Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik blijf onder/rond de plafond waarden hangen dus voor mij weinig verschil…kids zijn allang de deur uit dus dat scheelt ook…ook de boodschappen…. _O-

Ben wel benieuwd naar indexatie van mijn pensioen….:?
 
ik heb het geluk in een behoorlijk goed geïsoleerd huis te wonen en wij zijn niet zo van die kou kleunen , dus betalen wel meer maar niet zo idioot veel als sommige anderen wel soms doen.

wat ik gewoon beroerd vind, ze willen de energie belasting niet verlagen ,, de simpelste manier om de kosten te drukken , we betalen het meeste van de hele EU voor energie ( terwijl we het zelf produceren ) maar dat willen ze niet want dan is er geen prikkel meer om te verduurzamen.....
je zou ze toch met de koppen tegen elkaar slaan net zo lang de vonken er tussen uitspringen ??
 
Ze hebben wel de BTW verlaagd maar krijgen desondanks nog meer 💶 binnen door de gestegen energieprijzen. En dan te bedenken dat dit per 1 januari weer naar het hoge tarief gaat “kassa”
Wat mij nog het meest bevreemd is dat er jaren lang werd bezuinigd en weg werd bezuinigd, en nu wordt er met miljarden gesmeten.
 
ik heb het geluk in een behoorlijk goed geïsoleerd huis te wonen en wij zijn niet zo van die kou kleunen , dus betalen wel meer maar niet zo idioot veel als sommige anderen wel soms doen.

wat ik gewoon beroerd vind, ze willen de energie belasting niet verlagen ,, de simpelste manier om de kosten te drukken , we betalen het meeste van de hele EU voor energie ( terwijl we het zelf produceren ) maar dat willen ze niet want dan is er geen prikkel meer om te verduurzamen.....
je zou ze toch met de koppen tegen elkaar slaan net zo lang de vonken er tussen uitspringen ??
Als we iets willen regelen moeten we ervoor betalen. Als we 25 miljard besteden om boerderijen op te kopen , dan moet de rest van Nederland daarvoor het geld wel opbrengen. Als we rechten die oit zijn verkocht of gegund nu willen terugkopen dan moeten we daarvoor betalen. Als we goede gezondheidszorg willen en goede kinderopvang, dan moeten we daarvoor betalen. Het idee van de vervuiler of gebruiker betaalt is allang niet meer aan de orde, dat danken we aan het sociale gelijkheidsbeginsel en collectieve verdeling van lasten. Dus ja, we betalen belasting over alles wat we gebruiken, dus ook voor energie.
 
Als we iets willen regelen moeten we ervoor betalen. Als we 25 miljard besteden om boerderijen op te kopen , dan moet de rest van Nederland daarvoor het geld wel opbrengen. Als we rechten die oit zijn verkocht of gegund nu willen terugkopen dan moeten we daarvoor betalen. Als we goede gezondheidszorg willen en goede kinderopvang, dan moeten we daarvoor betalen. Het idee van de vervuiler of gebruiker betaalt is allang niet meer aan de orde, dat danken we aan het sociale gelijkheidsbeginsel en collectieve verdeling van lasten. Dus ja, we betalen belasting over alles wat we gebruiken, dus ook voor energie.

die boerderijen hoeven eigenlijk niet uitgekocht te worden, het stikstof verhaal is misbruik om makkelijk bepaalde landbouw grond te krijgen.
We betalen zat voor sociale voorzieningen , maar er word onevenredig misbruik van gemaakt door bepaalde bevolkingsgroepen die toch al amper wat bijdragen aan de maatschappij, doe daar eens wat aan en de kosten zulke enorm dalen. dat er belasting over energie betaald moet worden snap ik wel maar wij hoeven echt niet de hoogste tarieven van de EU te hanteren dat kan echt wel minder ruime 75 % is belasting

maar we raken erg off topic en dat kan mensen storen.


het ziet er vandaag ook nog wel aardig uit qua weer, het heeft vannacht flink geregend dus vuil en eventueel zout is echt wel weg.
misschien dat ik vanmiddag nog wel een eindje ga rijden.
 
Ik ga verder met poetsen en nakijken…auto heb ik vandaag aan mijn zoon uitgeleend en heb ik nu de gehele oprit voor mezelf ter beschikking… _O-

Gisterenmiddag viel me op dat de zon erg laag hing, zag op sommige momenten geen klap ondanks de zonnevizier….kortom, dus pas op!
 
Ik ga verder met poetsen en nakijken…auto heb ik vandaag aan mijn zoon uitgeleend en heb ik nu de gehele oprit voor mezelf ter beschikking… _O-

Gisterenmiddag viel me op dat de zon erg laag hing, zag op sommige momenten geen klap ondanks de zonnevizier….kortom, dus pas op!
na 15:00 word het wat minder daar heb je wel een punt
 
zo ben weer terug , voor de laatste keer dit jaar over de grens getankt met de GS , volgende week de stalling in
 
En klaar met 2022 en op naar 2023…..terug in de garage, optimate aangesloten en stofhoes ervoor.

640526F6-A9F0-488C-9EF5-A8F3F1B00860.jpeg
 
Vanmiddag maar even online geld uit gegeven :Y aan gereedschap en wat onderdelen voor de 4 wieler.
De XJR staat klaar voor een uitstapje zaterdag , eerste sinds 4 weken. Hopen dat er genoeg kracht terug is in mn hand :t
Mogelijk na dit weekend de voorkant ook uit elkaar , hoe eerder de voorkant gereviseerd is hoe eerder ik weer kan rijden zodra zich een mooie dag aandoet .
Spullen voor de XJR bestellen zal vast eind December of misschien wel Januari worden , in de tussen tijd alles demonteren en voorbereiden :t:Y
 
Ik gisteren met koekblik. Moest toch in Losser zijn wegens mantelzorg en tank bijna leeg.
1.68 in Gronau voor E10 *D
Hier zal de compensatie er binnenkort wel afgaan ivm die dalende prijzen..
Paar weken geleden nog 1,86 aan de gildehauserstrasse…..
 
Ik gisteren met koekblik. Moest toch in Losser zijn wegens mantelzorg en tank bijna leeg.
1.68 in Gronau voor E10 *D
Hier zal de compensatie er binnenkort wel afgaan ivm die dalende prijzen..
De compensatie is er al af sinds 1 september... Tis net de laatste weken dat het weer iets normaler wordt.. Vpower diesel al ruim 2,50 voor betaald kort na 1 september...
 
voor het prijs verschil hoef je idd niet te gaan, maar dat "probleem" :') word per 1-1 wel op gelost.
maar het is idioot dan begin 2021 brandstof wel 0,50 goedkoper was euro 98 dan nu.
 
je tankt voor 25,- jou maken ze niks ??
Weinig, maar ik kan de motor rustig een paar weken laten staan…geen zin, slecht weer of andere verplichtingen. Tis niet een kwestie van moeten.

Heb vh jaar ruim 5k met de motorfietsen gereden en is vergelijkbaar met vorig jaar. Daarvan met de duc minder dan 1k….. _O-

Hopelijk een black friday deal mbt onderhoud…..denk het niet want de zooi die ze momenteel aanbieden heb ik niet nodig.
 
Komende tijd toch minder rijden…..dus het zal wel….. ;)

Auto wordt hier weinig gebruikt omdat ik liever fiets en het gemakkelijker vind, ook voor de boodschappen…._O-

en ondertussen sparen voor een nieuwe T32 achterband voor de VFR….. :+

Laatste opgave 249 euro….wiel langsbrengen….maar ik heb in Hengelo een goedkope adres waar ik 3 jaar geleden de set T31’ers heb laten monteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan