Allroad laarzen

SanderRS

MF veteraan
2 mrt 2010
1.232
30
Facebook
Hey allen, ik heb momenteel een leuk setje goretex laarzen. Maar met het allroad rijden krijgen deze flink op hun donder waardoor de zolen er al twee keer onderuit hebben gelegen. En staant op de motor zijn de dunne zolen ook niet alles...
Wat is jullie ervaring met degelijke waterdichte laarzen? Naar een volledige crosslaars wil ik eigenlijk niet toe, en er moet ook nog een beetje redelijk op te lopen zijn.
 
Heb nu al een paar jaar de Sidi Adventure Gore-Tex en ze bevallen goed. Prijs is idd stevig, maar je krijgt wel waar voor je geld. Voor de Sidi's had ik de TCX(Oxtar) Infinity Gore-tex laarzen, ook goed alleen beduidend minder stevig(om te lopen wel fijner!).
full
 
Zorg wel dat je de "gore" (goretex dus) uitvoering hebt.
 
+2 :Y

Al vaker dan 1x een voetje bij moeten zetten wat mijn enkels zonder deze laarzen niet zo goed doorstaan zouden hebben. Eigenlijk is het gewoon beter je motor op zo'n moment te laten gaan, maar ja.... reflexen.....

Al ruim 35.000 km droge voeten. Stevige zolen waar je prima lang mee op de steps kunt blijven staan. Ik drijf er niet uit in de zomer en voorkom koude voeten in de winter.
Er valt mee te lopen, maar ze zijn zwaar. Als je na een wandeling in deze laars hierna een sportschoen aanschiet voelt het alsof je op de maan loopt.
 
Zal ik dan maar een alternatief voorstellen tussen alle Sidi fanboys :P. De 2e generatie Alpinestars Toucan Gore-Tex gebruik ik al een jaar naar volle tevredenheid waarbij die ook al eens mijn enkel heeft gered bij een val. Eigenlijk is de Toucan gewoon de tegenhanger van de Sidi Adventure, ze hebben ongeveer dezelfde specificaties en prijs. Bij mij voelde de Toucan wat beter aan wat betreft comfort vergeleken met de Sidi Adventure dus ben ik uiteindelijk maar voor de Toucan gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Hey allen, bedankt voor de reacties zover! Ik zal volgende week na de vakantie eens op zoektocht gaan ;) dat kan m'n buitenland databundel nu niet aan .. nog een weekje rijden met vast getapte zolen
 
Triallaarzen zijn meestal lekker soepel, maar ook stevig en waterdicht.
Behalve als je extreem gaat ploeteren, dan loopt het water er langs boven in zoals hier :+
Ik heb dat opgelost met waterdichte sokken. Doe ik ook al jaren mee en ze zijn nog steeds prima waterdicht. Nooit meer natte voeten gehad, ook geen zweetvoeten!


full
 
Had iemand de Sidi Adventure al genoemd? Fijne laars, flink wat steviger dan een gewone laars maar niet zo stug als een echte crosslaars.

Ik heb ook de TCX Infinity, die gebruik voor woon-werk, maar voor het allroaden heb ik 2 jaar geleden die Sidi's erbij gekocht.
 
Had iemand de Sidi Adventure al genoemd? Fijne laars, flink wat steviger dan een gewone laars maar niet zo stug als een echte crosslaars.

Ik heb ook de TCX Infinity, die gebruik voor woon-werk, maar voor het allroaden heb ik 2 jaar geleden die Sidi's erbij gekocht.

Ff opletten ja.
 
Terug
Bovenaan Onderaan