Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Zaterdag nog nr de motormarkt in Hardenberg geweest. Prima en leuk: maar koud en nat. Op de cb500, gratis parkeren bij de ingang. Zag oliespoor op de bochtenweg Borne-Saasveld, glimmen in de regen....
Impressie: bovenste Honda ca 6mille, de cb125 ca 900euro.
Bekijk bijlage 1861598Bekijk bijlage 1861599Bekijk bijlage 1861600
Sorry, beetje veel Honda. Heb ik een zwak voor. Ik zie mij nog wel een keer op een Honda c50 weer eens naar de Cote d'Azur rijden.... als ik 70+ ben, duurt nog ff.. .
Was t nog drukker dan voorheen ivm de laatste keer?


Ben bij MP Hengelo geweest maar niets boeiends daar , geen reden om daar weer te komen.
Nog bij 2 kennissen langs geweest in Hengelo daarna weer motor omgewisseld en weer naar huis.

Laten we hopen op mooi weer aankomend weekend :]
 
Sprak vandaag iemand uit Nijmegen, die gaf ook al aan dat het slecht weer was. Hier afwisselend bewolkt en zonnig, geen druppel gevallen. Schijnbaar had het zuiden niet zo'n beste dag vandaag
 
20230326_185626.jpg
Vanavond toch nog een rondje met moeders langs de IJssel.
 
Nou, ik had toch verwacht dat ze weer een lading zout op de weg zouden leggen vanacht, gezien de temperatuur. Alleen in en om Nijmegen heel minimaal. Dan gaan we vanmiddag de motor van m'n vrouw maar eens ophalen :Y :]
 
Zo, onstuimig ritje op de heenweg, best wat wind. Reed niet heel tof met z'n 2en op 1 motor met de wind en buitje. Terugweg reed mevrouw natuurlijk op haar eigen nieuwe motor en was de wind al gaan liggen met zonnetje 8-) :]

Ohja, en zelf maar even nieuw helmpje gekocht zodat het wat meer matched met de motor:Y

Shoei GT air 2
shoei-gt-air-2-tesseract-tc-1-motorhelm-1.jpg
 
Ik heb de mijne, VFR naar buiten gedrukt……buienradar bekeken en rijden achterwege gelaten. Foto gemaakt vd SR ivm topic in het technische deel van MF. Op de fiets hagel onderweg naar de ah, nu thuis en daarna de VFR naar binnen geduwd….. _O- …tis goedzo voor vandaag.

Fijne helm die shoei….zit al bij mij jaren gegoten…systeem uitvoering dan. Kan zeker 10 jaar mee vooruit.
 
  • Eens
Waarderingen: Brnk
Ik heb de mijne, VFR naar buiten gedrukt……buienradar bekeken en rijden achterwege gelaten. Foto gemaakt vd SR ivm topic in het technische deel van MF. Op de fiets hagel onderweg naar de ah, nu thuis en daarna de VFR naar binnen geduwd….. _O- …tis goedzo voor vandaag.

Fijne helm die shoei….zit al jaren gegoten.
Rond 11.45 was hier echt een flinke bui met regen, hagel en natte sneeuw. Die hebben we even afgewacht. Om 13.00 waren we bij de motorzaak. Daarna prima weer om te rijden 8-)

Ik had helemaal op het begon een HJC helm, destijds zo'n 250 euro, prima dingetje maar na 3 jaar al snel overgestapt naar de Shoei GT Air. Top helm! Toen m'n vrouw aan het lessen was gebruikte zij de HJC. Nu ze haar eigen motor heeft wilde ik wel dat ze een fatsoenlijke helm had. De GT Air paste haar prima. Die draagt zij nu, en heb ik de nieuwe versie gekocht
 
Moést weg vandaag op de bike (vrouw had de auto nodig) maar op het traject Duitsland -Almelo tegen 11u hagel/natte sneeuw gehad, en rond twaalven in Almelo.
Blijft best wel plakken op het vizier…
 
Zo, onstuimig ritje op de heenweg, best wat wind. Reed niet heel tof met z'n 2en op 1 motor met de wind en buitje. Terugweg reed mevrouw natuurlijk op haar eigen nieuwe motor en was de wind al gaan liggen met zonnetje 8-) :]

Ohja, en zelf maar even nieuw helmpje gekocht zodat het wat meer matched met de motor:Y

Shoei GT air 2Bekijk bijlage 1861857
Voor de 888 heb ik een integraalhelm van Shark op want voor de Shoei systeemhelm zit ik te ver voorover, is ook qua gewicht ook zwaarder……niet echt fijn op de lange afstand.

En goed dat ik een grote olieopvang bak eronder heb….. _O-


9C8F7986-1964-412C-B2B0-9503FDC9CA25.jpeg
 
Zo, onstuimig ritje op de heenweg, best wat wind. Reed niet heel tof met z'n 2en op 1 motor met de wind en buitje. Terugweg reed mevrouw natuurlijk op haar eigen nieuwe motor en was de wind al gaan liggen met zonnetje 8-) :]

Ohja, en zelf maar even nieuw helmpje gekocht zodat het wat meer matched met de motor:Y

Shoei GT air 2Bekijk bijlage 1861857
Fijn doppie. Ik rij er al jaren mee. De pasvorm blijft goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Fijn doppie. Ik rij er al jaren mee. De pasvorm blijft goed.
Is de GT Air 2 al zo'n tijd uit 🤔. Gt air 1 was/ben ik ook zeer tevreden over, vandaar ook niet de behoefte om voor een andere soort/type te gaan kijken. Ik heb een blauwe maandag een Neotec2 gekocht. Maar na een week weer ingeleverd. Zo'n systeem helm was mij te veel lawaai aan de kop, zeker na de GT air.
 
Bij een motorzaak bestellen, geen idee wie daar op zit te wachten, of via internet een setje voor jouw type zoeken.. :?
Voorheen deed ik dit ook online maar aangezien UK niet meer in de EU zit ben ik niet bereid om voor 1 koppelingsleiding invoerrechten te betalen, dan steun ik liever een lokale ondernemer met dit bedrag. Maar ik zoek gewoon verder :t
 
Voorheen deed ik dit ook online maar aangezien UK niet meer in de EU zit ben ik niet bereid om voor 1 koppelingsleiding invoerrechten te betalen, dan steun ik liever een lokale ondernemer met dit bedrag. Maar ik zoek gewoon verder :t
Ik heb die dingen destijds bij nr1motor.nl besteld. Daar zitten toch geen invoerrechten over? Webshop zit gewoon in NL
 
Krijg net de tip voor de firma Berenpas in Goor 👌 op maat gemaakt
Maken ze die daar ter plekke?
HEL leidingen? Als het HEL leidingen zijn, is de kans erg groot dat die uiteindelijk ook bij Sparks Online inkopen.
Sparks doet alle HEL leidingen maken in NL. Als je bij nr1motor bijvoorbeeld remleidingen besteld, worden die door sparks gemaakt & geleverd.
 
Maken ze die daar ter plekke?
HEL leidingen? Als het HEL leidingen zijn, is de kans erg groot dat die uiteindelijk ook bij Sparks Online inkopen.
Sparks doet alle HEL leidingen maken in NL. Als je bij nr1motor bijvoorbeeld remleidingen besteld, worden die door sparks gemaakt & geleverd.
Nee geen HeL . Worden ter plekke opgemeten en gemaakt , kan m dinsdag ophalen
 

Bijlagen

  • IMG_20230328_150107.jpg
    IMG_20230328_150107.jpg
    327,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20230328_150048.jpg
    IMG_20230328_150048.jpg
    285,1 KB · Weergaven: 20
Normaal gesproken eerder klaar, maar morgen gaan ze naar Denemarken en zijn maandag pas terug.

Wanneer ik de leiding mag ophalen gaan ze ook kijken naar een oplossing van de benzine leiding want dat zijn nu 3 stukjes leiding met 2 elleboogjes er tussenin, en de aansluiting op de kraan is 8mm en op de carburateur 11mm
 
Terug
Bovenaan Onderaan