Allroad Motor Meeting 2020 - Uitnodiging!

Johannes Stoffels

Die hard MF'er
16 dec 2018
309
245
Goedemiddag avontuurlijke Allroad rijders en rijdsters :)

Hierbij ontvangen jullie de officiële uitnodiging van de eerste Allroads Motor Meeting, editie 2020! Hieronder staat alle informatie over dit initiatief. Mocht je desondanks nog vragen hebben, laat het me dan vooral weten via een PM.

Wat?
Deze eerste editie bestaat uit twee delen. Het eerste deel is een samenkomst van Allroad motorrijders op een centrale locatie (zie onder) in de buurt van Amersfoort. Het idee is om met een enthousiaste groep mensen bij elkaar op een laagdrempelige manier kennis te maken, verhalen en inspiratie te delen over alles wat te maken heeft met Allroad motoren. Leuk om te horen over de nieuwste motorgadgets, kleding en gemaakte reisverhalen. De gekozen locatie heeft voldoende horeca in de buurt (KFC, McDonalds en Subway) voor een lekkere bak koffie of een glas frisdrank (en veel lekker vlees uiteraard). Waarbij we allemaal rekening houden met de 1,5 meter die nu zo belangrijk is!

Het tweede deel van de meeting is een korte rit van ongeveer 30 kilometer, die begint bij de locatie van het eerste deel en daar ook weer eindigt. Het Gpx-bestand van de route zal ik hier ook posten. Het gaat hierbij om een leuke, korte route die geheel over verharde wegen zal gaan.

Wanneer?
Zaterdag 12 september 2020

Tijd eerste deel (meeting): 10.00 uur tot 12.00 uur
Tijd tweede deel (rit): 12.00 uur tot 13.00 uur (ongeveer)


Waar?
Verzamelen op de parkeerplaats van:

Food Court Amersfoort
Wiekenweg te Amersfoort


Wie?
Deze Allroads Motor Meeting is bedoeld voor iedere rijder en rijdster van zware, middelzware en lichte Allroad motoren. Vanwege de specifieke eigenschappen en vaak gedeelde interesses passend bij deze doelgroep, zijn dit dan ook de type motoren die hier welkom zijn. Of het nu een BMW, Honda, KTM of Benelli is maakt hierbij niet uit.

Bijzonderheden!
(!)
We leven momenteel in bijzondere tijden, ik benadruk dan ook dat iedere deelnemer zich moet houden aan de op dat moment geldende regels rondom COVID-19. Mochten de omstandigheden er aanleiding toe geven om het initiatief te annuleren, dan laat ik dit via een bericht ook weten.

(!) Deelname aan dit initiatief is geheel voor eigen risico. Gedraag je op een goede en prettige manier zodat het geheel geen overlast veroorzaakt. Het rijden van de rit gebeurt op eigen risico en los van het delen van de route neem ik geen verantwoordelijkheid voor deelname en (rij) gedrag tijdens de rit. We starten wel zoveel mogelijk als geheel naar iedereen zal de rit voor zichzelf en op zijn of haar eigen tempo afronden.

- Ik zal op basis van de reacties op deze uitnodiging dit bericht aanvullen met de waarschijnlijke deelnemers en vermelding van hun stalen ros!

Hopelijk zit het weer mee en kunnen we er een geslaagde meeting van maken!

Groeten,

Johannes

Deelnemers:
- @Stoffels1980 > Benelli TRK 502 X
- @Tankdop95 > Kawasaki KLE500
- @QPO1665 > BMW r1200GS LC
- @jorgen_blok1 > Kawasaki KLX 250
- @Baashaag > Suzuki V-strom DL 650
- @Gung-Ho! > Suzuki VStrom 1000 XTA
- @rhuub > Honda CB 500X
- @Freakie_1 > Kawasaki Versys 650
- @BramC > Honda Varadero
- @Dennis97 > Kawasaki Versys X 300
- @alchemist_GS > BMW F650 GS
- @Barbabart > Honda AfricaTwin CRF 1100 Adventure sport
- @Nollie66 > Yamaha XTZ 750
- @James Bond > Honda XRV 750 Africa Twin
- @Erwin P > KTM 990 Adventure
- Ciska > Kawasaki Versys-X 300

IMG_2020-8-8_18-23-37_269.jpg
 

Bijlagen

  • 20200912_-_Allroads_Motor_Meeting_2020 (aangepast) (1).gpx
    61,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ik ga kijken of ik er vrij voor kan nemen. Erg leuk initiatief! ben er graag bij met m'n KLE500, hou ik je nog over op de hoogte. Onverhard is natuurlijk erg leuk, maar is met groepen misschien niet handig, is al genoeg overlast en we willen natuurlijk niet dat alles nóg meer dichtgezet wordt. Maar het lijkt me persoonlijk wel leuk natuurlijk haha.
 
Ik neem aan dat je de route nog aan kunt passen ?
Een paar stukken onverhard , zal door de meesten op prijs gesteld worden , en moet ook redelijk eenvoudig te doen zijn in die (mooie )omgeving.
Dat zal vrij eenvoudig zijn omdat een ieder het gemaakte gpx-bestand in software kan laden en de route desgewenst nog kan aanpassen.
 
Ik heb nu ook de route als gpx-bestand met een aparte routebeschrijving in Excel PDF-formaat hier bij het eerste bericht geüpload :)
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee en een thuiswedstrijd voor me, helaas kan ik niet. Ritje 30km is misschien wat klein? Je zou ook een ritje kunnen maken met een stukje offroad richting Putten en/of Lunteren, allemaal legaal. Zomaar een idee, ik vind het super dat je dit initiatief neemt. Ik was graag gekomen met mijn retro allroad(Triumph scrambler 1200xe)
 
Leuk initiatief! Weet nog niet of ik kan (V-Strom rijder), maar ik vroeg mij af of je op het V-Strom forum ook een bericht gaat plaatsen. Voor V-Strommers is dat best een lekker actief forum!
 
Leuk initiatief! Weet nog niet of ik kan (V-Strom rijder), maar ik vroeg mij af of je op het V-Strom forum ook een bericht gaat plaatsen. Voor V-Strommers is dat best een lekker actief forum!
Ik heb in het V-strom topic hier op MF een bericht geplaatst. Buiten MF ga ik vooralsnog geen meldingen plaatsen..... Zou gezellig zijn als je kan langskomen!
 
Leuk idee en een thuiswedstrijd voor me, helaas kan ik niet. Ritje 30km is misschien wat klein? Je zou ook een ritje kunnen maken met een stukje offroad richting Putten en/of Lunteren, allemaal legaal. Zomaar een idee, ik vind het super dat je dit initiatief neemt. Ik was graag gekomen met mijn retro allroad(Triumph scrambler 1200xe)
Dank je! Dit is het eerste initiatief dat ik hier organiseer, vandaar dat ik het juist redelijk klein en simpel wilde houden. Degenen die graag offroad willen rijden, mogen dat op de heen- en/of terugweg doen haha! Jammer dat je er niet bij kan zijn...
 
Leuk initiatief. Ik weet nog niet of ik er bij kan zijn.

Ik heb net de route even bekeken. Lekker kort en over leuke wegen. wel is het belangrijk om de route als track te laden. Het beperkte aantal routepunten geeft nogal wat ruimte voor afwijkende interpretatie. Dus bij andere navigatie systemen of andere routevoorkeuren kan de route ook anders worden.
route.jpg
 
Leuk initiatief. Ik weet nog niet of ik er bij kan zijn.

Ik heb net de route even bekeken. Lekker kort en over leuke wegen. wel is het belangrijk om de route als track te laden. Het beperkte aantal routepunten geeft nogal wat ruimte voor afwijkende interpretatie. Dus bij andere navigatie systemen of andere routevoorkeuren kan de route ook anders worden.
Bekijk bijlage 1532300
Dank je voor je input. Ik heb de route gemaakt met Tomtom My Drive. Zijn er nog punten in de gemaakte route waar ik iets mee kan doen om dit te voorkomen?
 
Dank je voor je input. Ik heb de route gemaakt met Tomtom My Drive. Zijn er nog punten in de gemaakte route waar ik iets mee kan doen om dit te voorkomen?

Een methode die vaak goed helpt is het plaatsen van de via punten na een afslag. Let hierbij op dat dit via punt niet dichtbij een zijstraat op een rotonde of bij een rijbaanafscheiding staat. Kaarten van andere leveranciers kunnen iets afwijken waardoor jou routepunt net in de zijstraat of op de andere rijbaan terecht kan komen. Soms is het ook verstandig om een extra via punt te zetten op stukken waar een alternatief langs loopt waar een andere route-instelling zoals snelste of kronkelroute voorkeur heeft.

Je krijgt dan b.v. zoiets.
 

Bijlagen

  • 20200912_-_Allroads_Motor_Meeting_2020 (aangepast).gpx
    61,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan