Allround motoren advies gevraagd

die, of toch die andere? of toch die?

  • Moto Guzzi NTX 750

    Stemmen: 1 3,1%
  • Honda Transalp

    Stemmen: 6 18,8%
  • Honda Africa Twin

    Stemmen: 3 9,4%
  • Kwak KLE 500

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha XTZ 750

    Stemmen: 13 40,6%
  • Yamaha XTZ 660

    Stemmen: 3 9,4%
  • andere

    Stemmen: 5 15,6%
  • chopper, of een cbtje :+

    Stemmen: 1 3,1%

  • Totaal aantal stemmers
    32

DeepSpace

MF veteraan
4 apr 2002
4.922
336
Rotterdam
Hallo Hallo,

Ik ben DeepSpace (24 jaar) en hang meestal rond in Choppers of de Brikken afdeling. Maar ik ben dus nu es eindelijk met mijn papiertje bezig en ik wil graag een chopper, xs650, maar ik wil ook comfortabel lange afstanden (vakantie) kunnen rijden en je raad het al, gechopte fiesten en lange afstanden gaan dus niet zo goed samen :+ (koop dan een cb750 .. jaja dat kan altijd nog :P ). Nu ben ik dus ook student en kan het dus niet te veel kosten. Nu heb ik altijd op een crosbrommertje gereden en dat was altijd erg leuk dus ik wil toch ff verder kijken dan een chopper. Nu lijkt me een allround motorfiets ook wel wat en wil jullie dus ff om advies vragen. Heb zelf al een beetje onderzoek gedaan maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zoek dus iets goedkoops maar wel betrouwbaar. Het hoeft er niet uit te zien, mat zwarte verf is gewillig :+

Nu heb ik de volgende fietsen kunnen vinden die een beetje in de prijsklasse liggen, rond 2200 euro. Nu wil ik van jullie je ervaringen graag weten van wat goed is en slecht is enzovoort.

Moto Guzzi NTX 750
50pk, 2 cilinder, rond de 2200 euro, luchtgekoeld, 5 speed, 202 kg, cadan.
tis een italiaan, leuk, veel koppel denk ik, duur in onderdelen?

Honda Transalp
600cc of 650cc, 50pk, 50nm, ketting,2 cilinder, 5 speed, 1200 euro, 205 kg.
aanbod is groot(600cc), goedkoop, betrouwbaar?

Honda Africa Twin
58pk, 750cc, v2, waterkoeling, 6speed, ketting, 3000 euro
toch iets aan de dure kant, wel meer vermogen en 6 versnellingen, waterkoeling..tjah

Kwak KLE 500
500cc, 50kp, water gekoeld, 6 speed, ketting, 2200 euro.
500cc maar wel 50kp (slijtage gevoelig?) ook watergekoeld.

Yamaha XTZ 750 of 660
69pk (48pk), watergekoeld, 2 cilinder(1 cilinder), ketting.
bijna 70 pk, leuk, watergekoeld..tjah. de 660 is een 1 pitter, misschien wat slijtage gevoelliger.

Zo nou. dit is wat ik een beetje gevonden heb, prijzen zijn van marktplaats gelukt en zullen misschien niet helemaal kloppen, verdere gegevens van www.bikez.com.
Sleutelen kan ik wel en vindt ik ook leuk, maar voel der weinig voor om in mijn studenten kamer een blok te gaan reviseren :+ wat de waterkoeling betreft, ik weet het niet, werkt misshien wel goed, maar als der es wat mee is, is het makkelijk te fixen? owjah, en wil geen 250cc ding :+ vanaf ongeveer 600 is mijn idee :)

laat de voors en tegens maar horen, en alvast bedankt *O*


ps, zal es kijken of ik een polletje kan fixen :)
 
Laatst bewerkt:
1 super tenere vind ik een erg leuke fiets
2 guzzi, man wat een mooi blok!
3 Alp, super betrouwbaar doet het altijd.
4 net voor minder dan 1000 euro een kle opgehaald, leuk stuurding maar klein
5 Africa twin, gewoon een super betrouwbare maar zware en té dure motor met echt geen spannend vermogen.

Ik heb voor de super gekozen voor dat ik de ktm 950 had. Maar dat komt denk ik omdat ik geen guzzi kon vinden voor een proefrit....
dan wint italie ondanks al z'n gebreken :9
 
1 super tenere vind ik een erg leuke fiets
2 guzzi, man wat een mooi blok!
3 Alp, super betrouwbaar doet het altijd.
4 net voor minder dan 1000 euro een kle opgehaald, leuk stuurding maar klein
5 Africa twin, gewoon een super betrouwbare maar zware en té dure motor met echt geen spannend vermogen.

Ik heb voor de super gekozen voor dat ik de ktm 950 had. Maar dat komt denk ik omdat ik geen guzzi kon vinden voor een proefrit....
dan wint italie ondanks al z'n gebreken :9


ja zo'n guzzi heeft aantrekkings kracht he. Heb wel es op een 1000sp mogen rijden en dat heeft flink wat indruk achter gelaten. maarjah, blijft wel een italiaan en je ziet ze niet zo veel, dus als der en stront aan de knikker is....

Voor die prijs een betrouwbare fiets: Transalp!

ja denk dat ik daar wel op uit kom. maar wat zijn de eventuele problemen met die fietsen? Waar ik les hebben ze een alpje staan, misschien dat ik na mijn AVB es ga vragen of ik der es een keertje op mag rijden.
 
Een KTM. O-)

Oh... beetje andere prijsklasse, sorry. Jammer. :P


haha, ja. doe mij deze dan maar :P

dakar_ktm_01_big.jpg
 
Eventuele problemen bij een Transalp: GEEN. Voor zover ik weet hebben deze motoren een probleemloze techniek. Gewoon letten op standaard zaken als: algemen staan van banden, kettingset, remmen, olieverbruik, schade, etc... Let ook op de verhouding tussen het bouwjaar en de kilometerstand en of die twee weer in verhouding staan met de vraagprijs.

Succes!

[edit]Neem anders hier eens een kijkje.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Cagiva elefant kan je ook nog naar kijken
2 cilinder 750 of 900 Ducati blok (ca 50 en 60 PK)

lucky2.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja ik heb net ff op marktplaats gekeken, idd tussen de 2 en 3 duizend. maar dan heb je wel een ducatiblok :+ maarjah das net als de guzzi, dure italiaan(onderdelen). maar wel mooi, die 2 koplampen vooral :Y
 
Solo Moto in Geffen heeft een mooie staan:

735750.jpg


Merk: CAGIVA
Type: 750 ELEPHANT
Bouwjaar: 1996
Teller: 33562 Km
Kleur: BLAUW METALLIC
Prijs: € 2.750,-
Garantie: Ja
 
Transalp is wel een wat zwaardere klasse geloof ik.
Dominator is meer een soort van comfortabele (makke) xr600.
In jouw prijsklasse zijn er in ieder geval zat te vinden in mooie staat :Y
(Die van mij was 800 euro... :X )
 
Een transalp is toch een soort van dominator? of zie ik dat verkeerd?

Een Honda Transalp heeft een V-blok en een Honda Dominator heeft een één-cilinder-blok. Persoonlijk zou ik nooit meer voor een één-cilinder kiezen. Die hebben over het algemeen een kortere levensduur.

[edit]oeps... tekst gecorrigeerd, stond een blundertje in![/edit]
 
Laatst bewerkt:
@deepspace
Wat opvalt is dat je voor relatief zware fietsen gaat, en dan bedoel ik vooral gewicht, dus allroad voor de looks, en dus wil je dat compenseren met vermogen. Dus XTZ750 8-)
Zijn de XTZ660 blokken sterker als de XT600 blokken
En zou ik eerst lekker licht, fris en fruitig beginnen, XT350 :]
Ik kom er steeds terug bij die fiets (nu al mn 3e), scheelt ook boetes...
En wrom geen BMW R80GS of 100?
En al ns over de grens gekeken (mobile.de en motoscout.de)
 
nee ik wil geen lichte fiets. ik ben van plan om er ook mee op vakantie te gaan. noorwegen enzo (ga ik deze vakantie heen met pa en ma en broertje, alvast ff scouten) ik voel er dan niet veel voor om zwaarbepakt met zo'n licht ding bergjes op en af te rijden. en ik, net als veel andere, hou wel van een beetje vermogen :+
 
NTX....zieje idd niet vaak, zei me in eerste instantie ook weinig. En die africa twin, beetje mooie is denk ik even duur als een Quota :P heb transalp gestemd, gewoon no nonsens tuffen, betrouwbaar. XTZ660 is wel super BTW, maar da's mijn persoonlijke mening en lijkt me zo te horen niet bij je passen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan