Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
IMG_5692.jpeg
 
Die heeft ook op mijn lijst gestaan ,, rijd best goed eigenlijk , lekker veel koppel voor de cc's en pk's die latere modellen zijn prettiger dan de oudere modellen
Vanaf welke bouwjaar zijn ze prettiger?
Zie er soms een staan van rond de € 5k. Nieuwere zijn aardig prijzig :X, en twijfel tussen de 700 X en de 750 X. Zie namelijk weinig verschil, maar wel wat verschil qua prijs.
 
Vanaf welke bouwjaar zijn ze prettiger?
Zie er soms een staan van rond de € 5k. Nieuwere zijn aardig prijzig :X, en twijfel tussen de 700 X en de 750 X. Zie namelijk weinig verschil, maar wel wat verschil qua prijs.

een 700 en een 750 het scheelt wat in vermogen maar ook kan iets meer toeren maken , je zit dan niet zo snel in de begrenzer . en het geluid van een standaard uitlaat is mooier geworden nadat de chrome pijp is vervangen voor een dof gelakte .

vanaf productie jaar 2016 die hebben een aantal upgrades af fabriek die wel fijn zijn, een uitrusting die standaard is geworden.

Ze zijn aan de prijs , als of ze niet afschrijven , 2 jaar oud en maar 1.000 onder de toenmalige nieuwprijs en dan ook nog niet eens vol gehangen met opties, gewoon basis model met enkele opties zoals een middenbok , en ze worden evengoeds verkocht.
goedkoper kan je niet motor rijden , puur voor woon & werk is er niks beters zeker met DCT als je geen scooter wil .
 
een 700 en een 750 het scheelt wat in vermogen maar ook kan iets meer toeren maken , je zit dan niet zo snel in de begrenzer . en het geluid van een standaard uitlaat is mooier geworden nadat de chrome pijp is vervangen voor een dof gelakte .....
Ik was gister bij een mede MF-er die net een grijze nieuwe nc750x had. Reed 3,5 l/100km na een dagtocht op en neer naar de Eifel!!!!. Hele gave kleur ook, dat grijs. Ik weet niet of ik dan ook zo'n dct zou nemen. Nog nooit mee gereden maar heb het gevoel dat dan de laatste emotie van motorrijden wat verdwijnt..... o, wacht, ik moet ook veranderen....
Maar echt mooi ding om te zien. (Ja, ik hou mijn transalpie 700 want die bevalt dikke prima. 5 l/100km maar een echt V-twin motor. Wow)
 
Was ongeveer deze kleur grijs. Kleur en boxer-gerelateerd zie de foto. Onze eend op col lauteret 2 weken geleden,
20230506_162934.jpg
op de terugweg van Marseille nr Twente. Volgende dag van Bourg d'Oisans naar huis, ca 1000km waarvan 800km peage en snelweg (ca 105kmu) met.....oordoppen en koptelefoons op. We waren helemaal kapot toen we om 23u thuis kwamen....(shit, we zijn geen 18 meer, hahaha)
(Nabij Gap brak de gaskabel, toen een kachelkabel erin gemonteerd, langs de decathlon in Gap en daar een fietsrem-binnenkabel erin gezet).
(Reeds gedaan: verzinkt chassis (vorige eigenaar), laswerk: voorruitframe, dorpels, achterkant tussen achterlichten. Gelukkig is de primer ook grijs van kleur....).
 
Laatst bewerkt:
Vanaf welke bouwjaar zijn ze prettiger?
Zie er soms een staan van rond de € 5k. Nieuwere zijn aardig prijzig :X, en twijfel tussen de 700 X en de 750 X. Zie namelijk weinig verschil, maar wel wat verschil qua prijs.
Ik heb een 2019 750X, Volgens mij zijn de betere modellen vanaf 2016. Maar ze hebben in de loop der jaren hun waarde goed vast gehouden.
 
Ik was het Hemelvaart weekend in Sauerland. Willingen, Winterberg, Schmallenberg, Attendorn, Dattenfeld en zo;n beetje alle tussenliggende plaatsen en meren. Lekker weertje erbij. Was weer genieten, ook met 1 op 27
 

Bijlagen

  • 20230520_114519.jpg
    20230520_114519.jpg
    239,3 KB · Weergaven: 11
  • 20230521_093700.jpg
    20230521_093700.jpg
    315,7 KB · Weergaven: 11
Was ongeveer deze kleur grijs. Kleur en boxer-gerelateerd zie de foto. Onze eend op col lauteret 2 weken geleden, Bekijk bijlage 1882471op de terugweg van Marseille nr Twente. Volgende dag van Bourg d'Oisans naar huis, ca 1000km waarvan 800km peage en snelweg (ca 105kmu) met.....oordoppen en koptelefoons op. We waren helemaal kapot toen we om 23u thuis kwamen....(shit, we zijn geen 18 meer, hahaha)
(Nabij Gap brak de gaskabel, toen een kachelkabel erin gemonteerd, langs de decathlon in Gap en daar een fietsrem-binnenkabel erin gezet).
(Reeds gedaan: verzinkt chassis (vorige eigenaar), laswerk: voorruitframe, dorpels, achterkant tussen achterlichten. Gelukkig is de primer ook grijs van kleur....).
Wij ooit met een Simca 1000 in ‘76……op de peage de dynamoriem aan fladden, reserve erop gemonteerd en weer gaan….:X Vroeger had je een redelijk grote koffer met gereedschap en nodige reservedelen bij je…_O- Heb voor het gemak zelfs mijn metalen gereedschapskist meegenomen, zat alles in hè.

Nu een mobieltje…….:+


Met de ducati heb ik inbusjes en 2 relais bij me…..ECU en brandstof relais…. _O- ….en Honda…tja….
 
Ik was gister bij een mede MF-er die net een grijze nieuwe nc750x had. Reed 3,5 l/100km na een dagtocht op en neer naar de Eifel!!!!. Hele gave kleur ook, dat grijs. Ik weet niet of ik dan ook zo'n dct zou nemen. Nog nooit mee gereden maar heb het gevoel dat dan de laatste emotie van motorrijden wat verdwijnt..... o, wacht, ik moet ook veranderen....
Maar echt mooi ding om te zien. (Ja, ik hou mijn transalpie 700 want die bevalt dikke prima. 5 l/100km maar een echt V-twin motor. Wow)
ben het eens dat zelf schakelen wat toevoegt aan de sensatie , aan de andere kant ik heb beide versies gereden als je een tijdje gereden met een DCT dat went heel snel , hoor maar heel weinig mensen zeggen dat ze hem weer inruilen voor wat anders
 
Ik heb een 2019 750X, Volgens mij zijn de betere modellen vanaf 2016. Maar ze hebben in de loop der jaren hun waarde goed vast gehouden.
Poeh, ja. In het algemeen zijn het geen dure motoren. Maar ze zijn zo goed als waardevast. Moet ook wel zeggen dat ik vijf jaar geleden mijn Yamaha had gekocht bij Motoport voor 2990 en ik ze ook voorbij zie boven de 3000 met de tellerstand. Een Honda NC 750 X lijkt me echt heerlijk zitten en rijden! Ook de ruimte in de buik lijkt me geweldig om te hebben :)
Mocht het zover zijn dat ik wil veranderen van motor en dat het kan, zal ik zeker proefritjes inplannen voor de 750 X! Voor nu de nieuwe auto nog ophalen en betalen plus een nieuwe helm ;)!
 
Laatst bewerkt:
Poeh, ja. In het algemeen zijn het geen dure motoren. Maar ze zijn zo goed als waardevast. Moet ook wel zeggen dat ik vijf jaar geleden mijn Yamaha had gekocht bij Motoport voor 2990 en ik ze ook voorbij zie boven de 3000 met de tellerstand. Een Honda NC 750 X lijkt me echt heerlijk zitten en rijden! Ook de ruimte in de buik lijkt me geweldig om te hebben :)
Mocht het zover zijn dat ik wil veranderen van motor en dat het kan, zal ik zeker proefritjes inplannen voor de 750 X! Voor nu de nieuwe auto nog ophalen en betalen plus een nieuwe helm ;)!
Toe maar, vakantie geld binnen ?
 
Ja! Haha.
Niet voor de nieuwe auto, die was al aan vervanging toe :')

Ik heb een Witte Shoei Neotec 2 gekocht! Wat een verschil met m'n oude HJC.
Mag ik vragen wat voor HJC je had? Ik heb een HJC op het moment, erg tevreden over maar ik zit te twijfelen of ik niet wat anders wil. Maar de HJC is net 2 jaar oud dus zonde...(ons tukkers zijn toch soms zunig)
 
Mag ik vragen wat voor HJC je had? Ik heb een HJC op het moment, erg tevreden over maar ik zit te twijfelen of ik niet wat anders wil. Maar de HJC is net 2 jaar oud dus zonde...(ons tukkers zijn toch soms zunig)
Volgens mij had ik een HJC is17? Hij was in ieder geval al acht jaar oud en echt aan vervanging toe :)

Zit ik ook aan te denken (geen witte), maar ik heb mijn helm net 2 jaar. Dus zal nog ff moeten wachten
Ahhhh, ja dat is wel anders dan acht jaar hahah :)
Maar ik had ook gekeken naar een Schuberth C3 Pro of een C5 eventueel. Deze beiden sloten dus niet goed aan op mijn gezicht. Shoei drukte overal wat op mijn gezicht, maar niks té erg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan