Twente en omgeving deel 22

Almelo aanpassen naar Twente en omgeving

  • Ja

    Stemmen: 22 88,0%
  • Nee

    Stemmen: 3 12,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
  • Opiniepeiling gesloten .
20230603_122052.jpg

Ergens vlakbij Gelselaar. Net bakkie gedronken bij motor Eibergen, daarna via kronkelroute naar Diepenheim en nog wat. En dan zelf nog wat hap snap links rechts. Mijn bridgestone banden zouden tot en met de zomer nog kunnen denk ik.... Twijfel wat ik zal doen. Ik denk aan Heidenaus scout (tips?). Die banden eerder gehad met de africatwin750. In de nazomer eerst 2 a 3 dagen naar Andermatt (furka enz, in hotel) passen rijden met maat van mij. Daarna alleen verder met tentje en ik denk naar de onverharde gravel Assietta ten oosten van Turijn. Vaker geweest maar echt heel gaaf. En via Frankrijk nach hause.
 
Avond ronde gemaakt over de (bergen) in west Twente. Holterberg, Hellendoornse berg en Lemelerberg. 140 Km met m n vrouw. En lekker rustig op een paar petjes na.
 
Vraagje voor de mensen die al wat langer hun rijbewijs hebben. Ik begin inmiddels goed vertrouwen in de BMW te krijgen en gezien dat deze ook goede verlichting heeft rij ik ook steeds vaker in het donker. Zoals afgelopen vrijdag in de nacht van Haaksbergen terug gereden naar Nijverdal. Heerlijk rustig. Maar nu komt het, stoplichten. Het viel me laatst ook al op toen ik naar Hengelo reed en richting de Ikea ging. Ik stop voor een stoplicht, maar er gebeurt niks. Ik meende te lezen dat ik dan te licht ben. Nadat liedje nummer 3 over de speakers van mijn headset was gekomen was er ik er klaar mee en na goed gekeken te hebben over er niet ergens een kasspekker staat door rood gegaan(ja foei ik weet het).

Maar hoe doen jullie dat?
 
Idd wat Haakie zegt, ff hier (MAG) melden.. Goede ervaringen mee, pakken het e.e.a. op en je krijgt netjes een terugkoppeling..
Maar op dat soort momenten ben ik ook burgerlijk ongehoorzaam @Kloever .. De nut en noodzaak ontbreekt bij mij ook als ik gedurende de nachtelijke uren ergens op een verlaten kruispunt sta te wachten voor een verkeersregelinstallatie, terwijl er niets te regelen valt... Wacht écht geen 3 nummers om gas te geven..

Sommigen willen ook wel een stuk ijzer onder de motor maken, zodat de magnetische lus het wél oppikt.. Persoonlijk doe ik het niet, meld het dan wel bij de MAG..
 
Vraagje voor de mensen die al wat langer hun rijbewijs hebben. Ik begin inmiddels goed vertrouwen in de BMW te krijgen en gezien dat deze ook goede verlichting heeft rij ik ook steeds vaker in het donker. Zoals afgelopen vrijdag in de nacht van Haaksbergen terug gereden naar Nijverdal. Heerlijk rustig. Maar nu komt het, stoplichten. Het viel me laatst ook al op toen ik naar Hengelo reed en richting de Ikea ging. Ik stop voor een stoplicht, maar er gebeurt niks. Ik meende te lezen dat ik dan te licht ben. Nadat liedje nummer 3 over de speakers van mijn headset was gekomen was er ik er klaar mee en na goed gekeken te hebben over er niet ergens een kasspekker staat door rood gegaan(ja foei ik weet het).

Maar hoe doen jullie dat?
euh , ook door rood.... Overigens heb ik ergens gelezen dat je over het "snijpunt" / "kruising" van de detectie lussen moet rijden, daar schijnen ze het gevoeligst te zijn.
 
  • Eens
Waarderingen: PLR
Ahm, is in de krant een hele artikel geschreven….in FB groep Motorrijders in Twente, met gemelde trucjes wat voor geen meter werkt….:X

Ik wacht altijd ff en als de weg vrij is doorrijden….. :] …heb het toentertijd >15 jaar geleden bij de politie gemeld…oa Zuiderbad/Westerval op de zondagochtend naar Gronau….blablabla… want de MAG bestond nog niet…:?….maar het nog steeds niet opgelost

Kortom, ik doe er geen moeite meer voor, mag een ander doen, en rij door als het heel rustig op de weg is.

Succes ermee:

Verkeerslicht herkent motorrijder vaak niet, maar daar is een trucje voor
Verkeerslicht herkent motorrijder vaak niet, maar daar is een trucje voor
 
Laatst bewerkt:
euh , ook door rood.... Overigens heb ik ergens gelezen dat je over het "snijpunt" / "kruising" van de detectie lussen moet rijden, daar schijnen ze het gevoeligst te zijn.
Maakt niet, heb het weleens geprobeerd , ook schuin in de vak staan…helpt geen donder dus voor mij doorrijden.
 
All/off roads weer meer dan choppers en racers omdat die eerste het motorblok veel hoger boven de weg hebben
 
Ik ken al dat geleuter wel van scheef staan, magneetjes in je laars of stalen platen onder je blok. Helpt allemaal niks. Duidelijk gezwam van niet motorrijders.
Dat stoplicht wat @Kloever beschrijft is een beruchte. Die pakt zelfs mijn zijspan (350kg, chassis en frame van dikwandig staal) nog niet goed op. Maar ze schijnen hem niet gevoeliger te kunnen zetten omdat die dan vrachtverkeer in de andere rijstrook ook oppikt.
 
Ik ken al dat geleuter wel van scheef staan, magneetjes in je laars of stalen platen onder je blok. Helpt allemaal niks. Duidelijk gezwam van niet motorrijders.
Dat stoplicht wat @Kloever beschrijft is een beruchte. Die pakt zelfs mijn zijspan (350kg, chassis en frame van dikwandig staal) nog niet goed op. Maar ze schijnen hem niet gevoeliger te kunnen zetten omdat die dan vrachtverkeer in de andere rijstrook ook oppikt.
waarom werkt de zelfde techniek dan wel op andere kruispunten ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan