Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat is niet zo raar , net als mensen die foto's en filmpjes gaan maken wanneer er een ongeluk gebeurd is . Maar helpen HOO MAAR.
Ramptoeristen .............

Mensen die hulpverleners belemmeren sowieso. Brandweer weet op dat moment nog niet of er überhaupt asbest vrij is gekomen en mensen staan er wel met de neus boven op.
 
Zo, die zijn al best een tijdje weg toch?:/
3 maanden , DUURT TE LANG . Laatste keer dat ik naar SO ga. zal best een goede zijn maar dit gaat nergens over .
En hopelijk maandag op tijd klaar kan ik de kapjes van de tellers gaan halen bij het wrap bedrijf in Nijverdal hebben ze nog steeds niets mee gedaan dus opzoek naar een ander
 
Schijnt ‘normaal’ te zijn…..(te) lang wachten dus. Gelukkig heb ik momenteel niks uitstaan ter reparatie.
 
Zoals de meeste mooiweerrijders…. :+
Je begrijpt het niet Swetty! Het moét nog een aantal weken slecht weer blijven, ik kán nog niet rijden... Kleine resumé wat in huize Oooosterling zich afspeelt:

VFR 750:
H&B kofferrek aangepast/gelast gisteren (origineel H&B moet je de uitlaat laten zakken :( (dus niet hé, dan maar aanpassen dat het wél lekker gaat met de originele punten), moet nog naar poedercoater. VFR moet dus nog opgebouwd worden. Mag pas vanaf 01/04 rijden ermee (iets met seizoenkenteken en zo). 17/04 midweekje weg met het hok, dus kan nog net;
CBR 1000:
Staat in de hoek zonder achterwiel (ligt bij de poedercoater. Moest band+lagers vervangen, dus ff een fris kleurtje er weer op) Onderdelen/band liggen al klaar, maar mag pas vanaf 01/03 rijden (iets met seizoenskenteken en zo)
ST 1100:
Spacers van het stuur moeten nog verwijderd worden, moet in Maart naar de keuring. Kan in principe rijden, wacht eerst nog een betere periode af, zónder zout op de weg..
CBR 900:
Staat al te lang stil, loopt niet mooi en moet nagekeken worden. Daarna nog alle bijgewerkte/gespoten kuipdelen er weer op en na de keuring voor een kenteken. MOET in augustus lopen en gekentekend zijn, ga (is de planning) er dan mee naar Isle of Man Classics...

Kortom, hier wordt nog steeds de sneeuwdans uitgeoefend.....
 
Vandaag niks in de planning staan en ik ga straks om bezig te zijn mijn motorpak invetten..mag ook weer een keer.
 
Je begrijpt het niet Swetty! Het moét nog een aantal weken slecht weer blijven, ik kán nog niet rijden... Kleine resumé wat in huize Oooosterling zich afspeelt:

VFR 750:
H&B kofferrek aangepast/gelast gisteren (origineel H&B moet je de uitlaat laten zakken :( (dus niet hé, dan maar aanpassen dat het wél lekker gaat met de originele punten), moet nog naar poedercoater. VFR moet dus nog opgebouwd worden. Mag pas vanaf 01/04 rijden ermee (iets met seizoenkenteken en zo). 17/04 midweekje weg met het hok, dus kan nog net;
CBR 1000:
Staat in de hoek zonder achterwiel (ligt bij de poedercoater. Moest band+lagers vervangen, dus ff een fris kleurtje er weer op) Onderdelen/band liggen al klaar, maar mag pas vanaf 01/03 rijden (iets met seizoenskenteken en zo)
ST 1100:
Spacers van het stuur moeten nog verwijderd worden, moet in Maart naar de keuring. Kan in principe rijden, wacht eerst nog een betere periode af, zónder zout op de weg..
CBR 900:
Staat al te lang stil, loopt niet mooi en moet nagekeken worden. Daarna nog alle bijgewerkte/gespoten kuipdelen er weer op en na de keuring voor een kenteken. MOET in augustus lopen en gekentekend zijn, ga (is de planning) er dan mee naar Isle of Man Classics...

Kortom, hier wordt nog steeds de sneeuwdans uitgeoefend.....
Haha, ik ben tegendraads….a-cyclisch…… _O-

ik zit te dubben om zelf olie vervangen vd VFR….ff op de knieën in de garage of gelijk met de achterband vervangen bij een adresje Hengelo….moet nog bellen trouwens.

Moet zeggen dat de VFR nog steeds prachtig loopt, fijne blok… :}
 
Goed bezig allemaal. Ik moet idd ook spoedig de bandenspanning checken, weet niet of dat bij aflevering gebeurd is. Enne, bij de xrv750, ook binnenbanden, liep de spanning best snel terug vond ik. Gelukkig merkbaar door schommelend stuur bij ca 50kmu.

Vergelijk: de transalp is duidelijk sneller, feller. Accelereert veel beter. Minder looiig. Geen aan/uit gevoel gelukkig. Ook fellere remmen en overall lichtere bediening. (Overigens niet gekocht vanwege de fellere acceleratie of zo).
Hoop dat de TA ook de 1 op 20 haalt.

Bij Zelhem zag ik ook veel gs sen te koop. Vanaf 2014? vind ik ze veel te groot en te massief.
Ik zag ook een v-strom 1050 in het zwart: veel slanker, mooi design, echt een mooi ding vind ik. Vooralsnog dikke pret met de TA!!
 
Goed bezig allemaal. Ik moet idd ook spoedig de bandenspanning checken, weet niet of dat bij aflevering gebeurd is. Enne, bij de xrv750, ook binnenbanden, liep de spanning best snel terug vond ik. Gelukkig merkbaar door schommelend stuur bij ca 50kmu.

Vergelijk: de transalp is duidelijk sneller, feller. Accelereert veel beter. Minder looiig. Geen aan/uit gevoel gelukkig. Ook fellere remmen en overall lichtere bediening. (Overigens niet gekocht vanwege de fellere acceleratie of zo).
Hoop dat de TA ook de 1 op 20 haalt.

Bij Zelhem zag ik ook veel gs sen te koop. Vanaf 2014? vind ik ze veel te groot en te massief.
Ik zag ook een v-strom 1050 in het zwart: veel slanker, mooi design, echt een mooi ding vind ik. Vooralsnog dikke pret met de TA!!
Niet zo gek dat er zoveel verschil zit tussen de AT en de TA scheelt nogal in bouwjaar
De v-strom 600 blijkt beter te sturen
 
Goed bezig allemaal. Ik moet idd ook spoedig de bandenspanning checken, weet niet of dat bij aflevering gebeurd is. Enne, bij de xrv750, ook binnenbanden, liep de spanning best snel terug vond ik. Gelukkig merkbaar door schommelend stuur bij ca 50kmu.

Vergelijk: de transalp is duidelijk sneller, feller. Accelereert veel beter. Minder looiig. Geen aan/uit gevoel gelukkig. Ook fellere remmen en overall lichtere bediening. (Overigens niet gekocht vanwege de fellere acceleratie of zo).
Hoop dat de TA ook de 1 op 20 haalt.

Bij Zelhem zag ik ook veel gs sen te koop. Vanaf 2014? vind ik ze veel te groot en te massief.
Ik zag ook een v-strom 1050 in het zwart: veel slanker, mooi design, echt een mooi ding vind ik. Vooralsnog dikke pret met de TA!!
Van de week gekeken naar een BMW F750 GS…..vh voorjaar een proefrit maken; werd mij aangeboden… ;)
 
Zaterdag nog ff een flink stuk gereden. Was mooi weer. Pluk de dag...
 

Bijlagen

  • 20230204_134030_resized.jpg
    20230204_134030_resized.jpg
    501,8 KB · Weergaven: 8
  • 20230204_141052_resized.jpg
    20230204_141052_resized.jpg
    213,6 KB · Weergaven: 9
Nu maar alvast de schijven gemonteerd, erg blij mee
 

Bijlagen

  • IMG_20230205_141038.jpg
    IMG_20230205_141038.jpg
    166,6 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20230205_141032.jpg
    IMG_20230205_141032.jpg
    164,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20230205_140351.jpg
    IMG_20230205_140351.jpg
    220,7 KB · Weergaven: 4
Vanmorgen weer koffie met de incrowd.
Hermans Honda 600 RR nieuwe achterband en beurt inclusief kleppen stellen. Dure grap al met al volgens hem.
Marcel heeft zijn 3 MV's door Star Twin Loenen op laten halen voor reparatie/onderhoud. Zijn allemaal speciale uitvoeringen.

Gaat hèèèèl dure grap worden. 😓

Maar zijn stelling: weet je van tevoren met die dingen. Niet aanhalen als je de kosten niet kan betalen.

Waarheid als een koe natuulk 😆
 
Vanmorgen weer koffie met de incrowd.
Hermans Honda 600 RR nieuwe achterband en beurt inclusief kleppen stellen. Dure grap al met al volgens hem.
Marcel heeft zijn 3 MV's door Star Twin Loenen op laten halen voor reparatie/onderhoud. Zijn allemaal speciale uitvoeringen.

Gaat hèèèèl dure grap worden. 😓

Maar zijn stelling: weet je van tevoren met die dingen. Niet aanhalen als je de kosten niet kan betalen.

Waarheid als een koe natuulk 😆
Misschien vh voorjaar naar Startwin, koningsasserdag. de mijne heeft riempjes maar dat geeft niet, is ook oude meuk…

Of ik kan mijn V4 jap tussen die andere Italiaanse V4’s parkeren…. :+
 
Misschien vh voorjaar naar Startwin, koningsasserdag. de mijne heeft riempjes maar dat geeft niet, is ook oude meuk…

Of ik kan mijn V4 jap tussen die andere Italiaanse V4’s parkeren…. :+
Die V 4 kan altijd aan de andere kant van het kanaal staan ;)
Anders hier parkeren enet de pendelbus _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan