Almelo en omgeving deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Balhoofd is wel in orde. Voorwiel is 110/80-18 (non-abs uitvoering). Bridgestone levert er wel een T31 voor maar niet in de GT uitvoering. Hard oppompen dus. Ik rij ze wel af en ga dan op zoek naar wat anders.
 
Kan idd kan nooit kwaad om een andere merk band te proberen.

Overigens ben ik zelf niet kieskeurig cq kenner en laat me leiden door de aanbieder aangezien ik geen sets per seizoen doordraai....en ontwikkeling van banden gewoon doorgaan.


Zo heb ik Michelin jaren gehad en nu voor de verandering Pirelli en Bridgestone op die dingen van mij, goed genoeg voor mijn doen.
 
Kan idd kan nooit kwaad om een andere merk band te proberen.
Zeker :Y

Nu heb ik op mijn VFR de Road5, bevalt erg goed. Ook voor een mooie prijs kunnen krijgen (iets goedkoper dan de t31 dacht ik).
Michelin en Bridgestone heeft me allebij voor openbare weg perfect bevallen. Michelin in het koude/natte wat meer en gaan in mijn ervaring ook iets langer mee.
Maarja, ik gebruik het ding alleen voor plezier ritjes, dus voor mij is het rommelen in de marge.
 
Ik had road 3 en waren meer dan 5 jaar jaar oud, dus werd het een keer tijd.....slijtvast zeker en zoals ik al vaker opmerkte viel de duc in de langzame bochten, dat knikmoment begon me te vervelen. Net alsof je je been moest strekken om hem op te vangen....

Verschijnsel gaat over als je met de duc harder gaat rijden maar op de openbareweg tour ik...geen zin in bekeuringen etc. Op Assen ook geen punt maar dat ga ik ook niet meer doen....één keer is voldoende.
 
Ja precies.

Op circuit rijd ik eigenlijk alleen met Pirelli en Bridgestone.
Heb ook goeie dingen gelezen over Metzeler CompK slicks, die wil ik ook wel eens gaan proberen.
Die hebben schijnbaar een behoorlijk brede temperatuur bereik.
Magoed, dat is een ander verhaal :)

Op de openbare weg ben ik ook van het relaxende rondrijden. Als de weg 100% overzichtelijk is wil ik wel gas opendraaien en plat door de bocht, maar die lol haal ik op het circuit wel, dat hoeft/wil ik niet meer op de openbare weg.

Vandaar ook de Michelin's voor mij. Gaan lang mee, doen het goed in de regen (als ik daar ooit in verzeilt raak), sturen voorspelbaar en warmt prima snel op.
 
Afslag westerval hier pak ik vaak sportief aan, dat lange doordraaien, en voor de rest hou ik van marge.

Voor de komende jaren ben ik voorzien.......2k met de duc en 6k met de vfr per jaar.

En zullen in de toekomst dan nog betere banden op de markt zijn, en heb ik andere keuzes.
 
Laatst bewerkt:
Tijd voor een proefrit?

77B6C855-BE4A-4221-8623-B5CCAB52F8AD.jpeg
 
afgelopen zondag lekker gereden met de ZRX binnendoor van Twente naar de posbank Arnhem naar Huissen daar de dijk op tm Tiel 60 km heen en terug over de waal dijk toen weer binnendoor richting Twente 350 km
IMG_1120.JPG
 
Goede middag ben er weer .

Ik ga zaterdag naar Zuidbroek (groningen) en ook weer terug naar huis , zijn er mensen die wellicht mee willen rijden ?
 
Ik ben vandaag naar Heino geweest....ducati scrambler dag....en geen spatje regen.... :]

Overigens vind ik die scramblers helemaal niks, maar dat mag de pret niet drukken, gezellig.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest met de 888 ff off-road rijden....en gaten ontwijken. Voor de rest een saaie rit...meest spannende was op de A35 ff optrekken naar 130....en beetje mikken op de weefvakken A1/A35 en invoegen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan