Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Ff de GS bekeken , die staat prima in de winterstalling

Winterstalling 2021.jpg
 
Iemand tip(s) trouwens voor spuitbus grondverf voor roestend/gelakt staal deel?
Uitlaat kap van de Viffer is wat aan het roesten en wil ik graag behandelen, zonder dat ik het ding helemaal kaal moet maken.
 
Iemand tip(s) trouwens voor spuitbus grondverf voor roestend/gelakt staal deel?
Uitlaat kap van de Viffer is wat aan het roesten en wil ik graag behandelen, zonder dat ik het ding helemaal kaal moet maken.
Heb je er een foto van? Ik heb lichte roest aanslag wel eens weggeschuurd met nat schuurpapier korrel 1000 en daarna opnieuw gepolijst. Maar dat lukt natuurlijk niet op elk oppervlakte/materiaal.
 
Heb je er een foto van? Ik heb lichte roest aanslag wel eens weggeschuurd met nat schuurpapier korrel 1000 en daarna opnieuw gepolijst. Maar dat lukt natuurlijk niet op elk oppervlakte/materiaal.
Niet bij de hand, maar foto kan ik nog wel maken..
Onderstaande plaatje lijkt wel héél sterk op hoe het bij die van mij is.
Dit is een "bekend" dingetje bij dit onderdeel. En aangezien een nieuwe +100 pleuro's kost, doe ik eerst liever even met wat spuitbussen spelen :P
En als ik 't niet behandel, zal het over verloop van tijd toch weer gaan roesten...

054UOYq.png
 
Niet bij de hand, maar foto kan ik nog wel maken..
Onderstaande plaatje lijkt wel héél sterk op hoe het bij die van mij is.
Dit is een "bekend" dingetje bij dit onderdeel. En aangezien een nieuwe +100 pleuro's kost, doe ik eerst liever even met wat spuitbussen spelen :P
En als ik 't niet behandel, zal het over verloop van tijd toch weer gaan roesten...

054UOYq.png
Als het lijkt zoals op de foto, werkt licht opschuren en polijsten niet meer :9 ik ben er bang voor dat je het misschien toch helemaal moet schuren en laagje verf erover moet doen.

Voordat je bussen gaat bestellen. Ik heb volgens mij nog nieuwe bussen zwart glans staan, kan er wel 1 van worden aangebroken.
 
Als het lijkt zoals op de foto, werkt licht opschuren en polijsten niet meer :9 ik ben er bang voor dat je het misschien toch helemaal moet schuren en laagje verf erover moet doen.
Ja tot die conclusie was ik al gekomen :+
Liefst zou ik een primer willen hebben die op roest+gelakt(?) werkt.
If all else fails, is helemaal kaal maken natuurlijk een optie, maar bovengenoemde moet bestaan :)
Dat het ff een beetje opgeschuurd moet worden staat buiten kijf.. Dat moet sowieso natuurlijk..
Voordat je bussen gaat bestellen. Ik heb volgens mij nog nieuwe bussen zwart glans staan, kan er wel 1 van worden aangebroken.
Hittewerende lak heb ik al wel liggen.. En moet ook mat worden.. Geen glanzende meuk :P :+
Dank voor het aanbod iig :) *O* :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Niet bij de hand, maar foto kan ik nog wel maken..
Onderstaande plaatje lijkt wel héél sterk op hoe het bij die van mij is.
Dit is een "bekend" dingetje bij dit onderdeel. En aangezien een nieuwe +100 pleuro's kost, doe ik eerst liever even met wat spuitbussen spelen :P
En als ik 't niet behandel, zal het over verloop van tijd toch weer gaan roesten...

054UOYq.png


Eerst schuren tot de pitten zichtbaar zijn.
Erna met schoonmaakazijn indompelen.
Laten liggen paar dagen en het onderdeel eruit halen.
Dit verwijdert de roest in de pitten.
Hierna primer en hammerrite anders hittebestendig.
 
Vorige week is mijn nieuwe motor afgeleverd.
Nooit handig om in deze tijd van het jaar iets anders te kopen terwijl je niet kunt rijden (zout en koud).
Nu zie ik dat er buien en warm weer op komst zijn, zou er dan toch nog een 2021 ritje in zitten? :]
 
Vorige week is mijn nieuwe motor afgeleverd.
Nooit handig om in deze tijd van het jaar iets anders te kopen terwijl je niet kunt rijden (zout en koud).
Nu zie ik dat er buien en warm weer op komst zijn, zou er dan toch nog een 2021 ritje in zitten? :]
Nou, dan mag het eerst flink gaan regenen want overal zie ik nog zout liggen.
 
Mag wel een paar dagen flink regenen voordat dit weg is. Alles is wit aangeslagen hier.
Vorige week is mijn nieuwe motor afgeleverd.
Nooit handig om in deze tijd van het jaar iets anders te kopen terwijl je niet kunt rijden (zout en koud).
Nu zie ik dat er buien en warm weer op komst zijn, zou er dan toch nog een 2021 ritje in zitten? :]
Ben er bang voor, maar hoop het voor je! Nieuwe motor en dan nog zo ongeveer 2.5 maand wachten, wordt je geduld iig getest. Maar naar kijken is ook leuk toch:9~
 
Deze tijd van het jaar is wel afzien. Maar inderdad hier is alles ook nog wit van het zout, ik blijf hopen... (tegen beter weten in)
 
Terug
Bovenaan Onderaan