Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Ahhh ik had een andere planning!
Meegereden voor Rijden voor geluk :)
Was echt gaaf om een keer mee te maken.

IMG20230528104801.jpg

IMG20230528104039.jpg

IMG-20230528-WA0012.jpeg

IMG_20230528_185135.jpg
 
Ik was ff in Gildehaus om ca 1045u. Bakkie en toen kronkelroute naar Uelsen eingestellt. Erg mooi, ff druk bij Singraven maar verder weinig fietsers. Toen via Hesingen Duitsland weer via Weerselo naar Borne.
Gelukkig blijkt de transalp700 1:20 te verbruiken: s-morgens vroeg getankt bij DCN Borne na stevige snelweg rit.
 
vandaag bijna 500km gereden friesland, en noordholland beide dijken bij het IJsselmeer bereden (spoileralert voor het Landmark topic)
Gisteren ’slechts’ 2 rondjes van +/- 70km gereden…… _O-

Trouwens, vorige week had ik het idee dat ik slechte benzine getankt had….onderin de toeren liep de VFR niet-echt lekker. Gisterenavond van bijna leeg naar vol getankt en hij liep weer goed…wel allebei keren met superplus vd Tinq.
 
Heb nu in 4 dagen ruim 1500km gereden over binnen door weggetjes. Verblijf hier nu 5 dagen en zaterdag ochtend richting huis+- 1100 km maar ga wel mijn route aanpassen. Deze gaat nu door Luxemburg, maar daar is het mayhem qua controles blijkt nu...
Heb een aantal andere motorrijders gesproken en de bekeuringen gezien die daar worden uitgedeeld bij fuiken voor motorrijders. Vooral om niet orginele onderdelen etc..... Dat zijn aanzienlijke bedragen -O-:?

De 2e dag vanuit Boele's Place in Heimborn 500km binnen door naar La Mouche was een mooie rit alleen heel veel van de geplande route niet kunnen rijden, Umleitung, Umleitung Umleitung........etc etc etc

De 3e dag naar Auberge du Precontent B&B ook weer 500km maar geen omleidingen fantastisch wegdek (niet te spreken over Duitsland) echt hele mooie wegen over de bergen met enorm veel haarspeldbochten verschillend van 8% tot 15% omhoog en omlaag :]:]:]*D:t

Gisteren de 4e dag 315km naar Route 66 biker friendly hotel/ camping/ camper plaats.
Heb Elric en Sue 7 jaar niet gezien dus dat werd wel hoog tijd en uiteraard gisteravond gezellig laat 🍻🍻

Vandaag rijden , waarheen precies nog niet bekend :]:Y:t
 

Bijlagen

  • IMG_20230528_065707.jpg
    IMG_20230528_065707.jpg
    192,9 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot_2023-05-27-18-40-38-606_com.google.android.apps.maps.jpg
    Screenshot_2023-05-27-18-40-38-606_com.google.android.apps.maps.jpg
    68,6 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20230527_180411.jpg
    IMG_20230527_180411.jpg
    227,3 KB · Weergaven: 12
  • IMG_20230527_143620.jpg
    IMG_20230527_143620.jpg
    706,4 KB · Weergaven: 10
  • VID_20230527_095818.mp4
    41,5 MB
  • IMG_20230527_095811.jpg
    IMG_20230527_095811.jpg
    287,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20230527_095801.jpg
    IMG_20230527_095801.jpg
    281,1 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20230527_094730.jpg
    IMG_20230527_094730.jpg
    448,6 KB · Weergaven: 9
  • IMG_20230527_094727.jpg
    IMG_20230527_094727.jpg
    460,3 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20230528_065439.jpg
    IMG_20230528_065439.jpg
    236,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20230528_084412.jpg
    IMG_20230528_084412.jpg
    393,7 KB · Weergaven: 11
  • Screenshot_2023-05-29-16-39-05-649_com.google.android.apps.maps.jpg
    Screenshot_2023-05-29-16-39-05-649_com.google.android.apps.maps.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 11
  • IMG_20230529_141245.jpg
    IMG_20230529_141245.jpg
    496,5 KB · Weergaven: 12
  • VID_20230529_101449.mp4
    46,8 MB
  • IMG_20230529_082636.jpg
    IMG_20230529_082636.jpg
    423,4 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20230529_072311.jpg
    IMG_20230529_072311.jpg
    182 KB · Weergaven: 6
  • IMG_20230529_072306.jpg
    IMG_20230529_072306.jpg
    159,7 KB · Weergaven: 7
  • IMG_20230528_150218.jpg
    IMG_20230528_150218.jpg
    295 KB · Weergaven: 8
  • VID_20230528_143640.mp4
    57,9 MB
  • VID_20230528_122221.mp4
    50,5 MB
  • VID_20230527_094442.mp4
    53,4 MB
Zo te zien mooi vermaakt…. :}

Zo erg met controles, :?…..weleens hier gelezen dat Duitsers erg gek zijn op e-keurmerk maar verder kunnen NL’ers doorrijden soms. Geluid is een heel ander probleem….
 
Zo te zien mooi vermaakt…. :}

Zo erg met controles, :?…..weleens hier gelezen dat Duitsers erg gek zijn op e-keurmerk maar verder kunnen NL’ers doorrijden soms. Geluid is een heel ander probleem….
Wel een db killer maar geen E-keur €395,= -O-niet gekeurde spiegels €260,=
Geen orginele verlichting (knippers kop/achterlicht) €300,=

Dus ik ga daar niet heen.....:W
 
Eindelijk bied de verplichte HU (HauptUntersuchung, ofwel tüv in de volksmond) mij eens een keer voordelen! :+ :+
Zonder de discussie te willen aanzwengelen, maar dat doen ze met NL'ers.. De politie is ook niet gek meer, die weten over het algemeen dat Duitsers het wel (redelijk) voor elkaar hebben, gemiddelde Nederlandse motorrijder is meer bingo met alle 'modificaties' t.o.v. de typegoedkeuring waarmee de motor ooit is uitgeleverd..

Enige waar ze mij op kunnen pakken is een donker vizier, maar als ik meerdaagse trips maak dan gaat het blanke vizier ook en toch wel mee.. Ik laat me in ieder geval niet afschrikken erom als ik eind September nog even een weekje Vogezen ga doen en er dan doorkom..
 
Ik vraag mij altijd af hoe zij weten of iets origineels is of niet. Op moderne motoren lijkt mij dat duidelijk met info van het www maar ik kan al bijna geen info vinden over mijn motoren. Hoe weten zij dan binnen een paar minuten of alles wel origineel is? Natuurlijk heb je hier en daar codes instaan maar dat is bij lang niet alle onderdelen zo.
 
Ik vraag mij altijd af hoe zij weten of iets origineels is of niet. Op moderne motoren lijkt mij dat duidelijk met info van het www maar ik kan al bijna geen info vinden over mijn motoren. Hoe weten zij dan binnen een paar minuten of alles wel origineel is? Natuurlijk heb je hier en daar codes instaan maar dat is bij lang niet alle onderdelen zo.
Succes met die 40+ oude CBeest van mij. _O-
 
Succes met die 40+ oude CBeest van mij. _O-
Ik heb er hier eentje staan waar letterlijk niks van is ingevuld... Eerst datum toelating staat op 1-1-0000. Is dus waarschijnlijk nog de fiets van jezus geweest.

Zelfs het RDW wist er niks over en begon te zeuren dat er geen knipperlichten op een fiets uit 67 zit en dat de lamp niet zo veel licht gaf.... Mag je dan 350+ euro betalen om een "expert" je fiets te laten keuren.
 
Wanneer je een donker vizier hebt krijg je zowieso een boete in Luxemburg want er staat geen E nummer in, je kunt dan het vizier omruilen en mag je verder rijden anders loop je de kans dat je niet verder mag rijden dit geld ook voor de rem en koppelings handel, zorg daarbij dat je ook een veiligheids hesje bij je hebt. Neef van mij is vorig jaar met z‘n vieren aangehouden en mochten verder rijden na het voldoen van ruim 1200 euro voor bovenstaande zaken, zaten ook de reflectors bij en de uitlaten, en geen snelheids overtreding,zijn ook in zo’n controle fuik gereden, de controleurs zijn technisch goed geschoolde agenten die echt wel weten wat wel en niet klopt.
 
Wanneer je een donker vizier hebt krijg je zowieso een boete in Luxemburg want er staat geen E nummer in, je kunt dan het vizier omruilen en mag je verder rijden anders loop je de kans dat je niet verder mag rijden dit geld ook voor de rem en koppelings handel, zorg daarbij dat je ook een veiligheids hesje bij je hebt. Neef van mij is vorig jaar met z‘n vieren aangehouden en mochten verder rijden na het voldoen van ruim 1200 euro voor bovenstaande zaken, zaten ook de reflectors bij en de uitlaten, en geen snelheids overtreding,zijn ook in zo’n controle fuik gereden, de controleurs zijn technisch goed geschoolde agenten die echt wel weten wat wel en niet klopt.
Veiligheids hesje altijd onder m'n zadel, buiten Nederland moet je die overal bij je hebben.

Maar ik ga vanavond m'n route aanpassen in MRA , ookal is mn xjr goed verbouwd ( dus met orginele aftermarket onderdelen en geen China specials )
Ze vinden altijd wel iets, @Mophius die agenten zijn echt niet dom :N
 
Wist niet eens dat je een hesje bij je moest hebben, heb daar ook geen ruimte voor onder het zadel maar zal vast wel goedkomen. Heb toch altijd een rugzak mee.

Wil toch vaker in t buitenland gaan rijden maar ga mij eerst maar eens inlezen xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan