Almelo en omgeving deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
In 1975 naar Daytona. Verschrikkelijk die gouden pakken waarin Wil Hartog, Marcel Ankoné, Rob Bron (†) en Boet van Dulmen in reden. Ze leken wel van plastic. Volgens mij waren ze destijds gemaakt door Damen toen ze nog in Prinsenbeek zaten. Mijn eerste echte motorcrossbroek was ook bij Damen gemaakt. Je kon toen nog niet zo een kleine motorbroek in de winkel kopen. Helmen wel. Begin jaren 70, een Levior Jet. Jaren later groen laten spuiten in de kleuren van de helm van Alan North.

[afbeelding]
Volgens mij reed Jan kostwinner ook mee,zeker mijn oude ,,maatje,, texas henkie,klaassen is er toen met 270 km p.uur af gevallen,is er redelijk goed vanaf gekomen,maar heeft weken lang moeilijk gelopen (rugblessure en het dragen van een soort corset)en en zijn schaafwonden moeten likken,zag er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij reed Jan kostwinner ook mee,zeker mijn oude ,,maatje,, texas henkie,klaassen is er toen met 270 km p.uur af gevallen,is er redelijk goed vanaf gekomen,maar heeft weken lang moeilijk gelopen (rugblessure en het dragen van een soort corset)en en zijn schaafwonden moeten likken,zag er niet uit.
crash van hem in daytona 1975
full
 
Klopt allemaal Jos. Ik heb hier nog "super 8 films" liggen van Daytona maar heb helaas geen projector meer waar ik het mee kan afspelen (iemand zo'n oud ding over?).


Jan Kostwinder en zijn vader Folgert (†) staan ook nog op die films. Zijn door mijn vader in Daytona gefilmd destijds..

Texas Henkie was me er ook ééntje. De man met de sterretjes op zijn pak... :}

Volgens mij heb ik daar ook nog ergens een foto van. Gekregen van Brian. De zoon van Jan Kostwinder...
 
Klopt allemaal Jos. Ik heb hier nog "super 8 films" liggen van Daytona maar heb helaas geen projector meer waar ik het mee kan afspelen (iemand zo'n oud ding over?).


Jan Kostwinder en zijn vader Folgert (†) staan ook nog op die films. Zijn door mijn vader in Daytona gefilmd destijds..

Texas Henkie was me er ook ééntje. De man met de sterretjes op zijn pak... :}

Volgens mij heb ik daar ook nog ergens een foto van. Gekregen van Brian. De zoon van Jan Kostwinder...
was wel een bijzonder mens,met inderdaad sterren op de overall-helm en motor,dan gingen we ,,sprinten,, op zandvoort,en bouwden van karton een neuskegel op de 500 driecilinder kawa vol geplakt met sterren,was toen wel het spektakelmannetje ,met als voordeel dat er toen een motorverslaggever was die hem op de tv en in de motorbladen ging promoten,dat was Frans Hendriks moet je zeker kennen,we woonden toen in utrecht.hij was volgens mij ook verslaggever bij het utrechts nieuwsblad,een grote krand in midden nederland.
Ben henk later uit het oog verloren,trouwen ,verhuizen etc,maar hij was zeker een goed coureur in die tijd.
Was inderdaad een vastloper.
 
Laatst bewerkt:
Henk staat wel eens in Assen met handel. Iets met pitborden, startnummers en dergelijke. Geen idee waar hij nu woont...

Kun je die Cadillac van hem nog herinneren..? ;)
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag nog liefhebbers na toerenteller? ga s,morgens eerst paar uur dom kiekn(en patat vretn) bie classicrace in Gramsbergen en in de middag na Zenderen.

Ligt een beetje aan het weer Jan... Wil eigenlijk wel even naar beide maar dan moet het wel droog zijn en blijven...
 
Ja dat kan. Als hij maar niet zeiknat regent gaat dat wel. Een goede houder waar hij niet uit kan vallen en niet teveel trilt doet hem wel overleven...

Oke' dat is wel mooi om te horen.
Heb nog een Garman 2445 lmt van de auto liggen.
Die wauw ik dan gaan gebruiken.
Maar al laast geprobeerd om meerderen punten te leggen maar valt toch tegen.
Zijn wel hoesjes ervoor heb ik al gezien voor de regen.
 
Oke' dat is wel mooi om te horen.
Heb nog een Garman 2445 lmt van de auto liggen.
Die wauw ik dan gaan gebruiken.
Maar al laast geprobeerd om meerderen punten te leggen maar valt toch tegen.
Zijn wel hoesjes ervoor heb ik al gezien voor de regen.
Gewoon proberen. Succes!
 
Yep dat is hem,zal toch bijna 40 jaar geleden zijn

Als klein jochie mocht ik al erg graag mee gaan naar alle internationale en nationale races:



Karin Ekerold (nu de Vrouw van Alan North en zus van Jon Ekerold), Jan Kostewinder op de rug gezien en dat kereltje in dat blauwe t-shirtje ben ik..
full


750CC Assen ik denk 1977...
 
Laatst bewerkt:
Zondag 7 juli caferacerdag Achterveld,meest oude motoren,prachtig om te zien,hele dag gaan en komen van Adler tot Zundapp. (caferacer is deze dag een heel ruim begrip...)
 
Zondag 7 juli caferacerdag Achterveld,meest oude motoren,prachtig om te zien,hele dag gaan en komen van Adler tot Zundapp. (caferacer is deze dag een heel ruim begrip...)
Lijkt me leuk maar zoals altijd ligt het aan het weer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan