Allroad! Of toch naked?

Daarom dat ik adviseer eens een tracer 700 of tracer 900 te gaan passen
 
Serieus? Adviseer je een beginner nu om op een Tuono te stappen?! Lijkt me wat heftig met z'n >>100pk...

Want?

Mijn eerste fiets heeft ook meer dan 100pk? Een collega van mij is begonnen op een fiets met 153pk..

Het gas hoeft niet altijd vol open he...
 
Een Aprilia Tuono is ook wel een mooie naked gezien je lengte.
succes met lessen :t


Serieus? Adviseer je een beginner nu om op een Tuono te stappen?! Lijkt me wat heftig met z'n >>100pk...

is een prima fiets, met prima stuureigenschappen.
in principe gewoon een makkelijk te berijden motor.
je draait zelf aan de gashendel !
 
Een leuke site om eens wat mee te experimenteren betreffende lichaamsformaat/motorfietsafmetingen is deze : Motorcycle Ergonomics

En ik wil hiermee helemaal niet gezegd hebben dat zo'n site het echte uittesten of een motor goed gaat zitten en rijden kan vervangen. Maar het geeft toch een redelijk juist beeld waar je je kan aan verwachten.
Ik heb em zelf al eens geprobeerd om een paar motoren die ik goed ken te simuleren en ja , je haalt er wel wat info uit.

Geef jouw "formaat " in en geef jouw "motorkeuzes" in en je krijgt een beeld van je zithouding. Let er op dat je bij opties kan vragen "voeten aan de grond of voeten op de steunen" en er zijn nog diverse andere aanpassingen mogelijk , zoals armhouding,zitplaats etc.....
Gewoon voor de lol eens doen.
 
Laatst bewerkt:
Meer dan 100pk als eerste motor...tsja. ik ben zelf begonnen op mn huidige fz8 met 106pk 82nm, en juist hierom ga ik er verantwoord mee om. Ik weet dat de motor veel meer kan dan mij en dat ik hiervan de grens beter nog niet kan opzoeken. De mt07 van mn vriendin durf ik veel harder te rijden vanwege het mindere vermogen en lagere gewicht, vanwege het meerdere vermogen van mijn motor ga ik automatisch was meer uitkijken ermee.

beetje het idee van een Toyota aygo durft iedereen wel op zn staart te trappen, een auto met 500+pk bijvoorbeeld ben je toch even voorzichtiger...
 
1,90 hier. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik prima zit op een xt, een bmw gs, een cb900rr, een gsxf, een rf900r en een vfr750. Dat zijn dus adventure, allroad, naked en sport tour motoren.
 
Bedankt voor de tips allemaal! Leuk om allemaal verschillende merken/types voorbij te zien komen. Zoals gezegd ben ik nog niet zo bekend in motorland dus ik lees graag jullie tips en ervaringen om daarmee m'n eigen conclusie te vormen :). Ik ben niet bang om op een motor met (wat) meer vermogen te stappen hoor. Ik heb inmiddels, weliswaar in een auto, met het (te) hard rijden m'n lesje wel geleerd.

Afgelopen donderdagochtend avd examen met succes afgelegd! Dus binnenkort het nieuwe rijbewijs ophalen en dan kan het proefrijden beginnen. Was heerlijk weer om te rijden zeg donderdag. Mooi zonnetje erbij en niet al te druk op de weg. En niet onbelangrijk: twee keer de volgauto zoek gereden 8-):]
 
Ik ben zelf begonnen met een R1200GS, zat top met m'n 195cm, maar na onvrijwillig afscheid te hebben genomen ben ik uiteindelijk alsnog gezwicht voor m'n liefde op het eerste gezicht: een MT-10.

Het verbruik is schrikbarend, maar ik zit er meer dan prima op, en of de rit nou 6 minuten of 6 uur duurt: ik heb van begin tot eind een (enorme) grijns op mijn gezicht :]

Mijn, zeer persoonlijke, conclusie: doe een proefrit en kies de motor waar je echt blij van wordt. De eventuele onvolmaaktheden maken het alleen maar af.
 
Klein beetje oud topic maar ben eigenlijk wel benieuwd of @Lith Nu al een motor heeft gekocht :X :)
Haha, leuk dat je er naar vraagt. Zit de laatste weken in een enorm drukke periode op m'n werk, dus was er nog niet van gekomen om 't te vermelden.

Heb inderdaad een paar weken terug van een mede forumlid een bandit 1200s uit '97 gekocht :D. Leek me een mooie motor om mee te beginnen omdat deze prima is om mee te forenzen en wat plezierritten te doen. Het vermogen zal ook niet snel vervelen xD.

De eerste rit ga ik ook niet meer vergeten trouwens. Mocht gelijk een hommel in m'n helm verwelkomen, maar die was niet content.. Lesje weer geleerd, vizier naar beneden haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan