt niet alleen veel meer, maar ook veel betere reacties als je jouw vraag in het grote motorbandentopic plaatst.
Het is dat ik dit toevallig zie, maar in dat andere topic krijg ik een melding als er gevraagd of geantwoord wordt.
In dat andere topic zitten naast ikzelf ook nog een paar andere motorbandenprofessionals....
Dank je voor jouw reactie! Goed om te weten. Ik ben in de tussentijd ook nog verder gaan zoeken en ik denk dat het voor mij nu toch wel de keuze wordt tussen de Metzeler Tourance Next of de Continental Trail Attack 3...
 
Terug
Bovenaan Onderaan