Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
En van mij mag de Honda 500 in de openingspost Bekijk bijlage 1776186vervangen worden door deze. Thx alvast *D
Die doet me sterk denken aan de Triumpf Bonneville 900 die ik als leenmotor mee kreeg in een grijs verleden! Super soepel, maar totaal geen OEMPFFHH ...
 

Bijlagen

  • DSC01163.JPG
    DSC01163.JPG
    407,5 KB · Weergaven: 15
lekker plakkerig weer
Dat viel nog wel mee, 23 graden. Vorige week naar Zwolle was t een graad of 8 warmer.. 🥵
Inmiddels thuis. Ook langs motor Eibergen geweest en vandaar via Rekken Dld in en in Gronau getankt.
Eerste officiële meting: 1 op 23.2, inclusief een 70 snelwegkms van vorige week. Knap werk voor een 853cc twin :}

E10 sprit in Gronau was € 1.86 trouwens.
 
op papier veel motoren ,, maar het is geen aanrader
Het is slecht wanneer je een voertuig niet gebruikt en het laat staan voor maanden achtereenvolgens. Tank al zeker 12 jaar misschien zelfs al langer E10 nooit problemen. Gebruik dat apparaat waar die voor gemaakt is en als je voor winterstalling, tank/brandstofsysteem leeg of een toevoeging erbij gooien.
Minder typen meer rijden :Y :]
 
dat zeker E10 verouderd erg snel , dus als je weinig rijd is E5 of iets zonder E een aanrader.
nu rijden mijn voertuigen op de Celerio na allemaal op euro 98 ook als ze weinig zouden rijden.
 
Ik mik overal e10 in, maar idd in de winter ff een toevoeging in de tank van de Honda's.
En ik lees hierboven "apparaat gebruiken om mee te rijden". Klopt, ik ben zuinig op de africatwin750 maar op de peage gaat het gas meer en meer open naarmate de dag vordert. Tis Honda en blijft wel heel (mits olie enz). Idem met onze eend 2cv6: als je plankgas rijdt, lijkt het alsof ie ontploft, maar blijft wel heel (itt de bestuurder qua herrie...). Eend komt ook nauwelijks op snelweg btw, vrouw rijdt er dagelijks mee naar haar werk binnendoor. (Eend heeft 123ignition, dus geen start-ellende meer).
 
Gewoon vlak de winterstop superplus of hoger erin…..die 3-4 mnd kunnen ze tegen. En om eerlijk te zijn in die Honda van mij met E10 weggezet en geen probleem in maart, en de overige motorvoertuigen ook niet.

Wel 2 accu’s, in de mini en Lexus en dat mag na 7 resp. 11 jaar. Via internet besteld en was iets van 7 tientjes per stuk en klaar.

En die 888 maakt ook een bak mechanische herrie…en blijft heel….. _O- . Honda tegenovergesteld, alleen in/uitlaat geluid en ook heel……;)….ook bij het volledig opendraaien tot 12k omw/min wat ik heel af en toe doe…...:]
 
Ik mik overal e10 in, maar idd in de winter ff een toevoeging in de tank van de Honda's.
En ik lees hierboven "apparaat gebruiken om mee te rijden". Klopt, ik ben zuinig op de africatwin750 maar op de peage gaat het gas meer en meer open naarmate de dag vordert. Tis Honda en blijft wel heel (mits olie enz). Idem met onze eend 2cv6: als je plankgas rijdt, lijkt het alsof ie ontploft, maar blijft wel heel (itt de bestuurder qua herrie...). Eend komt ook nauwelijks op snelweg btw, vrouw rijdt er dagelijks mee naar haar werk binnendoor. (Eend heeft 123ignition, dus geen start-ellende meer).


Een africa twin kan op de meest beroerde benzine lopen , dus ook E10 , alleen ik vraag me af word je brandstof systeem niet op gevreten als je weinig rijd ? met een additief kan je wel het nodige voorkomen .

E10 schade carburateur Range Rover.jpg


Dit is van iemand voertuig die te weinig gereden heeft ...
 
De mens kan ook overleven op slootwater, maar ik drink toch liever wat anders....

Zelfde geld voor mijn voertuigen, krijgen allemaal netjes E5 98.

Maar het blijft bijzonder hoe vaak het hier over brandstofkosten en brandstof verbruik gaat. Vergeten jullie niet dat motorrijden ook gewoon leuk mag zijn?
 
Geeft niet, misschien komt men tot nieuwe inzichten…. _O- …..of een zuinige motor……..:+

Trouwens gisterenavond nog gereden…..rond 21:00 uur heerlijk rustig…. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan