Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Komende tijd toch minder rijden…..dus het zal wel….. ;)

Auto wordt hier weinig gebruikt omdat ik liever fiets en het gemakkelijker vind, ook voor de boodschappen…._O-

en ondertussen sparen voor een nieuwe T32 achterband voor de VFR….. :+

Laatste opgave 249 euro….wiel langsbrengen….maar ik heb in Hengelo een goedkope adres waar ik 3 jaar geleden de set T31’ers heb laten monteren.
Dat is serieus geld , kijk eens bij deze link scheelt je enorm in de portemonnee :t ;)
Hier bestel ik meestal ook mijn Banden :Y:t

 
En na het bestellen komt meestal de vraag, wie legt zo'n ding erop?.. Gemiddelde motorrijder heeft geen (de)montage- en balanceerapparaat in de schuur staan.. Iedereen die het wel heeft, heeft dan opeens 'vrienden'...
 
En na het bestellen komt meestal de vraag, wie legt zo'n ding erop?.. Gemiddelde motorrijder heeft geen (de)montage- en balanceerapparaat in de schuur staan.. Iedereen die het wel heeft, heeft dan opeens 'vrienden'...
Nou even informeren bij verschillende motor zaken in de buurt ;) :t

Erison hier in Almelo doet het ook voor je :Y:t

Hier in de straat (Nicolaas Beetsstraat Almelo)
Is ook nog Kevin die dat doet.

Beiden hierboven voor eerlijke prijzen en geen €100 zoals bij Motoport Hengelo.

Informeren, netwerk opbouwen ;):t
 
En na het bestellen komt meestal de vraag, wie legt zo'n ding erop?.. Gemiddelde motorrijder heeft geen (de)montage- en balanceerapparaat in de schuur staan.. Iedereen die het wel heeft, heeft dan opeens 'vrienden'...

ik ga naar VLH in Hellendoorn . als ik ooit wat meer geld los in de achterzak zou hebben zou ik wel een banden apparaat en balanceer kopen als ik een zeer riante werkplaats/garage heb ,, toen ik nog in de auto techniek zat zat banden gedaan , ben het wel gewend met de ICT om zulke "vrienden" te hebben.
 
Dat is serieus geld , kijk eens bij deze link scheelt je enorm in de portemonnee :t ;)
Hier bestel ik meestal ook mijn Banden :Y:t

Particulier in Hengelo inclusief montage heb ik in Hengelo dus geen punt…. :+
 
Gelukkig heb ik beide machines hier in de schuur staan, dus gelukkig kan ik alles 'in huis' regelen.. Ik zeg niet dat 100,- niet veel is, sterker nog ik bestel ook altijd online bij de grote spelers. Soms kunnen motorzaken het niet eens goedkoper aanbieden (dan dat ik kan inkopen), iets met importeurs en afzet en zo.. Kan soms zo 50,- schelen op inkoop! Voordeel is wel dat importeurs (meestal) de populaire maten op voorraad hebben. Met de laatste online bestelling (div. Dunlop Sportmax Roadsmart 4 banden) van mij, heb ik toch enkele weken moeten wachten op de uitlevering.. Ook dát kan het geval zijn, vooral in drukke tijden (en hoor mensen dan maar eens klagen als de motorvak. niet doorgaat omdat ze geen bandje kunnen krijgen)... Vergeet echter niet dat je ook stroom, afschrijving, bijbehorende grote compressor, ventielen en balanceergewichten mag rekenen in de marge die motorzaken rekenen..

(en dan trek ik het vergelijk niet eens tussen het akelige plaklood wat gebruikt wordt, of de originele gewichtjes die bijv. Honda gebruikt bij eerstuitlevering. Laatstgenoemde gewichtjes kosten 10,- inkoop per stuk (!!!) en die akelige plakstrips kosten vele fracties minder. Ik doe bij mijn eigen motoren altijd wél de dure gewichtjes erop, maar hier ligt het dan ook voor het grijpen)..

En nee, ik heb geen interesse om voor 'vrienden' diensten te gaan verlenen nu of in de toekomst. Mooiste voorbeeld was de laatste keer (waarin ik verzeild ben geraakt, enkele jaren terug), voor de vriendin van m'n vrouw mocht ik 12 banden voor wisselen (voor 1 auto, de banden van de extra set velgen van MP omzetten), kreeg ik een kistje schultenbrau voor... :r _O-
 
ik ga naar VLH in Hellendoorn . als ik ooit wat meer geld los in de achterzak zou hebben zou ik wel een banden apparaat en balanceer kopen als ik een zeer riante werkplaats/garage heb ,, toen ik nog in de auto techniek zat zat banden gedaan , ben het wel gewend met de ICT om zulke "vrienden" te hebben.
Mensen die je benaderen omdat ze wat nodig hebben en verders niets van zich laten horen, hou je altijd overal. Je echte vrienden leer je kennen in tijden van nood.


Ik hoef geen banden apparaat, zijn genoeg plekken waar ik het kan laten doen.
In geval van nood kan ik het zelf met bandenlichters
 
Mensen die je benaderen omdat ze wat nodig hebben en verders niets van zich laten horen, hou je altijd overal. Je echte vrienden leer je kennen in tijden van nood.


Ik hoef geen banden apparaat, zijn genoeg plekken waar ik het kan laten doen.
In geval van nood kan ik het zelf met bandenlichters
idd, ik wil best iemand helpen , maar als men alleen komt als er iets aan de computer moet gebeuren dan mag men een deur verder gaan.
dat hanteer ik ook als ik ooit zo'n werkplaats voor auto & motor zou hebben.
 
Gelukkig heb ik beide machines hier in de schuur staan, dus gelukkig kan ik alles 'in huis' regelen.. Ik zeg niet dat 100,- niet veel is, sterker nog ik bestel ook altijd online bij de grote spelers. Soms kunnen motorzaken het niet eens goedkoper aanbieden (dan dat ik kan inkopen), iets met importeurs en afzet en zo.. Kan soms zo 50,- schelen op inkoop! Voordeel is wel dat importeurs (meestal) de populaire maten op voorraad hebben. Met de laatste online bestelling (div. Dunlop Sportmax Roadsmart 4 banden) van mij, heb ik toch enkele weken moeten wachten op de uitlevering.. Ook dát kan het geval zijn, vooral in drukke tijden (en hoor mensen dan maar eens klagen als de motorvak. niet doorgaat omdat ze geen bandje kunnen krijgen)... Vergeet echter niet dat je ook stroom, afschrijving, bijbehorende grote compressor, ventielen en balanceergewichten mag rekenen in de marge die motorzaken rekenen..

(en dan trek ik het vergelijk niet eens tussen het akelige plaklood wat gebruikt wordt, of de originele gewichtjes die bijv. Honda gebruikt bij eerstuitlevering. Laatstgenoemde gewichtjes kosten 10,- inkoop per stuk (!!!) en die akelige plakstrips kosten vele fracties minder. Ik doe bij mijn eigen motoren altijd wél de dure gewichtjes erop, maar hier ligt het dan ook voor het grijpen)..

En nee, ik heb geen interesse om voor 'vrienden' diensten te gaan verlenen nu of in de toekomst. Mooiste voorbeeld was de laatste keer (waarin ik verzeild ben geraakt, enkele jaren terug), voor de vriendin van m'n vrouw mocht ik 12 banden voor wisselen (voor 1 auto, de banden van de extra set velgen van MP omzetten), kreeg ik een kistje schultenbrau voor... :r _O-
Tis ook een hobby dus kan ik nu rustig een paar maand wachten….als het maar voordelig is…. _O-

Toch met de VFR nu bijna 4 jaar met de achterband gedaan, voorband heb ik vorig jaar laten vervangen op aanraden van Stijner. Ruim 10k km’s per set mee gedaan, prima toch…en ik hoef niet stoer te doen dat ik slechts 2-3 k met een set doe…;)
 
Ik doe er normaal ook wel iets langer mee (ca. 1 á 2 jr, uiteraard afhankelijk van de kilometers) @swetty , maar dit jaar het "geluk" gehad dat er een houtdraadbout achter in zat, en een constructiefout in de voorband. Beide kunnen vervangen, wat toch betekent een setje extra te moeten bestellen, ondanks dat de set nog geen 2K oud was (set nieuwe Dunlop's Roadsmart 4, toerband). Voorband wel onder coulance vervangen, maar ook dat heeft ruim 6 maand geduurd voordat het geld voor een nieuwe weer op de rekening stond..

Snap je punt qua hobby en geld kosten, maar er zijn écht mensen die doorrijden tot aan het karkas en dan bellen met de verwachting dat je ze terstond helpt én het hele arsenaal (middelen, tijd en materiaal) maar op voorraad hebt, met dito verwachtingen...
 
Tot op heden mazzel gehad mbt banden, iig niet vroegtijdig moeten vervangen vanwege spijkers, bouten ed….. :+

Voor mijn 888 heb ik een gunfactor waar hij in onderhoud is, banden (Pirelli) waren toentertijd ook niet goedkoop, trouwens in dec wordt hij opgehaald voor de winterbeurt…maar de banden zijn nog perfect….rij er minimaal mee dus die kunnen nog 10 jaar mee. En als ik de prijsverschil in 10 jaar uitsmeer dan valt het weer mee.

en zo heeft een ieder zijn vrije keuzes….
 
Bestel mijn banden altijd hier. ◉ Motorradreifen Breite: 180 Querschnitt: 55 Felgengröße: 17 Moet je alleen een verzend adres hebben in Duitsland.
Is mij teveel werk, en ik ben niet een type om met de band onder de arm naar een motorzaak te gaan en daar te laten monteren.

Bij reifenscho Ochtrup ook weleens geweest voor prijzen maar ik kreeg toentertijd een tip voor iemand in Hengelo.

Voor de VFR heb ik een adresje in Hengelo…en die mag ook wat verdienen.….;)
 
20221128_194442.jpg
Zou zo n band nog wat opbrengen bij het antiek? Bouwjaar april 1989 O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan