Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
nou nee meestal krijg je particulier meer dan bij inruil , als ik zie wat er gevraagd word voor het oude model is mijn prijs voor het laatste model met alleen maar voordelen gewoon goed, mensen denken dat ik niet zou weten wat ik heb, en anders rij ik nog wel even door.
Een dealer/handelaar wil/moet er ook aan verdienen, en meestal gaat dat via een zo goedkoop mogelijke inruil, omdat verkoopprijzen natuurlijk via veel kanalen beschikbaar zijn. Een particulier probeert de winstmarge van de dealer/handelaar te ontlopen , en ja wil wel de voordelen van de handelaar zoals garantie en ev. noodzakelijke reparaties . Vanuit de handel krijg je vrijwel altijd minder op inruil, het wachten is dus op de particulier.
 
Mijn ervaring is ook dat je particulier meer geld krijgt, je moet er alleen wel alle "gezeur" voor willen hebben van mensen die van alles te mitsen en maren hebben. Eigenlijk willen ze particulier kopen omdat dit goedkoper is dan bij de dealer, maar willen het liefst wel dat je dezelfde garanties geeft als bij de dealer, ofwel voor een dubbeltje op de eerste rij. In ieder geval succes, hopelijk tref je een liefhebber! :t
Je heb altijd mensen die gewoon onredelijk zijn, heb zat motoren verkocht de afgelopen jaren dus zal nu ook wel lukken, kijk wie een goedkoop pekelfiets zoekt kan beter elders zoeken

Een dealer/handelaar wil/moet er ook aan verdienen, en meestal gaat dat via een zo goedkoop mogelijke inruil, omdat verkoopprijzen natuurlijk via veel kanalen beschikbaar zijn. Een particulier probeert de winstmarge van de dealer/handelaar te ontlopen , en ja wil wel de voordelen van de handelaar zoals garantie en ev. noodzakelijke reparaties . Vanuit de handel krijg je vrijwel altijd minder op inruil, het wachten is dus op de particulier.
normaal zou het zo moeten zijn, maar als ik in ruil krijg ik meer, en denk als het zo blijft daarop uitdraait.
als ik er voor kan krijgen wat ik bij inruil zou krijgen ben ik al tevreden....
zegt eigenlijk wel iets over die particulieren ....
 
Je heb altijd mensen die gewoon onredelijk zijn, heb zat motoren verkocht de afgelopen jaren dus zal nu ook wel lukken, kijk wie een goedkoop pekelfiets zoekt kan beter elders zoeken


normaal zou het zo moeten zijn, maar als ik in ruil krijg ik meer, en denk als het zo blijft daarop uitdraait.
als ik er voor kan krijgen wat ik bij inruil zou krijgen ben ik al tevreden....
zegt eigenlijk wel iets over die particulieren ....
Maar ik denk weer zo: als je met de dealer een mindere inruilprijs krijgt maar wel een leuke korting op je nieuwe fiets en bijvoorbeeld garantie en een beurt.

Dan ga ik echt wel afwegen of inruilen niet beter is. En daarbij komt dat ik een hekel heb aan particulieren die overal over zeuren.
 
Maar ik denk weer zo: als je met de dealer een mindere inruilprijs krijgt maar wel een leuke korting op je nieuwe fiets en bijvoorbeeld garantie en een beurt.

Dan ga ik echt wel afwegen of inruilen niet beter is. En daarbij komt dat ik een hekel heb aan particulieren die overal over zeuren.

luister nou ,, ik krijg bij inruil meer dan wat particulieren nu bieden dus word het waarschijnlijk inruil
 
Altijd leuk een ‘nieuwe’ motor...... :]


ik denk dat ik zonder inruil een interessante motor kan krijgen.
sommige willen gewoon geen 21 jarige motor inruilen , maakt blijkbaar niet uit dat ie netter is dan menige nieuwe motor van 3 a 5 jaar en technisch helemaal tip top ,, zij die dat wel willen hebben vaak alleen de wat duurdere GS staan.

als ie weg is kan ik ook particulier kopen wat vaak goedkoper is ,, er komen er genoeg voorbij die ik heb moeten laten gaan omdat ik daar natuurlijk niet kon inruilen.
 
De dealermarkt is helemaal op nieuwe motoren ingesteld....vandaar de flauwekul opmerking ‘van van oude motor’ . En soms hebben ze nog een oude staan dan prijzen de verkopers oude motoren de hemel in... ;)

Gewoon verkoop techniek.

Motoren die niet interessant zijn gaan de handel in.

Al met ben ik bang dat je weinig voor zult krijgen of je moet een particulier tegenkomen die geen probleem ermee heeft, ondanks dat de motor gewoon goed is en jaren nog mee kan.

Gelijk de reden dat ik oude motoren oprij totdat ze ‘op’ zijn...op de schroothoop ermee en de handen vrij om een andere re kopen.....en aan de moderne ‘GS’ hype doe ik niet aan mee....liever een R of RS.
 
Heb deze voor jou te koop Dion
Wil je vorige eeuw motor wel inruilen
688D136C-0B39-475A-9286-D50D4296386C.jpeg
 
De dealermarkt is helemaal op nieuwe motoren ingesteld....vandaar de flauwekul opmerking ‘van van oude motor’ . En soms hebben ze nog een oude staan dan prijzen de verkopers oude motoren de hemel in... ;)

Gewoon verkoop techniek.

Motoren die niet interessant zijn gaan de handel in.

Al met ben ik bang dat je weinig voor zult krijgen of je moet een particulier tegenkomen die geen probleem ermee heeft, ondanks dat de motor gewoon goed is en jaren nog mee kan.

Gelijk de reden dat ik oude motoren oprij totdat ze ‘op’ zijn...op de schroothoop ermee en de handen vrij om een andere re kopen.....en aan de moderne ‘GS’ hype doe ik niet aan mee....liever een R of RS.

de grote (dure) merk dealers zijn berucht.

die LC GS met die tablets als cockpit prachtig maar ook niet aan mij besteed, het kan ook te veel zijn.

tot nu boden bedrijven met inruil nog het meeste

@Guzziking
mijn R 850 R is van 2002 het laatste update model

@zichthuis veel te sportief qua zit ,, en niet zoveel haast

morgen komt er iemand kijken.
 
de grote (dure) merk dealers zijn berucht.

die LC GS met die tablets als cockpit prachtig maar ook niet aan mij besteed, het kan ook te veel zijn.

tot nu boden bedrijven met inruil nog het meeste

@Guzziking
mijn R 850 R is van 2002 het laatste update model

@zichthuis veel te sportief qua zit ,, en niet zoveel haast

morgen komt er iemand kijken.
Succes morgen met de verkoop!
 
weet iemand als je een motor geëxporteerd heb naar Duitsland , moet ie dan onmiddellijk daar geregistreerd worden of mag er tussen aankomst en registratie daar toch een paar weken tussen zitten ?
 


die heb ik al geraadpleegd , ik weet wat ik van de RWD moet doen maar het gaat erom wat er in Duitsland moet gebeuren.
hij wil hem pas per 1 april omdat ie een 6 maanden wegen belasting kaart wil gebruiken , maar dacht dat ie pas gaat betalen als ie daar op kenteken word gezet en het geen bal uitmaakt dat ie nog een paar weken in zijn garage staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan