Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Vanmiddag een rondje gemaakt. En inderdaad, hoe verder ik op Twente aan kwam, hoe meer zout op de weg.
 
Effe goed badderen doet wonderen😀!
Dit was woensdag, zonder zout nog.
 

Bijlagen

  • 6B08B3C7-1745-41B1-952D-70EC3A8B01BF.jpeg
    6B08B3C7-1745-41B1-952D-70EC3A8B01BF.jpeg
    416,7 KB · Weergaven: 14
Sorry, @Tom T-5R, maar badderen is enkel voor de buitenkant.. (en moet je met een hogedruk ook niet te gek doen...)

Ik heb 25 jr ervaring met pekelfietsen, maar een buitenkant is nog wel goed te conditioneren middels steeds beter wordende middelen. Het zijn juist de plaatsen waar je niet bij komt of niet schoonmaakt.. Hier wel eens een rijdend bankstel (GL1800) gehad, om door een plaatje te halen, net nieuw... Totdat het plastic eraf lag, toen was het huilen.. Alles wit uitgeslagen door de pekel, bouten die afknappen of uit moeten boren e.d...

Ik vergelijk het altijd met zand/smeer.. Hoe goed je een motor schoonmaakt, als je de kappen eraf haalt kom je het altijd weer tegen (in meer/mindere mate)...
 
Sorry, @Tom T-5R, maar badderen is enkel voor de buitenkant.. (en moet je met een hogedruk ook niet te gek doen...)

Ik heb 25 jr ervaring met pekelfietsen, maar een buitenkant is nog wel goed te conditioneren middels steeds beter wordende middelen. Het zijn juist de plaatsen waar je niet bij komt of niet schoonmaakt.. Hier wel eens een rijdend bankstel (GL1800) gehad, om door een plaatje te halen, net nieuw... Totdat het plastic eraf lag, toen was het huilen.. Alles wit uitgeslagen door de pekel, bouten die afknappen of uit moeten boren e.d...

Ik vergelijk het altijd met zand/smeer.. Hoe goed je een motor schoonmaakt, als je de kappen eraf haalt kom je het altijd weer tegen (in meer/mindere mate)...
Begrijpelijk 👍. Het meeste spoel/blaas je wel weg Idd.
Maar dr zal vast genoeg achter blijven qua rommel.
Toen ik nog woon-werkverkeer reed met de motor ( nu op de fiets) haalde ik eens per jaar de kuipen er af Om alles erachter ook te reinigen.
En daarna met een poetsmiddel erover.
 
Als ik nu een motor van 500 euro had dan was ik misschien wel gaan rijden in de winter.

Maar heb al zoveel auto's en motoren dat ik geen plek meer heb 🤣
Zou eigenlijk weer een K75 willen puur voor dat, maakt me niet uit hoe ie eruit ziet , als ie maar veilig is en betrouwbaar .

maar heb geen garage, zou die wel graag willen zodat ik makkelijker het onderhoud kan doen, en een Forza 350 voor het woon & werk ,, dan hou ik de GS voor het betere toerwerk en als ik eens een potje wil bochten maken ,,
 
Laatst bewerkt:
VFR weer terug vd winterbeurt, nieuwe voorband/remblokken/remolie/olie/filter en ventielaansluitingen. Kortom, klaar voor het seizoen 2022.

Opgehaald en gelijk in de garage gezet,brrrr wat koud….en net voor de kleine bui binnen….._O-

8635281E-726A-4BFB-BDA0-5D12AF0B86B7.jpeg
 
Wat een weer..:r

Gelukkig gisterenmiddag nog een 50 km gereden met de Cub, was goed te doen.

Moest wel in NL tanken en voor maar liefst €6 zat de tank weer vol :+
 
  • Leuk
Waarderingen: PLR
Wat een weer..:r

Gelukkig gisterenmiddag nog een 50 km gereden met de Cub, was goed te doen.

Moest wel in NL tanken en voor maar liefst €6 zat de tank weer vol :+
Voor in NL 5 euro getankt…..kon ik thuiskomen en als het weer meewerkt dan haal ik Alstätte wel

2,16 euro de liter…..O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan