Almelo en omgeving deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was druk in Bad Bentheim, geconstateerd dat oude auto’s een hobby is van oude mannen....

26F16D00-77DD-4A4E-B7FB-A26030292DEE.jpeg
 
Heel eenvoudig: tijden veranderen.

Jeugd heeft voldoende geld en interesses liggen anders.

Laatst door zo’n grietje aangesproken ihkv groene stroom/milieu etc ......iPad in de hand. Ik zei nog: die iPad weg en vooral de lithium accu....kinderarbeid/Chili etc.....beetje flauw maar toch. Overigens ben ik heel milieubewust met mijn oude meuk....._O-


Ohja, zijstandaard vd duc gerepareerd. Mbv een paar extra kunststofringen de speling bij het scharnier verkleind, wel gemakkelijk als je een voorraad aan spulletjes hebt.

Wou mijn magazijntje uitbreiden met een assortiment van die plastic fastners vd kuipdelen; na 15 jaar breken die dingen af als ik de kuip vd VFR verwijder. Originele Honda kosten 3 euro per stuk, bij HBM machine voor 9,95 180 stuks in diverse maten....
 
Laatst bewerkt:
Bij de motorrijders is 3 kwart ook wel 50+er als ik het zo bekijk..😅
Gisteren daar een flyer gekregen van een jahoor grijze heer.....oldtimer treffens in Wetteringen, ook de eigenaren vroeg ik.... :+

Kortom, ook hij deelde dezelfde mening....
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in Heino die ouwe op een 900ss tegengekomen, ik ben zoals geschreven niet naar Gildehaus geweest maar heb een rit langs de IJssel dijk gemaakt; redelijk rustig (stond een harde wind) en mijn rijbewijs heb ik nog...gewoon ploffende met 60-70 op de teller naar Marle gereden vanaf Steenenkamer.

Voorlopig weer genoeg gereden in NL....

58BC1B63-D33B-4DF1-884A-051AEAB4497C.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo, mijn Honda is vanmorgen voorzien van een nieuw set banden Bridgestone T31’ers....vanmiddag in de gelegenheid geweest om ze in te rijden. Lekker licht en precies sturen...slijtvastheid kan ik pas over 2 jaar wat van zeggen met mijn gemiddelde van 6-7k per jaar. BT016 hebben het 14k uitgehouden...

Kortom, mooi weer vandaag...... :+ ..vh weekend wordt slecht weer voorspeld dus ik blijf binnen dan...
 
Zo, mijn Honda is vanmorgen voorzien van een nieuw set banden Bridgestone T31’ers....vanmiddag in de gelegenheid geweest om ze in te rijden. Lekker licht en precies sturen...slijtvastheid kan ik pas over 2 jaar wat van zeggen met mijn gemiddelde van 6-7k per jaar. BT016 hebben het 14k uitgehouden...

Kortom, mooi weer vandaag...... :+ ..vh weekend wordt slecht weer voorspeld dus ik blijf binnen dan...
Mwah, heb ze ook onder de Pan. Op zich prima band. Maar oh wee als ik de voorband niet kneiterhard (3 bar) heb. Dan gaat die schudden bij hogere snelheden.:( Van mij mogen ze snel verslijten...
 
Mijn pa heeft er sinds zaterdag ook T31's onder liggen (FJR1300).
Erg tevreden mee. Heeft ook met alle voorgangers ervan gereden met dikke tevredenheid.

@Haakie: dit klinkt mij als iets wat ook aan afstelling van de vering kan liggen..
 
Fiets is vorig jaar bij Stamsnijder geweest. Bij de vorige banden had ik dat probleem niet.
 
Hmm vaag.

Moet wel zeggen, hij heeft mijn racer eens onder handen genomen (revisie van 't spul en kleine upgrade) en had hem afgesteld naderhand.
Die afstelling was voor mij geheel niet correct, stond knoépershard afgesteld. Op snelheid veel instabiliteit (wat erg spannend is als je dik 200+ instuurt naar de Ramshoek :+ )
Nu was ik daarna overigens niet meer bij hem langs geweest om aan hem te vragen; hij is bij het circuit weer afgesteld.

Anyway; moraal van 't hele verhaal: zou nog steeds aan de afstelling kunnen liggen.
 
Mwah, heb ze ook onder de Pan. Op zich prima band. Maar oh wee als ik de voorband niet kneiterhard (3 bar) heb. Dan gaat die schudden bij hogere snelheden.:( Van mij mogen ze snel verslijten...
3 bar voor is wel heel erg hard.....

Nou dat schudden had met mijn 016 voorband op het laatst ook. Dacht eerst dat een loodje eraf gevallen was, maar nu met de nieuwe set rolt de motor mooi, zonder dat de lichtbundel trilt....

Zaterdag met de vfr wat sportiever gereden en de T31’ers geven vertrouwen.....net als de rosso’s 3 onder de duc. Voor mijn amateur gebruik meer dan voldoende grip. Knietjes aan de grond doe ik niet, is ook geen doel maar ik ben ook niet bang om een bocht mooi aan te snijden....en ga erop te zetten!
 
Veel Pan rijders zetten de voorband op 2,9. Als ik hem op de voorgeschreven 2,5 zet is er bij 130 niet mee te rijden.
Het karkas van de band is eigenlijk te zacht. Bridgestone maakt ook een GT uitvoering met een stugger karkas. Maar uiteraard zijn ze te beroerd om die in mijn maat te maken.
 
Veel Pan rijders zetten de voorband op 2,9. Als ik hem op de voorgeschreven 2,5 zet is er bij 130 niet mee te rijden.
Het karkas van de band is eigenlijk te zacht. Bridgestone maakt ook een GT uitvoering met een stugger karkas. Maar uiteraard zijn ze te beroerd om die in mijn maat te maken.
Huh? Wat voor maat heb je dan? Is dat niet de standaard 120/70?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan