Almelo en omgeving deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja..:o
IMG-20190306-WA0000.jpeg
 
Wel slim, investeren in de jeugd die daarna overstappen op harley’s, zegmaar het echte werk....:?
 
Wel slim, investeren in de jeugd die daarna overstappen op harley’s, zegmaar het echte werk....:?

Wie weet ;)
Zag vandaag wel een filmpje van een Amerikaanse ex-harleyrijder die naar volle tevredenheid was overgestapt naar een Vespa 300 scoot. Had ie jaaaaaren eerder moeten doen volgens hem _O-
 
Toch maar eens vragen in de omgeving...zijn er hier mensen die veel woon-werk verkeer rijden? Binnenkort begin ik met een nieuwe baan en zou van Almelo naar Enschede moeten met de motor. Nu heb ik al een naked-bike, maar ben van plan om het hele jaar door te rijden.

Heeft er iemand ervaring mee of zit je in de winter toch liever in de auto?
 
Toch maar eens vragen in de omgeving...zijn er hier mensen die veel woon-werk verkeer rijden? Binnenkort begin ik met een nieuwe baan en zou van Almelo naar Enschede moeten met de motor. Nu heb ik al een naked-bike, maar ben van plan om het hele jaar door te rijden.

Heeft er iemand ervaring mee of zit je in de winter toch liever in de auto?
In enschede wordt er redelijk goed gestrooid in de winter. Hou wel rekening met drukte in de spits, ik weet niet hoe t in hengelo zit maar in enschede staan de hengelose straat en singel goed vast. Al kun je met de motor er redelijk langs de autos heen
 
Geen ervaring want ik heb motorrijden als hobbie met mooi weer.....

Maar in het algemeen kun je goed rijden behalve als er op het drukste deel A1/A35 weefvakken voor de zoveelste keer een ongeluk gebeurd cq leest .....en het komt regelmatig voor. Als ik rij met de motor vind ik het niks met auto’s allerlei die fratsen uithalen omdat ze de afslag Amsterdam of andersom afslag Enschede gemist hebben. Zelf al een paar keer de vluchtstrook moeten oprijden omdat iemand mij niet gezien had en vervolgens mij van de rijbaan wegdrukte.....


En mocht het glad zijn, sneeuw etc dan is de trein toch een goed alternatief....
 
Vroegah meer dan 10 jaar alleen motor gereden zonder auto ernaast, ook in mijn diensttijd en dat was het hele land door. Met extremen met iemand in de auto mee. En het was toen natuurlijk lang niet zo druk..

Wat boven al gezegd is eigenlijk: enorme verkeersdrukte en vastlopend verkeer, ook al iedere morgen files standaard bij knooppunt Buren. Lijkt me levensgevaarlijk met slechte weersomstandigheden icm opgefokte automobilisten die met slechte weersomstandigheden het dan ook niet meer kunnen overzien.

Edit: overweeg een speedbike of een lichte motorscoot, kun je stiekem zo over de fietspaden mee })
 
Ik rij het hele jaar door de A1 af naar Oldenzaal op een Pan European ST1100. Het is prima te doen. Investeer wel in goede warme en waterdichte motorkleding.
Je moet wel je ogen open houden want in de winter verwacht niemand nog een motorrijder. Voor de nachtrust van vrouwlief zo'n gele jas gekocht en ik kan je vertellen, dat maakt geen donder uit. Goede verlichting (Xenon, led) wel. Reflectiestickers achter doen ook wat is mijn ervaring.
Als het glad wordt pak ik mijn zijspan. Ook die zien ze over het hoofd.
 
Mooi om alle ervaringen te lezen. Mocht het echt glad worden kan ik in sommige gevallen nog met de auto. Zou het in kosten veel schelen t.o.v. een klein standaard koekblik en de ham vraag: Is het leuk om het hele jaar door te rijden? ik rijdt nu zelf alleen met 15+. Ik heb momenteel een Transalp op het oog voor woon-werk.
 
Kosten...autorijden is duur...of je kunt het zo duur maken als je wilt. Zit een enorme spanningsveld tussen oud gebakje/zelf onderhoud en een nieuwe bijv. Ik neig naar het eerste; geluk met een oude gebakje en onderhoud bij een klein garage. Nieuw is verschrikkelijk zonde geld vanwege torenhoge afschrijving..of je moet mazzel hebben dat je een lease auto hebt.

Verder voor de rest heb ik een OV kortingskaart en een elektrische fiets waar ik het meeste mee reis.....en af en toe rij ik de auto vd Mrs hier.

Heel vroeger moeten rijden op een motor omdat we geen geld hadden voor een auto, dus nu rij ik met 15+ en zon, anders ga ik NIET weg.
 
Ik vind het wel leuk even lekker met je kop in de wind uitwaaien. En als het mooi weer is een uurtje snipperen, je hebt je motor bij je. Regen moet je gewoon accepteren. Daar moet je je op kleden. Zelfde geldt voor kou. Handvatverwarming is wel erg prettig.
Veel goedkoper is het volgens mij niet. Tegenwoordig heb je ook auto's die 1:18 of zuiniger zijn. En je rijdt je banden vierkant. Je motor krijgt het voor zijn kiezen in de pekel. Die moet je goed bijhouden.
 
Ik had een auto van het werk, maar bij de nieuwe job moet ik dat dus zelf gaan regelen. Nu vind ik de afstand Almelo -> Enschede nog wel mee vallen en dacht misschien eens bekijken of het financieel aantrekkelijk is en ik ook nog eens een hobby kan combineren, dan zou het helemaal mooi zijn.

En lijkt mij stiekem ook leuk om er nog een motor bij te kopen, i.p.v. een auto. (momenteel in FZ600 naked) welke mij niet heel geschikt lijkt voor woon/werk).
 
Laatst bewerkt:
Anders probeer je het een tijdje toch...heb gauw door of het ‘wat’ is.....en extreem weer komt niet echt vaak voor en wellicht vind je het meevallen.


En zelfs met mooi weer wordt je niet gezien maar dat is van alle tijden waar je als motorrijder mee rekening moet houden.
 
Zou vandaag een inrij dag bij Motoport hebben, gelukkig niet doorgegaan met dat vele regen....en als ik nat wil worden dan doe ik dat onder de douche.
 
Paar buitjes maar het is vanmiddag aardig.....

Historie, kun je ahv rekeningen controleren bij de betreffende motorzaak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan