Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
OK, vandaar dat het in de garage me te koud geworden is. Ik wou nl een (zo’n Ali geval) voltmeter ergens in de buurt vd balhoofd plaatsen, dus niet.... Die super betrouwbare honda’s hebben dikke problemen met spanningsregelaars/stator’s zoals ik reeds ondervonden heb....|(
 
Goeindag eem,

Morgenmiddag is er Nieuwsjaarreceptie bij Motorstop Denekamp ( cafe eigenwijs )
Vanaf 14.00 tot 16.00

Misschien nog paar bekende van hier , zal mooi ween
 
OK, vandaar dat het in de garage me te koud geworden is. Ik wou nl een (zo’n Ali geval) voltmeter ergens in de buurt vd balhoofd plaatsen, dus niet.... Die super betrouwbare honda’s hebben dikke problemen met spanningsregelaars/stator’s zoals ik reeds ondervonden heb....|(

maar dit is toch een bekend probleem bij Honda’s. Zoals bij een 1e generatie R6 bekend is dat de cilinderwanden kunnen scheuren.
 
Nadat mijn spanningsregelaar (en gelijk de accu....) van mijn XRV 750 uit 1996 kapot ging, ontdekte ik het volgende: veel stekkerverbindingen die groen uitgeslagen waren. Dus alle stekkers opengemaakt, ingespoten met k60 contactspray, ff in- en uitklikken, daarna laten drogen en ready.
Door de slechte/vuile stekkerverbindingen ontstaan weerstanden etc. Gelukkig zit bij mijn XRV de SR niet aan de uitlaatkant. En ik heb er een groter alu-plaatje achter tegenaan gemaakt ivm warmte afvoer.
Ach, zo heb je af en toe wat te doen. Haha.
 
Hier ook al de nodige ervaring met de dynamo verbinding..SR was gelukkig nog goed.

ECADA30D-57B2-434A-AD03-483F31895127.jpeg
 
als het zo blijft eind februari , afgelopen jaar konden we ook relatief vroeg weer de weg op zonder zout
 
Terug
Bovenaan Onderaan