Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Al sinds zondag op pad al was t begin een beetje nat.
Zondag naar Berlijn gereden 460km stort regen 40km zon.(laatste 40km naar Berlijn)
Maandag naar Lenz 20min stort regen en aquaplaning op de snelweg, daarna volop zon.
Dinsdag weer veel regen zoals voorspeld, dus boodschappen gedaan.
Gisteren veel gereden met zn allen , zijn naar Rostock geweest en alles binnendoor. Fantastisch mooie omgeving, al kunnen de wegen hier wel wat aandacht gebruiken maar dat kan de pret niet drukken.
Vandaag een rit naar Insel Poel en Wismar.
Morgen ochtend al weer richting huis maar stop nog even bij de Motor schuur in Gasselternijveenschemond voor een overnachting of 2? Zondag weer thuis.
 

Bijlagen

  • IMG-20220921-WA0011.jpg
    IMG-20220921-WA0011.jpg
    385,5 KB · Weergaven: 27
  • IMG-20220920-WA0015.jpg
    IMG-20220920-WA0015.jpg
    241,2 KB · Weergaven: 25
  • IMG-20220920-WA0016.jpg
    IMG-20220920-WA0016.jpg
    332 KB · Weergaven: 26
  • IMG_20220920_215848_616.jpg
    IMG_20220920_215848_616.jpg
    252,4 KB · Weergaven: 27
  • VID_29990401_232853_858.mp4
    8,3 MB
  • IMG-20220921-WA0007.jpg
    IMG-20220921-WA0007.jpg
    331,6 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20220921-WA0008.jpg
    IMG-20220921-WA0008.jpg
    332,4 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20220921-WA0009.jpg
    IMG-20220921-WA0009.jpg
    447,8 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20220921_195609.jpg
    IMG_20220921_195609.jpg
    209,3 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20220921-WA0012.jpg
    IMG-20220921-WA0012.jpg
    353,9 KB · Weergaven: 28
  • IMG-20220921-WA0013.jpg
    IMG-20220921-WA0013.jpg
    291,2 KB · Weergaven: 27
Al dat geklaag hier over regen de laatste pagina's, maar waar en wanneer dan? :+
2022-09-16.6 Uitrusten op de A-127 in Spanje.JPEG
Toegegeven, ik ben vorige week donderdag op de motor gestapt naar Alcaniz (Spanje), om daar v.a. vrijdag naar de MotoGP (Aragon) te kijken. Gisteravond weer terug en 5000 km verder...
 
Al dat geklaag hier over regen de laatste pagina's, maar waar en wanneer dan? :+
Bekijk bijlage 1806336
Toegegeven, ik ben vorige week donderdag op de motor gestapt naar Alcaniz (Spanje), om daar v.a. vrijdag naar de MotoGP (Aragon) te kijken. Gisteravond weer terug en 5000 km verder...
Dan gaan wij zeker binnenkort een regenrit rijden we stoppen alleen voor brandstof, geen gezeik rijden met dat apparaat
 
Weer een evenement in Gilhus, nu in de vorm van een circus dus de boel was wéér grotendeels afgesloten :X
Maar toch koffie op en door naar Emsbüren waar t heel druk was, want de Harley-dealer had open dag. Maar ook dat weerhield ons niet van koffie met gebak 👊
Een laatste hindernis was een pas laat aangekondigde wegafsluiting richting Ohne zodat we ons prachtig 'bochtencircuit' ook niet konden doen en een alternatieve route moesten nemen. 😖

Als gekend autist was ik natuurlijk behoorlijk van de leg door al die onverwachte verrassingen maar volgende x beter. 😵‍💫
 
Hé, in Hengelo had de harley dealer ook open dag toen ik er langs reed....

Dit weekend in Luxemburg gereden. Vrijdagmorgen heen en zondag terug. Zaterdag mooi droog weer. Superleuk daar. Doen we ca 2x per jaar met een clubje. Benzine 1,64pro liter.
20220924_143932.jpg


Op terugweg heb je met de verplichte 110kmu op de snelweg (die eindeloze A73) genoeg tijd om over de komende winter na te denken vwb de xrv750. Komt ie:
Als eerste: check of de speling uitgaande as en voortandwiel redelijk onder controle is tov vorige winter, zo ja, dan......
- nieuwe bandenset (scouts zijn op)
- nieuwe achterremschijf (te dun)
- prolink smeren (nog nooit gedaan...)
- nieuwe voorvorkolie (nog nooit gedaan....)
- minimaal 2 nieuwe knipperlichten (rubber is vergaan), wil wel originele.
- waarschijnlijk nieuwe accu.
- geen nwe olie en -filter: in maart nog gedaan.

Ik heb weer veel schik gehad met de motor, oa op de Alpen trip naar Frankrijk/Italië en afgelopen weekend. Zeker qua handelbaarheid, gravelpaden en bochtenwerk.

Misschien nog een keer proefrijden op een witte crf1000 (te hoog en te zwaar?, o ja, geen dct) en een cb500x (te licht?). Of......het onderhoud doen, doorrijden en wachten op de nieuwe transalp als de wereldwijde leveringen ooit weer een keer normaal worden ....

Werk ze weer! (Zit in forensentrein, ideaal MF moment)
 
@James Bond Je had de uitgaande as toch al eens met een nieuw VTW erop aan elkaar lopen bakken (lees: lassen)?
Zo ja, dan lijkt mij dat de AT gauw weg moet.. Bekende kwaal en elke 20-30K hetzelfde probleem met vervanging van het VTW. Normaliter zou vervanging van de as een klusje zijn (voor mij) voor in de wintermaanden (en het blok splitsen), maar dan loop je ook tegen het e.e.a. aan (lees: nogal wat kosten irt de opbrengst).
Komt daarbij dat (maar dat is geheel mijn mening) de AT 750 nogal een 'lam' ding is, zit niet écht power in. Dit schrijf ik omdat ik veel gereden heb in het verleden met 2T crossers, en als je dan oversprong op een AT, je je afvroeg wanneer het ding éindelijk eens ging presteren. Ook staat er bij ons tot op heden nog een transalpje in de schuur (PD06-1993) en die doet nauwelijks onder voor de AT 750, qua power. Maar ook dat is geen topapparaat, qua power..
Zo'n CRF heeft wel als grote voordeel het grotere power, én hij is veel ranker (en dus meer geschikt voor offroad) Een 500x is (naar mijn mening) dan weer een stapje terug t.o.v. de AT 750, of je moet puur kijken naar het bouwjaar. Met een 500x rijd je niet zo snel offroad, is toch meer straat georiënteerd als de AT. en is zelfs nog een stapje verder terug als een NC 750...
 
Hé, in Hengelo had de harley dealer ook open dag toen ik er langs reed....

Dit weekend in Luxemburg gereden. Vrijdagmorgen heen en zondag terug. Zaterdag mooi droog weer. Superleuk daar. Doen we ca 2x per jaar met een clubje. Benzine 1,64pro liter.
Bekijk bijlage 1807432

Op terugweg heb je met de verplichte 110kmu op de snelweg (die eindeloze A73) genoeg tijd om over de komende winter na te denken vwb de xrv750. Komt ie:
Als eerste: check of de speling uitgaande as en voortandwiel redelijk onder controle is tov vorige winter, zo ja, dan......
- nieuwe bandenset (scouts zijn op)
- nieuwe achterremschijf (te dun)
- prolink smeren (nog nooit gedaan...)
- nieuwe voorvorkolie (nog nooit gedaan....)
- minimaal 2 nieuwe knipperlichten (rubber is vergaan), wil wel originele.
- waarschijnlijk nieuwe accu.
- geen nwe olie en -filter: in maart nog gedaan.

Ik heb weer veel schik gehad met de motor, oa op de Alpen trip naar Frankrijk/Italië en afgelopen weekend. Zeker qua handelbaarheid, gravelpaden en bochtenwerk.

Misschien nog een keer proefrijden op een witte crf1000 (te hoog en te zwaar?, o ja, geen dct) en een cb500x (te licht?). Of......het onderhoud doen, doorrijden en wachten op de nieuwe transalp als de wereldwijde leveringen ooit weer een keer normaal worden ....

Werk ze weer! (Zit in forensentrein, ideaal MF moment)
Neem je tijd…..en moet het een Honda weer worden?
 
@James Bond Je had de uitgaande as toch al eens met een nieuw VTW erop aan elkaar lopen bakken (lees: lassen)?
Zo ja, dan lijkt mij dat de AT gauw weg moet.. Bekende kwaal en elke 20-30K hetzelfde probleem met vervanging van het VTW. Normaliter zou vervanging van de as een klusje zijn (voor mij) voor in de wintermaanden (en het blok splitsen), maar dan loop je ook tegen het e.e.a. aan (lees: nogal wat kosten irt de opbrengst).
Komt daarbij dat (maar dat is geheel mijn mening) de AT 750 nogal een 'lam' ding is, zit niet écht power in. Dit schrijf ik omdat ik veel gereden heb in het verleden met 2T crossers, en als je dan oversprong op een AT, je je afvroeg wanneer het ding éindelijk eens ging presteren. Ook staat er bij ons tot op heden nog een transalpje in de schuur (PD06-1993) en die doet nauwelijks onder voor de AT 750, qua power. Maar ook dat is geen topapparaat, qua power..
Zo'n CRF heeft wel als grote voordeel het grotere power, én hij is veel ranker (en dus meer geschikt voor offroad) Een 500x is (naar mijn mening) dan weer een stapje terug t.o.v. de AT 750, of je moet puur kijken naar het bouwjaar. Met een 500x rijd je niet zo snel offroad, is toch meer straat georiënteerd als de AT. en is zelfs nog een stapje verder terug als een NC 750...


Ik heb ook een AT gehad, in pk's heeft ie niet zo heel veel meer dan een Alp zeker een 650 , maar wat ie wel heeft een aardig bak meer koppel
En af fabriek een stijvere achterbrug en betere veer elementen al is een set progressieve veren wel aan te raden, met een K & N filter en een dyna run behandeling kan je een stuk meer fut erin krijgen.

waar een AT in uitblinkt is niet een crossbaan maar de woestijn of strand ,bij 100 + snelheden kan je op een doorsnee 2t crosser alleen maar dromen zo stabiel rent een AT dan , en als je een wereld reis gaat maken is een AT geweldig omdat ie net als een Alp op de meest beroerde benzine loopt. iedereen loopt weg met R1 sjaak maar mensen uit de AT en Alp scene doen het zelfde maar dan zonder het drama .

Alleen ze zuipen wel t.o.v. het vermogen ,, nu zijn ze best wel aan het verouderen rij eens op een F800GS , dan is de AT echt old skool
geen abs en carburateurs , meer informatie cockpit BC.

een NC750 veegt qua vermogen ( na 2016 ) de vloer aan qua vermogen , nog meer koppel en soepel vermogen en gebruikt dan echt de helft minder ,, ik hoop ook dat er eens een nieuwe alp komt met een aangepast africa twin blok 800 cc en een 75 a 80 pk . als ie niet duurder word dan een Yamaha Tenere 700 of Guzzi V85TT ,, zou ik de GS er misschien weg voor doen.

heb puur een 1200 omdat ze geen 850 meer maken ,, het koppel vind ik wel fijn maar heb niet perse 110 pk nodig .
liever dat ie een stuk verder komt op een liter en geen euro 98 meer nodig heeft
 
Iik hoop ook dat er eens een nieuwe alp komt met een aangepast africa twin blok 800 cc en een 75 a 80 pk . als ie niet duurder word dan een Yamaha Tenere 700 of Guzzi V85TT ,, zou ik de GS er misschien weg voor doen.
Er komt een nieuwe transalp (755cc, 92 PK en 75 Nm koppel) heb al beelden gezien ervan.. Wordt wss dit jaar voorgesteld op de IFMA (v.a. 3/10 in Keulen, heet tegenwoordig INTERMOT) of later in Milaan..
persbericht paralleltwin Honda
 
Ik heb er 2 winters geleden een ander blok ingezet met toen nog vrijwel gelijke km stand. (Nu 80dkm). Die had toen goede splines. Maaaaar, vorige winter voelde ik in het voortandwiel (zo'n speciale dikke die de hele as pakt, van een transalpclubdealer) alweer wat speling in de aandrijfrichting. Grrrrr. Toen het vtw eraf gehaald, de boel ontvet met thinner en super metal glue erop gesmeerd (bestand tot 160graden) en schijnt ook 0,0001mm gaten op te vullen.. . . Daarna vtw en ketting weer erop, deksel erop en hup, rijden en niet teveel nadenken! Dat is in ieder geval goed gelukt. Maar, met ca 400euro aan regulier onderhoud in verschiet, ga je wel ff nadenken...
Misschien toch maar wat anders?

Ik rij ook maar ca 100km per jaar op gravel hoor, dus dat is weinig. En, ben wel honda man zeg maar.
Bmw f700: model niet zo fraai, vreemde open ruimte tussen blok en voorwiel in vergelijking met mijn motor (Want lijnmotor). Verder zal dit erg goed rijden hoor.
Bmw f800gs: opgezeten bij mp hengelo maar die was wel hoog... ik ben 1,80m. Was misschien een adventure?.
Ta700: een laat zwarte uitvoering vind ik ook wel gaaf (en accoord wederhelft toen ik die aanwees..). Bedrag best oké. Benzine verbruik iig niet beter. En die over x jaar weg voor de nwe ta.
Crf1000 ga ik nog 'n keer bekijken qua hoogte en gewicht. Meest dure optie. Ca 11mille.
Cb500x: bij een nieuwe zijn de levertijden slecht. Een witte uit 2021 prima (modificaties led en dash). Nog nooit op gereden hoor. Maar op www ziet het er goed uit.

Keuzes, keuzes....gelukkig luxeprobleem!! En nog een prima cb500 uit 2002 in de garage.

Nou ja, ik hou jullie op de hoogte van de speling als ik het open heb.
 
Er komt een nieuwe transalp (755cc, 92 PK en 75 Nm koppel) heb al beelden gezien ervan.. Wordt wss dit jaar voorgesteld op de IFMA (v.a. 3/10 in Keulen, heet tegenwoordig INTERMOT) of later in Milaan..
persbericht paralleltwin Honda
92 pk uit 755 cc is best pittig voor een all road ,, maar voor in een hornet prima, zou best leuk zijn wat anders dan een 4 cilinder.
denk dat ze voor all road wat tammere nokkenassen gebruiken , hoop ook dat ze de inlaat kanalen aanpassen .

ben benieuwd
 
Nice! Eerste serie (bj. '90 t.m. '95)? Ding ziet er op de foto strak uit!
Ga ja heul veel plezier van beleven, denk ik. (zelf net met zo'n ding vorige week 'even' op en neer naar Spanje gereden, 4900 km en geen slag verkeerd gedaan...)
Ja, 1993. Echt snaarstrak, je ziet bijna niet dat ie gebruikt is. Stuurt ook verrassend licht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan