Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Foto’s Gildehaus gezien……en voor de rest de motor vanmorgen naar buiten geduwd maar we kregen onverwachts bezoek… :X

toen het bezoek wegging was het al te warm….dus daarna lekker in de tuin met drinken in de schaduw doorgebracht….proost.

Heb me prima vermaakt met het doornemen van documentatie van mijn nieuwe fiets..driekwart jaar op moeten wachten.
 
Ik was er gistermorgen om ca 930u. Eerst nog ff wat gratis lucht in de bandjes in Delden bij de tango. Opvallend hoe snel de luchtdruk afneemt in de banden (Heb binnenbanden). En 6-8 wkn geleden nog op druk gebracht! Gelukkig geeft mijn motor, africatwin750, dit high tec aan: voorwiel zwabbert wat bij 60kmu rechtuit. Dat is het teken!

Maar in Gildehaus leuk gesproken met rijder van een witte Laverda, een rode Cabballero en een Kawa z1000. Na een uurtje weer terug ivm warmte en bakkie thuis.
Vandaag motor bepakken: woensdag namiddag richting peage!
 
Vraagje! Hoe ver reikt Almelo "en omgeving" eigenlijk:9. Hebben een ander huis gekocht en vanaf 1 oktober verlaat ik het mooie TwenteO-)
Vroeger kocht ik voor 10 gulden een L-plaatje vergunning aan, voor gemeente Enschede. En de gemeente Enschede was in ‘73 heel groot….. _O-
 
Eerste keer ritje Sallandse Heuvelrug!
IMG_20220818_201155.jpg
 
gaaf ding, geen bijdehande boswachters gezien die stomme opmerkingen maken ? in het hoog seizoen is het wel erg druk daar
Nee dat niet. Wel veel voetgangers dus met mijn goede gedrag maar even aan de hand gelopen om de foto te maken. Verder wel veel motor rijders het was een mooie ervaring op de vliegjes na! Vanavond maar weer aan de poets.
IMG_20220819_084159.jpg
 
20220821_124758.jpg


Zo weer terug van vakantie ,, wat is het een puinhoop op de Duitse snelwegen ,, die baustelle overal snap ik na jaren de wegen verwaarloost te hebben moeten ze wat , maar niks dan files , het ruhrgebied zelfs op zondag , als of je in de door de week in de ochtend spits ga. ook in deze vakantie periode.
 
@swetty :Markelo berg toch? En dan de bochtenweg langs de zendmast!

@DJ.Verhulst : ik heb van mijn vorige werk idem octavia gehad, zelfde kleur zelfs. Na die leasebak nieuwe werkgever en een oude vierkante v70 gekocht. Droom auto zeg maar. Maar omg 1:10 net haalbaar. Pfffff. Nu al een paar jaar een Avensis station 1.8, 1:16. Bijna net zoveel als mijn africatwin750 zuipt op een snelwegdag of bergwegdag Oké....off topic
 
Laatst bewerkt:
@swetty :Markelo berg toch? En dan de bochtenweg langs de zendmast!

@DJ.Verhulst : ik heb van mijn vorige werk idem octavia gehad, zelfde kleur zelfs. Na die leasebak nieuwe werkgever en een oude vierkante v70 gekocht. Droom auto zeg maar. Maar omg 1:10 net haalbaar. Pfffff. Nu al een paar jaar een Avensis station 1.8, 1:16. Bijna net zoveel als mijn africatwin750 zuipt op een snelwegdag of bergwegdag Oké....off topic
Idd Bergweg in Markelo en niet langs de zendmast, die ken ik, maar mbv spannenderoute vd TT over de kleinere wegen; oa Boomkampsweg en Verwoldseweg.

Twouwens nog veel plezier met de nog hogere bergwegen..... _O-
 
Bekijk bijlage 1795997

Zo weer terug van vakantie ,, wat is het een puinhoop op de Duitse snelwegen ,, die baustelle overal snap ik na jaren de wegen verwaarloost te hebben moeten ze wat , maar niks dan files , het ruhrgebied zelfs op zondag , als of je in de door de week in de ochtend spits ga. ook in deze vakantie periode.
Zelfs de A31 vol met vakantie verkeer.... en zelf niet boven de 130 geweest.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan