Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
Vanochtend nog ff aan het spelen geweest met dit dingetje (niet van mij overigens). Was al 2 km oud bij overgave en niet de juiste kleur, ouwe bak... :+
IMG_1980.JPEG


IMG_1983.JPEG


Viel me niets tegen, dat dingetje. Qua power, rij-eigenschappen, handelbaarheid e.d. (al staat hier nog een PD06 in de schuur, da's wel ff andere koek)..

Hornet was helaas niet beschikbaar, die dingen gaan (ongezien) als warme broodjes over de toonbank.. Dus daarvoor ook al leveringsproblemen in 2023..
 
Top dag gehad :] *O* :t :]
Van Twello naar Dwingeloo en daarna door naar Denekamp zonder voor geplande route
 

Bijlagen

  • IMG_20230430_163204.jpg
    IMG_20230430_163204.jpg
    441,4 KB · Weergaven: 34
  • IMG_20230430_163155.jpg
    IMG_20230430_163155.jpg
    449,7 KB · Weergaven: 34
  • FB_IMG_1682852469769.jpg
    FB_IMG_1682852469769.jpg
    146 KB · Weergaven: 33
  • FB_IMG_1682852461751.jpg
    FB_IMG_1682852461751.jpg
    139,1 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20230430_112841.jpg
    IMG_20230430_112841.jpg
    748,6 KB · Weergaven: 33
Iemand een idee? Afgelopen weekend rondje Moezel gedaan. Van te voren de banden op spanning gemaakt bij het tankstation. Nog snel even een haaksventiel gekocht want werkt iets makkelijker. Eenmaal bij de Moezel aangekomen zat er tot mijn grote verbazing geen 2.2 bar in maar 1.85. Gelukkig had iemand een compressor bij zich. Nu kan ik die versie niet meer vinden.

Dus, heeft iemand een tip voor een compressor die ik eventueel mee kan nemen op reis? Deze kwam ik tegen welke me wel goed leek
 
Iemand een idee? Afgelopen weekend rondje Moezel gedaan. Van te voren de banden op spanning gemaakt bij het tankstation. Nog snel even een haaksventiel gekocht want werkt iets makkelijker. Eenmaal bij de Moezel aangekomen zat er tot mijn grote verbazing geen 2.2 bar in maar 1.85. Gelukkig had iemand een compressor bij zich. Nu kan ik die versie niet meer vinden.

Dus, heeft iemand een tip voor een compressor die ik eventueel mee kan nemen op reis? Deze kwam ik tegen welke me wel goed leek
Kan zijn dat je ventiel iets lekt, niet goed gemonteerd of t ventiel zelf lekt. Kun je proberen om alleen het binnenwerk te vervangen. Maar beter om het hele ventiel te vervangen.

Zelfs goedkope compressors vd action werken prima, zolang je er maar geen luchtkasteel mee opblaast :+ _O-
 
Kan zijn dat je ventiel iets lekt, niet goed gemonteerd of t ventiel zelf lekt. Kun je proberen om alleen het binnenwerk te vervangen. Maar beter om het hele ventiel te vervangen.

Zelfs goedkope compressors vd action werken prima, zolang je er maar geen luchtkasteel mee opblaast :+ _O-
Ik heb zelf eentje van HBM machines en mijn motormaat eentje van Bosch…kortom, ff zoeken.
 
Iemand een idee? Afgelopen weekend rondje Moezel gedaan. Van te voren de banden op spanning gemaakt bij het tankstation. Nog snel even een haaksventiel gekocht want werkt iets makkelijker. Eenmaal bij de Moezel aangekomen zat er tot mijn grote verbazing geen 2.2 bar in maar 1.85. Gelukkig had iemand een compressor bij zich. Nu kan ik die versie niet meer vinden.

Dus, heeft iemand een tip voor een compressor die ik eventueel mee kan nemen op reis? Deze kwam ik tegen welke me wel goed leek
https://www.amazon.nl/Compressor-Co...psc=1&ref_=pd_basp_bia_rpt_ba_s_oos_1_sc&th=1
Deze heeft mn vader. Pompt op de accu die er in zit meer dan genoeg in autobanden dus een motor and moet geen probleem zijn. Is ook niet al te groot.
 
Iemand een idee? Afgelopen weekend rondje Moezel gedaan. Van te voren de banden op spanning gemaakt bij het tankstation. Nog snel even een haaksventiel gekocht want werkt iets makkelijker. Eenmaal bij de Moezel aangekomen zat er tot mijn grote verbazing geen 2.2 bar in maar 1.85. Gelukkig had iemand een compressor bij zich. Nu kan ik die versie niet meer vinden.

Dus, heeft iemand een tip voor een compressor die ik eventueel mee kan nemen op reis? Deze kwam ik tegen welke me wel goed leek

Google eens op "xiaomi mi portable electric air compressor" . schijnt een goed, handzaam dingetje te zijn, maar persoonlijk geen ervaringen mee.
V.w.b. drukverlies, heb je niet een slechte drukmeter gehad? Tankstations zijn er berucht om, vandaar dat ik zélf altijd een kleine meter bij mij heb.. Kun je iig onafhankelijk vaststellen óf er drukverlies optreedt..
En nog snel een haaks ventiel gekocht?? Je bedoelt als in een opzetstuk voor je normale ventiel? Want daar zit ook nog een mogelijkheid voor drukverlies..
De haakse ventielen die ik toepas zijn nl. uit één stuk, en daarvoor moet je toch echt de band van de velg lichten, om het te monteren...
 
Dank voor de tips.
Google eens op "xiaomi mi portable electric air compressor" . schijnt een goed, handzaam dingetje te zijn, maar persoonlijk geen ervaringen mee.
V.w.b. drukverlies, heb je niet een slechte drukmeter gehad? Tankstations zijn er berucht om, vandaar dat ik zélf altijd een kleine meter bij mij heb.. Kun je iig onafhankelijk vaststellen óf er drukverlies optreedt..
En nog snel een haaks ventiel gekocht?? Je bedoelt als in een opzetstuk voor je normale ventiel? Want daar zit ook nog een mogelijkheid voor drukverlies..
De haakse ventielen die ik toepas zijn nl. uit één stuk, en daarvoor moet je toch echt de band van de velg lichten, om het te monteren...
Ik heb inderdaad zo'n opzet stuk die je moet verwijderen. Collega van me heeft het getest en een andere collega ook met de zijne. Kwamen beiden op 1.85 uit. Maar ik ga morgen eens testen, heb een meter gekocht om te testen(zelfde die mijn collega heeft). En dan toch maar een pompje kopen. Zijn er genoeg merk ik dus ik zoek een leuke uit :).

Voor/Nadeel van net je rijbewijs hebben...Je komt steeds weer iets tegen wat je eigenlijk wel goed kan gebruiken.
 
Dank voor de tips.

Ik heb inderdaad zo'n opzet stuk die je moet verwijderen. Collega van me heeft het getest en een andere collega ook met de zijne. Kwamen beiden op 1.85 uit. Maar ik ga morgen eens testen, heb een meter gekocht om te testen(zelfde die mijn collega heeft). En dan toch maar een pompje kopen. Zijn er genoeg merk ik dus ik zoek een leuke uit :).

Voor/Nadeel van net je rijbewijs hebben...Je komt steeds weer iets tegen wat je eigenlijk wel goed kan gebruiken.
Bij het verwijderen van zo'n opzetstuk raak je een hoop lucht kwijt. Dat verklaart waarschijnlijk je drukverlies.
Gewoon je band oppompen met een bandenspanningsmeter met een soepele slang, zodat je geen haaks opzetstuk hoeft te gebruiken.
 
Bij het verwijderen van zo'n opzetstuk raak je een hoop lucht kwijt. Dat verklaart waarschijnlijk je drukverlies.
Gewoon je band oppompen met een bandenspanningsmeter met een soepele slang, zodat je geen haaks opzetstuk hoeft te gebruiken.
Ja dat ga ik nu dus ook doen. Vertrouw die dingen voor geen meter. Grappige was dat mijn achterband wel gewoon netjes 2.5 had. Vanavond komt de drukmeter en morgen maar eens kijken naar een pomp.

Contact gehad over het zadel, 375 euro voor beter maken. Maar eens goed over na denken.
 
Laatst bewerkt:
Zadel van mijn VFR is niet echt fijn voor lange ritten….maar zoveel 375…. :?

Ik zal binnenkort naar Woltjer gaan….ben benieuwd.
 
Dank voor de tips.

Ik heb inderdaad zo'n opzet stuk die je moet verwijderen. Collega van me heeft het getest en een andere collega ook met de zijne. Kwamen beiden op 1.85 uit. Maar ik ga morgen eens testen, heb een meter gekocht om te testen(zelfde die mijn collega heeft). En dan toch maar een pompje kopen. Zijn er genoeg merk ik dus ik zoek een leuke uit :).

Voor/Nadeel van net je rijbewijs hebben...Je komt steeds weer iets tegen wat je eigenlijk wel goed kan gebruiken.
Dat blijft zo :+
_O-
 
Ja dat ga ik nu dus ook doen. Vertrouw die dingen voor geen meter. Grappige was dat mijn achterband wel gewoon netjes 2.5 had. Vanavond komt de drukmeter en morgen maar eens kijken naar een pomp.

Contact gehad over het zadel, 375 euro voor beter maken. Maar eens goed over na denken.
Ik laat al het zadel werk aan TijgerLeathers over , ja ze zitten in Den Haag maar naar mijn ervaring de beste , en voordeel het zijn goede bekenden :t
 
  • Leuk
Waarderingen: luwe
hebben die GS'en dan aparte reservoirs voor de bakolie? @DJ.Verhulst ?
ja net als bij een auto ,, een droge plaat koppeling , met separate versnellingsbak en dan de klok van de cardan.
voordeel is dan kan men olie gebruiken die ideaal is voor de toepassing ,, bij een gecombineerde krukkast met versnellingsbak moet je vaker verversen en het slijpsel van een versnellingsbak en de natte platen koppeling vind het motor deel niet zo tof, en de versnellingsbak vind de hoge temperaturen van de motor niet zo leuk en de resten benzine en condens die in de olie komen , daar lopen die klassieke bmw's zo vreselijk lang door de oude K serie hadden ook gescheiden systemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan