Allroad voor de beginner.

Ik zie een aantal Honda Transalps in het wit (ex politie), met een tellerstand van maar 30.000.
Dat geloof ik toch niet helemaal, vermoed dat hier dat de tellerstand een ton hoger moet zijn.
Hoeft voor een Honda natuurlijk niets te betekenen, ze kunnen het aan.

Deze vind ik wel interessant
Lekker veel opties, en niet te netjes, dan doet je eerste kras ook niet zo'n zeer O-)
 
Wow dit topic loopt hard. Dank voor alle info, ik ga zeker kijken naar al dit soort motorfietsen. En de opmerking: 'dan doet dat eerste krasje ook niet zo zeer' speeld daarbij een belangrijke rol. Als beginnend rijder wil ik graag goed worden. Dat betekent de grenzen opzoeken van mijn kunnen en die van de motorfiets en dat is een recept voor;.... op je bek gaan. Prima zolang het maar niet voor een vol terras gebeurt, of dat ik na wat schade er niet van kan slapen. Daarom de eerste is meestal de lelijkste. Dat is tenminste mijn ervaring.😝🤫
 
Hellracer wil BMW promoten 8)7

niet intrappen _O-

Ik ken alle beef tussen de verschillende merken en het typisch soort mensen dat ze vertegenwoordigen (nog) niet en zal me ook een worst zijn eerlijk gezegd.

I just wanna ride

tenor.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was zodra je je rijbewijs hebt eerst maar eens gaan proefrijden.
Het zou zo maar kunnen dat het ideaal beeld dat jij hebt van een eerste motor helemaal niet klopt met wat je fijn vind rijden.
 
De XTZ660 stond al op m'n lijstje. Na het behalen van mijn rijbewijs ga ik zeker proefrijden. Het kopen van een eerste goede motor is toch een soort eerste date, niet gelijk trouwen als ze er alleen goed uitziet, want de rest is misschien wel net zo belangrijk.
 
Als je van plan bent om ook daadwerkelijk wat offroad te gaan zou ik eerder voor de transalp 600 gaan ipv de 650. Scheelt toch weer 10kg.
Of een XT600Z, XTZ660 of XT660Z.
Alternatieven; Aprilia Pegaso 650, KLR650, DRZ400, funduro
 
De XTZ660 stond al op m'n lijstje. Na het behalen van mijn rijbewijs ga ik zeker proefrijden. Het kopen van een eerste goede motor is toch een soort eerste date, niet gelijk trouwen als ze er alleen goed uitziet, want de rest is misschien wel net zo belangrijk.

De rest is zeker belangrijk. Het karakter van een ééncilinder moet je wel liggen, de een vind het geweldig, de ander vind het niks. Als jij bij de laatste groep hoort kan het model je wat looks betreft wel aanspreken, maar dan ga je er toch geen vrienden mee worden. Zeker als beginner op de motormarkt duurt het toch vaak even voordat je echt weet wat je wilt.
 
Ik zie een aantal Honda Transalps in het wit (ex politie), met een tellerstand van maar 30.000.
Dat geloof ik toch niet helemaal, vermoed dat hier dat de tellerstand een ton hoger moet zijn.
Hoeft voor een Honda natuurlijk niets te betekenen, ze kunnen het aan.

Dat hoeft echt niet hoor. Ik heb nu mijn 2e ex-politie, deze keer een TransAlp met 35K op de teller, de vorige keer een 650GS met 40K. Geschiedenis was op te halen bij de dealer waar hij in zijn diensttijd in onderhoud was. Vaak reden dit soort lichtere motoren kortere afstanden of werden in de stad gebruikt. Ze kunnen dus wel wat ruwer gebruikt zijn maar zijn wel volgens het boekje onderhouden en je ziet er genoeg met lage kilometerstand.

Hier mijn ex-politie, nu weer civiel:

HondaTA5.jpeg
 
Ik vind de km stand niet geloofwaardig, het zou dan neerkomen op 1.7k pj, dat is gewoon te weinig, niet logisch.
Zo werkt dat niet...al ze niet voor woon-werk zijn gebruikt dan worden ze een keer paar duizend km gereden voor een vakantie en gaan dan weer een paar jaar grotendeels in de schuur. Of ze worden als 2e motor gebruikt voor kortere ritjes. Met mijn XT haal ik ook geen 2000 per jaar hoor.

Daarnaast op een gegeven moment gaat er toch een nieuwe zuiger in en wordt de cilinder gehoned.
 
Het gaat niet om de mensen, het gaat om de motor!
Het gaat mij vooral om de bestemmingen waar de motor kan komen, als daar dan ook leuke mensen zijn, of juist helemaal niemand is, dan is het voor mij een motor om te overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan